"Rolfens kæmper"..?
Fra : Ewan

Dato : 21-07-01 23:29

I starten af '60-erne, mens jeg endnu kun var en lille knægt på Vesterbro,
legede vi en leg, som vi kaldte "Rolfens kæmper". Den gik ud på, at en blev
valgt til at være "Rolfen", han skulle udfordre resten af os til at gøre
ting, det kunne være at hoppe over en kældergang, kravle over et plankeværk,
sparke til en cykel, eller lignende skøre indfald. Det var ikke vigtigt,
hvad man gjorde, man skulle bare gøre ligesom "Rolfen", somme tider ned i de
mærkeligste detaljer - lidt i stil med det englænderne kalder "Simon
says,.."
Men nu, hvor jeg havde tænkt mig, at henvise til legens navn, bliver jeg
pludselig i tvivl, var det kun os, der legede den leg eller er der andre der
kender den og hedder den "Rolfens kæmper" eller har den flere navne.
Er der nogen der kender den?

Fra : Mirian

Dato : 09-08-01 16:54

"Ewan" <matus99@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> kender den og hedder den "Rolfens kæmper" eller har den flere navne.

Hej dengang jeg var lille i 80'erne! legede vi en leg der hed KONGENS
EFTERFØLGER som går ud på nøjagtig det samme som du beskriver, så jeg vil
gætte på at legen har eksistereret i mange år og stadig gør det bare med
skiftende navne!
MVH Mirian