Evangelist..
Fra : /Peter

Dato : 20-06-08 18:14

Hører lige i nyhederne at man bokerer en vej for at forhindre en
bibel-camp,
fordi visse borgere ellers ville lave en konfrontation.

Burde det ikke være lige omvendt at politiet skulle beskytte bibel-camp
mod aggresive borgere.

Ligesom når HUT får politibeskyttelse når de marcherer.

Fra : Kim2000

Dato : 20-06-08 18:18

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> mod aggresive borgere.
>
> Ligesom når HUT får politibeskyttelse når de marcherer.

Og SAID bliver forhindret i at lave farlige demostrationer, såsom at synge
nationalsangen i Gjellerup Parken...

Fra : /Peter

Dato : 20-06-08 18:23

> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Og SAID bliver forhindret i at lave farlige demostrationer, såsom at
> synge nationalsangen i Gjellerup Parken...

Der er i høj grad tale om omvendt racisme.

Fra : @

Dato : 22-06-08 07:53

On Fri, 20 Jun 2008 19:23:05 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

>Der er i høj grad tale om omvendt racisme.

der er tale om at nogle personer har fundet ud af at vold eller
trusler om samme virker,
da det ved adskillige lejligheder er bevist at de som er sat til at
varetage sikkerheden for borgerne, vælger at agere som voldsmændne
ønsker ved at forhindre lovlydige borgeres aktiviteter

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Peter

Dato : 20-06-08 19:56

> [...]
> fordi visse borgere ellers ville lave en konfrontation.
>
> Burde det ikke være lige omvendt at politiet skulle beskytte bibel-camp

Jo helt klart, politiet burde beskytte de kristne og ikke omvendt.

Fra : vvv

Dato : 20-06-08 20:10

"Peter" <p@gi.com> skrev i en meddelelse

> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Jo helt klart, politiet burde beskytte de kristne og ikke omvendt.

Evangelist er ligeså bindegale som gisp ut terror

vv

Fra : Kim2000

Dato : 20-06-08 20:50

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> "Peter" <p@gi.com> skrev i en meddelelse

> Evangelist er ligeså bindegale som gisp ut terror

Muligt, men de kaster ikke med bomber og udspreder terror på deres vej.

Fra : vvv

Dato : 20-06-08 21:08

> Muligt, men de kaster ikke med bomber og udspreder terror på deres vej.
Det gør Gisp ut terror da heller ikke, hvis de gjorde var de blevet forbudt
for længst.

De spreder had og dårlig samvittighed i guds navn, præcist som evangelist.

vv

Fra : ASKF

Dato : 20-06-08 20:00

/Peter ytrede sig i <485be4ee$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med
dette:

> [...]
>mod aggresive borgere.
>
>Ligesom når HUT får politibeskyttelse når de marcherer.

I dette tilfælde har Herning kommune givet afslag på Evangelists
ansøgning om at afholde bibel-camp på adresserne, da kommunen ikke mener
faciliteterne er gode nok til formålet.

HUT plejer da vist at anmelde deres marcher/demonstrationer og få
tilladelsen før de gør det, ellers skal politiet jo også opløse dem.

Med andre ord: HUT er åbenbart klogere/smartere end Evangelist!
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Peter

Dato : 20-06-08 20:14

ASKF wrote:

> HUT plejer da vist at anmelde deres marcher/demonstrationer og få
> tilladelsen før de gør det, ellers skal politiet jo også opløse dem.

Skal man få en "tilladelse" til en demonstration? Hvem udsteder sådan
en tilladelse? Jeg troede det var nok at anmelde...

Fra : vvv

Dato : 20-06-08 20:17

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skal man få en "tilladelse" til en demonstration? Hvem udsteder sådan
> en tilladelse? Jeg troede det var nok at anmelde...

Ja, en demonstration. Men en bibelcamp er jo heller ikke en demo, det er en
camp, og de fik altså ikke tilladelse, og så får de rod med politiet,
ligesom gisp ut terror ville få hvis de ville have en korancamp samme sted.

vv

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 20-06-08 21:59

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> ligesom gisp ut terror ville få hvis de ville have en korancamp >samme
> sted.

LOL..... med snobrød og det hele.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : ASKF

Dato : 20-06-08 20:36

Peter ytrede sig i <485c0161$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med
dette:

>Skal man få en "tilladelse" til en demonstration? Hvem udsteder sådan
>en tilladelse? Jeg troede det var nok at anmelde...

Det er ikke nok at anmelde. Politiet vurderer derefter om de mener
demonstrationen kan gennemføres forsvarligt, før de giver tilladelsen.

