Kina-markedsretfærdighed ctr EU-jante-unde~
Fra : Bo Warming

Dato : 30-06-08 07:27

Kina-markedsretfærdighed ctr EU-jante-undertrykkelse

Vedvarende i et halvt århundrede har Kina og Japan overgået os i
handelskrige hvor deres pris og kvalitet har givet dem retfærdige og store
profitter.

Skolebørn belæres af bedstefar, at han som ung puklede hårdt og bar de
ikke-færdige varer fra værksted til værksted, men i dag står der et lydløs
og forureningsfri robotpark med mange samlebånd, og spytter endnu bedre og
endnu billigere varer ud, og flere og flere af de unge kan få kreative job
med at produktudvikle og sult er væk.

Retfærdigheden er ikke perfekt - de landsbyer, hvis topfolk var underdanige
overfor partiet i hovedstaden, er i dag rigest, og de har ydmygt valgt at
lade sig jantelovsundertrykke for at blive del af fællesskabets succes.

Der er uvægerlig værre tendens til at "man skal ikke tro man er noget" i EU
og USA hvor lovjungle og skattetryk opsluger flere resourcer. Vi har flere
offentlig ansatte, %-vis, dvs flere er beskæftiget med undertrykkelse.

Kinesere er bange for at tabe ansigt, lyder det her. Men vi bruger flere
resourcer på at opnå status og "snuppe en bid af lykkekagen" fra naboerne.
Kineserne og japanerne satser på at udvide lykkekagen og ved at arbejde
skaber arbejde og ansvar skal uddelegeres . Destruktiv centralisering ligger
ikke til konfuzianismen idag, og de er lidt mere anarkistiske end os, trods
deres tilsvarende klassesamfund og hakkeorden.

Vi bør lære af Fjernøsten, der i dag overhaler os. Både mht helbred og
respekt for kønsroller og alderdom, økonomi og kriminalitet bør vi indse, at
den bedste regering er den, der regerer mindst - som Goethe og Humboldt
fastslog, dengang da Vesten begyndte at tænke stort og Kina-inspireret i
årene op til Opiumskrigen.

Ved den krig udøvede de engelsktalende et overgreb, der var værre end
tyskernes holocaust, og det har sat Fjernøsten tilbage, men nu er de overnpå
igen - forhåbentlig også som læremestre for EU.

Fra : @

Dato : 30-06-08 12:08

On Mon, 30 Jun 2008 08:26:41 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>
>Vedvarende i et halvt århundrede har Kina og Japan overgået os i
>handelskrige hvor deres pris og kvalitet har givet dem retfærdige og store

priserne følges med et lavt omkostningsniveau

>Skolebørn belæres af bedstefar, at han som ung puklede hårdt og bar de
>ikke-færdige varer fra værksted til værksted, men i dag står der et lydløs
>og forureningsfri robotpark

forureningsfri

Kina!!!!!

plus masser af det billige plastlegetøj derfra er giftigt

> med mange samlebånd, og spytter endnu bedre og
>endnu billigere varer ud,

billigere måske

men f.eks. visse kinesiske motorcykler og biler er direkte livsfarlige

kvalitetsbiler og MC'er fås ikke fra Kina men fra f.eks. Honda i
Japan, og hondas produkter kan ikke kaldes specielt billige

slet ikke sammenlignet med biler fra Korea

>Der er uvægerlig værre tendens til at "man skal ikke tro man er noget" i EU
>og USA hvor lovjungle og skattetryk opsluger flere resourcer.

at bl.a. Danmark er et af verdens værste kontrol og regelryttersamfund
har du ret i

>Vi bør lære af Fjernøsten, der i dag overhaler os.

Japan overhalede os for mere end 40 år siden hvad angår effektivitet i
industrien

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-06-08 13:25

"@" <1@invalid.net> skrev i meddelelsen

> Japan overhalede os for mere end 40 år siden hvad angår effektivitet i
> industrien

Ak ja, - De røde tror vi klarer os bedst ved at være "humane", dvs
masseimport af kulturfremmede, som iøvrigt ikke har nogen modererende effekt
på disse kulturers galoperende fødselsrate.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 01-07-08 05:30

> [...]
> masseimport af kulturfremmede, som iøvrigt ikke har nogen modererende
> effekt på disse kulturers galoperende fødselsrate.

Småting kan kritiseres vedr kinesiske (men ikke japanske) biler

Mit overordnede synspunkt om konfuziansk overlegenhed fremgår af
handelstallene - snart ejer denne markedskloge verdensdel mere end USA , og
vi bliver ikke gode mennesker af ikke at handle med Mukabe - vi har skabt
Mukabe ved at ivre for at UK skulle forlade Afrika dvs gøre det
diktatorstyret.

