Sessioners levetid
Fra : Dcasso

Dato : 21-07-01 19:38

Hejsa

Jeg har en hjemmeside, hvor der bruges adgangskontrol og sessioner til
at oprette holde denne adgang.

Mit problem er at jeg har modtaget en mail fra en bruger som skriver
at da han indskrev et link på siden, så modtog han en fejlbesked om at
linket ikke kunne gemmes, jeg har set den fejlbesked igennem (en
udskrift at en SQLstatement) og har fundet ud af at den ikke har
kunnet indsætte brugerens id, som jeg gemmer i en session.

Mit spm. er derfor, kan en session lukke sig selv mens en bruger er på
en side, og hvis den kan, så hvorfor og hvordan kan dette undgås?
Jeg har hørt noget om, at den kan time-out, kan det passe?

Håber på at nogle kan hjælpe mig

Mvh
Dennis

Fra : Jens Pedersen

Dato : 21-07-01 19:59

"Dcasso" <dcasso@usa.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> en side, og hvis den kan, så hvorfor og hvordan kan dette undgås?
> Jeg har hørt noget om, at den kan time-out, kan det passe?

Du kan bestemme en sessions levetid ved hjælp af

<% session.timeout = 30 %>

I dette tilfælde vil sessionen vare i 30 minutter.
Du kan til hver en tid afslutte sessionen vha.

<% session abandon %>

Håber dette leder dig på rette vej!

mvh. Jens