Hvor er jeg dog træt af BUPL
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-08 21:37

Jeg synes godt nok disse pampere går lige lovlig langt i deres
magtliderlighed. Min kone er strejkende pædagog - ganske vist ikke med sin
gode vilie, da hun oprindeligt stemte ja til overenskomstforeslaget, men vi
lever jo åbenbart i en verden hvor ens fagforening kan diktere at man skal
udeblive fra sit arbejde imod eget ønske... nuvel.

Så bliver pægagogerne tilkaldt til den ene mere latterlige demonstration end
den anden. Guds nåde trøste dem, hvis de ikke møder op og bakker op om en
sag de ikke nødvendigvis er enige i.... og hvis de formaster sig til at tage
deres egne børn med (som det tit er umuligt at finde pasning til), er fanden
løs - for så udfører de jo strejkeramt arbejde! (deres eget - forstå det
hvem der kan. Skal de straffe dem selv?). Skulle det ske at denne,
efterhånden latterlige, strejke er sammenfaldende med deres ferie er det
bare ærgeligt - alt ferie er inddraget. Kan man det? Jeg ved ikke hvad disse
pampere havde tænkt sig hvis nu en familie har bestilt en ferierejse til
syden. At skrotte ferien vil medføre en ganske betydelig udgift for den
ramte familie.

Det værste eksempel er dog et rygte jeg hørte i dag fra lærernes
fagforening. Om det holder vand ved jeg ikke, men jeg håber det sgu ikke.
Det forholder sig sådan at et barn jeg kender har en støttepædagog
tilknyttet i skolen. Denne støttepædagog er også tvunget til at strejke. Nu
er der gudhjælpemig snak om at den pågældende dreng slet ikke må være i
klassen så længe der strejkes, idét nogle mener at klasselæreren udfører
strejkeramt arbejde ved at overtage støttens rolle - hvilket læreren i
øvrigt ikke gør. Hvem skulle dog have gavn af at trække et barn ud af skolen
der har hårdt brug for undervisning?

Har pamper-foreningerne mon ikke efterhånden overlevet sig selv?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : N_B_DK

Dato : 09-06-08 22:16

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
wrote in message news:484d947a$0$90264$14726298@news.sunsite.dk
>Hvem
> skulle dog have gavn af at trække et barn ud af skolen der har hårdt
> brug for undervisning?

Jeg ville ikke blive overrasket.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Lars

Dato : 09-06-08 22:19

Der strejkes vel kun indtil et flertal stemmer ja til en aftale?

/Lars

Fra : Lars

Dato : 09-06-08 22:21

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Der strejkes vel kun indtil et flertal stemmer ja til en aftale?

Iøvrigt stemmer jeg altid nej ved overenskomst afstemninger - citronen skal
presses.

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 09-06-08 22:32

"Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message
> Iøvrigt stemmer jeg altid nej ved overenskomst afstemninger -
> citronen skal presses.

Ja koste hvad det vil ikke ? du er også tupen der bruger 2-300 kr på
diverse slags spil i tivolier, for at vinde en ting til 5 kr ikke ?

Fra : Lars

Dato : 10-06-08 09:28

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message
>
> Ja koste hvad det vil ikke ? du er også tupen der bruger 2-300 kr på
> diverse slags spil i tivolier, for at vinde en ting til 5 kr ikke ?

Sikke en indsigt du har på arbejdsmarkedet...

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-08 09:40

> Sikke en indsigt du har på arbejdsmarkedet...

Man er idiot, hvis man bruger mange penge på at få under 1/10 del igen,
men det vil du åbenbart ikke indrømme.

Fra : Lars

Dato : 10-06-08 10:09

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message

> Man er idiot, hvis man bruger mange penge på at få under 1/10 del igen,
> men det vil du åbenbart ikke indrømme.

Man er idiot (og en tøsedreng), hvis man blot bukker og skraber for
arbejdsgivers første tilbud. En overenskomst strikkes sammen i en
forhandlingssituation, og det første udspil er aldrig udtryk for at man har
strukket sig.

