10 mbit over USB 2.0 ?
Fra : Ukendt

Dato : 05-08-08 18:58

Har fået en 10 mbit linje, men kan max
'score' ca. 5.5 på TDC's hastighedstest.

Fik så at vide af support, det er fordi
det kører over USB istedet for LAN RJ-45
hvilket også er tilfældet, da jeg har alt mit
udstyr kablet via 3 USB hubs så eet kabel
af og tilslutter alt hvad der er af tilbehør til
den bærbare.

Troede USB 2.0 High-Speed sagtens kunne
levere varen eller har jeg overset en
ikke uvæsentlig (åbenbart) detalje mht.
USB kontra LAN kabling til mit Motorola
SurfBoard 4200 modem ??

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-08-08 19:16

Eque skrev:

>Troede USB 2.0 High-Speed sagtens kunne
>levere varen eller har jeg overset en
>ikke uvæsentlig (åbenbart) detalje mht.
>USB kontra LAN kabling til mit Motorola
>SurfBoard 4200 modem ??

Surfboardet kører ikke USB 2.0, den detalje har du sikkert overset

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-08-08 19:27

Ivan V. Klattrup skrev:

>Surfboardet kører ikke USB 2.0, den detalje har du sikkert overset

læs desuden tråden Hastighed ved USB i tele.internet.kabelmodem

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-08 19:56

> Surfboardet kører ikke USB 2.0, den detalje har du sikkert overset

Skænkede ikke en tanke,
at der ville være forskel på LAN
og USB hvad hastigheden angår, når der var 'frit valg'
ved valg af kabeltype ved opsætningen.og
det ikke umiddelbart er nævnt noget steds,
at man må 'forvente en begrænsning'
ved anvendelse af USB-tilslutningen istedet
for LAN.
Men nu kører det som det skal.

Har nogen i gruppen prøvet at køre
en TDC Hastighedstjek hhv. med
LAN og Wlan ?
TDC skriver, man bør foretage testen
med kabel da støj vil påvirke resultatet (åbenbart en del).
Hvad siger praksis ?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 05-08-08 21:20

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> LAN og Wlan ?
> TDC skriver, man bør foretage testen
> med kabel da støj vil påvirke resultatet (åbenbart en del).

Den bærbare trådløs, og den stationære trådet måler på TDC
hastighedstest tilnærmelsesvis det samme godt 10M download
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-08-08 21:15

"Eque" <-> wrote in news:489894b8$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Har fået en 10 mbit linje, men kan max 'score' ca. 5.5 på TDC's
> hastighedstest.

<snip>

> [...]
> overset en ikke uvæsentlig (åbenbart) detalje mht. USB kontra LAN
> kabling til mit Motorola SurfBoard 4200 modem ??

Kan det være dine USB hubs, der netsætter hastigheden?

En (gammeldags) hub nedsætter osse hastigheden på et Ethernet LAN.

Har du prøvet at
sætte dit modem direkte i USB porten på din computer og undlade
hubs'ene?

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-08 21:37

Har skiftet kablet til LAN og det kører