Frit sygehusvalg
Fra : Ralph

Dato : 14-06-08 16:12

Hvorfor går det hurtigere at helbrede "patientpuklen" ved at droppe frit
sygehusvalg? Det må da alt andet lige sende patienterne hurtigere igennem
systemet ved at de behandles hurtigere.
Gad vide om Løkke har tænkt på at privathospitalerne er dem der rammes
hårdest?

--
Ralph

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 14-06-08 16:17

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev:

> Hvorfor går det hurtigere at helbrede "patientpuklen" ved at
> droppe frit sygehusvalg?

Det gør det heller ikke, men det er sikkert billigere.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-06-08 16:34

Ralph skrev den 14-06-2008 17:11:
> [...]
> systemet ved at de behandles hurtigere.
> Gad vide om Løkke har tænkt på at privathospitalerne er dem der rammes

Tja, der er sgu så meget som denne regering gør, som ikke giver mening,
så hvorfor starte nu i en - selvudnævnt og selvforskyldt - nødsituation.

Er der plads nok ved håndvasken?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 14-06-08 17:33

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Tja, der er sgu så meget som denne regering gør, som ikke giver
> mening, så hvorfor starte nu i en - selvudnævnt og selvforskyldt -
> nødsituation.

Selvforskyldt ? vidste sq ikke det var hospitalerne der strejkede.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-06-08 18:37

N_B_DK skrev den 14-06-2008 18:32:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Selvforskyldt ? vidste sq ikke det var hospitalerne der strejkede.

næh, men det er regeringen som via skattestoppet giver Regionerne alt
for lille en ramme at kunne forhandle ud fra.

Med den holdning regeringen har lagt for dagen, så kunne de have sparet
en fandens masse bøvl ved at lave en lønlov.....men næh nej, så hellere
lade patienterne ikke få de 380.000 behandlinger.
Føj for en menneskeholdning.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-06-08 18:42

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sparet en fandens masse bøvl ved at lave en lønlov.....men næh nej,
> så hellere lade patienterne ikke få de 380.000 behandlinger.

Du er alvorligt syg i låget. Sort er ikke hvidt, selvom du gerne så det i
dine febervildelser.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-06-08 18:47

Jens Bruun skrev den 14-06-2008 19:41:

> Du er alvorligt syg i låget.

Har du det godt nu?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : PerX ...

Dato : 15-06-08 17:33

In article <i8-dnfgW4d5Tn8nVnZ2dnUVZ8qbinZ2d@giganews.com>,
bruun_jens@hotmail.com says...
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du er alvorligt syg i låget.

Han fik jo ikke den behandling han havde brug for fordi politikerne ikke
vil betale behandlerne.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 14-06-08 19:55

On Sat, 14 Jun 2008 19:37:27 +0200, Carsten Riis
> [...]

>en fandens masse bøvl ved at lave en lønlov.....men næh nej, så hellere
>lade patienterne ikke få de 380.000 behandlinger.

Det er utroligt som de røde kan få ALTING drejet rundt så det er den
borgerlige regering og DF's skyld....

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-06-08 20:12

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er utroligt som de røde kan få ALTING drejet rundt så det er den
> borgerlige regering og DF's skyld....

Det er en ren win-win-situation for idioterne. Havde regeringen grebet ind,
havde dét været galt. Nu greb regeringen ikke ind, og så er det også galt.
Vi andre kan bare smile lidt. selvom det selvfølgelig er lidt bedrøveligt,
at idioterne er *så* idiotiske, og at de desværre sidder på 2/3 af
stemmerne.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 14-06-08 20:35

On Sat, 14 Jun 2008 21:12:05 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Det er en ren win-win-situation for idioterne. Havde regeringen grebet ind,
>havde dét været galt. Nu greb regeringen ikke ind, og så er det også galt.

Præcis min pointe....

>Vi andre kan bare smile lidt. selvom det selvfølgelig er lidt bedrøveligt,
>at idioterne er *så* idiotiske, og at de desværre sidder på 2/3 af
>stemmerne.

I pamperforeningerne...???

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-06-08 20:41

> I pamperforeningerne...???