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-08 10:33

> [...]
> arbejdsgivers første tilbud. En overenskomst strikkes sammen i en
> forhandlingssituation, og det første udspil er aldrig udtryk for at

Som i alle andre forhold, hvor man presser hinanden, er det en balance
gang, presser man for meget, ja så mister man oftest det man forsøger at
købe/opnå.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-06-08 15:14

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Sikke en indsigt du har på arbejdsmarkedet...

*LOL*

Og det er dig, der vil presse citronen? Du kan ikke være ægte. Ingen er *så*
rystende dum.

Nu bliver samtlige pædagoger snart smidt hjem via lockouten i næste uge,
hvorefter BUPL må nøjes med at give dem 60% af lønnen. Gad vide for lang tid
der går, før den enkelte pædagog er mør... for BUPL er jo allerede mere end
mør med en næsten tom strejkekasse og nul, zero, nada udsigt til at få andet
end det, en regeringsindgreb kommer til at diktere. Et regeringsindgreb, der
for min skyld overhovedet ikke bør komme. Lad dem forbløde.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-08 16:30

>Et regeringsindgreb, der for min skyld overhovedet ikke
> bør komme. Lad dem forbløde.

Helt enig, når de siger nej til 14.3% så vil det fryde mig endnu mere
hvis de ender på 12.8%

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 10-06-08 17:59

On Tue, 10 Jun 2008 17:30:05 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message
>
>Helt enig, når de siger nej til 14.3% så vil det fryde mig endnu mere
>hvis de ender på 12.8%

Ja, det ville være en passende straf for at være FOR grådige...

Fra : Lars

Dato : 10-06-08 20:58

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> *LOL*
>
> Og det er dig, der vil presse citronen? Du kan ikke være ægte. Ingen er
> *så* rystende dum.

Mener du man altid skal sige ja til det første udspil til overenskomst? Ja
eller nej.

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-08 21:35

> Mener du man altid skal sige ja til det første udspil til
> overenskomst? Ja eller nej.

Det kommer sandelig da an på hvad udspillet måtte være, men efter hvad
du skriver, ville du jo også sige nej til 14.99%, for du havde jo krævet
15%.

Fra : Lars

Dato : 10-06-08 22:01

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message
>
> Det kommer sandelig da an på hvad udspillet måtte være, men efter hvad du
> skriver, ville du jo også sige nej til 14.99%, for du havde jo krævet 15%.

Hvis det var første udspil, så ville jeg sige nej.

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 11-06-08 01:29

> Hvis det var første udspil, så ville jeg sige nej.

Ok, så er du sq en idiot.

Fra : Lars

Dato : 11-06-08 08:17

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message

> Ok, så er du sq en idiot.

Hvorfor?

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 11-06-08 09:49

> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor?

Det har du selv lige svaret på.

Fra : Lars

Dato : 11-06-08 20:06

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message

> Det har du selv lige svaret på.

Hvordan?

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 09-06-08 22:31

"Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message
> Der strejkes vel kun indtil et flertal stemmer ja til en aftale?

Nej de strejker indtil de får de 15% eller der kommer et indgreb, de
burde nok have takket ja til de 14.3%, vi kan ihvertfald konstatere at
de ikke er ret intelligente, så det med de vil aflønnes pga deres udd.
viser de får alt for meget som det er nu, de er jo næsten analfabeter.

Fra : Lars

Dato : 10-06-08 09:27

> [...]
> er ret intelligente, så det med de vil aflønnes pga deres udd. viser de
> får alt for meget som det er nu, de er jo næsten analfabeter.

Jeg synes nærmere det indikerer de har hår på brystet, til at tage kampen
op.

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-08 09:41

> Jeg synes nærmere det indikerer de har hår på brystet, til at tage
> kampen op.

LOL ja , de har ikke længere råd til at udbetale fuld strejke penge, de
kommer næppe til at få mere i løn, og siger nej til 1.5% ekstra, ja det
er at have hår på brystet (eller jord i hovedet).....

