Sundhedskartellet: En historisk aftale
Fra : Jens Bruun

Dato : 14-06-08 18:57

http://jp.dk/indland/article1369492.ece

Hehe. Jatak.

Nogen har udvist historisk dumhed i denne sag. BUPL har måtte slippe tæt på
40 mio. pr. DAG, konflikten har varet. Sundhedskartellets medlemmer skal
slippe ekstra 3-400 kroner pr. MÅNED de næste mange år for at fylde
strejkekassen op. Befolkningen er blevet pisset på af en gruppe mennesker,
der har holdt os alle som gidsler i en såkaldt faglig konflikt, der alene
gik ud på at berige nogle i forvejen snotforkælede, offentligt ansatte.

I sandhed en "sejr", fagbevægelsen og de offentligt ansatte kan være stolte
af.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-06-08 19:21

Jens Bruun skrev den 14-06-2008 19:57:
> .... Befolkningen er blevet pisset på af en gruppe mennesker, .....

Bare husk det næste gang, at du sætter dit kryds.

DF og regeringen har haft rigelig af mulighed at få styr på deres blære.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 15-06-08 15:04

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev:

> Bare husk det næste gang, at du sætter dit kryds.

Jo men man kan også overveje om det, i særdeleshed, sygeplejerskerne
har kæmpet for rent faktisk har været rimeligt!

Dermed ikke sagt, at regeringen ikke også har været nogle "skurke" i
den her sag specielt i betragtning af efterspillet med at det frie
sygehusvalg og behandlingsgarantien er blevet fjernet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-06-08 16:44

Morten Bjergstrøm skrev den 15-06-2008 16:04:

> Jo men man kan også overveje om det, i særdeleshed, sygeplejerskerne
> har kæmpet for rent faktisk har været rimeligt!

tja, de har vel "kæmpet" for det politikerne lovede i valgkampen sidste år.

egentlig meget mærkelig, når man tænker på at det i hele taget skulle
være nødvendigt at "kæmpe" for noget som man er blevet lovet.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Kim2000

Dato : 14-06-08 19:32

> [...]
> gik ud på at berige nogle i forvejen snotforkælede, offentligt ansatte.
>
> I sandhed en "sejr", fagbevægelsen og de offentligt ansatte kan være

Det kan blive til en sejr på længere sigt, fordi arbejdsgiverne nu har
opdaget at strejkevåbnet rent faktisk kan og vil blive brugt. Lige nu er det
selvfølgelig så som så med sejren.

Og ja, jeg synes også det er den forkert overenskomst at strejke på, det har
tidligere været langt mere nødvendigt end denne gang. 12,8% synes jeg
faktisk var en fin overenskomst. Inflationen vil over de kommende år
fortælle om jeg har ret

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-06-08 19:41

> Det kan blive til en sejr på længere sigt, fordi arbejdsgiverne nu har
> opdaget at strejkevåbnet rent faktisk kan og vil blive brugt.

Arbejdsgiverne - der forresten er du og jeg - har opdaget, at strejkevåbenet
er en tom tønde, der buldrer.

> Lige nu
> er det selvfølgelig så som så med sejren.

Dén sætning kandiderer vist til førstepræmien i konkurrencen om årets
underdrivelse.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 14-06-08 19:43

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Arbejdsgiverne - der forresten er du og jeg - har opdaget, at
> strejkevåbenet er en tom tønde, der buldrer.

Det er det jo ikke, 350.000 aflyste operationer kommer til at koste en hel
del at indhente, så vel er det en dyr "sejr" for sygeplejerskerne, men det
er bestemt også en dyr "sejr" for arbejdsgiverne. Og ja, det er faktisk dyrt
for os allesammen, mest af alt dem der venter på operationer.

> Dén sætning kandiderer vist til førstepræmien i konkurrencen om årets
> underdrivelse.

Man er vel jyde

Fra : Jens G

Dato : 14-06-08 19:49

On Sat, 14 Jun 2008 20:40:48 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

>Arbejdsgiverne - der forresten er du og jeg - har opdaget, at strejkevåbenet
>er en tom tønde, der buldrer.

Ligeledes opdagede arbejdsgiverne at truslen om lockout er et
effektivt våben.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Jens G

Dato : 14-06-08 19:52

On Sat, 14 Jun 2008 20:48:58 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Ligeledes opdagede arbejdsgiverne at truslen om lockout er et
>effektivt våben.

Ups, opdagede lige at det ikke er BUPL konflikten der behandles her

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 15-06-08 15:06

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev:

> Det kan blive til en sejr på længere sigt, fordi arbejdsgiverne nu
> har opdaget at strejkevåbnet rent faktisk kan og vil blive brugt.
> Lige nu er det selvfølgelig så som så med sejren.

Strejevåbnet virker jo kun så længe der er penge i strejkekasserne -
det har den her konflikt tydeligt vist.

Det vi har set er, at strejkevåbnet rent faktisk (og helt
selvfølgeligt) ikke virker på det offentlige overenskomstområde.

> [...]
> 12,8% synes jeg faktisk var en fin overenskomst. Inflationen vil
> over de kommende år fortælle om jeg har ret

Inflationen vil æde det meste medmindre vi ser markante
renteforhøjelser fra ECB. Men det er det samme for alle lønmodtagere
mv.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 14-06-08 19:57

On Sat, 14 Jun 2008 19:57:11 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Sundhedskartellets medlemmer skal
>slippe ekstra 3-400 kroner pr. MÅNED de næste mange år for at fylde
>strejkekassen op.

Gad vide hvor mange der dropper fagforeningen i den nærmeste
fremtid...???