Andet multimedie
bentjuul 3670
tryk i størrelse 60 x 66
Fra : Studio S

Dato : 05-08-08 12:17

Jeg skal have lavet et tryk på et pudebetræk i størrelse 60 x 66 cm, men
hvor finder jeg nogen der kan håndtere så stort et format uden det koster en
million? Det billigste jeg har fundet indtil videre stod i 2.000 i opstart
og det er for dyrt.

Kh
Bjørn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-08-08 13:20

Studio S skrev bl.a. følgende:

> [...]
> det koster en million? Det billigste jeg har fundet indtil videre
> stod i 2.000 i opstart og det er for dyrt.

Det bliver nok svært. Der er tale om et specielt tryk, og det betyder, at
der går manuel tid til at indstille maskine og montere dit stof. Hvis det
så er et format/emne, som de ikke printer på dagligt, så tager det nok
længere tid at sætte op. Den tid skal jo afregnes med 4-600,- kr pr time...

Du skal finde nogen der har en flatbedprinter, den har nok den nemmeste
opsætning, eller du skal finde nogen som printer på den slags normalt, så er
der næppe ret meget opsætningstid.

Søg efter tekstilprint, storprint, specialprint osv.

Men jeg tvivler på, at det bliver ret meget billigere. Der går også en hel
del blæk til tekstilprint, og dernæst er det pigmenteret blæk, det er også
en hel del dyrere. Vandblæk holder simpelthen ikke ret længe.

Claus

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-08-08 18:52

"Studio S" <
> [...]
> har fundet indtil videre stod i 2.000 i opstart og det er for dyrt.

Flere steder trykker på multi materialer, men om de kan
bruges til at sy pudebetræk af, prøv at tjekke Pixum
lærredtryk i din størrelse ligger omkring 600,- kr.
Hvis det var serigrafi i få farver og lille oplag ville jeg
kunne tilbyde dig en anden løsning hår rejsende billigt.
-max-

Fra : John V.

Dato : 12-08-08 10:34

"Studio S" <info@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor finder jeg nogen der kan håndtere så stort et format uden det koster
> en million? Det billigste jeg har fundet indtil videre stod i 2.000 i

Du kan jo opdele din grafik i flere dele, derefter printe ud på nogle
overførselsark, af den slags der kan stryges på. Så er det bare selv at lave
det..

Jeg har selv anvendt denne simple metode og det virkede fint (3 ark i
forlængelse af hinanden).

Måske er der forskel på om inkjet-printere kan levere lysægte farver, jeg
brugte den gang en HP-830c eller noget i den retning, det holdt tøjets
levetid ud, da der var tale om arbejdstøj, som kogevaskes måske omkring
30-40 gange før det er slidt op, må det siges at være ganske godt.

Billederne skal spejlvendes før de printes ud.

Overførsels arkene lægger en plastfilm på stoffet, så hvis din pude er en
hovedepude er denne metode måske ikke egnet.

Husk du ikke kan bruge en laserprinter til formålet, den bliver ødelagt af
det, da overførselsarkene smelter ved varme og de så sætter sig fast på
tromlen og alle mulige andre steder i printeren - jeg har selv dummet mig
med det engang.

--
Med Venlig Hilsen

Malermester