Tillykke!
Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 16:06

Tillykke til

- alle dem der bjæffer op, uden at have andet at byde på end fremmedhad.

- Dansk Folkeparti, som har frisat den indre svinehund i dansk politik og
som konstant opfordrer til had og intolerance

For i dag er Danmark i følge avisen.dk det tredie mest hadede land i verden,
blandt muslimer i Mellemøsten. Efter USA og Israel, naturligvis.

Muhammedkrisen fik dem til at kaste et øje på Danmark. Sidenhen har der
været utallige tørklædedebatter, et parti der kalder sig "anti-muslimsk",
organisationer som udtrykker bekymring for at Danmark er blevet mere
fremmedfjendsk, debattonen fra Folketingets talerstol, asyllejrsagen,
elendig integration på arbejdsmarkedet, krigene i Irak og Afghanistan, osv
osv.

Efter alt dette kommer det derfor ikke som nogen overraskelse, når man i dag
kan læse at "Udenlandsk arbejdskraft skræmmes væk af danskerne."

http://www.business.dk/article/20080603/okonomi/706030059/

Fra : E.M.

Dato : 04-06-08 16:16

> For i dag er Danmark i følge avisen.dk det tredie mest hadede land i
> verden, blandt muslimer i Mellemøsten.

Hvis alle muhamserne hader os som pesten, må der jo være noget vi gør
rigtigt

E.M.

Fra : Pernille

Dato : 04-06-08 16:23

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis alle muhamserne hader os som pesten, må der jo være noget vi gør
> rigtigt

- Og, hvorfor kommer de dog til Danmark, når vi er så usle?!

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 16:18

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message

> For i dag er Danmark i følge avisen.dk det tredie mest hadede land i
> verden, blandt muslimer i Mellemøsten.

Nej blandt islamister.

Ps nedenstående glæder du dig vel til ?

http://avisen.dk/walla-om-20-aar-taler-vi-arabisk_11303.aspx

> Efter USA og Israel, naturligvis.

Men alligevel gør de alt for at komme hertil, hvorfor mon ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 04-06-08 17:14

On Wed, 4 Jun 2008 17:05:43 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
>- Dansk Folkeparti, som har frisat den indre svinehund i dansk politik og
>som konstant opfordrer til had og intolerance

DF er sgu da ikke islamister....

>For i dag er Danmark i følge avisen.dk det tredie mest hadede land i verden,
>blandt muslimer i Mellemøsten. Efter USA og Israel, naturligvis.

Og du mener altså at det er DF's skyld at islamisterne har knald i
låget.....

<snip resten af ævlet>

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 17:17

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> On Wed, 4 Jun 2008 17:05:43 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> <snip resten af ævlet>

....som du naturligvis ikke magter at forholde dig til!

Kan du selv redegøre for hvordan du selv konkret og personligt er blevet
generet af de fremmede?

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 04-06-08 17:27

On Wed, 4 Jun 2008 18:16:41 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>...som du naturligvis ikke magter at forholde dig til!

LOL... Du klippede lige alle mine kommentarer væk... Sikkert fordi du
ikke magter at forholde dig til dem.... )))

>Kan du selv redegøre for hvordan du selv konkret og personligt er blevet
>generet af de fremmede?

Hvad vrøvler du om...???

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 20:04

> LOL... Du klippede lige alle mine kommentarer væk... Sikkert fordi du
> ikke magter at forholde dig til dem.... )))

Hvilke kommentarer? Tænker du på de to one-liners, som du har brugt meget
tid på at forfatte?

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 04-06-08 21:08

On Wed, 4 Jun 2008 21:04:22 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Hvilke kommentarer? Tænker du på de to one-liners, som du har brugt meget
>tid på at forfatte?

Nej, de kommentarer som du har haft over 3 timer til at finde et svar
på (hvilket du åbenbart ikke evnede)....

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 17:30

> Kan du selv redegøre for hvordan du selv konkret og personligt er
> blevet generet af de fremmede?

En gang truet med kniv, og har en gang kikket ind i løbet af en pistol,
men nu jeg er i live endnu, kan man vel ikke kalde det været generet vel
?

Fra : Michael Weber

Dato : 04-06-08 17:37

N_B_DK wrote:
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message

> En gang truet med kniv, og har en gang kikket ind i løbet af en
> pistol, men nu jeg er i live endnu, kan man vel ikke kalde det været
> generet vel ?

Nu skal du ikke rende rundt og true med kniv.
Og iøvrigt...næste gang du har hovedet foran et pistolløb, må du
gerne trykke på aftrækkeren.
På forhånd Tak.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 20:03

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote in message

> Nu skal du ikke rende rundt og true med kniv.

Du er ikke for klog.

> Og iøvrigt...næste gang du har hovedet foran et pistolløb, må du
> gerne trykke på aftrækkeren.
> På forhånd Tak.

Opfordrer du til selvmord ? i så fald tager jeg dig gerne med.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 08:25

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ...som du naturligvis ikke magter at forholde dig til!
>
> Kan du selv redegøre for hvordan du selv konkret og personligt er blevet

Det kan enhver umiddelbart finde ud af, om de går bag om tallene på
skattekortet.

Egon

Fra : Sten Schou

Dato : 04-06-08 17:17

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Efter alt dette kommer det derfor ikke som nogen overraskelse, når man i
> dag kan læse at "Udenlandsk arbejdskraft skræmmes væk af danskerne."

Den indre svinehund, et begreb tilbage fra 90'erne, da alle danskere skulle
integreres, kan du takke S-R-SF samt Ø for. Da den store invasion i 90'erne
fandt sted, havde danskerne bare at holde kæft, integrationen af danskerne
måtte ikke mislykkes. En større og større del af danskerne valgte så IKKE at
blive integreret ind i islam, og protesterede mod den af regeringen pålagte
integration af danskerne.
Det var bl.a. dengang hvor politisk korrekte kunstnere, under fuld dækning
af landets TV-stationer, opstillede svinehunden rundt om i landet. Svinet og
hunden var som bekendt urene dyr i islam, og skulle som sådan være udtryk
for hvordan man så på de danskere der var imod at blive integreret.
Berlingeren mener nu at vide, at "udenlandsk arbejdskraft skræmmes væk af
danskere". Man kunne prøve at tage en tur rundt på landets byggepladser, her
er der masser af polske murere, tyske elektrikere/vvs-folk. Tag en tur ind i
Kastrup Lufthavn, her er masser af svenskere.
Regionerne har lige været en tur i Tyskland, og har rekrutteret 100 læger.
Dette på trods af danskernes "had og intolerance" overfor udlændinge, som du
så malende beskriver.
Det vi er trætte af, er alle de middelaldermennesker der er kommet hertil i
90'erne, og ikke bestilte/bestiller andet end at kræve, kræve, kræve, og så
deres mening om, at vi skal står ret overfor deres tro. Vor herre bevar os,
gad vide hvor mange af dem der egentligt var her, hvis ikke der var noget
der hed bistandsloven.
Så forholder det sig helt anderledes med iranere, thaier, vietnamesere og
kinesere, som her også findes en del af. De har naturligvis også deres tro,
men den gemmer de til de kommer hjem, og derudover er de villige til at
bestille noget.

Hilsen Sten

Fra : Pernille

Dato : 04-06-08 17:24

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kinesere, som her også findes en del af. De har naturligvis også deres
> tro, men den gemmer de til de kommer hjem, og derudover er de villige til

Og, så er danskere rigtig gode til at integrere sig, når de flytter til
udlandet.
Det kunne de "nye" danskere lære noget af!

Fra : Michael Weber

Dato : 04-06-08 17:34

Pernille wrote:
> "Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> Og, så er danskere rigtig gode til at integrere sig, når de flytter
> til udlandet.
> Det kunne de "nye" danskere lære noget af!

Du ved godt hvad en flytninge er...right ?!

Fra : Pernille

Dato : 04-06-08 17:56

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Du ved godt hvad en flytninge er...right ?!

Jo. Men det værste man kan gøre "for" dem, er da, at man ingen krav stiller
til dem.

Fra : Michael Weber

Dato : 04-06-08 18:15

Pernille wrote:

> Jo. Men det værste man kan gøre "for" dem, er da, at man ingen krav
> stiller til dem.

Hvorfor sidestiller du så danskere, der flytter til udlandet, med flytninge
?

Fra : Pernille

Dato : 04-06-08 19:22

> Hvorfor sidestiller du så danskere, der flytter til udlandet, med
> flytninge

Om du er dansker, der flytter ud, eller om du er flygtning, der flytter ind,
så er det sundt, at der bliver stillet krav og forventninger til én.

Fra : Michael Weber

Dato : 05-06-08 05:33

Pernille wrote:
> [...]
>>
> Om du er dansker, der flytter ud, eller om du er flygtning, der
> flytter ind, så er det sundt, at der bliver stillet krav og

Prøver lige igen :
Hvad er fællestrækkene der gør at du sidestiller danskere, der flytter til
udlandet, med
flytninge ?
(Prøv at undgå de trivielle,almene sandheder.)

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 20:41

Michael Weber wrote:

> Hvorfor sidestiller du så danskere, der flytter til udlandet, med
> flytninge ?

Hvorfor sidestiller du indvandrere med flygtninge? Langt de fleste fra den
tredje verden er indvandrere og IKKE flygtninge.

Selv om man er flygtet så er det vel ikke umuligt at man skulle kunne
indrette sig på det land man regner med at blive i resten af livet? Og man
kan da også overveje at arbejde, - selv om en talsmand for somalierne i
Århus siger "Vi er ikke kommet for at arbejde" - det samme sagde iøvrigt
formanden for en palæstinensisk forening.