Fra : Lars

Dato : 10-06-08 10:10

> [...]
> kommer næppe til at få mere i løn, og siger nej til 1.5% ekstra, ja det er
> at have hår på brystet (eller jord i hovedet).....

Det er da netop at have hår på brystet når man ikke lader sig spise af...

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-08 10:35

> Det er da netop at have hår på brystet når man ikke lader sig spise
> af...

Men det er ikke forbudt, at vurdere, om den ekstra strejke (og derved
udgift), er den lille smule ekstra værd i den anden ende, ville du selv
bruge 5000,- på at få 100,- igen ? (og det er et ja, nej spørgsmål)

Fra : Lars

Dato : 10-06-08 20:56

> [...]
> udgift), er den lille smule ekstra værd i den anden ende, ville du selv
> bruge 5000,- på at få 100,- igen ? (og det er et ja, nej spørgsmål)

Det kommer an på omstændighederne.

Hvis jeg får de 100 igen tilstrækkelig mange gange, så ja.

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-08 21:40

> Hvis jeg får de 100 igen tilstrækkelig mange gange, så ja.

Men det gør du jo netop ikke, det burde ikke være SÅ svært at forstå ?

Fra : Lars

Dato : 10-06-08 22:03

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message

> Men det gør du jo netop ikke, det burde ikke være SÅ svært at forstå ?

Det ved jeg da ikke - det er dig der begynder at slynge beløb ud, uden at
beskrive omstændighederne.

/Lars

Fra : Kim2000

Dato : 09-06-08 22:49

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:484d947a$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> vi lever jo åbenbart i en verden hvor ens fagforening kan diktere at man
> skal udeblive fra sit arbejde imod eget ønske... nuvel.

For tre år siden stemte 97% af lærerne nej til en overenskomst, men endte
alligevel med at få overenskomsten trukket ned over hovedet. Flertallet
bestemmer.

> [...]
> hvad disse pampere havde tænkt sig hvis nu en familie har bestilt en
> ferierejse til syden. At skrotte ferien vil medføre en ganske betydelig

Det vil ligeledes være en ganske ganske betydelig udgift at tage på ferie,
opdages det så ryger man lukt ud af fagforeningen og modtager ikke en krone
fra strejkekassen, hvilket er rimeligt nok. Gad dog vide, hvad der sker,
hvis man meddeler at man tager på ferie den uge og derfor ikke skal have
strejkepenge i de 6-7 dage. Nogle der ved det?

> [...]
> øvrigt ikke gør. Hvem skulle dog have gavn af at trække et barn ud af
> skolen der har hårdt brug for undervisning?

Hvis støttepædagogen er forudsætningen for at drengen kan være i klassen, så
er det helt logisk at drengen ikke kan gå i klassen, når denne ikke er der,
men der må være tale om støttepædagogen er tildelt specifikt til denne dreng
og er der i alle ugens timer.

> Har pamper-foreningerne mon ikke efterhånden overlevet sig selv?

Kun hvis du er tilhænger af arbejdsgiverdiktatur. En fagforerning er for mig
at se også meget mere end bare at forhandle løn.

Fra : Patruljen

Dato : 09-06-08 17:41

On 9 Jun., 23:49, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> [...]
>
> For tre år siden stemte 97% af lærerne nej til en overenskomst, men endte
> alligevel med at få overenskomsten trukket ned over hovedet. Flertallet

Flertallet på 3 % ?

> [...]
>
> Kun hvis du er tilhænger af arbejdsgiverdiktatur. En fagforerning er for mig
> at se også meget mere end bare at forhandle løn.

Ja - de drikker også rødvin for dine penge. Og deler
aftrædelsesmillioner bag din ryg -

Meld dig dog ud -

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-06-08 06:04

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> For tre år siden stemte 97% af lærerne nej til en overenskomst, men endte
> alligevel med at få overenskomsten trukket ned over hovedet. Flertallet

Flertallet på 3 % ?