Dele af Indien er computer-kloge og klarer sig godt -

Det gør også Zimbabwes krom-miner og
Zambias kobberminer, da jeg var i det land.

Men ved at give magt til Mukabe-typer kan alt ødelægges, hvis ikke Kina
træder til

Forhåbentlig beholdes de hvidt styrede miner som en stat i staten, for de
sorte ved at de ikke kan drive dem selv

Hvorfor er mineralrigdommene ikke nævnt i TV-debat om Zimbabwe p.t. ? Fordi
Kina spørgsmålet er for kompliceret for seere der vil have sorthvid
dømmesyge programmer

Kineserne kan drive minerne for Mukabe og de vil klogt ignorere at halvdelen
af Mukabes folk dræbes af den anden halvdel af Mukabes folk, for landet er
overbefolket og intern holocaust rager ikke udlandet

Wolle Kirk fra Thy var i DR2 TV og havde klap for venstre øje for Mukabes
voldsbander havde stukket øjet ud
Han roste med rette det landbrugsmirakel hn udførte i landet og som jeg
besøgte som gæst hos hans familie i 1973
Det var da Ian Smith var leder og dengang havde de sorte det bedre, men vor
godhedsindustri har forhindret fortsættelse af den tids mad-rigelighed.
Kineserne kan gavne de sorte bedre end vi kunne og de gør det af egoisme dvs
BÆREDYGTIGT.

Fra : @

Dato : 01-07-08 16:16

On Tue, 1 Jul 2008 06:30:15 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Småting kan kritiseres vedr kinesiske (men ikke japanske) biler

småting

både biler og især motorcykler fra Kina er direkte livsfarlige

>Wolle Kirk fra Thy var i DR2 TV og havde klap for venstre øje for Mukabes
>voldsbander havde stukket øjet ud

forkert

Volle sagde selv at det IKKE var nogen af Mugabens "krigsveteraner"
som overfaldt ham og hustruen, det var blot ganske almindelige røvere
(som der efter Volles udsagn er en del af i Zimbabwe)

>Han roste med rette det landbrugsmirakel hn udførte i landet og som jeg
>besøgte som gæst hos hans familie i 1973

Volle og mange andre farmere gjorde i mange år meget stor gavn i
Zimbabwe

> [...]
>Kineserne kan gavne de sorte bedre end vi kunne og de gør det af egoisme dvs

Kineserne er lige så meget ude efter billige råstoffer i som
europæerne og amerikanerne,
og ikke et hak bedre når det gælder metoder til at opnå hvad de vil i
Afrika

Fra : Bo Warming

Dato : 02-07-08 02:17

> småting
>
> både biler og især motorcykler fra Kina er direkte livsfarlige

Køber man en motorcykel der er billigere end de japanske , så er det nok
klogt at efterse bremsernes kvalitet nu og da, men ingen er uforskyldt døde
af at køre på et sådant billigt kinesisk køretøj.
Præciser "livsfarlig".?

Kineserne efterligner japanerne bedre og bedre OGSÅ MHT YTRINGSFRIHED PÅ
INTERNETTET

> [...]
> som overfaldt ham og hustruen, det var blot ganske almindelige røvere
> (som der efter Volles udsagn er en del af i Zimbabwe)

Tak for den interessante oplysning

> [...]
> europæerne og amerikanerne,
> og ikke et hak bedre når det gælder metoder til at opnå hvad de vil i

Vesten må leve med at kineserne er så dygtige at Vestlig teknologisk hjælp
ikke længere har et monopol i Afrika.
Kinesernes etik er ikke dårligere end hvad Dr Livingstone og Co udviste i
briternes tid
> --
> Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i
> udlændingedebatten i Danmark

Den hidsigste tone er muslimernes

> Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske,
> kulturelle og
> religiøse dogmer lægger begrænsninger på ytringsfriheden.

Fordi ytringsfriheden er så vigtig for danskere som luftens ilt, bør vi
udvise muslimer i størst muligt antal snarest.

Da jeg var i Zambia 1972-74
så min kone og jeg på ferie i Tanzania

1. at dansk doneret cementfabrik var gået i stå pga manglende reservedele
Danidas dyre gaver rustede hurtigt i regntiden

2. at kineserne byggede jernbane fra Nord-Zambias kobberbælte til Dar es
Salaam og selvom de kinesiske chefer var korrupte og havde stort forbrug af
skotsk whisky så var kineserne EFFEKTIVE og tingene virkede og blev færdige
til tiden. og afrikanerne fik lært at holde teknikken ved lige.

