modermælk erstatning
Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 03-08-08 11:36

Hej.
Jeg har taget en ca 7-8 dag gammel killing ind hvis mor er død. Den skal jo
ha mad og jeg vil høre om ikke modermælk erstatning til et menneskebarn kan
bruges ?

Mvh Malene

Fra : lh

Dato : 03-08-08 11:47

"Malene Günther Gomez" <chipmis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo ha mad og jeg vil høre om ikke modermælk erstatning til et menneskebarn

Det ved jeg så ikke om de kan tåle, men jeg ville få fat i noget KMR som er
beregnet til katte.
Noget andet er at når der kun er én så ville det være en god idé om du kunne
finde en missemor der kunne tage sig af den, så den blev opdraget af hende
og også havde andre killinger/søskende at lege med.
Jeg har selv før taget meget små killinger til mig som er smidt ud/af. Og er
de alene er det altså min erfaring at de bliver "mærkelige" som voksne.
jeg har en nu som er 6 år gammel. Han blev fundet som 3 ugers killing og jeg
flaskede ham op. Han var en rigtig nuttet fyr og glad og virkede
velfungerende. Men som voksen er han blevet meget sky, fremmede her har
aldrig set ham!. Han er nu udekat da jeg ikke kan have ham inde fordi han
også er urenlig og strinter alle vegne selvom han er kastreret. Han tæver
alle andre katte, og han er meget stresset. Jeg overvejer alvorligt om jeg
skal sige farvel til ham da ikke syntes han har et godt liv som sådan.
Så jeg finder det vigtigt at de ikke vokser op alene.

lh

Fra : ^#^

Dato : 03-08-08 12:34

Malene Günther Gomez wrote:
> Hej.
> Jeg har taget en ca 7-8 dag gammel killing ind hvis mor er død. Den
> skal jo ha mad og jeg vil høre om ikke modermælk erstatning til et
> menneskebarn kan bruges ?

Nej, du skal bruge KMR.
Killingen har akut brug for en plejemor. Ring til internaterne med det samme
og hør om de har missemødre, der kan tage en ekstra killing.
Alternativt ring til hittekilling.dk, de kan hjælpe hvis internaterne ikke
vil tage imod den.

Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 03-08-08 12:56

Tro mig. Vi er flere som har søgt over alt efter en erstatnings mor men det
er ikke lykkedes og de internater jeg har prøvet at kontakte har
telefonsvarer på .....

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-08 13:04

Malene Günther Gomez wrote:
> Tro mig. Vi er flere som har søgt over alt efter en erstatnings mor
> men det er ikke lykkedes og de internater jeg har prøvet at kontakte
> har telefonsvarer på .....

Som der også bliver foreslået, gå ind på www.hittekilling.dk
Der er gode råd og numre du kan ringe på...
Det er ikke internater, men derimod frivillige privatpersoner.

Fra : lh

Dato : 03-08-08 13:22

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Som der også bliver foreslået, gå ind på www.hittekilling.dk
> Der er gode råd og numre du kan ringe på...
> Det er ikke internater, men derimod frivillige privatpersoner.

Ja, men indtil det lykkedes at finde en der kan tage sig af den evt. så skal
killingen jo have noget at spise. Det skal så lille en killing have hver 3-4
time. Den skal også "nusses" bagi for at komme af med urin og afføring!

lh

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-08 13:31

lh wrote:
> [...]
> så skal killingen jo have noget at spise. Det skal så lille en
> killing have hver 3-4 time. Den skal også "nusses" bagi for at komme

Ja, det er jeg klar over...
Og på den hjemmeside jeg henviser til er der god vejledning til netop
dette.....

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-08-08 13:37

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal killingen jo have noget at spise. Det skal så lille en killing have
> hver 3-4 time. Den skal også "nusses" bagi for at komme af med urin og

Jeg har lige læst på siden www.hittekilling.dk

Den er fuld af gode informationer, også om hvad man i en nødssituation kan
give en ganske lille killing at spise, det er også udførligt beskrevet,
hvordan man hjælper killingen af med urin og afføring, og som sagt tidligere
er der telefonnumre til frivillige, der kan kontaktes både lørdag og søndag.

Det koster 150 kr. årligt at blive støttemedlem, det tror jeg, jeg vil være,
for at støtte det gode arbejde, der gøres for disse små killinger.

mvh Anelise

Fra : ^#^

Dato : 03-08-08 16:45

Malene Günther Gomez wrote:
> Tro mig. Vi er flere som har søgt over alt efter en erstatnings mor
> men det er ikke lykkedes og de internater jeg har prøvet at kontakte
> har telefonsvarer på .....

Malene, så ring til Hittekilling. De har telefontid frem til kl 22.00 hver
eneste dag, året rundt. Og de ringer hurtigt tilbage, hvis du får fat i
deres svarer (som regel samme dag).
De ved hvordan man håndterer moderløse killinger fra dag 0 og kan hjælpe dig
i netop denne situation.

Du risikerer at killingen lider og dør, hvis den ikke får korrekt behandling
(mælk, hjælp til afføring/urin, varme osv)