Nej, men lærerne kan komme i mindretal på grund af de udemokratiske
sammenkædningsregler. Det er sådan at DFL er knyttet sammen med en række
andre forbund, hvilket betyder at lærerne i visse tilfælde kan stemme nej
til en overenskomst og alligevel få den trukket ned over hovedet fordi andre
i samme gruppe stemmer ja.

> [...]
> mig
> at se også meget mere end bare at forhandle løn.

Ja - de drikker også rødvin for dine penge. Og deler

Det er da det dummeste råd du kan give en lønmodtager - endnu er det sådan
at en lønmodtager-lærer får det samme i løn hvis vedkommende ikke er medlem
af foreningen, men på arbejdspladsen er der andre ting der gælder. Man kan
let som lærer komme i en konflikt med nogle forældre, hvor man skal sidde
over for en leder. Man har lov til at tage sin tillidsmand med, men hvis man
ikke er i fagforening, har tillidsmanden ikke nogen ret til at sidde med til
bords - man må så ud at finde en anden, hvis vedkommende ønsker en bisidder.

I tilfælde af strejke får man ikke en krone fra foreningen, og man kan jo
ikke blive på en arbejdsplads hvor der strejkes og undervise - det vil være
i strid med de arbejdsfaglige regler så det skal man nok få at vide.

Der er en lang række andre fordele ved at være medlem af en fagforening-
udover beskyttelsen af ens rettigheder, så kommer man heller ikke i den
situation at man ikke får den samme løn som kollegaerne: der er tale om at
man vil diffentiere lønnen således at kun folk der er medlemmer af
fagforeningen der har forhandlingsretten, får den aftalte løn. De øvrige må
så selv forhandle individuelt -og det er dog de færreste der har mod, rutine
og erfaring med den slags. Og hvis arbejdsgiverne siger nej, så står de
og må tage til takke hvis de vil blive i jobbet.

Der arrangeres også kurser af forskellig art af fagforeningerne og man kan
få hjælp i sager hvor man i privatlivet skal bruge juridisk råd og
vejledning etc. etc.

Så jow - det er en god ting at være medlem af en fagforening og hul i
hovedet ikke at være det som lønmodtager.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 10-06-08 07:36

On Tue, 10 Jun 2008 07:04:08 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nixenbixen@invalid.com> wrote:

> [...]
>til en overenskomst og alligevel få den trukket ned over hovedet fordi andre

Hvordan er det udemokratisk...???

>I tilfælde af strejke får man ikke en krone fra foreningen, og man kan jo
>ikke blive på en arbejdsplads hvor der strejkes og undervise - det vil være
>i strid med de arbejdsfaglige regler så det skal man nok få at vide.

Vrøvl... Hvis man ikke er medlem af fagforeningen, så er man ikke
omfattet af en strejke, som denne fagforening er ude i... Man
risikerer godt nok at blive truet af fagforeningens mafia-gorillaer...

> [...]
>og erfaring med den slags. Og hvis arbejdsgiverne siger nej, så står de
>og må tage til takke hvis de vil blive i jobbet.

Til gengæld sparer man at betale til pamperforeningen...

Fra : Kim2000

Dato : 10-06-08 08:06

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan er det udemokratisk...???

Nej, det som Arne (og jeg) mener er sikkert det at man havde slået en lang
række faggrupper sammen, således stemte fx lærere og asfaltarbejdere om
samme forlig, til trods for alle kan se at de to faggrupper er vidt
forskellige og har vidt forskellige interesser. Det er fx ret nemt at måle
om et stykke vej er lagt ordentlig det er straks sværre at svare på om
undervisningen i 2.klasse er god eller dårlig (resultatet viser sig mange
gange først flere år efter). Det er fx forholdsvis nemt at træne sine elever
op til at lave en god afgangsprøve, men det betyder ikke nødvendigvis at
eleverne har forstået matematik og kan bringe sig selv et niveau højere.

> [...]
> risikerer godt nok at blive truet af fagforeningens mafia-gorillaer...