Nej. Offentligt ansatte og modtagere af overførselsindkomster udgør mindst
2/3 af vælgerskaren.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 14-06-08 21:26

> "S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nej. Offentligt ansatte og modtagere af overførselsindkomster udgør mindst
> 2/3 af vælgerskaren.

Det er en underlig logik. Ifølge dig er offentlig ansatte og
overførselsindkomstmodtagere per definition røde, og alligevel er det en
borgerlig regering der er ved roret. Hvis man iøvrigt vil have antallet af
offentlig ansatte ned, så må man stille det spørgsmål ingen tør stille,
nemlig hvad er egentlig staten/kommunen/regionernes opgaver.

Det nytter fx ikke en dyt at privatisere hele sundhedssektoren og derefter
lade staten betale for operationer og behandlinger, så er man fuldstændig
lige vidt, udover man kan sige at der er færre offentlig ansatte. Det er
fortsat fælleskassen der betaler.

Har du nogle bud på, hvilke offentlige opgaver der kan pilles væk?

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-06-08 21:38

> Det er en underlig logik. Ifølge dig er offentlig ansatte og
> overførselsindkomstmodtagere per definition røde,

Det har jeg vist ikke sagt - vel?

Jeg siger bare, at alle mennesker varetager egne, egoistiske interesser -
"røde" eller ej. Forskellen på "røde" og andre er, at "røde" lyver om
motiverne.

> og alligevel er det
> en borgerlig regering der er ved roret.

En "borgelig" regering, der fører socialdemokratisk politik med støtte fra
et ultrasocialdemokratisk parti ; DF.

> Hvis man iøvrigt vil have
> antallet af offentlig ansatte ned, så må man stille det spørgsmål
> ingen tør stille, nemlig hvad er egentlig staten/kommunen/regionernes
> opgaver.

Ja. det er et spørgsmål, man må stille sig. Stod det til mig, afskaffede man
regionerne, og gav kommunerne ægte selvbestemmelse. Så skulle du bare se!

> [...]
> man fuldstændig lige vidt, udover man kan sige at der er færre
> offentlig ansatte. Det er fortsat fælleskassen der betaler.

Ja. Min påstand er, at fælleskassen skal af med færre penge, hvis
sundhedssektoren varetages af det private. Er det ikke tilfældet, skal den
selvfølgelig ikke privatiseres. Jeg går nemlig ikke ind for
privatiseringer/nationaliseringer af ideologiske årsager. Jeg er af den
overbevisning, at opgaverne skal løses, hvor det sker billigst og ikke
mindst bedst.

> Har du nogle bud på, hvilke offentlige opgaver der kan pilles væk?

Alle, hvis de kan løses bedre og billigere af private virksomheder. Jeg er
dog ikke mere ultraliberal, end at jeg mener, at f.eks. forsvar og politi er
en statsopgave.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 14-06-08 22:12

> [...]
> mindst bedst.

> Alle, hvis de kan løses bedre og billigere af private virksomheder. Jeg er

Altså den sædvanlige sang. Fru Jensen ansat i staten er dum og doven, så
privatiseres firmaet og straks er fru Jensen dygtig og flittig. Som alle
andre vil du blæse og have mel i munden. Der er ingen konsekvens i din
tankegang, du vil på den ene side hyle over der 1 million ansat i den
offentlige sektor, men du vil på den anden side ikke skære ned på nogle
funktioner. Og du har end ikke stemmer på spil, alligevel evner du ikke at
komme med noget konstruktivt, og så forventer du at politikere der har noget
på spil, tør gøre det....

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-06-08 22:23

> Altså den sædvanlige sang. Fru Jensen ansat i staten er dum og doven,
> så privatiseres firmaet og straks er fru Jensen dygtig og flittig.

Ja. Ellers bliver Fru Jensen fyret. I modsætning til, hvad der sker, når Fru
Jensen er offentligt ansat.

Hvor mange offentligt ansatte lærere er blevet fyret inde for de sidste 10
år pga. faglig inkompetence?

> Som alle andre vil du blæse og have mel i munden.

Nej. Så har du ikke forstået en pind.

> Der er ingen
> konsekvens i din tankegang, du vil på den ene side hyle over der 1
> million ansat i den offentlige sektor, men du vil på den anden side
> ikke skære ned på nogle funktioner.