Fra : Michael Weber

Dato : 05-06-08 05:34

Knud Larsen wrote:

> flytter

> Hvorfor sidestiller du indvandrere med flygtninge? Langt de fleste
> fra den tredje verden er indvandrere og IKKE flygtninge.

Tror du selv på det ?!

> Selv om man er flygtet så er det vel ikke umuligt at man skulle kunne
> indrette sig på det land man regner med at blive i resten af livet?

Det er ikke umuligt at indrette sig, men det er jo nok lidt sværere
at indordne sig hvis man har en mental bagage bestående af
krig, forfølgelse og deslignende.
Men hvem siger at de regner med at blive i Danmark resten af livet ?

> Og man kan da også overveje at arbejde, - selv om en talsmand for
> somalierne i Århus siger "Vi er ikke kommet for at arbejde" - det
> samme sagde iøvrigt formanden for en palæstinensisk forening.

De kan mene og udtale hvad de vil.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-06-08 06:33

> Tror du selv på det ?!

JA, ellers tager man sq ikke på ferie i selvsamme land, det kræver ikke
mange hjerneceller at regne det ud.

Fra : Michael Weber

Dato : 05-06-08 07:10

N_B_DK wrote:
> "Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote in message

> JA, ellers tager man sq ikke på ferie i selvsamme land, det kræver
> ikke mange hjerneceller at regne det ud.

Har man lidt flere hjerneceller end dét, kan man regne ud
at dét at være flytning ikke er en permanent tilstand.
Det er, med andre ord, ikke noget en person er hele tiden f.eks. resten af
sit liv.
Kan du få dine, ikke mange, hjerneceller til at kaperer det, No_Brain ?!

Fra : N_B_DK

Dato : 05-06-08 07:57

> Har man lidt flere hjerneceller end dét, kan man regne ud
> at dét at være flytning ikke er en permanent tilstand.

Nej, når man stopper med at være flygtning er man flyttet hjem, så du
har helt ret.

> Det er, med andre ord, ikke noget en person er hele tiden f.eks.
> resten af sit liv.

Enig, så er man nemlig migreret.

> Kan du få dine, ikke mange, hjerneceller til at kaperer det, No_Brain
> ?!

Hjælper det på din selvforståelse at du skriver til dig selv ?

Fra : @

Dato : 05-06-08 16:56

On Thu, 5 Jun 2008 08:10:11 +0200, "Michael Weber"
<michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote:

>Har man lidt flere hjerneceller end dét, kan man regne ud
>at dét at være flytning ikke er en permanent tilstand.

det kræver så heller ike mange hjerneceller at regne ud

at kan folk tage på ferie i det land de er flygtet fra, så er tiden
kommet hvor de skal returneres dertil permanent

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-08 08:25

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du selv på det ?!

Ellers tager man ikke på ferie i hjemlandet. Jeg tvivler ikke på det er
langt mere fedt at bo i Danmark end i Kenya, men i stedet for at hyle over
der ikke er vand i hanerne dernede, så kunne de jo få fingeren ud og sørge
for der er det.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 09:10

Michael Weber wrote:

> Tror du selv på det ?!

Sidst jeg så tallene drejede det sig om 30 pct flygtninge og 70 pct
indvandrere- dvs oprindelige og såkaldt familiesammenførte.

> Det er ikke umuligt at indrette sig, men det er jo nok lidt sværere
> at indordne sig hvis man har en mental bagage bestående af
> krig, forfølgelse og deslignende.

Hvis man ikke vil indrette sig, så må man jo flytte til et land med samme
kultur som man hager sig fast i.

> Men hvem siger at de regner med at blive i Danmark resten af livet ?

Det gør de selv, det er en del af det at argumentere for at få asyl og blive
"integreret".

> De kan mene og udtale hvad de vil.

Ja, og de kan leve efter det, - som hovedparten af disse to grupper gør.

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-08 08:24

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Århus siger "Vi er ikke kommet for at arbejde" - det samme sagde iøvrigt
> formanden for en palæstinensisk forening.

Og så er de bare at Danmark siger: STRAKSAKTIVERING som det er tilfældet for
alle danskere, men nææææh, det skal de da ikke udsættes for. De kan arbejde
for deres bistand som alle andre, så har de heller ikke tid til at løbe
rundt og stikke folk ned og ligge med røven i vejret.

Fra : hanzen

Dato : 04-06-08 18:04

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Du ved godt hvad en flytninge er...right ?!

Nej, hvad er det for noget.
Fortæl, fortæl
--
hilzen
hanzen

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 20:03

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote in message
> Du ved godt hvad en flytninge er...right ?!

Du ved godt hvad bekvemmeligheds flygtninge er ikke ?

Fra : hanzen

Dato : 04-06-08 20:24

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote in message
>
> Du ved godt hvad bekvemmeligheds flygtninge er ikke ?

Jeg ved godt hvad en flytning er.
En masse kasser fyldt med alt det skrammel man har samlet sammen bl.a.
--
hilzen
hanzen

Fra : @

Dato : 04-06-08 20:29

On Wed, 4 Jun 2008 21:23:52 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
wrote:

>"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg ved godt hvad en flytning er.
>En masse kasser fyldt med alt det skrammel man har samlet sammen bl.a.

bekvemmeligheden kommer så hvis man kan få de danske socialmyndigheder
til at betale for besværet med flytningen og senere ophold

Fra : hanzen

Dato : 04-06-08 20:36

> bekvemmeligheden kommer så hvis man kan få de danske socialmyndigheder
> til at betale for besværet med flytningen og senere ophold

Og det bliver ekstra godt når flytningen går den anden vej. Så betaler vi
gerne.
--
hilzen
hanzen

Fra : Sten Schou

Dato : 04-06-08 23:11

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i meddelelsen

> Du ved godt hvad en flytninge er...right ?!

Det er f.eks. en som ham den lille mide, Akkari. Akkari som Martin Glerup
fra S var stolt over at gøre til ny dansker.
Akkari var som bekendt flygtet fra Libanon. Han var han forøvrigt på ferie
forrige sommer sammen med tusindvis af andre "danskere", folk, som var
kommet hertil som "flygtninge", eller familiesammenførte.
Og nu vi er ved disse "flygtninge", så var der også den hedengangne Abu
Laban, manden som ikke kunne være i Egypten, og var nødt til at "flygte" til
Danmark. Han havde ingen problemer med at rejse ind i Egypten, da han skulle
fremvise billeder fra en fransk "grisekonkurrence".
Så var der også de to palæstinensere, som var med i attentatet på World
Trade Center i 1993. Da amerikanerne fandt ud af, at de sad i en
flygtningelejr i Hjallerup, skyndte S-R-SF og Ø at gøre dem til nye
danskere.

Hilsen Sten

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 17:43

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Og, så er danskere rigtig gode til at integrere sig, når de flytter til
> udlandet.

Sludder og vrøvl.
Bare se på danskere i Malmø der insisterer på "danske børnehaver" og
danskere i Spanien/Sydfrankrig.

Vi klumper os også sammen i udlandet. Faktisk forsøger vi generelt at være
"mere danske" når vi bosætter os i udlandet.

Fra : Pernille

Dato : 04-06-08 17:57

> [...]
>
> Vi klumper os også sammen i udlandet. Faktisk forsøger vi generelt at være
> "mere danske" når vi bosætter os i udlandet.

Taler du af erfaring, på egen krop? Det gør jeg!

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 19:59

> Taler du af erfaring, på egen krop? Det gør jeg!

Både og.

"Udlandsdanskere vil ikke integreres

De 35.000 danskere, der er bosat i Sydspanien, bor i ghettoer og holder sig
for sig selv"
http://politiken.dk/indland/article298875.ece

Fra : JBH

Dato : 04-06-08 22:25

> Både og.
>
> "Udlandsdanskere vil ikke integreres
>
> De 35.000 danskere, der er bosat i Sydspanien, bor i ghettoer og holder
> [...]

Og betaler selv....

Fra : hanzen

Dato : 04-06-08 18:06

> [...]
>
> Vi klumper os også sammen i udlandet. Faktisk forsøger vi generelt at være
> "mere danske" når vi bosætter os i udlandet.

De danskere der flytter til udlandet har selv penge med, opfører sig
ordentligt og kræver ikke at gå klædt i folkedragt på offentlige steder.
Men den forskel kan du vel ikke få øje på.
--
hilzen
hanzen

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 19:56

"hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i en meddelelse

> De danskere der flytter til udlandet har selv penge med, opfører sig
> ordentligt og kræver ikke at gå klædt i folkedragt på offentlige steder.
> Men den forskel kan du vel ikke få øje på.

Jo, det kan jeg godt. Men nu gik spørgsmålet på integration og ikke økonomi.

Fra : hanzen

Dato : 04-06-08 20:30

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, det kan jeg godt. Men nu gik spørgsmålet på integration og ikke
> økonomi.

Og du menr ikke økonomien spiller ind når muhamserne sidder nede i ørkenen
og skal finde ud af hvor de vil "flygte" hen?
--
hilzen
hanzen

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 20:34

> Og du menr ikke økonomien spiller ind når muhamserne sidder nede i ørkenen
> og skal finde ud af hvor de vil "flygte" hen?

Du tror ikke at det er økonomien der spiller ind når ældre velstillede
danskere "flygter" til bl.a Sydfrankrig?

Det er naturligt for mennesket altid at ville forbedre sine levevilkår hvis
det er muligt. Dette gælder for danskere, såvel som grønlændere, buddhister
og muslimer.