> Til gengæld sparer man at betale til pamperforeningen...

Man har så heller ikke en fagforening til at køre en sag om manglende
lønudbetaling, dårligt arbejdsklima og andre ting. Nogle fagforeninger er
også mere pamperagtigt end andre.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 10-06-08 10:23

On Tue, 10 Jun 2008 09:05:36 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>op til at lave en god afgangsprøve, men det betyder ikke nødvendigvis at
>eleverne har forstået matematik og kan bringe sig selv et niveau højere.

Hvorfor er det udemokratisk...???

Er Folketingsvalg også udemokratisk...???

>Man har så heller ikke en fagforening til at køre en sag om manglende
>lønudbetaling, dårligt arbejdsklima og andre ting. Nogle fagforeninger er
>også mere pamperagtigt end andre.

Korrekt....

I den tid jeg var medlem i SID, blev jeg røvrendt (de løj overfor mig,
så jeg mistede penge) af dem flere gange og har aldrig fået hjælp af
dem...

Fra : Kim2000

Dato : 10-06-08 14:26

> Hvorfor er det udemokratisk...???

Det påstod jeg heller ikke, jeg startede faktisk med ordet "nej" Men
smart er det ikke.

> [...]
>
> I den tid jeg var medlem i SID, blev jeg røvrendt (de løj overfor mig,
> så jeg mistede penge) af dem flere gange og har aldrig fået hjælp af

Er SID og HK ikke også nærmest synonym med pamperi af værste skuffe, det
findes sikkert i alle fagforeninger i større eller mindre omfang, men det
virker slet slet ikke som om netop de to har nogen form for kontakt med
virkeligheden, det er i hvertfald svært at se butiksansatte har en
fagforening.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 10:28

> [...]
> I den tid jeg var medlem i SID, blev jeg røvrendt (de løj overfor mig,
> så jeg mistede penge) af dem flere gange og har aldrig fået hjælp af

Den gamle traver kører du stadig rundt i.
men hold dog op med det.
Vi ved jo godt, at du her opfører dig som et forkælet barn, der ikke lige
fik din vilie.
Det var jo dig, og ikke SID, der var galt på den.
Indse det, accepter det, og kom videre.

Din indbildt forudrettede hetz mod arbejderkolleger, fører ingen steder til.

Under alle omstændigheder rager det jo overhovedet ikke dig, eller andre
borgerlige stakkelhadere, hvorledes andre vælger at føre deres kamp.

Men jeg kan da godt se, at det må være hårdt for usolidariske skruebrækkere
og arbejdsforholdssabotører at se, at andre formår at stå sammen.

Medens I må stå med hatten i hånden, og æde nådsens brød.

Egon

Fra : Lars

Dato : 12-06-08 11:58

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sammen.
>
> Medens I må stå med hatten i hånden, og æde nådsens brød.

Hehe - du er sådan lidt Lektor Blomme-agtig på den fede måde!

Fortsæt...

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-08 12:44

> "Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe - du er sådan lidt Lektor Blomme-agtig på den fede måde!
>
> Fortsæt...
>
> /Lars

Jeg passede skam også godt på, ikke at lade mine maltbolcher ligge
ubevogtede

Egon

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 12-06-08 13:12

On Thu, 12 Jun 2008 11:27:38 +0200, "Egon Stich"
<egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:

>Den gamle traver kører du stadig rundt i.
>men hold dog op med det.

Hvorfor...??? En sandhed blever da ikke mindre sand med alderen...

>Vi ved jo godt, at du her opfører dig som et forkælet barn, der ikke lige
>fik din vilie.
>Det var jo dig, og ikke SID, der var galt på den.
>Indse det, accepter det, og kom videre.

ROTFL... Nu ved du åbenbart alt om hvad der blev sagt og gjort...

Har du fået en ny krystalkugle, der også kan se tilbage i tiden...???

>Din indbildt forudrettede hetz mod arbejderkolleger, fører ingen steder til.

