I guder - retssystemet
Fra : Kim2000

Dato : 20-06-08 22:55

Mens man brugte 19 år (NITTEN) på at få dømt Riskjær, 6-7 år på Brixtofte og
et års tid på ungdomshusets bøller og mens folk sidder varetægtsfængslet i
uendelighed pga et langsommeligt retssystem, så er det da skidegodt man i
det mindste virkelig får dømt de rigtige forbrydere.

http://www.bt.dk/article/20080620/nyheder/80620087/

Manden skrev SKRÅSKRIFT i sin bog, det er naturligvis klart sådan en
forbryder må gennem systemet, ufattelig groft. En typisk vaneforbryder der
gennem små tyve år har udfyldt sin bog på denne forbryderiske måde. Godt
retssystemet bruger sin energi på det rigtig vigtige.

Fra : Barney Gumble

Dato : 21-06-08 03:41

Kim2000 skrev:
> [...]
> gennem små tyve år har udfyldt sin bog på denne forbryderiske måde. Godt
> retssystemet bruger sin energi på det rigtig vigtige.

Idioten (og det er vognmanden hvis du skulle være i tvivl) valgte at gå
rettens fordi han ikke selv magtede at følge ganske simple regler. At
sammenligne ham og hans sag med de ovenfor nævnte giver ingen mening
(med mindre selvfølgelig man er BT eller EB-journalist).

Er du foraget over, at gældende regler/lov rent faktisk skal følges
eller er du foraget over, at idioten (og det er stadig vognmanden, hvis
du skulle være i tvivl) rent faktisk gider at spilde domstolenes tid?

BG

Fra : David Konrad

Dato : 21-06-08 03:53

Barney Gumble wrote:

> [...]
> eller er du foraget over, at idioten (og det er stadig vognmanden,
> hvis du skulle være i tvivl) rent faktisk gider at spilde domstolenes

Helt enig. Jeg er endda 100% sikker på, at det har stået højt og flot med
store bogstaver at man skal bruge blokbogstaver i forbindelse med
formular-udfyldningen. Præcis som når man udfylder et flyttekort eller en
selvangivelse.

Fra : Kim2000

Dato : 21-06-08 08:23

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er du foraget over, at idioten (og det er stadig vognmanden, hvis du
> skulle være i tvivl) rent faktisk gider at spilde domstolenes tid?

Jeg er forarget over at staten spilder sin tid på at blande sig i den slags
meningsløs pladder. Staten er desperat for at kontrollere og styre alt, og
det er derfor vi betaler en tårnhøj skat.

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-06-08 10:12

Kim2000 skrev den 21-06-2008 09:23:
> .... Staten er desperat for at kontrollere og styre alt, og
> det er derfor vi betaler en tårnhøj skat.

Man kunne starte med at fjerne/redigere den skattefinancierede
erhvervsstøtte (aka: Ligningslovens §9A) for ansættelse af oftest
østeuropæisk arbejdskraft.

www.carben.dk/carsten/LL9A.pdf

Hvis du vidste hvor mange penge, der fosser ud af statskassen på den
konto.......
Det er edderhugme uhyggelig. Afskaffelse/redigering af den paragraf
ville med stor sandsynlig financiere afskaffelse/sænkning af topskat og
benzinafgifter. For slet ikke tale om noget af den offentlige
administration som er i forbindelse med at oprette cpr.numre og
forskudsoopgørelser, selvangivelser, sygesikring, børnepenge og hvad
fanden ved jeg som østeuropæisk arbejdskraft beslaglægger i værste
græshoppe-horde-stil.....som reelt ikke giver penge i den danske statskasse.

men det er jo erhvervslivet som får glæde af paragraffen, hvorfor staten
naturligvis skal opstille et dyrt pseudo-kontrolapparat om, at
tingene nu også foregår som de skal jf. LL §9A.

Og naturligvis forstår jeg østeuropæernes glæde af at arbejde i Danmark.
For hver gang, at de på deres lønseddel kan se, at de får 125 kroner i
timen, så får de reelt fyrre kroner ekstra.
De fyrre kroner ekstra er nemlig det som en lokalboende danske skulle
have for at få det samme beløb udbetalt efter skat, som polakken får.

Og naturligvis forstår jeg erhvervslivets glæde af at man kan lave
"omstrukteringer" og "effektiviseringer" og kan spare nogen lønkroner
vha. statsstøtten.

Så meget for markedsvilkår

Ovenstående skrives som privatperson og har intet med min arbejdsgiver
at gøre.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 12:45

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og naturligvis forstår jeg erhvervslivets glæde af at man kan lave
> "omstrukteringer" og "effektiviseringer" og kan spare nogen lønkroner vha.

