Vold og hærværk betaler sig
Fra : Kert Rats

Dato : 07-07-08 13:57

Pia Kjærsgaards ugebrev
- mandag den 7. juli 2008

Jamen, man belønner da ballademagere.
I sidste uge kunne vi, der læser det med småt i aviserne, se notitsen om, at
H.C. Andersens gravsten på Assistens Kirkegården på Nørrebro var blevet
overmalet. Ja, ikke alene overmalet, men for bestandigt ødelagt af graffiti.
Det er jo i sig selv forargeligt, at nogen kan finde på sådan noget, men det
var først, da jeg læste om gerningsmændene bag hærværket, at jeg for alvor
fik kaffen galt i halsen.
For det var selvfølgelig ingen ringere end de unge ballademagere fra
Ungdomshuset, der havde forsynet den historiske gravsten med et "69 dansk
kultur". Disse unge, som i marts 2007 gjorde det indre København til en
krigszone, som har stillet dyre krav til Københavns Kommune, som har fået et
nyt Ungdomshus foræret - de kvitterer for gaven ved at overmale vores
nationaldigters gravsten. Javel.
Hændelsen er symptomatisk for hele forløbet med Ungdomshuset og det nye hus.
Sjældent er så få unge blevet så berigede og samtidig været så
utaknemmelige. En flok unge mennesker med en "alternativ" samfundsopfattelse
rotter sig sammen og kræver særbehandling under trusler om vold og hærværk.
Disse autonome, som ellers foregiver at prædike om solidaritet og ligeværd,
forlanger at få flere rettigheder end alle andre unge, og de forlanger at få
gratis gaver af det samfund, som de ellers modarbejder på alle andre
fronter. Selvom de angiveligt afskyr kapitalisme, ser de sig selv som de
materialistiske "ejere" af Jagtvej nr. 69, som "ejere" af byens frygtsomme
gader og som "ejere" af muren rundt om Assistens Kirkegården. Og skulle man
vove at vaske graffitien af muren, så får det prompte konsekvenser for en
nationaldigters gravsten.
Der var da heller ikke megen forståelse for disse usolidariske,
udemokratiske og voldelige unge, da de valgte at smadre København i
frustration over, at byen havde stadfæstet sin ejendomsret over den bygning,
som de autonome havde omdannet til en faldefærdig rotterede. Langt de fleste
politikere tog kraftigt afstand fra den asociale ungdoms hærgen. Således
også overborgmester Ritt Bjerregaard, som den 8. marts 2007 på et møde i
Publicistklubben var klar i mælet: "Forestillingen om, at kommunen kan give
en gave, kan godt aflyses" - " Tanken om, at det skal være kommunen, der
finder et sted til de unge, er en misforståelse" - "Ingen præmiering for
vold". Det er da klar besked, ikke?
Men vi ved i dag, at det kun var tomme ord. Vi ved i dag, at Ritt
Bjerregaards mod og mandshjerte kun varede i få uger. Vi ved i dag, at vold
og hærværk betaler sig. Efter måneders forhandlinger med forkælede unge uden
efternavn fik de autonome - hen over hovedet på protesterende borgere -
stillet dele af Kulturhuset Bispebjerg Nordvest til rådighed. Og det endda
efter at de autonome havde afvist flere andre lokaliteter i København, som
ikke lige levede op til deres egoistiske krav.
Formelt er der indgået en lejekontrakt med Fonden Jagtvej 69, men reelt har
aftalen kostet de københavnske skatteydere 65 millioner kroner i en
studehandel med Bispebjerg Lokaludvalg, som naturligt nok har taget sig godt
betalt for at lægge brosten til de autonomes asociale livsstil. Og oven i
det kunne vi i lørdags læse i Berlingske, at aftalen lige bliver 50
millioner kroner dyrere endnu, fordi den venstresnoede Borgerrepræsentation
har besluttet sig for at smide anlæggelsen af et nyt bydels-torv oven i
studehandlen. Jamen, hvor går grænsen for Ritt Bjerregaards skalten og
valten med københavnernes penge? Jeg er rystet.
Men jeg er bange for, at farcen ikke slutter her. For hvis pengene sidder så
løst på overborgmesteren, så skal de unge jo bare komme med et pip og en
brosten mere - så får de vel proppet endnu flere kvadratmeter i lommen?
Måske en skateboardbane? En koncertsal? Ritt Bjerregaard har med sin
principløshed sat en præcedens for, at man blot kan hærge og stene sig til
gode forhold. Det er svært at forklare de lovlydige unge, som bare drømmer
om en fodboldbane eller et øvelokale i deres kvarter. Vi må da ikke håbe, at
de har opdaget, at man bare skal overmale et stykke kulturarv for at blive
hørt.

Med venlig hilsen

Pia Kjærsgaard

*********

Vold og hærværk betaler sig, må vi konstatere. Godt hjulpet på vej af
Oversocial-idioten, Ritt Bjerregaard, som mange jo har stemt på, da hun
stillede op til posten som overborgmester i Københavns Kommune. Ak ja,
ansvarlighed, navnlig økonomisk, har aldrig været socialdemokraternes stærke
side. Slet ikke Anker Jørgensens, for han gældsatte Danmark til langt op
over begge øre.

Men herregud, de finder jo nok på noget til reparere den (H. C. Andersens
gravsten) med - som Kim Larsen udtrykker det.
Så hvad er problemet

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-07-08 14:14

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> for vold". Det er da klar besked, ikke?
> Men vi ved i dag, at det kun var tomme ord.