Det var såmænd ikke arbejderkollegaer, men fagforeningspampere, der
snød mig...

>Under alle omstændigheder rager det jo overhovedet ikke dig, eller andre
>borgerlige stakkelhadere, hvorledes andre vælger at føre deres kamp.

Har jeg da påstået det...???

Hvis sygeplejerskerne vil smide deres surt sammensparede skillinger ud
af vinduet (samt en større lønforhøjelse), bare for ikke at tabe
ansigt, så dem om det... Det skal jeg da ikke blande mig i....

>Men jeg kan da godt se, at det må være hårdt for usolidariske skruebrækkere
>og arbejdsforholdssabotører at se, at andre formår at stå sammen.

Hvad f..... har den løgnehistorie med sagen at gøre...???

>Medens I må stå med hatten i hånden, og æde nådsens brød.

Amen... )))

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-08 12:52

> Hvorfor...??? En sandhed blever da ikke mindre sand med alderen...

Fordi det jo ikke på nogen måde kan rage andre mennesker, hvilke komplexer
du har raget dig til.
For efterfølgende, på grund af samme, at hetze lønmodtagergrupper, hvis
forhold ikke rager dig.
Du blev sat udenfor døren af dine kolleger.
Lev med det, og klap i.

> ROTFL... Nu ved du åbenbart alt om hvad der blev sagt og gjort...

Man har sine formodninger.
Og er forøvrigt ligeglad.
Men konstaterer, at du lider af en alvorlig selvpådraget fobi.

> Det var såmænd ikke arbejderkollegaer, men fagforeningspampere, der
> snød mig...

Jah-- jah---
Er du så glad?

> Har jeg da påstået det...???

I blander jer da ustandselig.
Ikke sandt?
I er ikke tilfredse, før lønmodtagere er reduceret til slaver.
Og har lært, at "kende deres plads".
Ikke sandt?

> [...]
> ansigt, så dem om det... Det skal jeg da ikke blande mig i....

> Hvad f..... har den løgnehistorie med sagen at gøre...???

Alt.
Men din fobi tillader dig ikke at se sammenhængen.

> Amen... )))

You´ll get Pie in the sky, when You die---

Ikke sandt?
Fint, du er tilfreds med dette.
Men lad dog andre, klogere og mere selvrespekterende mennesker fører deres
kamp uden indblanding.

Egon

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 13-06-08 15:52

On Fri, 13 Jun 2008 13:52:10 +0200, "Egon Stich"

>Fordi det jo ikke på nogen måde kan rage andre mennesker, hvilke komplexer
>du har raget dig til.

Hvad tåger du rundt i...??? Jeg har ingen komplekser...

>For efterfølgende, på grund af samme, at hetze lønmodtagergrupper, hvis
>forhold ikke rager dig.

Hvilke lønmodtagergrupper hetzer jeg imod...???

>Du blev sat udenfor døren af dine kolleger.

Dine skriverier bliver dummere og dummere... Jeg har aldrig haft nogle
problemer med mine kolleger...

>Lev med det, og klap i.

ROTFL... Indrøm dog at du udtaler dig om noget, du ikke aner en
hujende fis om.... ))

>Man har sine formodninger.

Nej, du har dine FORDOMME....

>Og er forøvrigt ligeglad.
>Men konstaterer, at du lider af en alvorlig selvpådraget fobi.

Fobi for hvad...??? Er du sikker du ikke tænker på din egen
"akademiker-fobi"...???

>I blander jer da ustandselig.

Godt nok er jeg overvægtig, men jeg er altså stadig ENtal... )

>Ikke sandt?
>I er ikke tilfredse, før lønmodtagere er reduceret til slaver.

Det er da en løgn, du selv digter...

>Og har lært, at "kende deres plads".
>Ikke sandt?

Nej... Du digter da helt vildt...

>Alt.
>Men din fobi tillader dig ikke at se sammenhængen.

Jeg har da ingen fobier (i modsætning til DIG)....