Det er jo blot ganske traditionel borgerlig/liberal politik, du her
beskriver.

Præcist sådant er hovedårsagen til, at jeg aldrig har fattet småfolks
tilsyneladende glæde ved at stemme borgerligt.

Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-06-08 12:07

> Staten er desperat for at kontrollere og
> styre alt, og det er derfor vi betaler en tårnhøj skat.

Nej. Vi betaler en tårnhøj skat, fordi flertallet af vælgerne er offentligt
ansatte eller modtagere af overførselsindkomster.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 12:33

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message news:DMqdnbN11r9->

> Nej. Vi betaler en tårnhøj skat, fordi flertallet af vælgerne er
> offentligt ansatte eller modtagere af overførselsindkomster.

Præcis - vi er i den afsurde situation at man kan stemme sig til andre folks
penge.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 13:00

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> wrote in message

> Præcis - vi er i den afsurde situation at man kan stemme sig til andre
> folks penge.

Absurde, naturligvis

/Kim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-06-08 13:21

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i
meddelelsen news:485e3eb6$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> wrote in
> message news:485e3872$0$90273>

> Absurde, naturligvis

nåeh, du mener absurd, ligesom indlægget er et udtryk for?

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-08 11:24

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Præcis - vi er i den afsurde situation at man kan stemme sig til andre
> folks penge.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Det er ikke de offentligt ansatte, der er ansat til at udfører en
samfundsnyttig gerning, der er problemet.
Det er alene de DJØF-sataner, der sidder og bestræber sig på at
papirdyngerne vokser, der er problemet..!!

Du bør lærer at skelne her..!!

Den offentligt ansatte vejarbejder eller vælg selv, har ingen skyld.
Den pukkel af administratorer og bogholdere han skal slæbe rundt på
derimod--

Det er dem, vi skal have sat til noget fornuftigt.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 12:47

> [...]
>
> Nej. Vi betaler en tårnhøj skat, fordi flertallet af vælgerne er
> offentligt ansatte eller modtagere af overførselsindkomster.

Den dag vi får genindført offentlige skattelister, vil du ikke kunne slippe
afsted med en sådan tåbelig udtalelse.
Hvilket er grunden til, at vi ikke får disse lister at se.

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 22-06-08 13:19

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Vi betaler en tårnhøj skat, fordi flertallet af vælgerne er
> offentligt ansatte eller modtagere af overførselsindkomster.

Antallet af offentlig ansatte er kollosalt stiget de sidste 30 år, nok
primært fordi man ikke vil lade offentlig ansatte lave deres arbejde. En
socialrådgiver skal fx bruge 3-4 timer på at forberede sig på een samtale
med en klient, lyder det af meget? Tja, sidste år sendte regering 800 nye
direktiver til deres ansatte. Hjemmehjælperne suser mere rundt i bilen end
de er ved de gamle, de udfylder mere papir end den tid de sammen med de
gamle, pædagoger skal holde møder og skrive rapporter om alt, har de fx rørt
et barn skal der skrives rapport, lærere sidder og skriver elevplaner,
politiet skriver rapporter fremfor at jagte forbrydere. I det hele taget har
man efterhånden på fornemmelsen at offentlig ansatte bruger mest tid på
papirarbejde end noget andet (til glæde for hvem??). Og den med
overførselsindkomster, tja, vi har opbygget samfundet desperat forkert, når
hver 4. borger ikke kan klare sig selv pga det ene eller det andet.
Kassetænkning har en del af forklaring.

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-08 11:26

I det hele taget har
> man efterhånden på fornemmelsen at offentlig ansatte bruger mest tid på
> papirarbejde end noget andet (til glæde for hvem??).

Vil du gerne vide det?
DJØFere, naturligvis.

> overførselsindkomster, tja, vi har opbygget samfundet desperat forkert,
> når hver 4. borger ikke kan klare sig selv pga det ene eller det andet.
> Kassetænkning har en del af forklaring.

Og hvem udfører samme?
Kan du gætte det?

Egon

Fra : C. Overgaard

Dato : 21-06-08 00:57

On 20 Jun., 23:54, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> [...]
> gennem små tyve år har udfyldt sin bog på denne forbryderiske måde. Godt
> retssystemet bruger sin energi på det rigtig vigtige.

Det er kun læger og ligesindede højt på strå, der må skrive
uforstålig. Konsekvenserne er nemlig langt mindre for samfundet og
medmennesker på det juridiske plan end hvis en kørebog misforstås.

Mvh
C.Overgaard