Tak for svarene - har dog fundet løsningen på en australsk hjemmeside
www.teamrc17.net. CBX'eren har et problem med starteren, som efter nogen
tids brug bliver slidt, så den har svært ved at tørne motoren, når den er
varm. Kommutatoren bliver slidt oval - og eneste fornuftige er at skifte
starteren - pris ca. 1.700 kr.
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:48988281$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Michael Dahlberg skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:48977786$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Kfrandsen skrev:
>>>> Er der nogen der kender til startproblemer på en CBX 750. Var lige ved
>>>> at købe en, men efter prøveturen på ca. 30 km ville den ikke starte
>>>> igen. Der var lige sat nyt batteri på, og ejeren nævnte at han havde
>>>> været ude for det enkelte gange før. Dejlig MC, men kikset hvis man
>>>> ikke kan starte, når man blot har holdt en kort pause.
>>>>
>>> Lorte NGK-tændrør der drukner :-/
>>>
>> Hej Armand.
>> Jeg har nu set dette svar så mange gange, også underbygget af andre her,
>> at jeg undrer mig.
>> Hvis din antagelse er korrekt, og det tvivler jeg såmænd ikke på, hvorfor
>> hulen eksisterer NGK så stadig?
>> Der er da andre tændrørsfabrikater.
>> Hænger det sammen med vores klima?
>> For fabrikanterne monterer ikke samme lort gennem flere årtier, hvis det
>> er et problem worldvide!
>>
> Skulle dette være det eneste lorteprodukt, som ikke forbedres gennem tiden
> og alligevel vedbliver at sælge, at du har haft i hænderne??
>
> Der er så mange købere at man altid vil kunne sælge nok bare man
> markedsfører sig en smule.
> Nogle gange synes jeg at mange nylanceringer (i 50 år har der ikke været
> noget nyt under solen omkring bittere, og nu indenfor de sidste 4-5 år ser
> man en ny et par gange om året!) lugter af at hvis blot en mindre del af
> borgerskabet "lige prøver at se hvad dét nu er for noget", så er
> "opfindelsen" og PR-regningen betalt, hvorefter det salg der vedbliver er
> ren overskud - Hvilket jeg tager som bevis på at der ikke skal meget salg
> til for at også mindre tekniske produkter kan holde sig på markedet.
>
> Gennem de modsigelser du også må have opfattet at jeg løber ind i omkring
> emnet, kan du se at det så langtfra er alle der løber ind i problemerne,
> men primært karburator-GSXR's, hvilket kunne tyde på at "nogle" har et
> karburerings-problem omkring opstart, og det er meget tænkeligt at den ene
> og anden model med Skralde-bang potte og alskens dyno-pop kan enden op i
> samme karbunade-konfiguration og derfor også pludselig stå i problemet :-/
>
> Derfor er NGK-svada'en blevet mit mantra omkring genstarts-problemer!
>
> --
> Armand.