Fra : @

Dato : 02-07-08 06:30

On Wed, 2 Jul 2008 03:16:54 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>klogt at efterse bremsernes kvalitet nu og da, men ingen er uforskyldt døde
>af at køre på et sådant billigt kinesisk køretøj.

<<<<<
http://www.smcc.dk/forum/phpBB2/viewtopic.php?p=667&sid=decae8260fe4571230c34b8bfe93e578
Normale motorcykler skal bruge under 40 meter til at standse, når der
køres 100 km/t. De bedste nøjes med 35 meter. Men den testede kineser
kineser skal bruge små 54 meter. Dette trods en egenvægt på under 100
kg. Stables der to personer på kineseren skal den bruge meget mere
asfalt, før den stopper.

Halvdelen af testen foregik uden nummerplade, baglys - og noget af
bagenden. Bagstellet knækkede ganske enkelt i svejsningerne, grundet
vibrationerne fra den lille maskine. En eventuel bagsædepassager ville
nok få noget af et chok, men heldigvis var Motorrad-testeren alene da
enden forsvandt.

Motorrad slutter faktisk af med kommentaren, at er der kun penge til
en helt billig kineser, så er det bedre at undvære motorcykel.
<<<<<<<

>Kineserne efterligner japanerne bedre og bedre OGSÅ MHT YTRINGSFRIHED PÅ
>INTERNETTET

>Tak for den interessante oplysning

<OT>
Volle bor ca. 7 kilometer fra mig, så vi render da af og til på
hinanden
<>

Fra : Bo Warming

Dato : 02-07-08 02:37

> [...]
> som overfaldt ham og hustruen, det var blot ganske almindelige røvere
> (som der efter Volles udsagn er en del af i Zimbabwe)

Netop nu viser TV2news billeder af hvide landmænd der er blevet gennemtævet
af Mukabes krigsvetaraner og sat på en lastbil og kørt lemlestede væk fra
deres gård.

Måske Volle som betingelse for at slippe hjem til Danmark har måtte lyve at
det var røvere der slog hans øje ud

Dette bagatelemne undgår Volle at komme ind på, når han holder foredrag for
ulandshjælpsaktive folkekirkemenigheder i Thy - jeg har netop talt med en
præst jeg kender fra Fjerritslev

Man er begejstrede for den djærve jyde der kalder sig afrikaner - og hvis
selviscenesættelse er OK og folkeoplysende

Trist at han ikke i TV fokuserede på spørgsmålet om statslig ulandshjælp kan
gøre gavn.

Sagde han til danske opinionsdannere hvad han sagde til mig da jeg boede på
hans gods, ville han blive sortlistet som glistrupist.

Men han er en blåøjet humanist selvom han er dygtig tekniker.

Kommunisten Hans Kirk var jo også på galt spor vedr meget.

Og den konservative fisker Kennet Kirk var som folketingsmand en
spradebasse der glemte sagen til fordel for PR.og fortabte sig i
kvote-bagatelspørgsmål.

Fremskridtsmanden Kaj Kirk er en dygtig gårdmand men kunne ikke redde
partiet på Mors-egnen, for partiets domineredes af Åge Brusgaard-typer med
en alt for egoistisk dagsorden.

Fra : @

Dato : 02-07-08 06:39

On Wed, 2 Jul 2008 03:36:39 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>af Mukabes krigsvetaraner og sat på en lastbil og kørt lemlestede væk fra

Mugabens "krigsveteraner" har med vold "konfiskeret" mange farme

>Måske Volle som betingelse for at slippe hjem til Danmark har måtte lyve at
>det var røvere der slog hans øje ud

fam. Kirks besiddelser er IKKE blevet rørt, sønnerne driver både farme
og mejeri endnu,

>Men han er en blåøjet humanist selvom han er dygtig tekniker.

han var også en skatte og MOMS-snyder som stak af fra danske
myndigheder,

men de penge han snød det danske samfund for har helt utvivlsomt været
den mest effektive ulandsbistand der nogensinde er givet

Fra : Bo Warming

Dato : 01-07-08 05:36

> priserne følges med et lavt omkostningsniveau

> forureningsfri
>
> Kina!!!!!

Tro ikke på Vestens medier om at der er mange lig på bordet pga forurening i
det effektive Kina

Vore medier fortier at USA forurener mere end Kina pr person

> plus masser af det billige plastlegetøj derfra er giftigt

> billigere måske
>

> men f.eks. visse kinesiske motorcykler og biler er direkte livsfarlige

Men de er konkurrencedygtige, alt i alt

> [...]
> har du ret i

> Japan overhalede os for mere end 40 år siden hvad angår effektivitet i

At Japan topppede i 1991 og overlod miraklerne mht eksport til Kina
har fået Vestens fjolser til at tro at vi er på højde med konfuzianerne