forsvundet harddisk EXT3
Fra : Filip

Dato : 12-08-08 21:03

Jeg kom til at formattere en USB harddisk til EXT3 ved en fejl (jeg er
windows bruger så det skulle have været FAT). Jeg kom måske også til at
afbryde forbindelsen til disken inden den var færdig med konveteringen. Men
nu kan jeg ikke finde denne harddisk på computeren. Når jeg bruger Partition
Magic, så kan jeg godt se harddisken, men den siger at den er "BAD". Jeg kan
ikke formattere den med PM uanset hvad jeg gør. Hvis jeg skal have gang i
denne harddisk igen, vil jeg tro at det skal gøres uden for windows. Hvad
skal jeg gøre, og hvad er mine chancer for at få liv i harddisken igen?

Filip

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-08-08 21:08

Filip wrote:

> [...]
> Men nu kan jeg ikke finde denne harddisk på computeren. Når jeg bruger
> Partition Magic, så kan jeg godt se harddisken, men den siger at den er

Kan du ikke slette den eksisterende partition og starte helt forfra?

--
Jesper Lund

Fra : ///M

Dato : 12-08-08 21:21

Jesper Lund wrote:

> Kan du ikke slette den eksisterende partition og starte helt forfra?

Ikke fra PM når den siger "BAD". Så tillader den ikke operationer på
disken. Men disken fejler jo ikke noget fysisk, så med det rigtige værktøj
kan han :)

Umiddelbart vil jeg mene at nyeste version af PM kan læse disken (jeg har så
sent som i går siddet med et lign. problem, hvor PM gav mig "BAD" feelings).
Med Ranish Partition Manager eller et af de andre værktøjer på den kendte
"Hiren's Boot CD" v. 9.4 el. 9.5 kan godt lave om i disken selvom
partitionerne er smadret.

mvh
///M

Fra : Filip Ravn

Dato : 13-08-08 07:13

> [...]
> feelings). Med Ranish Partition Manager eller et af de andre værktøjer på
> den kendte "Hiren's Boot CD" v. 9.4 el. 9.5 kan godt lave om i disken

Tak for tippet, men det lader tilsyneladende ikke til at give positive
resultater endnu :( Jeg har nu afprøvet adskillige af de harddiskprogrammer
som ligger på Hiren's uden held. Den melder stadig at harddisken er BAD. Jeg
ville gerne afprøv den sidste version af PM som du siger,men jeg bruger
version 8.0, og kan ikke lige se at der er nyere versioner på markedet.
Hvilken version henviste du lige til?

Filip

Fra : Filip Ravn

Dato : 13-08-08 07:57

> [...]
> siger,men jeg bruger version 8.0, og kan ikke lige se at der er nyere
> versioner på markedet. Hvilken version henviste du lige til?

HAHA!!! Endelig fik jeg hul på den. Kan egentlig ikke helt huske hvad der
gjorde at jeg fik fat på disken, men jeg prøvede en masse forskellige
programmer af på Hiren's og nu kan jeg connecte til disken igen. Tak for
hjælpen :)

Fili

Fra : ///M

Dato : 14-08-08 10:52

Filip Ravn wrote:
> [...]
> der gjorde at jeg fik fat på disken, men jeg prøvede en masse
> forskellige programmer af på Hiren's og nu kan jeg connecte til

Velbekomme - Hiren's cd er uundværlig i de situationer :)

mvh
///M

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-08-08 21:28

On Tue, 12 Aug 2008 22:02:42 +0200, "Filip" <filipravn@gmail.com>
wrote:

> [...]
>denne harddisk igen, vil jeg tro at det skal gøres uden for windows. Hvad
>skal jeg gøre, og hvad er mine chancer for at få liv i harddisken igen?

Det bør være muligt at slette partitions tabellen, om ikke andet så
med et wipe-disk værktøj.

Harddisk fabrikantens egne diagnostikværktøjer plejer også at kunne
løse den slags.

Begge typer værktøjer overskriver hårdt-og-brutalt alle sektorer uden
at kere sig om, hvad der ligger der i forvejen....

kig forbi http://www.ultimatebootdisk.com efter et passende værktøj.

<mlr>