BT uden dongle
Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 10:04

Min bærbare har Bluetooth.
Findes et Bluetooth sæt, indeholdende
tastatur med 'indbygget mus', dvs en mindre
joystick eks. oppe i højre hjørne.
Tiltænkt sofa-surfen.
BT generelt, er der altid en USB dongle med
eller kan købes 'løse enheder' uden denne dongle
som anvender maskinens BT ??

Fåes løse mus uden dongle i BT evt. ?

Fra : Hauge

Dato : 10-08-08 10:09

Eque wrote:
> BT generelt, er der altid en USB dongle med
> eller kan købes 'løse enheder' uden denne dongle
> som anvender maskinens BT ??

Det er da bare at undlade at bruge den dongle der følger med, dog kræver
installationssoftwaren ret ofte at den er der under installation, men
bagefter er det bare at hive den ud. Det gælder især Logitech.

Mvh Hauge

Fra : ///M

Dato : 10-08-08 13:48

Hauge wrote:

> [...]
> kræver installationssoftwaren ret ofte at den er der under
> installation, men bagefter er det bare at hive den ud. Det gælder

I så fald er der ingen grund til at installere Logitech softwaren. BT er en
kommunikationsstandard som fungerer uden hjælp fra Logitech.

mvh
///M

Fra : Hauge

Dato : 10-08-08 13:52

///M wrote:
> I så fald er der ingen grund til at installere Logitech softwaren. BT
> er en kommunikationsstandard som fungerer uden hjælp fra Logitech.

Men alt softwaren som er ret smart til deres tastaturer, er nu praktisk. Men
til musen, er det ret ligegyldigt.

/Hauge

Fra : Esben

Dato : 11-08-08 20:08

"///M" <nomail@mail.de> skrev i en meddelelse

> I så fald er der ingen grund til at installere Logitech softwaren. BT er
> en kommunikationsstandard som fungerer uden hjælp fra Logitech.

Men en Bluetooth enhed kan godt være låst til en bestemt dongle.

--
Esben

Fra : ///M

Dato : 12-08-08 21:25

Esben wrote:
> "///M" <nomail@mail.de> skrev i en meddelelse

> Men en Bluetooth enhed kan godt være låst til en bestemt dongle.

Jeg går udfra vi stadig taler Logitech og tastatur+mus? Du mener altså at
softwaren skal installeres før man kan bruge tastatur+mus? Rimelig nederen
at komme igang, hvis man ikke har andet keyboard/mus end det så. Jeg
tvivler.

Jeg kan dog godt se idéen i at kode (=kanal) en dongle til en enhed så den
ikke forstyrrer en anden tilsvarende enhed. Men det kræver ingen software -
det er indbygget i hardwaren.

mvh
///M

Fra : Hauge

Dato : 13-08-08 05:15

///M wrote:
> [...]
> altså at softwaren skal installeres før man kan bruge tastatur+mus?
> Rimelig nederen at komme igang, hvis man ikke har andet keyboard/mus

Der kræves ikke den originale software for at det virker, men de ekstra
funktioner kræver softwaren.

> Jeg kan dog godt se idéen i at kode (=kanal) en dongle til en enhed
> så den ikke forstyrrer en anden tilsvarende enhed. Men det kræver
> ingen software - det er indbygget i hardwaren.

Øhm, tråden her handler om BT, og der er der ikke problemer med "kanaler".

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-08 10:21

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
> Øhm, tråden her handler om BT, og der er der ikke problemer med "kanaler".

Som skrevet mener jeg ikke det andet gav mening, så antog at det var kanaler
der blev snakket om.

mvh
///M

Fra : Hauge

Dato : 13-08-08 14:33

///M wrote:
> Som skrevet mener jeg ikke det andet gav mening, så antog at det var
> kanaler der blev snakket om.

Ok, kan desværre ikke forstå det for dig, kan kun prøve at forklare det..
Men da hele tråden handler om BT, så kan jeg ikke helt se sammenhængen med
kanaler, men sådan er der jo så meget.

/Hauge