Mislyd fra forgaffel pa Kawasaki GPZ500R
Fra : Palle Lauritsen

Dato : 03-08-08 12:41

Jeg far en klunk lyd fra forgaflen pa min Kawasaki GPZ500R Jeg har hort det kan loses ved at pafylde mere olie i forgaflen. Er der nogen der ved hvor man gor det og hvormeget olie der skal v?re i

Fra : Gimbal

Dato : 03-08-08 13:34

"Palle Lauritsen" <Palle@lauritsen.se> wrote in message
> Jeg far en klunk lyd fra forgaflen pa min Kawasaki GPZ500R Jeg har hort
> det kan loses ved at pafylde mere olie i forgaflen. Er der nogen der ved
> hvor man gor det og hvormeget olie der skal v?re i

Hej Palle, jeg ville nok gå til en autoriseret Kawasaki mekaniker. I service
bogen til min egen Kawa er støddæmper reaparationer markeret som noget en
mekanier bør gøre. Der er et kort over værksteder på kawasaki.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-08 13:53

On Sun, 3 Aug 2008 13:40:51 +0200, Palle Lauritsen wrote:

> Jeg far en klunk lyd fra forgaflen pa min Kawasaki GPZ500R Jeg har hort
> det kan loses ved at pafylde mere olie i forgaflen. Er der nogen der ved
> hvor man gor det og hvormeget olie der skal v?re i

Det kan det så nok ikke :-/ Men et tjek af kronrørslejer,
forgaffelbøsninger, og kaliperfastspænding kunne være et udgangspunkt. Og
så kan Du jo passende skifte den sikkert alllt for gamle dæmperolie ved
samme lejlighed.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : kurt hansen

Dato : 06-08-08 12:39

Hej har selv haft problemet dog pa en GPZ600R og jeg loste det ved at skifte olien. I folge service bogen skal der bruges 245 ml pr ror. nar man skifter. Det skulle svare til at der er et olie dybte pa 131 mm. Og olien der skal bruges er SAE 10W20. Hvis du kober hayes manualen til din Motorcykel sa kan du se hvordan du gor men det er ikke sv?rt.

Fra : Palle Lauritsen

Dato : 06-08-08 12:43

Hej Kurt og tak

MC-Huset hvor jeg kobte maskinen har fortalt det samme og det skulle ikke have betydning den er nu synet med lyden uden anm?rkninger

MVH
Palle

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 14:25

On Wed, 6 Aug 2008 13:42:58 +0200, Palle Lauritsen wrote:

> MC-Huset hvor jeg kobte maskinen har fortalt det samme og det skulle ikke
> have betydning den er nu synet med lyden uden anm?rkninger

Klart ! De vil selvfølgelig undgå en garantisag :-/