Laserprinter
Fra : Linde

Dato : 03-08-08 23:58

Hej

Da jeg mangler en printer, vil jeg lige høre her om nogen har nogle
erfaringer jeg kan høste af. Jeg har hovedsageligt brug for en laser til
sort/hvid, men vil egentlig helst have en farve, til lejlighedsvis udprint
af diagrammer og tegneserier. Den skal også have netværk...og kan den
scanne/kopiere er det jo bare fint. Hvilken skal man kigge på, hvis man ser
på tonerpriser, altså hvad skal man regne med en ny toner koster, hvor mange
print holder den til osv. Jeg har før haft inkjets hvor blækket er tørret
ind fordi jeg printer så lidt...nogle gode råd i den forbindelse?

Lad høre! Og har du en fornuftig sag du vil af med, i Næstvedområdet, så er
det bare super.

Mvh
Linde

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-08-08 19:11

Linde wrote:

> print holder den til osv. Jeg har før haft inkjets hvor blækket er tørret
> ind fordi jeg printer så lidt...nogle gode råd i den forbindelse?

Det kender jeg godt; derfor har jeg farvelaser (Xerox Phaser 6120).
Undgå Windows GDI-pintere. Sørg for at der er mulighed for _rigeligt_
med RAM (alt under 128MiB RAM maks er for lidt).

Kig på Samsung, Konica Minolta eller Xerox. Der er ofte nogle udgående
modeller der sælges svinebilligt. Snup sådan en.

Jeg vender tilbage når jeg har bedre tid. Ok?

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-08-08 15:45

Jesper Poulsen wrote:

> Kig på Samsung, Konica Minolta eller Xerox. Der er ofte nogle udgående
> modeller der sælges svinebilligt. Snup sådan en.

Jeg har fundet 2 gode muligheder:

Xerox Phaser 6130/N:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=426540

Lexmark C 532n:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250585

Lexmark'en er den mest interessante af de 2, idet den er hurtigere og
har mere toner med. Den har også den bredeste OS-support og kan printe
PDF 1.5.

Jesper Poulsen