Ram til Asus P5AD2-E - hvor hurtigt må/kan~
Fra : Thomas H.

Dato : 11-08-08 17:48

Hej,

Jeg har et ældre bundkort, Asus P5AD2-E Deluxe
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=144&model=404&modelmenu=1
Som jeg vil have lidt mere ram i, der sidder 2x512MB PC4200 533Mhz og jeg
over vejer at købe 2x1 GB mere, men jeg har nogle helt simple spørgsmål:

1. Er der ikke noget med, at hvis jeg køber hurtigere end 533, så er det
stadig den laveste hastighed den kører ved?
2. Omvendt så koster f.eks. PC6400 storset det samme som PC4200, så kan jeg
ikke ligeså godt købe det hurtige, så man har det hvis man også vil
opgradere den anden engang da det koster 134 kroner for 2x512MB
3. Hvor hurtigt ram kan mit bundkort tage???

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Mr.Larsen

Dato : 11-08-08 17:52

Thomas H. skrev:
> [...]
> opgradere den anden engang da det koster 134 kroner for 2x512MB
> 3. Hvor hurtigt ram kan mit bundkort tage???

Du linker selv til svaret.

---
DDR2 711 Native Support
Although Intel's 925XE chipsets claimed to only support DDR2 400/533,
ASUS engineers successfully unleashed their true potential. This model
offers native DDR2 711, eliminating the bottleneck when overclocking
both the CPU and memory. With current processors supporting 1066MHz
FSB, ASUS motherboards, the only solutions with native DDR2 711, will
provide superior performance for the most demanding applications.
---

Og ja det er laveste fællesnævner der bliver brugt.

--
It's too late...

Fra : Thomas H.

Dato : 11-08-08 18:10

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> superior performance for the most demanding applications.
> ---
>
> Og ja det er laveste fællesnævner der bliver brugt.

Hmm ok, nu er jeg ikke super skarp i det, men vil det sige at jeg kan køre
PC6000 ca.? Det koster en krig, PC6400 er det billigste, kan jeg godt bruge
det?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-08-08 08:45

Thomas H. wrote:
> PC6000 ca.? Det koster en krig, PC6400 er det billigste, kan jeg godt bruge
> det?

Du kan sagten bruge PC6400 - du kan bare ikke udnytte det

Jesper Poulsen

Fra : Thomas H.

Dato : 14-08-08 12:09

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan sagten bruge PC6400 - du kan bare ikke udnytte det

Der er to typer Kingston, en "almindelig" og så nogle "HyperX", de sidste
står der skal have 1,95V forsyning modsat de andres 1,8V, ved du om jeg kan
bruge begge typer??

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-08-08 08:46

Thomas H. wrote:

> står der skal have 1,95V forsyning modsat de andres 1,8V, ved du om jeg kan
> bruge begge typer??

Du kan godt bruge begge typer. Spændingen er kun relevant hvis man
overclocker (der er HyperX bedre).

Jesper Poulsen