System fryser
Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 22-07-01 09:28

Hej NG

Jeg har et prob. engang imellem, når jeg starter Comp. op fryser den engang
imellem måske 1 til 2 gange ud af 10, under opstarten, den når til det
sidste billede af vel gl. dos sprog og skal til at starte netværk op. Hvis
den når forbi netværk og åbner Windows kører den herefter som den skal,
altså ingen prob.

System:
Windows 98ME
1200Mhz T-bird
Soltek SL-75KAV Socket A ATA 100
ATX midi kabinet Codegen 4013 300W
Chicony keyboard
Sandberg trådløs mus
SIS 6823 8MB grafikkort
Monster 3D II acc.
10/100 Mbps Fast Ethernet PCI Adapter

Jeg har på fornemmelsen at det måske har noget med grafikkort eller
acceleratoren?
Er der nogen der kan hjælpe?
Jeg har installeret VIA's 4 i 1 driver og har også alle originale driver med
undtagelse af SIS's der er hentet på nettet.

Med venlig hilsen

Jørgen Storgaard

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 22-07-01 09:31

Der er forøvrigt 2 x 128 MB PC133 PQI RAM

Fra : *Xray

Dato : 22-07-01 09:36

> [...]

> den når forbi netværk og åbner Windows kører den herefter som den skal,

Har du prøvet at pille netkortet ud og se om det er synderen?

*Xray

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 22-07-01 09:38

Har prøvet at flytte netkortet til et andet slot, har hørt at dette kan løse
prob. men her hjælper det ikke.
JS

Fra : *Xray

Dato : 22-07-01 09:41

> Har prøvet at flytte netkortet til et andet slot, har hørt at dette kan
løse
> prob. men her hjælper det ikke.

Hvad med at pille det helt ud?

*Xray

Fra : Per Clausen

Dato : 22-07-01 15:08

Har du prøvet at opdatere driveren til dit netkort??
Det er også en mulighed.

mvh.

Per Clausen

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 22-07-01 20:28

Hej

Jeg tror prob. er løst med en ny driver fra nettet, jeg har testet flere
gange nu ingen prob. tak for hjælpen.

Hej

Jørgen Storgaard

Fra : Torben Christensen

Dato : 22-07-01 20:03

Havde selv samme problem engang med samme type bundkort men med Windows2000.

Hos mig var det et defekt Matrox grafikkort.

--
venligst

Torben Christensen