Jeg vil skære ned på det det meste. Selv forsvaret vil jeg skære ned på. Nu
taler man gudhjælpemig om at bruge xx milliarder på nye kampfly. Kampfly?
Danske kampfly? Hvad sker der oppe i deres hoveder?

> Og du har end ikke stemmer på
> spil, alligevel evner du ikke at komme med noget konstruktivt, og så
> forventer du at politikere der har noget på spil, tør gøre det....

Jeg har massevis af konstruktive forslag. Det kræver dog lidt mere end en
læreruddannelse for at kunne følge med.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 14-06-08 22:44

> [...]
> Fru Jensen er offentligt ansat.
>
> Hvor mange offentligt ansatte lærere er blevet fyret inde for de sidste 10

Nøjagtig som i det private erhvervsliv skriver man selvfølgelig ikke at folk
er fyret pga inkompetence, man skriver "samarbejdsvanskeligheder", lader
folk selv sige op efter et vink med en vognstang. Har du overvejet at
inkompetente lærere rent faktisk har det rigtig skidt i skolen og derfor ret
hurtigt finder et andet job.

> Nej. Så har du ikke forstået en pind.

Måske fordi du ikke fortæller en pind.

> Jeg vil skære ned på det det meste. Selv forsvaret vil jeg skære ned på.
> Nu taler man gudhjælpemig om at bruge xx milliarder på nye kampfly.
> Kampfly? Danske kampfly? Hvad sker der oppe i deres hoveder?

Ja, lad os da endelig skære ned på forsvaret mens vi er i krig.....

> Jeg har massevis af konstruktive forslag. Det kræver dog lidt mere end en
> læreruddannelse for at kunne følge med.

Uha nej, dine tanker er så kloge at ingen kan følge med, du kan starte med
at fortælle om dem, hvis du ellers kan bevæge dig ned på os almindelig
dødeliges niveau.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-06-08 09:01

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

-Ih, ja - hans tanker er som krystal
Så klare?
-Nej, så skøre!

Jeg har "lidt mere" end en læreruddannelse og jeg kan heller
ikke følge med i hans krogede tankespind. For tankespind - det
er det.

(for en ordens skyld - til benefice for J.B.: overlærer,
cand.pæd., B.A., )

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-06-08 22:29

Jens Bruun skrev den 14-06-2008 22:38:
> En "borgelig" regering, der fører socialdemokratisk politik med støtte fra
> et ultrasocialdemokratisk parti ; DF.

du kender vist ikke forskellen på socialdemokratisk og nationalistisk.

> Ja. det er et spørgsmål, man må stille sig. Stod det til mig, afskaffede man
> regionerne, og gav kommunerne ægte selvbestemmelse. Så skulle du bare se!

Den med kommunernes selvbestemmelse......hold fast: ja, giv kommunerne
selvbestemmelse!
men kontrolfiksede ministre og tilhængere af den siddende regering har
en eller anden sindsyg ide om, at man kan gøre tingene meget bedre centralt.

Det er også hvad der er lidt morsomt ved regeringen.....der snakkes om
at tingene skal foregå så tæt på borgerne som mulig....men så snart
borgmestre og lokalpolitikere ikke opfører sig i henhold til regeringens
tankegang, så bliver tingene centraliseret og mikromanaged i henhold til
hvad regeringen selv ønsker.
meget mærkelig måde at uddelegere opgaver på.

Man skulle næsten tro følgende er gældende: I kan alle gøre lige præcis
hvad det passer jer, men I skal gøre præcis hvad jeg siger.

> Ja. Min påstand er, at fælleskassen skal af med færre penge, hvis
> sundhedssektoren varetages af det private.

nåååå, ligesom i USA, hvor det er enormt billigt at blive indlagt på et
hospital....bare ikke for den femtedel af befolkning som ikke har adgang
til en forsikringsordning, der selv om man har den helst ikke giver
omkostningsdækning i tilfælde af man måtte have brug for lægehjælp.