I de fleste tilfælde hvor politiet ikke mener at en demonstration kan
afvikles forsvarligt, anviser de anden placering eller rute. Det ses
f.eks. gerne i forbindelse med moddemonstrationer, så parterne holdes
adskilte.

Politiet giver i øvrigt sjældent tilladelse til demonstrationer som
lukker hovedtrafikårer i længere perioder, hvis der ikke er nogen nem
alternativ måde at afvikle trafikken på.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-06-08 06:24

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i meddelelsen

> Det er ikke nok at anmelde. Politiet vurderer derefter om de
> mener
> demonstrationen kan gennemføres forsvarligt, før de giver
> tilladelsen.

Her har I begge ret. Man skal IKKE have en tilladelse til en
demonstration - det fremgår tydeligt i grundloven, men man kan
godt forlange at der sker en anmeldelse om hvor den foregår,
så politiet kan overvåge den.

Hvis politiet skønner at det er forbundet med problemer, kan
man forlange at demonstrationen udføres et andet sted af
hensyn til den almindelige orden. Gør man ikke det, kan
politiet opløse demonstrationen med det samme, blot den
iagttager formaliaæ om den slags.

Det fremgår nemlig samtidig at politiet kan opløse en sådan
demonstration hvis der frygtes fare for optøjer o.lign.

> [...]
> lukker hovedtrafikårer i længere perioder, hvis der ikke er
> nogen nem
> alternativ måde at afvikle trafikken på.

Her er du gal på den. Det er stadig ikke politiet der skal
tillade demonstrationen. Det eneste politiet kan gøre er at
henvise til et andet sted hvor demonstrationen kan afholdes.
Gør man ikke det, så jf. ovenstående.

Politiet skal altså IKKE give tilladelse til en demonstration,
for det kan de IKKE. De bliver nødt til at acceptere at der
finder en demonstration sted, men de kan så bede om at få at
vide, start og sluttidspunkt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-06-08 12:14

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke nok at anmelde. Politiet vurderer derefter om de mener
> demonstrationen kan gennemføres forsvarligt, før de giver tilladelsen.

Du vrøvler.

> Politiet giver i øvrigt sjældent tilladelse til demonstrationer som
> lukker hovedtrafikårer i længere perioder, hvis der ikke er nogen nem
> alternativ måde at afvikle trafikken på.

Politiet skal *ikke* give tilladelser til demonstrationer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ASKF

Dato : 22-06-08 05:58

Jens Bruun ytrede sig i <F7Odnfma8Ofwf8HVnZ2dnUVZ8vidnZ2d@giganews.com>
med dette:

>"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

>Du vrøvler.

>Politiet skal *ikke* give tilladelser til demonstrationer.

Wilstrup gav det korrekte og afklarende svar, samt han afklarede
nuancerne, så hvorfor gad du svare forkert til mig?

JB, selv når vi er enige om noget opfatter jeg dig som outrær.

Har du ikke tænkt over at din udtryksmåde ikke er synderligt forskellig
fra HUT?

Folk der ikke deler din holdning, er ikke nødvendigvis fjender!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-06-08 08:59

ASKF wrote:
> Det er ikke nok at anmelde. Politiet vurderer derefter om de mener
> demonstrationen kan gennemføres forsvarligt, før de giver tilladelsen.

Det er en fordel at anmelde ihvertfald, men man må sådan set også
demonstrere uanmeldt.. det dér med at anmelde behøver man til
gengæld ikke gøre før lige før man har tænkt sig at gå.
Ungdomshusets torsdagsdemoer bliver fx. normalt først anmeldt
torsdag kl 17, lige før de går..

// Hans

Fra : ASKF

Dato : 22-06-08 10:34

Hans Joergensen ytrede sig i <slrng5s1hp.75o.haj@pluto.bananas.dk> med
dette:

> [...]
>gengæld ikke gøre før lige før man har tænkt sig at gå.
>Ungdomshusets torsdagsdemoer bliver fx. normalt først anmeldt

De gange de generer den "offentlige ro og orden" bliver de også gerne
stoppet og bedt om at opløse demonstrationen. Når folk nægter og smidder
med brosten, så er det at politivolden sker, dog er politiet for nænsom,
for der er endnu ikke nogen Ungdomshusdemonstranter som er døde, på
trods af at de adskillige gange har søgt at dræbe politibetjente!

At kaste med en brosten = Drabsforsøg!

Jeg er selv trænet i at bruge vold, og ved hvilken skade jeg kan gøre,
derfor vender jeg oftest ryggen til og går modsatte vej!

Har også bedt et par skinheads om at blive liggende, efter jeg afbrød et
slagsmål, og de andre gik ind på fryd fordi de ikke gad slås med mig
også!

Gammel gråskæget gut, som drikker med gutterne på fryd og forteller dem
at de kan stikke Kropotkin op et vist sted, for de fatter bare intet!

Jeg har også fået politiet til at smutte, fordi jeg sagde de tændte folk
af og jeg nok skulle styre det. De trak sig, og 2 min efter var der ro!

OK, sket en gang og der var også 5 civil betjente til stede som holdt
sig i baggrunden :.-D

Fryd er fredelig, når Åb nokkerne ikke er der, eller politiet kommer
forbi på forkerte tidspunkter i uniform!

Civil betjente er velkommen, de nakker de pushere vi alle er trætte af!

Fra : ASKF

Dato : 22-06-08 10:51

ASKF ytrede sig i <ss5s54l9e0i6v08k3mkc1k612obbgoi2eq@4ax.com> med
dette:

> [...]
>forbi på forkerte tidspunkter i uniform!
>
>Civil betjente er velkommen, de nakker de pushere vi alle er trætte af!

Jeg er 40 år gammel, ryger ikke hash/pot har intet at gøre med narko,
andet end at smadre næsen på enhver som tilbyder mig noget, men hvorfor
bliver jeg antastet af politiet hver gang jeg er i byen?

OK, jeg er slem, jeg har solgt en altankasse til en som har sået hamp og
skunk i den. Surt for ham at planterne døde da han bad mig passe dem.

Da jeg havde hår ned til midt på ryggen blev jeg aldrig antastet af
andre end respektfulde personer som ville forhøre om jeg havde kendskab
til nogle som solgte noget.

Jeg fik aldrig at vide hvad det var der skulle blive solgt, men nogle
gange gav folk mig penge og jeg vinkede til en fyr og gik så hen til
baren.

Har fået mine øretæver for at tage imod penge, og kan demonstrere til
enhvertid hvordan mann ser ud når man ligger ned og får tæsk, men kan
rejse sig op uden den mindste skade

Har aldrig betalt for hash eller pot, men prøvet at ryge, har kun prøvet
svampe en gang uden at vide det før de sagde hvad det var jeg havde
drukket

Alkohol kan jeg styre, resten....

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-06-08 11:12

ASKF wrote:
> [...]
> for der er endnu ikke nogen Ungdomshusdemonstranter som er døde, på
> trods af at de adskillige gange har søgt at dræbe politibetjente!

Der er ikke blevet smidt med brosten til nogen torsdagsdemo.

> Fryd er fredelig, når Åb nokkerne ikke er der, eller politiet kommer
> forbi på forkerte tidspunkter i uniform!
> Civil betjente er velkommen, de nakker de pushere vi alle er trætte af!

Det er lidt svært at lure hvor du står politisk.. :)

// Hans

Fra : ASKF

Dato : 22-06-08 12:27

Hans Joergensen ytrede sig i <slrng5s9c9.75o.haj@pluto.bananas.dk> med
dette:

>Der er ikke blevet smidt med brosten til nogen torsdagsdemo.

>Det er lidt svært at lure hvor du står politisk.. :)

Jeg er en socialliberalist med stor vægt på liberalisme og et ønske om
at have et socialt sikkerhedsnet for dem der har behovet.

Jeg accepterer at folk ryger lidt pot, men truer enhver som tilbyder mig
at købe af dem! - Folk smutter gerne når jeg rejser mig op og beder dem
skride, og det selvom jeg ikke er nogen stor fyr - 183cm - 73kg -
bredskuldret, men alligevel en skrælling.

Der er aldrig nogen som har været nærsynet eller langsynet nok til ikke
at kunne tælle mine riben på 1-5m afstand, hvis jeg strammede min trøje,
eller tog den af.

Tricket er at være ligeglad!

Lad folk forstå at du er fuldkommen ligeglad med hvad der sker med dig
selv, også selvom de har en kniv! Kan de se du er totalt ligeglad og vil
søge at smadre dem hvis de ikke trækker sig, men vil lade dem være hvis
de ikke angriber, så stikker de af i 90% af tilfældene.

Vis usikkerhed, og du får smæk

Det hjælper så en del hvis du har lært basis stillingerne i nogle
forskellige kampteknikker, men hvis du har drukket, så glem alt om hvad
du har lært af teknik, det er ren psykologi der afgør om du bliver den
lille eller undgår at slås.

Fra : ASKF

Dato : 22-06-08 13:14

ASKF ytrede sig i <rics54dc5hvoskt0tnil3ukkej1k5v66sd@4ax.com> med
dette:

> [...]
>forskellige kampteknikker, men hvis du har drukket, så glem alt om hvad
>du har lært af teknik, det er ren psykologi der afgør om du bliver den

Glemte lige at nævne at jeg har været med i KU og at jeg er opdraget i
en fagforeningsfamilie.

Pt. filosoferer jeg faktisk også over om ikke et ægte teknokrati vil
være bedre end det såkaldte folkestyre vi nu har, om ikke andet så blot
i en overgang, til vi har skillet os af med alle dem der pt. er med i de
forskellige politiske partier.

Et teknokrati udpeger ikke inkompetente personer til bestyrelsesposter!
At nå til tops i et ægte teknokrati, kræver at man er kvalificeret sin
position!

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-06-08 21:22

On Fri, 20 Jun 2008 19:13:48 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

> [...]
> bibel-camp, fordi visse borgere ellers ville lave en konfrontation.
>
>Burde det ikke være lige omvendt at politiet skulle beskytte bibel-camp

Du har ikke helt forstået problemstillingen...

Det er Evangelist der provokerer og laver konfrontation. De laver
bibel-camping og samler flere tusinde mennesker på en bar mark uden de
nødvendige tilladelser !!

Vi lever i et frit land, men der betyder jo ikke at der er åbnet for
det totale anarki. Vi skal jo alle være her, og derfor skal man stadig
følge loven og politi vedtægterne !

<mlr>

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 20-06-08 21:56

On Fri, 20 Jun 2008 22:21:45 +0200, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

>Vi lever i et frit land, men der betyder jo ikke at der er åbnet for
>det totale anarki. Vi skal jo alle være her, og derfor skal man stadig
>følge loven og politi vedtægterne !

Med mindre man er autonom-spykopat, eller rød-fascist...

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 20-06-08 22:03

"Michael Rasmussen" skrev i en meddelelse

> Det er Evangelist der provokerer og laver konfrontation. De >laver
> bibel-camping og samler flere tusinde mennesker på en bar >mark uden de
> nødvendige tilladelser !!

Altså noget ala Ungdomshuset , blot uden brosten ?
Gad vide hvad de så kaster med

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : @

Dato : 22-06-08 08:15

<michael@invalid> wrote:

> [...]
>
>Det er Evangelist der provokerer og laver konfrontation. De laver
>bibel-camping og samler flere tusinde mennesker på en bar mark uden de

og du kan slet ikke forestille dig at Herning Kommune har skelet meget
mere til hvem og hvad der skulle afholde et eller andet event end til
om toilet- bran og trfikforhold var i orden

>Vi lever i et frit land, men der betyder jo ikke at der er åbnet for
>det totale anarki. Vi skal jo alle være her, og derfor skal man stadig
>følge loven og politi vedtægterne !

det kunne være sjovt at få indblik i hvilke forhold Herning Kommune
ikke mente var i orden

jeg har kendskab til at der hvert år i det område hvor jewg bor
afholdes en weekend-begivenhed der samler ca. 5000 personer, hvert år
har arragørerne fået påtale på grund af ALT for få toiletter til alle
disse mennesker,
ikke desto mindre gives der alligevel tilladelse til næste års
arrangement

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-06-08 12:58

On Sun, 22 Jun 2008 09:15:20 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

>og du kan slet ikke forestille dig at Herning Kommune har skelet meget
>mere til hvem og hvad der skulle afholde et eller andet event end til
>om toilet- bran og trfikforhold var i orden

Jeg tror Herning kommune fokuserer på de ulemper som Evangelist's
bibel-camping påfører beboerne i lokalområdet.

Det er faktisk ikke vanskeligt at få tilladelse til den slags
arrangementer. Hver sommer er der utallige musik-festivaller,
spejderlejre etc landet over.

Men det kræver selvfølgelig at arrangørerne søger de rette tilladelser
og følger myndighedernes anvisninger. De gør folkene bag Evangelist
ikke, de kører kun konfrontation....

Evangelist har fundet sandheden, de har Gud på deres side og derfor må
alle andre interesser vige....

<mlr>

Fra : ASKF

Dato : 22-06-08 13:18

Michael Rasmussen ytrede sig i
<goes549hqjm8li31m1ppslaco7vuaravt1@4ax.com> med dette:

> [...]
>ikke, de kører kun konfrontation....
>
>Evangelist har fundet sandheden, de har Gud på deres side og derfor må

Forkert!

Alt må vig for den sande lære!

Ti eller bliv ramt af guds vrede din hedning!

Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-08 23:42

> Michael Rasmussen ytrede sig i
gør folkene bag Evangelist
> Alt må vig for den sande lære!

Både religiøst og politisk frelste er irriterende intolerante men når de kun
er det med ord, så ignorer

Islam er voldsfarlig og en millioard gange værre end Evalgelista

Troll's på nettet er også et bagatelproblem

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 22-06-08 14:00

On Sun, 22 Jun 2008 13:58:00 +0200, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

>Evangelist har fundet sandheden, de har Gud på deres side og derfor må
>alle andre interesser vige....

Hmmmmm... Det har man da vist hørt før (islam)...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-06-08 14:16

On Sun, 22 Jun 2008 14:59:58 +0200, S. A. Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Hmmmmm... Det har man da vist hørt før (islam)...

Jødedom, nazisme, fascisme, kommunisme, you name it. Listen er
alenlang.....

<mlr>

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 21-06-08 05:24

/Peter skrev:
> [...]
> mod aggresive borgere.
>
> Ligesom når HUT får politibeskyttelse når de marcherer.

Hvis skidtet ikke er lovligt anmeldt og der kræves tilladelse til at
afholde et sådant arrangement, må man jo skride ind eller se følelsen af
retssikkerhed skride hos lokalbefolkningen.

Om det så er et arrangement af Røde Mor, DNSAP eller nogle bibeltosser
komer vel ud på det samme.

- cep

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-06-08 06:32

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i
meddelelsen

> [...]
> lokalbefolkningen.
>
> Om det så er et arrangement af Røde Mor, DNSAP eller nogle

Vi bliver blot nødt til at holde skæg for sig og snot for sig:
der er forskel på en demonstration som politiet ikke kan
forbyde, men blot stoppe når den er i gang, og så en bibelcamp
som ikke er en demonstration beskyttet af grundloven, men en
bemægtigelse af et område som ejes af kommunen.

Ligesom det ikke er lovligt at besætte tomme huse -uagtet at
nogle gør det med de konsekvenser det medfører - lige så
ulovligt er det at bemægtige sig et område og slå lejr der.

Det svarer til at man heller ikke uden videre må slå et telt
op på en offentlig strand, i en skov o.lign. AT nogle gør det
alligevel, gør ikke det mindre ulovligt.

Så vidt jeg har forstået vil man arrangere et bibelcamp et
sted hvor man ikke har de nødvendige tilladelser og som kan
være begrundet i at man vil få problemer med toiletter og
hygiejnefaciliteter samt stille med de nødvendige penge i
depositum m.v.

Et eksempel er Roskildefestivalen eller andre festivaler. Her
skal arrangørerne stille med forskellige garantier samt at
sikre at afspærring og faciliteter er i orden. Dernæst skal
der betales skat af indtægterne ved arrangementet.

Der er altså mange velbegrundede forhold at tage hensyn til
her, og hvis Evangelist IKKE ønsker at følge de regler, tja,
så kan de naturligvis ikke lave arrangementet.

De kan så kalde det en demonstration og dermed skal politiet
ikke blande sig, men blot overvåge det, men så gælder de
regler som politimyndigheden har efter grundloven, idet man
her kan hævde at der befrygtes at der vil ske optøjer og
lignende, hvorfor man kan opløse "demonstrationen".

Fra : @

Dato : 22-06-08 08:38

On Sat, 21 Jun 2008 07:31:37 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

> [...]
>som ikke er en demonstration beskyttet af grundloven, men en
>bemægtigelse af et område som ejes af kommunen.

læs hellere lidt på lektien først

Vildkildegård er IKKE ejet af kommunen,

OG der har i flere år været afholdt biblelcamp på stedet

<<<<
http://www.vildkildegaard.dk/
Vildkildegård er et selvejende kristent
omsorgshjem/rehabiliteringscenter ved
Arnborg i Midtjylland.
<<<<<

problemet synes at være at tilkørselsvejen til stedet går meget tæt
forbi naboens hus(hen over gårdspladsen faktisk)

Herning Kommune har så valgt at lave en lokalplan som gør at
tilkørselsvejen til Vildkildegård skal flyttes, dette er så ikke sket
endnu, hvorfor naboen plus andre har valgt at forsøge at blokere
adgangsvejen til Vildkildegård

måske denne "aktion" kan få Evangelist-folkene til at indse at de nok
hellere hurtigst muligt skal få vejforholdene i orden hvis de i
fremtiden ønsker at afholde bibelcamp på stedet

>Så vidt jeg har forstået vil man arrangere et bibelcamp et
>sted hvor man ikke har de nødvendige tilladelser

sådan forstod jeg det også i starten,

men det er altså "kun" problemer med trafik til og fra stedet som er
problemet