Fra : hanzen

Dato : 04-06-08 20:42

> [...]
>
> Det er naturligt for mennesket altid at ville forbedre sine levevilkår
> hvis det er muligt. Dette gælder for danskere, såvel som grønlændere,

Hvis de vil forbedre deres levevilkår hvorfor klynger de sig så til dertes
såkaldte religion?
Den forhindrer al udvikling og bedre vilkår.
Det er også ethvert lands ret til at afvise mennesker der vil være en
belastning.
--
hilzen
hanzen

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 20:49

> [...]
> Den forhindrer al udvikling og bedre vilkår.
> Det er også ethvert lands ret til at afvise mennesker der vil være en

Nej, det er det faktisk ikke. Vi er gennem FN forpligtet til at tage imod
bl.a flygtninge. Mennesker som af naturlige årsager VIL være en belastning.
Desuden må man SLET IKKE afvise alene pga religion.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 08:36

> [...]
> belastning.
> Desuden må man SLET IKKE afvise alene pga religion.

FN?
Har de noget som helst til at begrunde deres existens efterhånden?
Nej - vel?
En dinosauer, der endnu ikke har opfattet, den er død.
Skønt miderne, personificerede i form af højt betalte, skattefrie,
embedsmænd, vrimler rundt i kadaveret.

Egon

Fra : @

Dato : 05-06-08 17:10

On Thu, 5 Jun 2008 09:36:05 +0200, "Egon Stich"
<egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:

>"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

>FN?
>Har de noget som helst til at begrunde deres existens efterhånden?
>Nej - vel?

jo da

der findes utroligt nok folk som er FOR umulige at have i offentligt
hverv i hjemlandet, der er grænser for hvor mange der kan placeres på
fjene ubetydelige ambasader

så de kan få en eller anden post eller tjans i FN

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 22:06

Zeki wrote:
> [...]
>
> Det er naturligt for mennesket altid at ville forbedre sine
> levevilkår hvis det er muligt. Dette gælder for danskere, såvel som

Klart, men af dem der flygter hertil kommer kun 30 pct i arbejde. Dem der
flygter til det bedre klima i sydfrankrig og Spanien, de kommer skam med
egne penge, - det gør "lissom" en lille forskel?

Dengang vi tog ravl og krat fra Irak, da kom folk fra mange arabiske lande,
og påstod de var irakere, og vi kunne intet stille op, langt de fleste fik
lov at komme ind til morDanmarks store bryst. Og mange tog straks på ferie
da den var "hjemme".
Godt der kom lidt orden på tingene efter 2001, ellers havde vi virkelig
siddet i "ikke-integration" til over hovedet.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 08:32

> [...]
>
> Det er naturligt for mennesket altid at ville forbedre sine levevilkår
> hvis det er muligt. Dette gælder for danskere, såvel som grønlændere,

Det er da vidst ikke den højere logik, der trykker din "tankevirksomhed"?

Egon

Fra : Zeki

Dato : 05-06-08 14:46

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> skrev i en meddelelse

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da vidst ikke den højere logik, der trykker din "tankevirksomhed"?

Kan du finde ud af at uddybe?

Naturligvis ønsker man generelt det sig selv bedre.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 20:43

Zeki wrote:
> [...]
>
> Vi klumper os også sammen i udlandet. Faktisk forsøger vi generelt at
> være "mere danske" når vi bosætter os i udlandet.

Igen den løgn. Danskere er model-indvandrere, og var dem der hurtigst
forsvandt i folkehavet i USA, - og det er officielt.

Men du mener vel at de tre danskere, som bor i Solvang, Californien, hvoraf
én kan tale lidt dansk, - at de tegner firmaet

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 20:51

> Igen den løgn.

Kan du finde ud af at forklare mig hvor "løgnen" ligger i følgende artikel?
Hvem er det der lyver? Og for hvem?

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 22:18

Zeki wrote:
> [...]
> artikel? Hvem er det der lyver? Og for hvem?
>
> "Udlandsdanskere vil ikke integreres
>
> De 35.000 danskere, der er bosat i Sydspanien, bor i ghettoer og

Danskerne i Sydspanien kom for at tilbringe deres sidste år der, de havde
ingen ønsker om at blive spanske.
Det er muligt der nu er en anden generation. MIN familie som bor i Spanien
halvdelen af året, DE lærer aktivt spansk og har intet med danskere at gøre.

Er danskerne iøvrigt kommet med en dominerende religion, forhøjet
voldskriminalitet, sugen på velfærdssystemet, brok over Spanien?

Danskere i fx New Zealand taler ikke dansk - som du kunne se i en "dansk" by
i "Vagn på New Zealand", børnene anede ikke om de var danske eller hvad. Jeg
har forresten lige fået en opgave med at finde slægt til en australier, som
"vistnok" stammer fra Danmark, ellers er det fra Norge eller Sverige, - det
er hvor meget man går op i fortiden.

Danskerne i USA er som sagt opsuget i samfundet, - så generelt er det løgn
at danskere ikke vil assimilere sig i de lande de udvandrer til. Vi er i
topklasse hvad det angår.

Det er muligt at alting vil ændre sig fra nu af, pga globaliseringen og den
stigende usikkerhed om alting og præstens kanin. Man vil formodentlig føle
sig sikrere blandt folk hvis kultur man forstår 100 pct.

Men jeg KAN garantere dig, at hvis en dansk enklave i et muslimsk land havde
mange som brokkede sig, havde overkriminalitet, og nogle planlagde terror
mod det nye land, - så røg hele bundtet ud, før vi kunne nå at sige Ibrahim.
Ikke at vi skal efterligne de barbariske muslimske lande, men de er vel også
en slags mennesker, og har en slags kultur?

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 22:37

> [...]
> Det er muligt der nu er en anden generation. MIN familie som bor i Spanien
> halvdelen af året, DE lærer aktivt spansk og har intet med danskere at

Udemærket bortforklaring. Har du også én for disse:

"Danskere danner ghettoer i Malmø"
http://www.oresunddirekt.com/news.aspx?type=news&id=39891

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 09:22

Zeki wrote:
> [...]
> meddelelse news:00048255$0$24204$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Udemærket bortforklaring. Har du også én for disse:

Ja, det har jeg da, - læs selv hvad artiklen siger:

Ifølge antropolog Peter Hervik fra Malmö Högskola flytter danskerne til
Sverige, fordi det er billigere, og fordi det stadig er tæt på København. De
flytter ikke over Sundet for at blive en del af det svenske samfund. I løbet
af de seneste fem år har 17.000 danskere skiftet den danske postadresse ud
med en svensk, men 5.000 er flyttet retur igen. (Nana Askov)

Danskere tager ikke til Sverig for at leve der permanent, de gør det for at
få midlertidige økonomiske fordele, OG det generer jo ikke de svenske
borgere om danskerne vælger at bo tæt på hinanden, - vi har jo ikke en anden
religion eller en jihad-tradition.

Sagen er jo totalt anderledes for folk som flytter hertil fra fx Pakistan,
DE ville ikke drømme om at flytte tilbage, medmindre de var blevet stenrige
eller havde fået invalidepension. Tværtimod er man jo konge i Pakistan hvis
man kan skaffe flere pakistanere fra familien til Danmark, - og det tror
fanden, her er der gratis hospitaler og gratis uddannelse, og man tjener 20
gange mere end hvis man overhovedet kan få arbejde i Pakistan.

Som en etiopisk muslim Tarik skriver, så ville unge i Etiopien med glæde
arbejde for 10 kr i timen, det var allerede 10 gange mere end de får i
Etiopien, OG de ville få ovennævnte utrolige gratis goder. Det er ikke noget
man lige "smider ud" igen, - som danskere jo ville flytte fra Sverige bare
forholdet mellem valutaerne eller skatterne ændredes.

Hvis "ghettoer" ikke betyder at man generer det land man flytter til, så er
det jo rystende ligegyldigt, men HVIS danskere flyttede til en danskerghetto
i fx England og kun talte dansk hele dagen, fik elendige karakterer i
skolen, og derfor skulle have socialhjælp hele livet, SÅ ville det være
generende for de lokale borgere.
Hvis vi ydermere havde en faktor fire eller fem i højere voldskriminalitet,
så ville det jo ikke se kønt ud. Men indvandrede folk fra Vesten har som
bekendt en *mindre* kriminalitetsrate end den lokale befolkning, - og det
betyder jo utrolig meget om man kommer og ødelægger folks livskvalitet,
eller ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 08:54

> [...]
> Ibrahim. Ikke at vi skal efterligne de barbariske muslimske lande, men de
> er vel også en slags mennesker, og har en slags kultur?

For ikke at tale om, hvis man krævede flæskesteg og røde pølser i kantinen--

Egon

Fra : @

Dato : 05-06-08 17:14

On Thu, 5 Jun 2008 09:53:32 +0200, "Egon Stich"
<egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:

>"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
>>

>For ikke at tale om, hvis man krævede flæskesteg og røde pølser i kantinen--

eller insisterde på at eje en bibel

eller begyndte at ringe med kirkeklokker søndag formiddag klokken 10

sådant ville man i Saudi Arabien ikke overleve

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 08:51

> [...]
> Hvem er det der lyver? Og for hvem?
>
> "Udlandsdanskere vil ikke integreres
>
> De 35.000 danskere, der er bosat i Sydspanien, bor i ghettoer og holder

det er da så enkelt, at man skal være temmelig uvidende for ikke at
gennemskue sagen.
Og som følge heraf hoppe på Thøøøgerbladets manipulationer.

De fleste, om ikke næsten alle, der "flytter" til spanien eller frankrig for
den sags skyld, gør det jo med pensionen i baglommen.
Og ved, at de for denne kan få nogle gode år, før de, af helbredsmæssige
grunde, flytter hjem igen.

