Er det muligt?
Fra : Blur T

Dato : 04-08-08 13:31

Hej NG,

En af mine kammi'er udfordrede mig om at selvbygge en pc, hvori alle
komponenter skal være produceret i vestlige lande; dvs NO "Made in Taiwan,
China, Indonesia, og etc...". Er det muligt? For mig this is an impossible
mission :)

Mvh,
Blur

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-08-08 13:39

Blur T skrev bl.a. følgende:

> [...]
> komponenter skal være produceret i vestlige lande; dvs NO "Made in
> Taiwan, China, Indonesia, og etc...". Er det muligt? For mig this is

Nej, det er ikke muligt. Du finder næppe nogen printkort, der er produceret
i vesten, uden at de koster *KASSEN*. Samtidig finder du næppe noget ram,
der ikke er produceret i østen.

Så jeg vil vædde på, at den opgave er umulig, hvis man skal skele til pris
og funktion. Det er muligt, at du kan finde nogle rasende dyre, meget
specielle industrikort, men du kan ikke samle en konsum pc som har samme
data som alle andre.

Claus

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-08-08 20:25

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in

> [...]
> dyre, meget specielle industrikort, men du kan ikke samle en
> konsum pc som har samme data som alle andre.

Hvor meget har du lyst til at tabe?

OP skriver "selvbygge en PC" og ikke "selvbygge en *ny* PC". Det
skulle være muligt, at finde frem til gamle komponenter, der ikke er
lavet i Malaysia mv og sætte det sammen så den kan køre CP/M eller
DOS 1.x uden at det koster mere end hvad en konsum computer koster i
dag.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Blur T

Dato : 04-08-08 20:55

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message
> Hvor meget har du lyst til at tabe?

Væddemålet lyder på: 10000 kr hvis jeg tabte og pc'en plus 5000 kr til mig
hvis jeg vandt. Alle omkostningerne til pc'en tager min kammi sig af hvis
jeg kunne skaffe dem.

> [...]
> lavet i Malaysia mv og sætte det sammen så den kan køre CP/M eller
> DOS 1.x uden at det koster mere end hvad en konsum computer koster i

Jeg har glemt at sige, at den skal være NY og dens komponenter skal være
tidssvarende. PC'en skal køre XP/Vista smoothly og alle nye spil.

Er det stadig muligt?

Mvh,
Blur

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-08-08 21:17

Blur T skrev bl.a. følgende:

> Jeg har glemt at sige, at den skal være NY og dens komponenter skal
> være tidssvarende. PC'en skal køre XP/Vista smoothly og alle nye spil.

Det behøver du ikke at understrege, det kan alle begavede mennersker udtagen
Axel selv regne ud!

> Er det stadig muligt?

Alt er muligt i en fantasiverden
Men du skal lave et *kæmpearbejde*, fordi den slags komponenter er noget man
skal lede efter, hvis de overhovedet findes.

Men alene CPU vil give dig et stort problem, i og med, at der ikke
produceres x86 i vesten. Antageligvis er der heller ingen RAM eller diske...

Jeg vil vædde 10.000 på, at det er kropumuligt!

Claus

Fra : Manhatten

Dato : 04-08-08 22:00

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en
meddelelse news:489763c8$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

> Men alene CPU vil give dig et stort problem, i og med, at
> der ikke produceres x86 i vesten. Antageligvis er der
> heller ingen RAM eller diske...

Et sidespring. Nogen der ved hvilke chips Intel producer på
deres fabrik i Leixlip, Irland?

/Jacob

Fra : _

Dato : 04-08-08 23:00

"Manhatten" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> Et sidespring. Nogen der ved hvilke chips Intel producer på deres fabrik i
> Leixlip, Irland?

Næh, men AMD producerer Athlon i Dresden, som ikke længere ligger i
Østtyskland.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-08-08 19:06

_ wrote:

> Næh, men AMD producerer Athlon i Dresden, som ikke længere ligger i

De laver wafers i Dresden, emn ikke CPU'er. De bliver lavet i Malaysia.

Jesper Poulsen

Fra : _

Dato : 06-08-08 21:23

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> De laver wafers i Dresden, emn ikke CPU'er. De bliver lavet i Malaysia.

Selvom Poulsen altid vil have ret, vil jeg vælge at have større tiltro til
AMD's egne oplysninger end Poulsens.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 06-08-08 21:41

"_" <_z@spam.kd> skrev i meddelelsen

> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Selvom Poulsen altid vil have ret, vil jeg vælge at have større tiltro til
> AMD's egne oplysninger end Poulsens.
Så link til dine oplysninger. Tak

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-08-08 14:53

_ wrote:

> Selvom Poulsen altid vil have ret, vil jeg vælge at have større tiltro til
> AMD's egne oplysninger end Poulsens.

Så vil jeg gerne vide hvorfor der står Assembled in Malaysia på min
Athlon 64 X2 5000+ ?!

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-08-08 21:18

Axel Hammerschmidt skrev bl.a. følgende:

> skulle være muligt, at finde frem til gamle komponenter, der ikke er

For den filistrøse og enfoldige er alt muligt!

Claus

Fra : Blur T

Dato : 07-08-08 19:09

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> Nej, det er ikke muligt. Du finder næppe nogen printkort, der er
> produceret i vesten, uden at de koster *KASSEN*. Samtidig finder du næppe
> noget ram, der ikke er produceret i østen.

Jo RAM kunne jeg godt finde. Midtdata.dk har nogle Kingston RAM, som
produceres i Irland, bare 200-300 kr dyrere

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-08-08 00:32

Blur T skrev bl.a. følgende:

> Jo RAM kunne jeg godt finde. Midtdata.dk har nogle Kingston RAM, som
> produceres i Irland, bare 200-300 kr dyrere

Jaja, og de små sorte lakridser, (selve ram chippen) som er monteret på
printet, hvor er de mon produceret ???

Og hvad med de andre små SMD komponenter, der også sidder på printet???

Det kan IKKE lade sig gøre, jeg vil gerne vædde!

Claus

Fra : Kenneth

Dato : 08-08-08 22:34

Claus Tersgov wrote:
> Jaja, og de små sorte lakridser, (selve ram chippen) som er
> monteret på printet, hvor er de mon produceret ???
>
> Og hvad med de andre små SMD komponenter, der også sidder på
> printet???

Kingston har rent faktisk en fabrik i Californien
som laver disse komponenter.

> Det kan IKKE lade sig gøre, jeg vil gerne vædde!

Det tvivler jeg også på.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen