K: A3 scanner
Fra : lars

Dato : 04-08-08 12:49

Hej

Er der nogen som har en scanner tilsalg som kan scanne A3 størelse. Eller
vil leje den ud et stykke tid. Jeg har en stak gamle amiga blade som jeg
gerne vil lægge ind på pcen så andre evt også kan få gavn af de gamle blade.

Hilsen lars andersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-08-08 13:11

lars skrev bl.a. følgende:

> Er der nogen som har en scanner tilsalg som kan scanne A3 størelse.
> Hilsen lars andersen

Nope, my friend, ikke her.

Du skal bruge markedsgrupperne, de er specielt beregnet til handel.
Debatgrupperne må ikke bruge til handel og annoncering.

Læs mere om grupperne og deres fundats ("lov") samt om usenettet generelt
her: www.usenet.dk

Venligst udlad at krydsposte til debatgrupperne.

Claus

Fra : lars

Dato : 04-08-08 13:49

> [...]
> her: www.usenet.dk
>
> Venligst udlad at krydsposte til debatgrupperne.

ok tak og undskyld.

Fra : Max

Dato : 04-08-08 16:32

Hej lars

> Eller vil leje den ud et stykke tid. Jeg har en stak gamle amiga

Kender du ikke nogen der sidder på et kontor hvor de har en du
kan låne, de store multifunktionsprintere/fax/kopi er suveræne
til at scanne den slags og det koster jo ingenting. Den jeg har
adgang kan vidst klare 40 stk. A3 sider i minuttet i en ok kvalitet.

--
Mvh Max

Fra : lars

Dato : 04-08-08 23:01

> [...]
> til at scanne den slags og det koster jo ingenting. Den jeg har
> adgang kan vidst klare 40 stk. A3 sider i minuttet i en ok kvalitet.

Kender umiddelbart ikke nogen, og en dokument scanner kræver at bladene
sprættes op og det er jeg ikke interesseret i.

Fra : Max

Dato : 05-08-08 06:51

Hej lars

> Kender umiddelbart ikke nogen, og en dokument scanner kræver at
> bladene sprættes op og det er jeg ikke interesseret i.

Ok, men de store maskiner kan nu også køre som almindelige
fladbedscannere, arkføderen vippes bare væk.

--
Mvh Max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-08-08 11:41

lars skrev bl.a. følgende:

> Kender umiddelbart ikke nogen, og en dokument scanner kræver at
> bladene sprættes op og det er jeg ikke interesseret i.

Det er vel almindelige limede eller hæftede blade?

Så kan man jo bladre siderne, så de kan ligge i en normal A4 flatbed.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-08-08 21:42

lars skrev bl.a. følgende:

> [...]
> Eller vil leje den ud et stykke tid. Jeg har en stak gamle amiga
> blade som jeg gerne vil lægge ind på pcen så andre evt også kan få

Hvis jeg var dig, så ville jeg skanne dem som A4, såfremt det er muligt at
splitte siderne op. A3 er ikke det bedste format at læse på en skærm, fordi
man afhængigt af opløsning skal zoome og rykke for meget rundt på billedet.
Dernæst giver det nogle ret store filer, som ikke er særlig nemme at
distribuere via nettet.

Sluttelig er det nok 1000 gange nemmere og billigere at finde en A4
skanner.

Claus

Fra : lars

Dato : 05-08-08 08:57

> [...]
> nemme at distribuere via nettet.
>
> Sluttelig er det nok 1000 gange nemmere og billigere at finde en A4

'
Ja men jeg havde i tankerne at hvis jeg kunne se hele siden kan jeg jo bare
vælge at scanne ½ delen af siden først og bagefter den anden ½ del. ellers
kan jeg jo bare gemme 1 fil og beskære dem bagefter så de passer med en ½
side

jeg syntes det er lidt besværligt at flytte bladet til hver sin del og at de
skal ligge lige hvergang siderne bøjer jo af og til når låget skal ned så
flytter siden sig fra den position jeg lagde.

hilsen lars

hilsen lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-08-08 11:46

lars skrev bl.a. følgende:

> [...]
> og at de skal ligge lige hvergang siderne bøjer jo af og til når
> låget skal ned så flytter siden sig fra den position jeg lagde.

Jeg tror, at den procedure du skitserer først er langt mere besværlig. Det
tager jo en del tid at begynde at redigere og beskære filer efterfølgende.

Men hensyn til låget, så er der ingen grund til at lukke det. Jeg har
foretaget 100vis af scanninger, hvor låget stod åbent. Så længe hele pladen
er dækket, tjener låget intet formål. Man skal bare finde noget, som holder
bladet nede mod glaspladen. Jeg plejer at bruge en telefonbog..

Claus