Er det virkelig så svært at få øje på?
Eller er vi derhenne, at man i desperation bevidst "overser" dette, for at
kunne fremføre en løgn, der passer i krammet?
Og tror, danskere uden hang til cafe-latte er så stupide, at de ikke
gennemskuer jer?

Du kan jo se, at I er gennemskuede.
På stemmetallene.
Ikke sandt?
Av - den sved, ikke sandt?

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 08:46

> [...]
>

> Men du mener vel at de tre danskere, som bor i Solvang, Californien,
> hvoraf én kan tale lidt dansk, - at de tegner firmaet

De hjernetomme naivister kan virkelig ikke forstå noget som helst.
Stundom fortæller de glædestrålende om andre lande, hvor muhammedanere
"integrerer sig" næsten uden problemer.

Noget disse naive falske socialister ganske overser, er at de lande, hvor
sådant muligvis forekommer, er samme lande, de ellers højlydt kritiserer for
at være asociale.
Men det er jo netop denne asociale adfærd, hvor puden at falde på, mangler,
at muhammedanerne er tvunget til at "integrerer sig", eller ganske enkelt dø
af sult eller leve af tynd suppe fra et velædigt folkekøkken.

Hvor mon man helst ville "flygte" hen?
DK, til et land i luksuriøs lediggang, relativt, men dog, eller til et land
uden silkepude at falde på?

Men det giver velsagtens et enormt kick af selvglæde og "humanitet", når man
fremfører sine ufordøjede meninger ved det runde bord over cafe-latten.
Blandt ligesindede, som tror de er de sande repræsentanter for befolkningen.
Og slet ikke kan forstå, at befolkningen forlængst har vist, hvad de mener
om naivisterne.
De har jo stemt med fødderne.
Ikke sandt?

Og hvorfor så mon det?

Egon

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 17:51

> [...]

> Den indre svinehund, et begreb tilbage fra 90'erne, da alle danskere
> skulle integreres, kan du takke S-R-SF samt Ø for. Da den store invasion i

Og vupti, så skal subjekt ændres til ENDNU en tråd hvor åndelige køtere kan
bjæffe op ud at have andet at byde på end ureflekteret fremmedhad?

Subjekt er noget andet her. Nemlig det store problem vi som land står over
for, når den NØDVENDIGE udenlandske arbejdskraft fravælger landet, pga
myter, forestillinger og reel fakta om en nation som bliver mere og mere
xenofobisk.

Så kan du ikke placere dine - sikkert velmente - tanker om
"middelaldermenneskerne" til en anden tråd?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-06-08 18:35

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Og vupti, så skal subjekt ændres til ENDNU en tråd hvor >åndelige køtere
> kan bjæffe op ud at have andet at byde på end ureflekteret >fremmedhad?

Hvis vi nu laver en smule om på overstående !!!

Og vupti, så skal subjekt ændres til ENDNU en tråd hvor åndelige køtere kan
bjæffe op uden at have andet at byde på end ureflekteret DF had.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 19:52

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4846d23d$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> kan
> bjæffe op uden at have andet at byde på end ureflekteret DF had.

Øhh? Det giver ingen mening det du skriver. Det er vel trådstarteren der
definerer subjekt på en tråd, ikke sandt?

Subjekts problemstilling er en udledning af den førte politik. At du ikke
kan anerkende det, er dit eget problem.

Fra : @

Dato : 04-06-08 20:07

On Wed, 4 Jun 2008 18:50:53 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
>Subjekt er noget andet her. Nemlig det store problem vi som land står over
>for, når den NØDVENDIGE udenlandske arbejdskraft

og et forsøg med at uddanne muhamedanske kvinder til et simpelt job
som buschauffører mislykkedes totalt

gad vide hvorfor

gad vide hvorfor der ikke er problemer med andre indvandrede en lige
netop de muhamedanske middelalder-folk

kinesere, svenskere, tyskere, thailændere, vietnamesere, nordmænd og
englændere trives fint her i landet

men naturligvis

hvis man laver en undersøgelse hvor man vil være sikker på at opnå det
på forhånd ønskede resultat skal man naturligvis blot spørge de
"rette" udlændinge

og jeg håber da sandelig at personer som

kalder min kone for luder
kalder min hund et urent dyr
kalder min mad uren
og
kalder mig et vantro svin

ikke føler sig velkomne

jeg ser faktisk også hellere deres hæl end tå

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 09:03

> "Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> Og vupti, så skal subjekt ændres til ENDNU en tråd hvor åndelige køtere
> kan bjæffe op ud at have andet at byde på end ureflekteret fremmedhad?

Jamen sig mig:
Tror du virkelig ikke, ovenstående er sandt?
Du har ikke reflekteret over, hvornår DF fik vind i sejlene?
Eller hvorfor?

Man må nok sige, at respekten for din tankevirksomhed efterhånden kan ligge
et endog meget lille sted.

Man kan narre et folk en tid.
Men ikke af altid.

det har du ikke opdaget?

> [...]
> for, når den NØDVENDIGE udenlandske arbejdskraft fravælger landet, pga
> myter, forestillinger og reel fakta om en nation som bliver mere og mere

Tænke - tænke - tænke---
Så godt du nu kan---
"nødvendig arbejdskraft"?
Nu taler du også for dansk industri?

Næ - det gør du såmænd ikke.
Du forsøger blot at dreje den med "arbejdskraften" derhen, at denne helst
skal bestå af mennesker, der ikke er egnede.
Vi mangler ikke arbejdskraft, så det gør noget.
Der er masser fra EU, der såmænd hellere end gerne arbejder i DK.
Hvem tror du, der for tiden er ved at kabellægge elnettet på sjælland?
Det er da ikke de åh så arbejdsivrige sydøstlinge, men derimod polakker med
samme arbejdskultur som os selv.

Egon

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-06-08 18:30

"Zeki" skrev i en meddelelse

> For i dag er Danmark i følge avisen.dk det tredie mest hadede >land i
> verden, blandt muslimer i Mellemøsten. Efter USA og Israel, >naturligvis.

Ja det er godt at se at ikke alle lande lader sig knægte af den religiøse
religion Islam .
At der stadig findes lande som de nævnte der holder hovedet
koldt , og trosigt finder sig i Islams så velkendte had.
Det går rigtig godt Zeki og tak for et godt indlæg.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 20:08

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4846d112$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja det er godt at se at ikke alle lande lader sig knægte af den religiøse
> religion Islam .

Du misser fuldstændigt pointen. Gør du det med vilje, eller er du bare
virkelig uintelligent?

Læs og prøv at forstå følgende:

"»I danskere tror ofte, at I er kendt for jeres 'hygge' og H. C. Andersen.
Faktum er, at de fleste i verden ikke kan skelne Danmark fra Norge og ved
meget lidt om jeres land. Det har Muhammed-krisen ændret i den muslimske
verden. Fra at være et land, de færreste anede noget om, er I nu blevet
'landet med tegningerne' i store dele af den muslimske verden,« siger
britiske Simon Anholt, der rådgiver Storbritannien og en række andre lande
om, hvordan de fremstår bedst udadtil.

»Tegningerne ligger som ulmende gløder, der af og til blusser op. Religion
er et stærkt redskab til at sætte folk i bås, og når først halvdelen af
verden har brandet Danmark som muslim-hadende og snævertsynede, så er det
svært at ændre, selvom det er forkert. Jeg tror, det vil vare længe, før I
slipper for at være 'landet med tegningerne' i den muslimske verden,« siger
Anholt, der råder Danmarks regering til at lave flere konkrete projekter i
Mellemøsten, så danskerne kan blive kendt for andet end de famøse
tegninger.."

http://avisen.dk/der-er-et-hadet_11462.aspx

Fra : @

Dato : 04-06-08 20:28

On Wed, 4 Jun 2008 21:08:08 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>'landet med tegningerne' i store dele af den muslimske verden,« siger
>britiske Simon Anholt, der rådgiver Storbritannien og en række andre lande

fremstår bedst udadtil!!!!!!!!

mon ikke det skal oversættes til

hvordan undgår man at fornæme Das Neuen Herrenvolk - muhamedanerne

>»Tegningerne ligger som ulmende gløder, der af og til blusser op. Religion
>er et stærkt redskab til at sætte folk i bås,

folk vælger selv at stille sig i den religiøse bås,

(muhamedanske piger påstår jo frejdigt at det skam er helt frivilligt
at de iklæder sig en koran-nazistisk reklameklud)

>og når først halvdelen af
>verden har brandet Danmark som muslim-hadende

det er da et fint kendetegn at være et land som tør gøre opmærksom på
muhamedanismens uheldige sider

> [...]
>Anholt, der råder Danmarks regering til at lave flere konkrete projekter i
>Mellemøsten, så danskerne kan blive kendt for andet end de famøse

hvorfor dog

hvis Danmark endelig er blevet kendt for at være et land hvor aviser
trykker de tegninger det passer dem skal man da ikke ændre på denne
fortjenestfulde status

det ville da være tåbeligt

at være ilde set blandt muhamedanere kan da kun være et adelsmærke

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-06-08 20:38

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Du misser fuldstændigt pointen. Gør du det med vilje, eller er >du bare
> virkelig uintelligent?

Vilken pointe ? , at du for det til at lyde som om at hele verden hader os
pga af nogle tegninger , selvom det handler om Muslimske lande.
Eller har jeg misset at du forsøger at pakke det ind i noget med en
nødvendig arbejdskraft ??.
Eller at du mener at det hele er DF 's skyld ???

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

> Læs og prøv at forstå følgende:

Ikke på vilkår !! , jeg har så rigeligt forstået dig .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : hanzen

Dato : 04-06-08 20:45

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4846eefe$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> pga af nogle tegninger , selvom det handler om Muslimske lande.
> Eller har jeg misset at du forsøger at pakke det ind i noget med en

Nødvendig arbejdskraft og muhamedanere?
De to ting har intet med hinanden at gøre.
--
hilzen
hanzen

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 20:46

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4846eefe$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Vilken pointe ?

At denne debat ikke handler om for/imod islam, som du ellers gerne vil have
den til.

> Eller har jeg misset at du forsøger at pakke det ind i noget med en
> nødvendig arbejdskraft ??

Problemet er at vi i Danmark i fremtiden er afhængig af udenlandsk
arbejdskraft, hvis vi ønsker vækst og at kunne bibeholde vores
velfærdssamfund.

Vi føder desværre ikke nok børn selv.

> Eller at du mener at det hele er DF 's skyld ???

Nej da. Ikke "det hele." Men meget af årsagen til at "verden har brandet
Danmark som muslim-hadende og snævertsynede" som der står, er jo pga DF's
indflydelse på dansk politik. Deres helt igennem absurde lovforslag som
udelukkende går ud på at gøre livet så surt som overhovedet muligt for
herboende muslimer.

Men det er vel hvad man kan forvente af et erklæret "antimuslimsk parti."

Jeg vil heller ikke have de store forventninger om broderlig kærlighed og
forsoning, hvis der i udlandet opstod et "antidansk parti" som høstede lige
så stor opbakning i befolkningen, som tilfældet desværre er herhjemme med
DF.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 20:50

Zeki wrote:
> [...]
> Danmarks regering til at lave flere konkrete projekter i Mellemøsten,
> så danskerne kan blive kendt for andet end de famøse tegninger.."

Og du mener man burde indynde sig hos idioter?

Den muslimske verden er gennemsyret af myter og af vrøvlehistorier, det kan
vi jo ikke så godt gøre noget ved, - og da slet ikke ændre vores kultur for
at tilpasse os vrøvlet og løgnene.

"At dræbe ét menneske er som at dræbe hele menneskeheden" - denne løgn som
afsløres i næste vers, den bliver kolporteret overalt i verden, OG vi skal
snart gennem EU til at betale for at blive forsøgt fuppet med den, og andre
lignende kæmpeløgne.

Lad de andre om deres ikke-fungerende stater og systemer, og lad os beholde
vores gode og fornuftige kultur.

Fra : Ivannof

Dato : 05-06-08 09:43

> [...]
> er et stærkt redskab til at sætte folk i bås, og når først halvdelen af
> verden har brandet Danmark som muslim-hadende og snævertsynede

Beklager Zeki.

Had og hævn er et muslimsk brand. Vi ville få en sag på halsen fra
muslimerne hvis vi overtog brugen af disse.

Lad os fortsætte med at tegne små søde tegninger, der antyder at islam og
vold har en forbindelse og overlade had og hævn til muslimerne, der har
meget mere forstand på det, end vi har!

Hilsen Ivan
Ps: Jeg kan stadig se forskel på en tegning og en ambassadesprængning, når
jeg ser én.

Fra : Zeki

Dato : 05-06-08 14:55

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Beklager Zeki.

> Had og hævn er et muslimsk brand.

Jamen, så tror du da bare på det!

Fra : N_B_DK

Dato : 05-06-08 15:19

> Jamen, så tror du da bare på det!

Mener du da muslimer benytter vold og hævn når de er glade ? (for så er
de jo nogle utrolig glade skabninger)

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 18:26

Zeki wrote:
> "Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen, så tror du da bare på det!

Wafa Sultan:

I always focus on the language – the language of Islam. The language of
Islam is a negative, dead language, replete with violence, anger, hatred,
and racism. Man is the product of language, the outcome of the negative and
positive language to which he is exposed in this lifetime. If his life is
dominated by negative language, he will emerge as a negative, reckless, and
non-productive person, who rejects everything. On the other hand, if
positive language dominates his life, he will emerge as a positive, happy,
and productive person. This is why the negative language of Islam has
failed. It has failed to produce people with a spontaneous and positive
outlook. It has produced negative people. If we take a look at Islamic
societies, we see what that negative man did.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 09:10

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Du misser fuldstændigt pointen. Gør du det med vilje, eller er du bare
> virkelig uintelligent?

Du taler om pointer.
de står i kø så tæt, at du ikke kan se dem.

Husker du, da du var barn?
Da var du muligvis også en smule mørkeræd, og kunne ikke helt lide, at gå
hjem ad den mørke villavej?

Kender du den leg, børnene brugte, for at undertvinge frygten?

man løb i luntetrav fra telefonpæl til telefonpæl, der var der nemlig Helle,
medens man sang:
"Der er slet ingen røvere i denne hersens skov"

Det hjalp faktisk.
(forudsat altså, at der ikke lige den dag faktisk var en røver på spil)

men det er da utroligt at opleve, at der findes voksne, endog med
forskellige former for bedre uddannelse, der ikke har aflagt sig denne
børneleg?

For det er jo præcis det du, og dine meningsfæller, gør, når i bestandigt
fremsiger forskellige mantraer, der skal fjerne den underliggende frygt.

Her var der da et emne for en ph.d afhandling.
Ikke sandt?

Egon

Fra : Zeki

Dato : 05-06-08 14:50

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> skrev i en meddelelse

(SNIP)

> Her var der da et emne for en ph.d afhandling.
> Ikke sandt?

Sikkert!

Men så skal det nok ikke være dig selv der skriver afhandlingen, idet det du
skriver grundlæggende er noget jeg opfatter som sludder fra enden til anden,

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 21:03

> [...]
> du skriver grundlæggende er noget jeg opfatter som sludder fra enden til

Det kan jeg da godt forstå, at du gør.
For jeg beskriver dine opfattelser.
Og de består jo af sludder.

Egon

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-06-08 18:38

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Efter alt dette kommer det derfor ikke som nogen >overraskelse, når man i
> dag kan læse at "Udenlandsk arbejdskraft skræmmes væk af >danskerne."

Brændt barn skyer ilden !

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 19:54

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4846d2de$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Brændt barn skyer ilden !

Kan du ikke for overskuelighedens skyld fyre alle dine intetsigende
one-liners af i et enkelt indlæg, bare?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-06-08 20:40

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Kan du ikke for overskuelighedens skyld fyre alle dine >intetsigende
> one-liners af i et enkelt indlæg, bare?

Kunne du ikke for en gangs skyld bare skrive et indlæg om
dit grænseløse had til DF og de mennesker der går imod Islam.
Istedet for at pakke det ind i alle mulige andre ting.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 20:52

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4846ef94$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kunne du ikke for en gangs skyld bare skrive et indlæg om
> dit grænseløse had til DF og de mennesker der går imod Islam.
> Istedet for at pakke det ind i alle mulige andre ting.

Du mener forsimple det, så selv du kan følge med?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-06-08 21:14

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Du mener forsimple det, så selv du kan følge med?

Jeps , jeg ville bare ikke formulerer det så uhøfligt som du !
Læg mærke til at jeg ikke påstår du er uinteligent , eller at du
har svært ved at følge med .
Selvom det er det letteste i verden.

Hvis danskerne idag har sværer ved at tage imod "fremmede" med åbne arme ,
må det vel have en grund !.
Mit bud er så en skepsis der bygger på erfaring , kogt ned til
"brændt barn skyer ilden".
Men okay hvis det er intetsigende for dig så.......

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : @

Dato : 04-06-08 18:48

> [...]

>Efter alt dette kommer det derfor ikke som nogen overraskelse, når man i dag
>kan læse at "Udenlandsk arbejdskraft skræmmes væk af danskerne."

du har aldrig hørt om begrebet kildekritik

http://www.business.dk/article/99999999/stdtext/70123010/

at erhvervslivet har svært ved at skaffe løntrykkere nok til landet er
absolut ikke ensbetydende med at danskere er ugæstfri

og

når erhvervslivet hyler op om magel på kvalificeret arbejdskraft har
de kun sig selv at takke, de kunne i tide blot have sørget for at
uddanne de folk de har brug for

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-06-08 18:54

"@" skrev i en meddelelse

> at erhvervslivet har svært ved at skaffe løntrykkere nok til >landet er
> absolut ikke ensbetydende med at danskere er ugæstfri

Lige nøjagtig ! , men Zeki bliver mentalt forpustet hvis hans tanker skal
bevæges i den retning.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : @

Dato : 04-06-08 20:10

On Wed, 4 Jun 2008 19:54:13 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

>Lige nøjagtig ! , men Zeki bliver mentalt forpustet hvis hans tanker skal
>bevæges i den retning.

hans HVAD!!!!!! ??

Fra : Joakim

Dato : 04-06-08 19:12

Hej

> [...]
>
> For i dag er Danmark i følge avisen.dk det tredie mest hadede
> land i verden, blandt muslimer i Mellemøsten. Efter USA og

Synes du det er berettiget at Danmark er det tredje mest hadede
land i verden?

> Muhammedkrisen fik dem til at kaste et øje på Danmark.

Set i bagklogskabens ulidelige klare lys burde AFR naturligvis have
inviteret de arabiske ambassadører til en dialog, første gang JP
udsendte muhammed-karikaturerne. Det retfærdiggører bare ikke de
arabiske landes efterfølgende skamløse politisering af
muhammed-karikaturerne og deres dæmonisering af DK.

