Løber (sejler) fra sit ansvar
Fra : Kim Bøndergaard Poul~

Dato : 03-08-08 16:52

Efter et par nætter i Svenske naturhavne hvor jeg af en eller anden grund
ikke sover helt fast var det dejligt efter en lang tur over kattegat at
kunne gå til ro i Grenå havn. Vækkeren blev sat til en time senere end
tidligere på ferien for nu skulle der soves.

Kl lidt i syv lyder et ordenligt dunk og jeg farer op for at konstatere at
en anden sejlbåds badeplatform hviler op af min hæk. Der er tale om et
midaldrende par som angiveligt er ved at vende ved dels at lade bagenden (en
påmonteret badeplatform omkranset af stålrør) hvile på bl.a. vores båd og
lade konen trække stævnen rundt med pælene hun fanger med et tov. En
klassiker når der er lidt vindtryk.

Medens jeg forsøger at holde båden på afstand af min, konstaterer jeg at der
er kommet en pæn ridse i hækken. Dette gør jeg opmærksom på samtidig med at
jeg spørger "skipper" om han ikke lige kan række den fender han har til
venstre for sig (der er en slags centercockpit hvorfra han sidder og
styrer/dirigerer) om til mig. Han eneste kommentar var: "Har vi ramt dig?"

Lidt efter har konen fået trukket båden så langt om at det nu er vores
nabobåd der skal "lænes mod". Heldigt for dem at deres gummibåd lå som
fender.

Umiddelbart inden båden er kommet rundt og sejler fra stedet (hullet inde
ved dieselstanderen) råber konen at de kommer tilbage når de har fundet en
plads.

3 timer senere gik jeg harmt rundt i hele havnen uden at kunne finde dem.
Fik desværre ikke fat i bådens lidt lange navn og hjemhavn så jeg slet ikke
på hækken, men mente at ville kunne kende båden på de blå fendere, "center
cockpittet" og badeplatformen.

Øv - hvor tarveligt

For fremtiden har jeg et kamera parat til den slags situationer

/Kim

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-08 19:11

Svineri er hvad man kan kalde det. Håber at du finder ham !!!!!!!!!

Havde selv en lignenede oplevelse - hvor en "fuld" ældre herre var ved
at vædre mig midtskibs - heldigsvis nåede jeg at springe fra cockpittet
til siden og fik råbt til ham at han skulle give fuld gas frem samtidig
med at jeg måtte skubbe alt det som jeg havde lært på hans søgelænder -
Bagefter skældte hans kone mig ud fordi jeg råbte "gi den gas for
fanden" efter ham??????????

Og så måtte jeg endda til at tørre blod op på mit eget dæk efter en
flækket tånegl.

PS: Jeg nåede desværre heller ikke at få fat i hans bådnavn eller
hjem,havn inden han var væk !!!

(sådanne folk burde ikke have lov til at sejle)