Hvad er det nu lige hele grundpillen er i en privat virksomhed: der skal
skabes overskud!
Hvordan har du tænkt dig at måle overskud på gamle fru jensens
hofteoperation og tilhørende genoptræning?
Det kan godt være, at jeg har misset noget i simpel regning, men et
overskud kan kun dannes, når indtægter er større end udgifter.

Det får mig til at undres:
Når nu personalet på private sygehuse får flere penge end tilsvarende
offentlige ansatte....og udstyret er det samme....og selve behandlingen
er den samme....og det private sygehus ovenikøbet skal hive et overskud
hjem til ejerne......så er mit spørgsmål: Hvordan bliver det billigere?

Når nu du siger, at arbejdsmetoderne er anderledes i det
private....jamen, hvad forhindre sygehusledelsen i det offentlige
sygehus i at indføre de samme arbejdsmetoder..... Det sparer sgu da det
dyrere personale og overskuddet til den sygehusejer.

> [...]
> privatiseringer/nationaliseringer af ideologiske årsager. Jeg er af den
> overbevisning, at opgaverne skal løses, hvor det sker billigst og ikke

Hvad med: mest retfærdig uanset ens personlige formue

> Alle, hvis de kan løses bedre og billigere af private virksomheder. Jeg er
> dog ikke mere ultraliberal, end at jeg mener, at f.eks. forsvar og politi er
> en statsopgave.

Tja, for år tilbage så var udstedelser af pas og kørekort en
politiopgave....nu er det en kommunal opgave..... mon ikke man kan gøre
tingene billigere ved at skære i antallet af opgaver og så lægge dem
over private firmaers hænder. Man sparer på politi-kontoen....men
skid hul i at en anden konto så sprænges i stumper og stykker....det er
jo privat, så det må jo være godt.

Hvad med kontrol med færdselsloven? Den er også delt mellem politi og
kommuner.

Eller undersøgelser af gerningssteder? Hvorfor kun politiets
teknikere? Hvorfor må private aktører ikke også byde ind på de
opgaver? Det drejer sig ofte om sporsikring, blodprøver, DNA-tests og
tilsvarende ikke-essentielle opgaver i en politibetjents dagligdag.

Sagt på en anden måde: Hvad er en politiopgave?
Forsvarsopgaver er ret lette at identificere, men politiets
opgave....det er lidt sværere.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 10:18

> [...]
>
> Jeg siger bare, at alle mennesker varetager egne, egoistiske interesser -
> "røde" eller ej. Forskellen på "røde" og andre er, at "røde" lyver om

Nej.
Forskellen er, at "de rødes" motiver styres af menneskelighed, hvorimod de
borgerliges alene af privat pengepung.

> [...]
> privatiseringer/nationaliseringer af ideologiske årsager. Jeg er af den
> overbevisning, at opgaverne skal løses, hvor det sker billigst og ikke

Hvorfor du, om du så dig omkring i verden, burde dømme privatiseringer ude.
De har jo ALDRIG vist sig at være "bedre og billigere".
Naturligvis, idet dette jo er ganske ulogisk og naturstridigt.

> Alle, hvis de kan løses bedre og billigere af private virksomheder.

Altså:Ingen.

Når, naturligvis, man ser bort fra de "opgaver", hvor det offentlige helt
enkelt ikke har noget at gøre, men alene sidder på området for at skaffe sig
magt og stillinger.

Spørgsmålet burde være:
Hvilke basale opgaver skal betragtes som samfunds/fælles opgaver.

Findes der andre end infrastruktur, sundheds og socialvæsenet, forsvaret
samt militæret?

Kan alt andet, der smides penge ud på, fjernes fra budgettet?

Efter min ringe opfattelse er det der, spørgsmålene ligger.

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 15-06-08 11:07

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> De har jo ALDRIG vist sig at være "bedre og billigere".
> Naturligvis, idet dette jo er ganske ulogisk og naturstridigt.

Det nytter ikke noget med dette privatiseringscirkus. Lad os for sjovs skyld
antage at Bruun har ret, man kan spare lad os sige 10% ved at privatisere.
Firmaet driver fx en skole, smækker nogle klasser sammen, spare på
rengøringen, sparer hvor spares kan og det koster så lad os sige 1 pedel, 2
lærere, og 1 rengøringskone jobbet.