Sidenhen har der
> været utallige tørklædedebatter, et parti der kalder sig
> "anti-muslimsk",

En udtalelse som Thulesen Dahl siden hen fortryder.

> organisationer som udtrykker bekymring for at Danmark er blevet
> mere fremmedfjendsk,

Ja, der er sket en stadig stigende polarisering i samfundet.

>debattonen fra Folketingets talerstol, asyllejrsagen,

Tja, der blev vist fundet en løsning på asyllejrsagen, som de
fleste kan være tilfredse med.

> elendig integration på arbejdsmarkedet

Er det nu rigtigt? Og hvis skyld er det i så fald?

> [...]
>
> Efter alt dette kommer det derfor ikke som nogen overraskelse,
> når man i dag kan læse at "Udenlandsk arbejdskraft skræmmes væk

Jeg vil påstå at den udenlandske arbejdskraft snarere skræmmes væk
af det tårnhøje danske skattetryk og prisniveau end af de
indelukkede danskere.

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 19:49

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Synes du det er berettiget at Danmark er det tredje mest hadede
> land i verden?

Nej, slet ikke.

> Sidenhen har der
>
> En udtalelse som Thulesen Dahl siden hen fortryder.

Så han gav sig selv filter på igen, og så er det hele bare fjong?

> Er det nu rigtigt? Og hvis skyld er det i så fald?

Systemets. Det er stadig for svært som fremmed at komme ind på det danske
arbejdsmarked. Jeg kender selv folk som er blevet fanget i bureakratiet.

> Jeg vil påstå at den udenlandske arbejdskraft snarere skræmmes væk
> af det tårnhøje danske skattetryk og prisniveau end af de
> indelukkede danskere.

Prøv nu at læse artiklen. Der står bl.a:

"Danmark er tilsyneladende blevet bedre til at skræmme udlændinge væk. De
indvandrere, der kommer til Danmark i dag, bliver i kortere tid end
tidligere. Næsten halvdelen af dem, der kom hertil i 2001, er rejst efter
mindre end fire år, hvor der for indvandrere i 1990erne gik ti år, før
halvdelen var rejst. Og det er især personer, der kommer for at arbejde og
uddanne sig, der rejser hurtigt igen"

Med et skattestop der nu kører på femte år, og med det faktum at fremmede
der kommer hertil for at uddanne sig og arbejde, ganske udemærket i forvejen
kender til den danske skatteprocent, så mener du altså at disse mennesker
"skræmmes væk" når de lander i Kastrup og efterfølgende bliver bekræftet i
det som de udemærket ved i forvejen?

Så dumme er de fremmede vel næppe?

Og vigtigere, så står der også: "Til gengæld prioriterer de hverken skat
eller omkostninger lige så højt som befolkningens imødekommendhed, når de
skal vælge udstationeringsland."

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 20:08

> [...]
> gik ti år, før halvdelen var rejst. Og det er især personer, der
> kommer for at arbejde og uddanne sig, der rejser hurtigt igen"

Ja mange af dem er svenskere, især på læge studier og ligennde.

Fra : @

Dato : 04-06-08 20:20

On Wed, 4 Jun 2008 20:48:45 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
>Så han gav sig selv filter på igen, og så er det hele bare fjong?

>Systemets. Det er stadig for svært som fremmed at komme ind på det danske

det passer ganske simpelt ikke

på min arbejdsplads er der en hel del udlændinge, og de har ikke
berettet om noget som bare lignede problemer med at få hverken
opholds- eller arbejdstilladelse

og det sludder med at disse udlændinge ikke bliver inviteret hjem af
deres kolleger

jeg inviterer ikke hverken danskere eller gæstearbejdere hjem blot
fordi jeg tilfældigvis arbejder sammen med dem

der skal være nogle fælles interesser for at jeg vil omgås folk privat

at invitere en udenlandsk arbejdskollega hjem blot for at være
"høflig" er i mine øjne hykleri

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 09:19

> [...]

> Med et skattestop der nu kører på femte år, og med det faktum at fremmede
> der kommer hertil for at uddanne sig og arbejde, ganske udemærket i

Kunne det tænkes, at dem, der virkelig ønsker at uddanne sig, opdager det
formålsløse i foretagendet, ved f.ex. at opleve, at selv landets lærerer er
begyndt at demonstrerer manglende evne til bogstavering?
"UdEmærket, f.ex.

Man kan næppe fortænke dem i, at søge bedre kvalificerede lærerkræfter--

Egon

Fra : Zeki

Dato : 05-06-08 15:01

> [...]
> "UdEmærket, f.ex.
>
> Man kan næppe fortænke dem i, at søge bedre kvalificerede lærerkræfter--

Det er ikke meget du ved om lærergerningen, ser jeg!

Hvorfra kommer din forestilling om at alle lærere skal skulle stave perfekt
til hver en tid, og ikke begå stavebøffer? Fra den del af din hjerne hvor
alle fordommene ligger. Fordomme som har behov for at blive luftet her?

Tror du f.eks at alle lærere er dansklærere?

I øvrigt hedder det for det første "landets lærerE" og ikke - som du
skriver - "landets lærerer" og for det andet "at demonstrere" og ikke - som
du skriver - "at demonstrerer."

Du er tydelivis én af dem der ikke fulgte særligt godt med i skolen

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 21:13

> [...]
> perfekt til hver en tid, og ikke begå stavebøffer? Fra den del af din
> hjerne hvor alle fordommene ligger. Fordomme som har behov for at blive

Man bør stræbe efter det...!!!!!
Netop ordet: Udmærket, har min særlige opmærksomhed.
Normalt kommenterer jeg ikke stave eller slåfejl i grupper.
Ligesom jeg, med skam at melde, heller ikke læser korrektur på egne
udgydelser.
Men:
Når lærerer begynder at stave "udemærket", hopper min kæde af.
For da er der alene tale om dumhed.
At begynde at overfører fejagtige popagtige udtalelser af ord til
stavesprog, kan man helt enkelt ikke.
Dårlig stil, dårligt håndværk, manglende viden.
Især for en lærer.

> [...]
> som du skriver - "at demonstrerer."
>
> Du er tydelivis én af dem der ikke fulgte særligt godt med i skolen

Som nævnt, læser jeg ikke korrektur.
Eller nævner stavefejl.

men "udemærket" kan ikke forbigås.
Ligesom heller ikke de bomber, der åbenbart er arrangeret
atletikkonkurrencer for.
Underligt, at vi aldrig får blot mindste antydning af, hvor højt sådanne
egentlig kan Springe/hoppe?

Arven fra 68, hvor bogstavering var ligegyldig, blot man sådan cirka kunne
gætte sig til en formodet udtrykt mening?

Uha - uha--
Vi ser følgerne.

Egon

Fra : Joakim

Dato : 05-06-08 15:30

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Nej, slet ikke.

Ok så det er altså ikke eller bør ikke være en bestemmende faktor
for at udenlandsk arbejdskraft forlader DK.

> Så han gav sig selv filter på igen, og så er det hele bare fjong?

Nej. Men han har i det mindste fortrudt sine ikke særligt
velovervejede ord og han har undskyldt.

Det er mere end man kan sige om Mogens Lykketoft, som højlydt
proklamerede "kald mig bare antisemit" for nogle år tilbage.

Det udløste dengang ingen større furore. Kun enkelte
mishagsytringer i et par kronikker, kunne det blive til.

Tankevækkende...

> Systemets. Det er stadig for svært som fremmed at komme ind på
> det danske arbejdsmarked. Jeg kender selv folk som er blevet
> fanget i bureakratiet.

Ja ok. Det har du sikkert ret i.

> [...]
> indvandrere i 1990erne gik ti år, før halvdelen var rejst. Og det
> er især personer, der kommer for at arbejde og uddanne sig, der

Og jeg hæfter mig ved at udlændingene rejser efter tre år, altså
lige efter at deres skattefavorable forskerordning er udløbet (3
års-reglen), mens ordningen i starten af 90'erne slet ikke fandtes.
En tilfældighed? Jeg har min tvivl.

> [...]
> mener du altså at disse mennesker "skræmmes væk" når de lander i
> Kastrup og efterfølgende bliver bekræftet i det som de udemærket

Nej, tværtimod. De er yderst begavede.

Men man skal bo i DK for virkeligt at forstå, hvor lidt der bliver
tilbage, når alt er betalt. Og som udgangspunkt tror jeg ikke at
skattetænkning er inde i deres overvejelser, når de vælger DK. Det
kommer først senere i forløbet.

> Og vigtigere, så står der også: "Til gengæld prioriterer de
> hverken skat eller omkostninger lige så højt som befolkningens
> imødekommendhed, når de skal vælge udstationeringsland."

Det lyder plausibelt. Men jeg køber altså ikke påstanden om at
udlændingene forlader landet pga. de uvordne danskere.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-06-08 17:02

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message

> Det lyder plausibelt. Men jeg køber altså ikke påstanden om at
> udlændingene forlader landet pga. de uvordne danskere.

Heller ikke her, det lugter MEGET af en meget farvet journalist.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 20:07

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message

> Synes du det er berettiget at Danmark er det tredje mest hadede
> land i verden?

Blandt islamister (som er det "undersøgelsen" går på), ja det passer mig
helt fint, så gerne vi kunne komme op som nr 1.

Fra : jakobn

Dato : 04-06-08 14:08

Zeki skrev:
> Tillykke til
>
> - alle dem der bj�ffer op, uden at have andet at byde p� end fremmedhad.