Appeasement-politik overfor voldspsykopaterne fra helvede vil naturligvis
blive mødt med endnu mere vold og hærværk.
Dette må være hvad byrådet forstår ved spændende kulturliv.
Ved vælgerne mon det?

Det er en katastrofe og man vil komme til at høste som man har sået.

Mvh
Martin

Fra : Rane

Dato : 07-07-08 14:14

On Mon, 7 Jul 2008 14:57:21 +0200, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk>
wrote:

>Pia Kjærsgaards ugebrev
>- mandag den 7. juli 2008

Ganske udmærket ugebrev. Der er vel næppe mange der kan være uenige i
det hun skriver, selvom der nok skal dukke nogen op og lige give Pia
og/eller DF en sviner på en eller anden måde som ikke er ontopic.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 07-07-08 14:22

wrote:

> [...]
>
>Men herregud, de finder jo nok på noget til reparere den (H. C. Andersens
>gravsten) med - som Kim Larsen udtrykker det.

Man kan kun håbe at de lovlydige borgeres hukommelse er så lang, at de
sparker det røde regimente i København ud på lodsepladsen hvor det
hører hjemme... Hvem der så kommer til magten er reelt ligegyldigt, da
de ikke kan være værre, end den røde korrupte mafia...

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 07-07-08 18:21

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen
> Pia Kjærsgaards ugebrev
> - mandag den 7. juli 2008

(snip propaganda pamflet)

> [...]
>
> Men herregud, de finder jo nok på noget til reparere den (H. C. Andersens gravsten)

Hvorfor poster du hele Pia Kjærsgårds propaganda pampflet?
Det er fuldstændig spild af båndbredde og døde træer at
bruge så mange ord på at sige det hun siger:

"Alle dem der ikke kan lide mig er voldelige bøller"

/Pnic
--
Menneskerettighedskonvention "Stk. 1. Enhver har ret til ytringsfrihed.
Denne ret omfatter meningsfrihed og frihed til at modtage eller

Fra : /Peter

Dato : 07-07-08 18:30

"Peter Nicolaysen" <pnic@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:48725077$0$90273> Hvorfor poster du hele Pia Kjærsgårds propaganda
pampflet?
> Det er fuldstændig spild af båndbredde og døde træer at
> bruge så mange ord på at sige det hun siger:

Hvis der nogle der sidder og spilder strøm og båndbredde,
Hr. PikNik, så er det faneme dig!

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-07-08 18:58

"/Peter" skrev i en meddelelse

> Hvis der nogle der sidder og spilder strøm og båndbredde,
> Hr. PikNik, så er det faneme dig!

Det er synd for Pnic , han er en af dem der har fået førtidspension pga af
svære depressioner .
Nu har han så hele dagen til at find på hadefulde indlæg mod DF og deres
vælgere som han ynder at betegne "nazier".

At DF er et af de partier der holder V og C i kort snor når det kommer til
at "beskytte" førtidspensionister ældre og svage mennesker her i vores
samfund, er helt gået ham forbi.
At DF fører en konsekvent og hård indvandrepolitik omformer
han i sin depresive fantasi til "fremmedehad"

Jo , jeg personligt er fuld af medlidenhed med Pnic , han er et
menneske der har brug for hjælp.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-07-08 20:08

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

> At DF fører en konsekvent og hård indvandrepolitik omformer
> han i sin depresive fantasi til "fremmedehad"
>
> Jo , jeg personligt er fuld af medlidenhed med Pnic , han er et
> menneske der har brug for hjælp.

Han skulle have en endefuld.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 08-07-08 02:39

> "Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i
> meddelelsen news:48725d55$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Han skulle have en endefuld.

Smertepåførsel er forældet

Man bør vedr farlige personer påsætte elektronisk fodlænke så et voldeligt
lovbrud med sikkerhed afsløres.

Elektronikken bør ikke kun bruges til straf men ved mistanke

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 07-07-08 20:15

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

(snip pladder og alle mulige vrangforestillinger)

> Jo , jeg personligt er fuld af medlidenhed med Pnic , han er et
> menneske der har brug for hjælp.

Tak! Indsæt hjælp på: 9266-8967125572

/Pnic

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-07-08 20:19

Michael Meidahl Jensen wrote:

> Det er synd for Pnic , han er en af dem der har fået førtidspension
> pga af svære depressioner .

Nåja, er det nu dèt, man i den fremherskende politisk-korrekte
behandler-"new-speak" har omdøbt kokkeklar skizofren-paranoid psykose til
idag? "Depression"? Javel-javel...

Det må vel have noget at gøre med at det måske umiddelbart lyder mere
bedsteborgerligt harmløst, tilforladeligt og behandlingsmuligt forbigående
at "lide af depression" end i det hele taget at "være psykotisk"?

Nu kan vi vel da forhåbentligt godt ret hurtigt blive enige om at de
kedelige sager, vi har haft herhjemme, hvor på politiet desværre har måttet
skyde på sindslidende, altså næppe skyldes at pågældende personer ligefrem
har været "depressionsramte" i klassisk, melankolsk-katatonisk forstand, mon
derimod nok snarere temmeligt livsfarligt aggressivt /psykotiske/, ikke?

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 07-07-08 22:44

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> "depressionsramte" i klassisk, melankolsk-katatonisk forstand, mon derimod nok
> snarere temmeligt livsfarligt aggressivt /psykotiske/, ikke?

Kan du ikke skrive noget om at jeg har en lille tissemand også?
Så kvinderne får ondt af mig! Og kommer rendende og vil bevise
at den ihvertfald er stor nok!

/Pnic