Udover at skolen nu forfalder, eleverne får dårligere undervisning og skolen
er beskidt, hvad er det så der er sket.

Ja, fra at have 18 ansatte i det offentlige, så har man nu 14 privatansatte
i et firma der får 100% af sin indtægt fra det offentlige. Derudover har man
lige fået 4 arbejdesløse, der altså igen betales af det offentlige. Når de
resterende på arbejdspladsen går ned med stress, ja så betaler det
offentlige fortsat.

Summa summarum, det offentlige bruger ligeså mange, eller flere, penge at få
en dårligere ydelse, nu går der så godt nok 10% fra til det private firmas
direktør.

> [...]
>
> Kan alt andet, der smides penge ud på, fjernes fra budgettet?
>
> Efter min ringe opfattelse er det der, spørgsmålene ligger.

Og det er den problemstilling ingen tør røre ved.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-08 11:36

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse news:4854ea2b$0$15875>>

> [...]
>
> Summa summarum, det offentlige bruger ligeså mange, eller flere, penge at
> få en dårligere ydelse, nu går der så godt nok 10% fra til det private

Du glemmer noget nok så væsentligt.
Nemlig profitten.
Denne vil jo nok koste yderligere to lærerstillinger--

Hvorved idiotien om påstanden om "bedrer og billigere" åbenlyst ikke holder.

Egon

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 15-06-08 11:35

On Sun, 15 Jun 2008 11:17:53 +0200, "Egon Stich"
<egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:

>Nej.
>Forskellen er, at "de rødes" motiver styres af menneskelighed,

Det er dog det mest naive vås, jeg længe har hørt...

>hvorimod de
>borgerliges alene af privat pengepung.

Der er to slags mennesker... Dem der indrømmer de er egoistiske og dem
der ikke indrømmer det...

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-06-08 21:34

Jens Bruun skrev den 14-06-2008 21:12:
> "S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er en ren win-win-situation for idioterne. Havde regeringen grebet ind,
> havde dét været galt. Nu greb regeringen ikke ind, og så er det også galt.

bare ikke gribe ind hhv. gribe ind er lige slemt.

Det skal naturligvis gøres på den rigtige måde.

> Vi andre kan bare smile lidt. selvom det selvfølgelig er lidt bedrøveligt,
> at idioterne er *så* idiotiske, og at de desværre sidder på 2/3 af
> stemmerne.

hahahaha, hvis nu din pludren om totredje-del af stemmerne var i
overensstemmelse med sandheden, så er der godt nok blevet fusket meget
med stemmesedlerne ved sidste folketingsvalg.
Du siger jo direkte, at den siddende regering har fusket med
stemmesedlerne. Flot.

Men det stemmer jo meget godt overens med, at du sjældent gennemskuer
konsekvenserne af hvad du selv skriver.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 14-06-08 22:04

On Sat, 14 Jun 2008 22:33:59 +0200, Carsten Riis

>bare ikke gribe ind hhv. gribe ind er lige slemt.

LOL... Altså, uanset hvad regeringen gør, så er det galt... ))

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-06-08 22:31

S. A. Thomsen skrev den 14-06-2008 23:03:

> LOL... Altså, uanset hvad regeringen gør, så er det galt... ))

Quotefucker!

Du glemte næste sætning: Det skal naturligvis gøres på den rigtige måde.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 14-06-08 23:56

On Sat, 14 Jun 2008 23:31:14 +0200, Carsten Riis

>Quotefucker!
>
>Du glemte næste sætning: Det skal naturligvis gøres på den rigtige måde.

Og det er selvfølgelig DIG, der skal bestemme hvad der er den
"rigtige" måde....

Sagt på en anden måde: Hvis resultatet ikke er som du vil have det, så
er det den forkerte måde...

Altså... Jeg har ikke quotefucket noget som helst, kun fjernet
ligegyldigt udenomssnak...

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-06-08 09:42

S. A. Thomsen skrev den 15-06-2008 00:56:

> Og det er selvfølgelig DIG, der skal bestemme hvad der er den
> "rigtige" måde....

ja, i hvad jeg skriver ja.

> Sagt på en anden måde: Hvis resultatet ikke er som du vil have det, så
> er det den forkerte måde...

snakker du om dig selv?