Tak

> - Dansk Folkeparti, som har frisat den indre svinehund i dansk politik og
> som konstant opfordrer til had og intolerance

Gu gør de ej. De kæmper mod den voldsomme og på alle måder beviseligt
uhensigtmæssige indvandring. Derudover bekæmper de de totalitære
krafter i Islam.
Hvis ikke det ikke havde været for DF, tror du så at indvandringen var
bremset?
Du tror det er DF der skaber modstanden mod indvandring og muslimer,
en anden vinkel kunne være at DF måske blot er resultatet af en
generel modvilje i befolkningen..

> For i dag er Danmark i f�lge avisen.dk det tredie mest hadede land i verden,
> blandt muslimer i Mellem�sten. Efter USA og Israel, naturligvis.

Og hvad så? Danmark skal da ikke stå til ansvar for hvad der foregår
af uransageligheder i hovederne på stenalderfolket i det mentale
østen.

> Muhammedkrisen fik dem til at kaste et �je p� Danmark. Sidenhen har der
> v�ret utallige t�rkl�dedebatter, et parti der kalder sig "anti-muslimsk",
> organisationer som udtrykker bekymring for at Danmark er blevet mere
> fremmedfjendsk, debattonen fra Folketingets talerstol, asyllejrsagen,
> elendig integration p� arbejdsmarkedet, krigene i Irak og Afghanistan, osv
> osv.

Danmark har været foregangsland for menneskerettigheder, nu kan vi så
være foregandsland for forsvaret af ytringsfriheden overfor de mørke
kræfter, der med alle midler forsøger at komme den til livs. Det kan
vi da kun være stolte af.

> Efter alt dette kommer det derfor ikke som nogen overraskelse, n�r man i dag
> kan l�se at "Udenlandsk arbejdskraft skr�mmes v�k af danskerne."
>
> http://www.business.dk/article/20080603/okonomi/706030059/

Vi kan bare sætte topskatten ned så skal vi nok få arbejdskraft til
landet. Ellers er der rigeligt med østeuropæere der gerne vil arbejde
her. Der er ingen grund til at importere uintegrerbar arbejdskraft fra
lande med en helt anden kultur flere 1000vis af kilometer væk, vel.

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 21:19

"jakobn" <jakobnygren@gmail.com> skrev i en meddelelse

Zeki skrev:
> [...]

Tak

>Gu gør de ej. De kæmper mod den voldsomme og på alle måder beviseligt

Reality check:

DF klar til at lempe indvandrerstoppet
http://politiken.dk/indland/article131344.ece

Men det er måske bare "løgn"? Fordi du siger det?

Danmark har BEHOV for flere indvandrere. Det har selv DF måtte erkende.

være foregandsland for forsvaret af ytringsfriheden

Okay, så du mener at DF er fortaler for "ytringsfriheden", når de vil:
- indføre censur, (f.eks hvis DR eller offentlige personer ytrer sig
regeringskritisk)
- forbyde visse former for demonstrationer (som f.eks når studenter
demonstrerer imod nedskæringer)
- forbyde befolkningen at udtale sig "antidemokratisk" - et helt igennem
absurd forslag fremsat af Peter Skaarup
- lukke foreninger og fyre professorer der udtaler sig kritisk over for DF?
(som f.eks Dohrmann eller Vagn Greve)

Hvad er det næste? At du skriver at DF er fortalere for tolerance?

..

Fra : jakobn

Dato : 04-06-08 14:33

On 4 Jun., 22:19, "Zeki" <Z...@nope.dk> wrote:

> [...]
>
> Men det er måske bare "løgn"? Fordi du siger det?
>
> Danmark har BEHOV for flere indvandrere. Det har selv DF måtte erkende.

Ja, alle er da enige om vi mangler arbejdskraft. Spørgsmålet er bare
HVEM vi vil invitere ind i landet som ekstra arbejdskraft. Der er en
verden til forskel på at lukke - forholdsvist uudannet OG uintegrerbar
- folk fra den 3. verden ind, og inviterer den arbejdskraft til landet
vi har brug for. I øvrigt er det meget kortsigtet løsning at åbne
grænserne for alle. Konturene kan vende på få år, og hvad så? Man er
nødt til at kigge på kulturelle faktorer osv hvis man vil se på det
langsigtet.

> [...]
> (som f.eks Dohrmann eller Vagn Greve)
>
> Hvad er det næste? At du skriver at DF er fortalere for tolerance?

Nogle gange er man nødt til at gå 'utolerant' til værks for at
modarbejde utolerante (eller antidemokratiske) kræfter. Jeg er i
øvrigt ikke tilhænger af alt hvad DF står for, man jeg er enig med dem
i store træk, og jeg er glad for de sidder som 'vagthund' i
regeringen.

Hvorhenne i verden fungerer det multikurelle samfund? Har historien
noget sted vist at kristne og muslimer kan bo side om side uden det
skaber gnidninger - og uden det resulterer i samfundsmæssig
uhomogenitet?

Og nej, jeg er ikke gennemsyret af racisme og andet, flere af mine
bedste venner er indvandrere, men derfor kan man godt se på multikulti
med pragmatiske og langsigtede briller.

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 21:52

>Ja, alle er da enige om vi mangler arbejdskraft. Spørgsmålet er bare
HVEM vi vil invitere ind i landet som ekstra arbejdskraft.

Klart. De skal fra start bidrage og ikke være en byrde. Er det ikke sådan
cirka mantraet?

Men samtidig må de ikke få deres kone og børn med op fordi disse pludselig
skal have samme rettigheder og muligheder som alle andre?
(dagsinstitutionspladser, lægehælp osv) og hermed er de straks en
"belastning."

Der er simpelthen for meget "red tape" pt. Og det er derfor mange (dygtige)
fravælger Danmark.

Efter danskere og svenskere er det f.eks pakistanere der er højst
repræsenteret på lægestudiet pt.
Vi ved at de fleste svenskere rejser hjem. Men de pakistanerere som vi har
inviteret hertil, og som får deres medicinstudie dækket af de danske
statsborgere - hvad tror du sker med dem? De skulle vel gerne ud på de
danske sygehuse, da vi skriger på læger, ikke sandt?

Det er desværre et faktum at langt de fleste forlader Danmark så snart de
kan. Mange rejser til England. Og jeg forstår dem godt. Lønnen er her bedre,
skatten lavere, sproget lettere og invandringspolitikken ikke så restriktiv.
Og så har de ikke et regeringsstøtteparti som erklærer sig "antimuslimske"

>Nogle gange er man nødt til at gå 'utolerant' til værks for at
modarbejde utolerante (eller antidemokratiske) kræfter.

Det er jeg ikke enig i. Hvorfor gå på kompromis med egne høje standarder?
Hvem er det vi skal lære af?
"De er dumme, så den eneste måde de ikke kan være dumme på, er hvis vi også
er det?"

Det er måske logik for børnehavebørn, men forhåbentligt ikke for voksne
mennesker.

> [...]
>uden det
>skaber gnidninger - og uden det resulterer i samfundsmæssig

Gør dig selv at rejse til Jerusalem en dag. Nok noget af den bedste kur mod
fordomme (mod muslimer og/eller jøder) der findes.
Ikke at jeg vil stemple dig som fordomsfuld. Modsat mange andre herinde
formår du i det mindste at argumentere på en saglig måde.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 22:30

Zeki wrote:
> [...]

> invandringspolitikken ikke så restriktiv. Og så har de ikke et
> regeringsstøtteparti som erklærer sig "antimuslimske"
¨

Det er IKKE et faktum, det er et faktum, at det er blevet fremstillet sådan
af journalister. Når man har undersøgt sagen, så viser det sig at det drejer
sig om fem mennesker som havde familie i UK i forvejen.

I UK har man udtalt sig langt grovere om islam og muslimer end DF har gjort,
OG de har langt flere problemer end vi har i DK.

Sproget engelsk er jo ikke "lettere" hvis man taler urdu og dansk. Hvis det
virkelig er tilfældet at man taler så ringe dansk, så viser det jo heller
ikke den store ivrighed for at blive borger her.

Jeg talte lige med en hviderusser forleden, som havde startet på CBS efter
et år i DK. Min kone startede sammested efter 8 måneder med dansk, - mens
mange af vores oprindelige indvandrere efter 30 år stadig ikke kan gøre sig
forståelige.

Man kan IKKE forlange rene paradisiske tilstande efter en masseindstrøming
ind i et homogent land, og så med en selvbevidst og dominerende udvendig
kraft-religion. Det ville jo være et mirakel, som selv Jesus ikke ville have
troet på. Vi har været utrolig tolerante og langmodige, i lyset af de mange
problemer, den kæmpestore regning, og den store overkriminalitet, - samtidig
med at vi ustandselig skal høre om at "vi" er forkerte og umoralske. Den var
slet ikke gået i et muslimsk land, og heller ikke ret mange andre steder i
verden.

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 22:54

> [...]
> sådan af journalister. Når man har undersøgt sagen, så viser det sig at
> det drejer sig om fem mennesker som havde familie i UK i forvejen.

For et par måneder siden var jeg til bryllup med en gom der læser til
medicin. Rigtig mange af gæsterne var medstuderende. Og du mener at flere af
disse direkte løj når de fortæller mig om sagens sammenhæng?

Du ved bedre end dem der er i det til dagligt?

Det er en ganske reel problemstilling, som du så kan vælge at tro på eller
lade være.

Du kan vælge at tro på at jeg snakkede med en ung, veltalende
medicinstuderende af pakistansk oprindelse, som talte udemærket dansk, og
som bekræftede at han - og mange af dem han kender - siger farvel til DK så
snart det bliver muligt.

Du kan også lade være. Det styrer du helt selv.

> I UK har man udtalt sig langt grovere om islam og muslimer end DF har
> gjort,

Hvad har den engelske regering da sagt om muslimer som kan "overgå" det der
er kommet fra DF?