>Men lad dog andre, klogere og mere selvrespekterende mennesker fører deres
>kamp uden indblanding.

Er det da ikke det jeg lige skrev....???

Hvis de vil pisse i bukserne for at få varmen, så LAD DEM DOG.... Det
hverken kan eller vil jeg blande mig i...

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-06-08 08:42

"Arne H. Wilstrup" <nixenbixen@invalid.com> wrote in message
> [...]
> andre forbund, hvilket betyder at lærerne i visse tilfælde kan stemme nej
> til en overenskomst og alligevel få den trukket ned over hovedet fordi

Og det mener du er udemokratisk, mens du finder det fuldt ud demokratisk, at
f.eks. 40% af pædagogerne kan blive forhindret i at gå på arbejde, fordi et
flertal af deres kolleger har stemt nej?

Eller sagt på en anden måde:

Når man bliver stemt ned af andre faggrupper (med andre interesser), så er
det udemokratisk, men når man bliver stemt ned af sit eget forbund, så skal
man være solidarisk med sine kolleger og gå i strejke, selvom man ikke vil.

Fagforeninger og solidaritet er to ord, der står i stærk kontrast til
hinanden.

Fra : David Konrad

Dato : 10-06-08 10:13

Christian R. Larsen wrote:

> Fagforeninger og solidaritet er to ord, der står i stærk kontrast til
> hinanden.

Amen.

Glem aldrig Nørrebro Bryghus.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-08 02:26

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Kun hvis du er tilhænger af arbejdsgiverdiktatur. En fagforerning er
> for mig at se også meget mere end bare at forhandle løn.

Det forklarer hvorfor de er så elendige til at forhandle løn så, de
bruger tiden på en helt masse andet

Fra : Lars

Dato : 10-06-08 09:33

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Det forklarer hvorfor de er så elendige til at forhandle løn så, de bruger
> tiden på en helt masse andet

Hvis den enkelte pædagog eller sygeplejeske skulle forhandle selv, var de
end ikke nået i nærheden af nærværende resultater...

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-08 09:42

> Hvis den enkelte pædagog eller sygeplejeske skulle forhandle selv,
> var de end ikke nået i nærheden af nærværende resultater...

Nej, så havde de fået mere end de får nu, de har jo nedstemt de 14.3%.

Fra : Lars

Dato : 10-06-08 10:11

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message

> Nej, så havde de fået mere end de får nu, de har jo nedstemt de 14.3%.

Det havde de godt nok ikke - den enkelte medarbejder har ingen pression
overfor arbejdsgiver. Man er da fuldstændig ligeglad med om en sygeplejerske
siger op fordi hun ikke fik de løn hun ville.

/Lars

Fra : Patruljen

Dato : 10-06-08 07:47

On 10 Jun., 09:05, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]
> samme forlig, til trods for alle kan se at de to faggrupper er vidt
> forskellige og har vidt forskellige interesser. Det er fx ret nemt at måle

:)

Smart -

> [...]
> op til at lave en god afgangsprøve, men det betyder ikke nødvendigvis at
> eleverne har forstået matematik og kan bringe sig selv et niveau højere.

Jo. problemet kan være nogenlunde same thing også blandt pædagoger -

> Man har så heller ikke en fagforening til at køre en sag om manglende
> lønudbetaling, dårligt arbejdsklima og andre ting. Nogle fagforeninger er
> også mere pamperagtigt end andre.-

Jeg har med udbytte benyttet min egen advokat -

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 10:29

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også mere pamperagtigt end andre.-

>Jeg har med udbytte benyttet min egen advokat -

Det skal en arbejdsmand hos brødrerne Smat & Pladder såmænd nok komme langt
med---

Egon

Fra : Pernille

Dato : 10-06-08 10:17

Hvem skulle dog have gavn af at trække et barn ud af skolen
> der har hårdt brug for undervisning?

Hvem skulle dog have gavn af at få sin operation udsat, når patienten har
hårdt brug for den?
- Det er dog ikke livstruende, at barnet ikke får undervisning!