> Altså... Jeg har ikke quotefucket noget som helst, kun fjernet
> ligegyldigt udenomssnak...

Du må have det nemt! Alt hvad der ikke passer ind i dit kram klipper du
væk og kaldet det for udenoms-snak.

Føj

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 15-06-08 10:14

> Du må have det nemt! Alt hvad der ikke passer ind i dit kram klipper
> du væk og kaldet det for udenoms-snak.
>
> Føj

Meget af det du skriver er ikke værd at gengive, så ja det skal da bare
klippes væk.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 15-06-08 10:21

On Sun, 15 Jun 2008 10:41:58 +0200, Carsten Riis

>snakker du om dig selv?

Hvad er der ved ordet "du" som du ikke forstår...???

>Du må have det nemt! Alt hvad der ikke passer ind i dit kram klipper du
>væk og kaldet det for udenoms-snak.

Din personlige definition af "rigtig måde" er totalt irrelevant....

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-06-08 11:21

S. A. Thomsen skrev den 15-06-2008 11:21:
> [...]
..... totalt irrelevant....

Du har det nemt.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 15-06-08 11:39

On Sun, 15 Jun 2008 12:21:22 +0200, Carsten Riis

>.... totalt irrelevant....
>
>Du har det nemt.

Det har du da også... Du påstår bare et eller andet og så er det
pludselig yderst relevant og den evige universelle sandhed....

Kan du ikke lige forklare hvorfor DIN (eller min for den sags skyld)
personlige definition af "rigtig måde" skulle være relevant...???

Fra : TBC

Dato : 14-06-08 17:32

> [...]
> systemet ved at de behandles hurtigere.
> Gad vide om Løkke har tænkt på at privathospitalerne er dem der rammes

Det tror jeg han har. Ser man på det store perspektiv er forholdet at det
private marked helt naturligt specialiserer sig opportunistisk efter de let
tilgængelige og indbringende opgaver. Så dem kan der pludseligt laves mange
flere af meget hurtigere end andre opgaver. Men det er typisk dyrere for
regionerne end hvis de skulle gøre det selv, da fristvalgs og ikke mindst
behandlings garantierne ikke just giver det bedste udgangspunkt for de
almindelige reguleringer på et frit marked. (Kunderne tvinges til
produktet). Her er der snarere tale om at malke en guldkalv (regionernes
kasser) end der er tale om hyrder der intenst må konkurrerer om at producere
den bedste og billigste mælk.

Pengene fra regionerne følger således i nogen udstrækning kapaciteten via
disse garantier, og da kapaciteten i det private naturligt tilrettelægges
opportunistisk og efter økonomiske hensyn, frem for efter lægefaglige eller
politiske hensyn, så er der nogle behandlinger der lider på bekostning af
andre. De nemme opgaver klares således nemt og hurtigt (men som sagt oftest
dyrere), mens de svære og ofte fagligt vigtigere at få behandlet hurtigt, må
lide under at der af denne vej automatisk drænes fra kassen det hele skal
komme fra (Regionerne). Og det er fra politisk perspektiv både en rigtigt
dårlig "forvaltning", tillige med at det er en dårlig forretning.

TBC

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 10:24

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse news:qO2dnRL->
> [...]
> kassen det hele skal komme fra (Regionerne). Og det er fra politisk
> perspektiv både en rigtigt dårlig "forvaltning", tillige med at det er en

Alt dette viser jo på smukkeste vis borgerlige politikeres sande
intentioner.
At skabe "vækst" på en sådan måde, at privatkapitalister får udvidet
markedet, de fattigste betaler, og dagen i morgen tænkes der ikke på.
Udover naturligvis i forbindelse med, hvorledes man kan nyde profitten.

Egon

Fra : PerX ...

Dato : 15-06-08 17:28

In article <4853dfb2$0$90265$14726298@news.sunsite.dk>,
rwr@post6.tele.dk says...
> Hvorfor går det hurtigere at helbrede "patientpuklen" ved at droppe frit
> sygehusvalg?

Det gør det heller ikke, men det er for at skjule at Danmark IKKE er et
rigt land - men kun lader som om.