> Sproget engelsk er jo ikke "lettere" hvis man taler urdu og dansk.

Hvis du hverken kan dansk eller engelsk, hvilket sprog tror du så er lettest
at lære? Hvilket sprog har den mest overskuelige grammatik? Er lettest
fonetisk?

> Hvis det virkelig er tilfældet at man taler så ringe dansk, så viser det
> jo heller ikke den store ivrighed for at blive borger her.

Hvad er dine forventninger? Hvor mange år skal der gå før man kan tale
nogenlunde flydende dansk?

> [...]
> et år i DK. Min kone startede sammested efter 8 måneder med dansk, - mens
> mange af vores oprindelige indvandrere efter 30 år stadig ikke kan gøre

Ja. Efter 35 år har prins Henrik ikke lært det endnu. Selv ikke vores
kommende konge, kan vel siges at tale "flydende dansk" Det er pinligt at se
ham i TV-interviews. Men nu er han jo også "kun" 1/4 dansk.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 09:29

Zeki wrote:
> [...]
> farvel til DK så snart det bliver muligt.
>
> Du kan også lade være. Det styrer du helt selv.

Der er fanden til forskel på hvad folk SIGER til en fest, og så hvad de gør.
Der var lige en undersøgelse hvor aviserne konkluderede "muslimer vil rejse
ud af Danmark"
og det viste sig at 30 pct af de adspurgte havde svaret OG 30 pct at dem
kunne *muligvis* tænke sig at flytte ud.

Og hvorfor ikke, TO fra min nærmeste familier er flyttet til England, og det
er IKKE fordi de havde konverteret til islam ,-)

> Hvad har den engelske regering da sagt om muslimer som kan "overgå"
> det der er kommet fra DF?

Det vil kræve lidt forskning at finde frem.

> Hvis du hverken kan dansk eller engelsk, hvilket sprog tror du så er
> lettest at lære? Hvilket sprog har den mest overskuelige grammatik?
> Er lettest fonetisk?

Taler danske studerende ikke dansk? Det var nyt for mig, jeg ved at mange af
dem skriver et meget fejlbehæftet dansk, men det er jo en anden sag.

> Hvad er dine forventninger? Hvor mange år skal der gå før man kan tale
> nogenlunde flydende dansk?

Når man er født i Danmark? Vel nogenlunde samtidig med alle andre danskere.

> Ja. Efter 35 år har prins Henrik ikke lært det endnu. Selv ikke vores
> kommende konge, kan vel siges at tale "flydende dansk" Det er pinligt
> at se ham i TV-interviews. Men nu er han jo også "kun" 1/4 dansk.

Sludder, du blander accent sammen med sprogkundskaber, mange kan IKKE komme
af med en accent, når de kommer til et ny land som voksne, men det generer
jo heller ikke medmindre den er så tyk at sproget bliver uforståeligt, -
hvis man ikke er fuld af fordomme.

Fra : Klaus Ankerstjerne

Dato : 04-06-08 22:02

jakobn skrev:

> [...]
> noget sted vist at kristne og muslimer kan bo side om side uden det
> skaber gnidninger - og uden det resulterer i samfundsmæssig

I U.S.A.

mvh. Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 22:40

Klaus Ankerstjerne wrote:

> I U.S.A.

Der er masser af "gnidninger" også i USA. Derudover er der ikke ret mange
muslimer, OG halvdelen er amerikanere af fødsel.

Taxa-chaufførerne i lufthavnene i de to store byer i Michigan ville ikke
køre med folk som havde vin eller spiritus med hjem, - de var somaliere. Man
har haft problemer med chauffører og blinde-hunde. Problemer med folk som
ikke ville udlevere særlige ting i supermarkeder og på apoteker. Problemer
med moskeer som havde bøger som var fyldt med had til vantro, OG man har
naturligvis arresteret nogle for forberedelse til terror.

Men bortset fra det, så er det rigtigt at man har færre problemer end de
fleste andre steder. En af grundene er, at dem der får lov at komme ind fra
de muslimske lande er meget højt uddannede, - der er ikke tale om
analfabeter, dem tager vi jo i Europa.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 09:25

> [...]
> fleste andre steder. En af grundene er, at dem der får lov at komme ind
> fra de muslimske lande er meget højt uddannede, - der er ikke tale om

Ja, hvor vi tildeler dem bolig før vore egne, og tillige giver staklerne
levegrundlag i form af bistandshjælp.

I modsætning til usa, hvor der ingen silkepuder findes, som "velmenerne",
for andres penge forøvrigt, kan skubbe under røven på dem, om de falder.

Egon

Fra : @

Dato : 05-06-08 16:45

On Wed, 04 Jun 2008 23:01:59 +0200, Klaus Ankerstjerne <ke@aigis.dk>
wrote:

>I U.S.A.

kun indtil muhamedanerne er talrige nok

så kommer problemerne

det viser 1350 års historie

Fra : N/A

Dato : 04-06-08 22:02

Fra : N/A

Dato : 04-06-08 22:02

Fra : jakobn

Dato : 04-06-08 16:06

On 4 Jun., 23:01, Klaus Ankerstjerne <k...@aigis.dk> wrote:

> I U.S.A.
>
> mvh. Klaus

Det var da nok det dårligste eksempel man kan give...

Fra : Zeki

Dato : 04-06-08 23:19

>Det var da nok det dårligste eksempel man kan give...

Hvorfor?

Jeg har selv boet i USA i fem år, i et område hvor mexicanere, rednecks,
kristne, sorte, jøder og muslimer kunne bo side om side helt "uden
gnidninger"

Det der skaber "gnidninger" er ikke etnicitet, religion eller kultur, men
sociale forhold. Det er i hvert fald min erfaring.

I velstillede kvarterer med mange kulturer er der sjældent problemer. Folk
har ganske enkelt noget mere og andet at gå op i end at hade, pege fingre og
være fordomsfulde over for andre mennesker.

I fattige og socialt belastede kvarterer er der generelt flere "gnidninger".
Måske har man her mere travlt med at bebrejde "de andre" for sin miserable
tilværelse?

Fra : Klaus Ankerstjerne

Dato : 05-06-08 21:30

Zeki skrev:
> [...]
>
> Det der skaber "gnidninger" er ikke etnicitet, religion eller kultur, men
> sociale forhold. Det er i hvert fald min erfaring.

Helt enig, hvilket du også kan finde exempler på her i Danmark. I
Risskov nord for Århus har der i årtier boet mange udlændinge. Men det
har ikke givet anledning til problemer. Udlændingene har typisk haft en
akademisk uddannelse, de har brugt på universitetet, i sygehusvæsenet
eller lignende steder.

Mens koncentrationen af udlændinge i Gellerup vest for Århus har givet
anledning til megen kritik, især fra sociale tabere, dansk folkeparti og
den slags.

vh. Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 22:27

Klaus Ankerstjerne wrote:
> [...]

Men kultur kan skabe ringe socioøkonomiske forhold, - som islam jo gør i
alle europæiske lande.

> [...]
> har ikke givet anledning til problemer. Udlændingene har typisk haft
> en akademisk uddannelse, de har brugt på universitetet, i

Det er jo ikke "udlændinge" der skaber problemer, det er visse typer af
udlændinge.

> Mens koncentrationen af udlændinge i Gellerup vest for Århus har givet
> anledning til megen kritik, især fra sociale tabere, dansk folkeparti
> og den slags.

Så det er DFs skyld af ambulancer og brandbiler bliver stenet i Gellerup?
interessant tanke.

Er der ikke også dér tale om én speciel gruppe udlændinge? Eller er det for
ufint at nævne?

Jeg vil gentage mig selv, - i UK er indere, kinesere og sikher bedre inden
for uddannelsessystemet end typeenglændere, mens muslimer ligger helt i
bunden. KUNNE det have noge at gøre med islam og den deraf afledte kultur?
Perish the thought?

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 08:23

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Efter alt dette kommer det derfor ikke som nogen overraskelse, når man i
> dag kan læse at "Udenlandsk arbejdskraft skræmmes væk af danskerne."

Jamen det er da herligt.
Kan vi endelig blive fri for import af slaver, hver gang kapitalen mangler
sådanne?

Ufatteligt, at netop påståede socialister i den grad støtter slavehandel.
Det er jo reelt det, der er tale om.
Og vi ved jo også godt, hvad kapitalen gør, om der ikke er brug for slaven
længere.
Ikke sandt?

Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-06-08 21:17

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> For i dag er Danmark i følge avisen.dk det tredie mest hadede land i
> verden, blandt muslimer i Mellemøsten. Efter USA og Israel,
> naturligvis.

Øv, øv og atter øv. Hvad skal der til for at få førstepladsen?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim Larsen

Dato : 06-06-08 09:59

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Øv, øv og atter øv. Hvad skal der til for at få førstepladsen?

Nå du er altså helt vild med at der bliver lavet terroraktioner i Danmark.
Den holdning er jo også meget nem at have hvis man bor langt væk fra hvor
det er sandsynligt at det sker og aldrig kommer i nærheden af sandsynlige
terrormål, ej heller har familie og venner i nærheden af sådanne.

--
Kim Larsen
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm

Fra : @

Dato : 06-06-08 13:26

On Fri, 6 Jun 2008 10:58:49 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Nå du er altså helt vild med at der bliver lavet terroraktioner i Danmark.

din helt egen fantasi

>Den holdning er jo også meget nem at have hvis man bor langt væk fra hvor
>det er sandsynligt at det sker

mener du man skal lade sig skræmme til tavshed af terrortrusler??