Andet multimedie
bentjuul 3670
Tekst i PS2
Fra : Hagar

Dato : 15-08-08 15:49

Hej i gruppen

Jeg har fået et problem med min PS CS2, jeg kan ikke få lov at skrive tekst,
det vil sige, jeg vælger tekst tool og placerer værktøjet hvor jeg vil
skrive, så kommer der en lille hvid prik og et nyt lag, mere sker der ikke.
Begynder jeg at skrive kommer der ikke bogstaver frem, paster jeg en
kopieret tekst sker der ikke noget, og det er uanset hvilken font jeg
vælger. Jeg ved ikke om jeg har lavet en forkert indstilling, eller det
måske er noget andet, så jeg håber der er en der kan råde og vejlede mig til
en løsning.

Hagar

Fra : Morten Lind

Dato : 15-08-08 18:04

Hagar <nogo31@hotmail.com> wrote:

> [...]
> måske er noget andet, så jeg håber der er en der kan råde og vejlede mig til

Jeg er efterhånden lidt rusten i PS, men skal man ikke lave en
tekstboks, inden man begynder at skrive med tekstværktøjet?

M.

Fra : Hagar

Dato : 15-08-08 18:15

> [...]
>
> M.
> --
> [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Nej, det behøver man ikke, det har jeg ikke prøvet at gøre, det er bare at
vælge tekst værktøjet og så sætte der hvor man vil skrive, og så skulle den
være der, men ikke i mit tilfælde.

Hagar

Fra : CanonBonke

Dato : 17-08-08 07:43

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
er bare at
| vælge tekst værktøjet og så sætte der hvor man vil skrive, og

Aeh, man skal da trække tekstboksen ud så der er plads til fonten
i den valgte størrelse, man kan ikke se en font der er større end
boksen.
mvh Knud

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-08-08 09:09

"CanonBonke" <knud@wedebo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> |

> Aeh, man skal da trække tekstboksen ud så der er plads til fonten
> i den valgte størrelse, man kan ikke se en font der er større end

Det behøver man ikke i Photoshop - man skal kunne klikke og skrive.

Det er ikke fordi skriftstørrelsen er sat til noget mikroskopisk lille, og
du bare ikke kan se det?

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : CanonBonke

Dato : 17-08-08 09:45

> [...]
skrive.

| Det er ikke fordi skriftstørrelsen er sat til noget

Der lærte jeg noget nyt, tak for det. Men hvis man trækker en
boks ud i den ønskede størrelse, laves linjeskift automatisk,
afhængig af boksens bredde.
mvh Knud

Fra : Hagar

Dato : 17-08-08 11:12

> Det behøver man ikke i Photoshop - man skal kunne klikke og skrive.
>
> Det er ikke fordi skriftstørrelsen er sat til noget mikroskopisk lille, og
> [...]

Nej, det troede jeg også først, men selv om skriften er sat til 72 eller 6,
så sker der det samme.

Hagar

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 18-08-08 05:57

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nej, det troede jeg også først, men selv om skriften er sat til 72 eller
> 6, så sker der det samme.

Hvor stort er dit dokument? Hvis det er kæmpestort, så er 72 ikke
nødvendigvis stort. Prøv at skrive noget tekst, tryk ctrl-a / æble-a og se
om du kan paste det ind i et andet program. Så ved du om den skriver eller
ikke skriver.