Ram til Fujitsu-Siemens Scaleo L - kompati~
Fra : JA

Dato : 05-08-08 17:29

Hej

En ven har en Fujitsu-Siemens Scaleo L (stationær) med 256 mb ddr ram og
ønsker forståeligt nok at opgradere til 1 gb. Kan han anvende f.ex.
Kingston/ Corsair eller er det nødvendigt med orig. ram (som er
usandsynligt dyre).

Se spec. her: http://www.ciao.co.uk/Fujitsu_Siemens_SCALEO_L__Review_5538035

På forhånd tak!

Mvh
Jens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-08-08 18:46

"JA" <invalid@invalid.pip> skrev i meddelelsen
> [...]
> ønsker forståeligt nok at opgradere til 1 gb. Kan han anvende f.ex.
> Kingston/ Corsair eller er det nødvendigt med orig. ram (som er

Fujitsu plejer ikke at være kræsen med ram, så det billigste uoriginale
burde være godt nok. Iøvrigt kan de fleste mærkevare pc.er i dag også køre
med uoriginal ram.
Man kan ikke på linket se præcis hvilken ram der sidder i den, udover at det
er ddr ram. Så hvis der skulle være noget helt specielt om rammen skal man
have manualen. Men jeg ville uden tvivl løbe chancen, da det ikke burde give
problemer.
Evt. låne noget af en kammerat og prøve med først, hvis man både vil gå med
seler og livrem.

Kurt

Fra : JA

Dato : 05-08-08 20:25

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> ikke burde give problemer.
> Evt. låne noget af en kammerat og prøve med først, hvis man både vil gå

Okay - den er så lidt gammel i det da den er fra ´03, burde det give
anledning til bekymring vedr. kompatibilitet med uorig. ram? Der er lidt
flere spørgsmål, når vi nu er ved det. Findes der programmer, der kan
give et clue om, hvor mange mhz ram'en kører med? Eller skal jeg bare
satse på, at det er DDR266 (er det ikke den mest sandsynlige hastighed?)

Mvh
Jens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-08-08 22:18

> [...]

> et clue om, hvor mange mhz ram'en kører med? Eller skal jeg bare satse på,
> at det er DDR266 (er det ikke den mest sandsynlige hastighed?)

Det er ikke let at regne sandsynligheden ud for, hvilken hastighed de
nuværende ram kører med, men det betyder heller ikke så meget.
Køb noget 400 mhz også kaldet ddr 3200. Hvis det er for hurtigt, så nøjes
det bare med at virke ved den hastighed, som pc.en kan klare. Hvis der
sidder 266 i vil den nye også køre 266 uden problemer.
Fordelen ved ddr 3200 er, at det plejer at være det billigste på markedet,
da det kan bruges til alle hastighederne.
F.eks. kan du se priser her:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=37&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal925=20961&Direction1147=2&Sorted1147=536870912&Equal20=156&Direction611=2&Sorted611=&Equal31279=&Direction1372=0&Sorted1372=&True28959=&Trueval28959=277330&Submit.x=21&Submit.y=11

Eller se i dk.marked.privat.edb.intern
der er jævnligt noget til salg.

Kurt

Fra : JA

Dato : 07-08-08 15:55

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=37&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal925=20961&Direction1147=2&Sorted1147=536870912&Equal20=156&Direction611=2&Sorted611=&Equal31279=&Direction1372=0&Sorted1372=&True28959=&Trueval28959=277330&Submit.x=21&Submit.y=11

Foreløbig tak! - jeg ved ikke hvornår, det bliver, men det bliver
kopi-ram - det er sikkert.

Mvh
Jens