NMT internetforbindelse
Fra : JN

Dato : 03-08-08 05:31

Hej igen,

dette indlæg er skrevet via Google nyhedsgruppelæseren, håber det
funker.

I forbindelse med tidligere tests af NMT internet, dækning,
hastigheder o.s.v. - så er her en update af hvordan systemet har
fungeret i Sverige.

Under 3 ugers sejlads fra Køge Bugtområdet, syd om Sverige og op til
Stockholm, har der ikke været nogle problemer overhovedet - nærmest
tværtimod - virkeligt hurtig forbindelse: 1,5 - 2.0 Mbit download og
ca. 5-600 Kbit uploadhastigheder.

Selv på de tidspunkter hvor vi har været seriøst langt fra land har
der været forbindelse. Så det kan åbenbart lade sig gøre for
svenskerne ... nu venter vi så bare på at den danske afdeling får
skidtet til at fungere med tophastighed derhjemme.

venlig hilsen

JN

Fra : Kondrup

Dato : 03-08-08 06:13

On 3 Aug., 13:30, JN <duc...@lightstorm.dk> wrote:
> der været forbindelse.

Kære JN
Lyder godt.
Hvilken antenne anvendte du?
Hvor langt er "seriøst langt"?
Hilsen
Jens

Fra : JN

Dato : 03-08-08 07:57

On 3 Aug., 14:13, Kondrup <kond...@post4.tele.dk> wrote:

> Kære JN
> Lyder godt.
> Hvilken antenne anvendte du?
> Hvor langt er "seriøst langt"?
> Hilsen
> Jens

Hej,

jeg har bare haft D35 routeren fastskruet på væggen i salonen - ingen
eksterne antenner.

M.h.t. distance, så var længste afstand til nærmeste skærgårdskyst ca.
20-25 sm - hvilket jeg synes er imponerende rækkevidde.

Det virker som om at svenskerne generelt har langt bedre dækning,
hastighed o.s.v. - måske det kommer med tid i dk.

venlig hilsen (og håb om bedre vejr i Stockholmsområdet - og DK
selvfølgelig

JN

Fra : Kondrup

Dato : 03-08-08 11:15

On 3 Aug., 15:56, JN <duc...@lightstorm.dk> wrote:

> [...]
> hastighed o.s.v. - måske det kommer med tid i dk.
>
> venlig hilsen (og håb om bedre vejr i Stockholmsområdet - og DK

Kære JN
Ja, det lyder da rigtigt godt.
Hilsen
Jens

Fra : blueocean

Dato : 06-08-08 14:15

> [...]
> svenskerne ... nu venter vi så bare på at den danske afdeling får
> skidtet til at fungere med tophastighed derhjemme.

Ja.. det måman da kunne forvente at der sker noget... har lige været
på tur til Rügen... men havde en dårlig forbindlse hele vejen til
lolland og Møn... ingen signal.. i Køgebugt var der god dækning men
den kunne godt være bede. Vi lå i Klintholm under mandagens storm...
og her var der ingen signal overhovedt.. for ringe... kunne ellers
godt have brugt en vejr meldning om dennne blæsende dag.

Jeg har en udvendig antenne på monteet en tagabøjlke bag på båden i 4
meters højde over vandet.

hilsen
Gert
Sy-Grog

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 06-08-08 22:37

Med D10 eller D35 ?

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : blueocean

Dato : 10-08-08 08:39

On 6 Aug., 23:37, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
wrote:
> [...]
> godt have brugt en vejr meldning om dennne blæsende dag.
>
> Jeg har en udvendig antenne på monteet en tagabøjlke bag på båden i 4

Mit Modem er D10, men med udvendig antenne montere.....

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 18:13

Der er altså rigtigt meget der tyder på at os med D10'erer ikke har nær så
gode erfaringer som dem med D35'ere.

Jeg mailede en del med NMT i sidste uge og den omtalte opgradering fandt
sted i slutningen af sidste uge. Jeg synes det har hjulpet lidt, men ikke
noget der gør, at det komme i nærheden af de erfaringer vi har hørt med
D35'erne.