Legende katte på vejen
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 02-08-08 19:34

Er lige kommet hjem fra Småland, hvor jeg løftede foden fra speederen i
samme sekund jeg så teksten på det trekantede skilt: Legende katte i
området. Den slags ku vi også godt have herhjemme.
Venlig hilsen Dikte

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-08-08 19:43

Benedikte Brisson <dikteKATTE@BAKKEdikte.dk> writes:

> Er lige kommet hjem fra Småland, hvor jeg løftede foden fra speederen i
> samme sekund jeg så teksten på det trekantede skilt: Legende katte i
> området. Den slags ku vi også godt have herhjemme.

Sådan en kunne vi godt bruge her på vejen. Der er flyttet et par nye
familier ind, som har katte, så der er katte over det hele. Det er
vældigt hyggeligt. Men når både dem og naboernes unger leger på vejen,
så synes jeg godt nok at folk kører stærkt. Vi ved det jo vi
kører normalt meget langsomt her på vejen.

Mvh Trine

Fra : lh

Dato : 03-08-08 05:10

> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

Jeg bor godt nok på landet, men et stykke fra mig og på en trods alt rimelig
rolig vej, der er der ved en landejendom - for begge ender af grunden, sat
et skilt op med "katte på vejen"!

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-08-08 11:16

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alt rimelig rolig vej, der er der ved en landejendom - for begge
> ender af grunden, sat et skilt op med "katte på vejen"!

En virkelig glimrende idé, men jeg er desværre bange for at folk i
almindelighed vil tage lige så lidt hensyn til sådanne skilte som de
gør til fartbegrænsnings-skiltene.

Her i vores udstykning har vi et skilt med "legende børn - 20 km.",
og det er utroligt beskæmmende at observere, at det faktisk er
forældrene til de legende børn der kører alt for hurtigt. Bevares de
må gerne iflg. loven køre 50km/t, men de skal altså også køre efter
forholdene, og det blæser de højt og flot på. Min mand og jeg har
altid i de 20 år vi har boet her ikke overskredet den hastighed der
står på skiltet, vi har ikke mere travlt end at vi kan tage det
fornødne hensyn til børn og dyr. Bare alle dog ville det - suk !!!

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Klaus G.

Dato : 04-08-08 20:33

> [...]
> ikke overskredet den hastighed der står på skiltet, vi har ikke mere
> travlt end at vi kan tage det fornødne hensyn til børn og dyr. Bare alle
Jeg tror problemet ligger lidt i, at vejen er lavet til biler og
cykellister, ikke legende børn, katte og andet. Derfor ser mange billister
det som en hån mod deres ret til at færdes på et bestemt stykke vej. Og jeg
kan egentligt godt følge dem lidt. Hvad bliver det næste? Legende børn på
motorvejen, sæt lige farten ned til 50kmt, ikk? Nejvel :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-08 22:13

> [...]
> bestemt stykke vej. Og jeg kan egentligt godt følge dem lidt.
> Hvad bliver det næste? Legende børn på motorvejen, sæt lige

Hej Klaus.

Der er faktisk meget stor forskel på, hvor disse veje ligger. Vi bor
på landet i en lille udstykning med 40 huse, og det er en lukket vej
med et par sideveje og med meget lidt trafik udover de som bor her,
og så selvfølgelig lige landposten og renovationsvognen. Det duer
selvfølgelig ikke inde midt i en storby, men vi ved jo alle, at børn
pludselig kan løbe over vejen f.eks. efter en bold, eller at de
cykler rundt på vejen når der nu ikke er nævneværdig trafik. Det er
så kun forhold der er identiske med vort jeg beskriver. Jeg tror
ikke at andre der besøger vore veje i bil føler sig hånet. Det er
sikkert det samme alle steder med meget stille små veje.

Sammenligningen med en motorvej synes jeg godt nok er lidt
overdreven.

Fra : Klaus G.

Dato : 05-08-08 18:09

> [...]
> vort jeg beskriver. Jeg tror ikke at andre der besøger vore veje i bil
> føler sig hånet. Det er sikkert det samme alle steder med meget stille små
Jeg forstår skam udemærket hvad du mener, jeg bor faktisk selv i sådan et
lille "nybygger kvarter" udenfor byen. Der er vel en 150huse her, næsten
alle veje ender blindt, eller man kan køre i rundtkreds. Der går én størrere
vej, hvor der er en masse sideveje på.

Jeg vil ikke forsvare at folk køre som de gør, men prøvede bare at se det
lidt fra deres synspunkt.

Tager man et stopur, så vil jeg tro man kan spare 10sek ved at køre råddet
herude, og så være ude på den lidt større vej noget før. Mere er det ikke,
derfor synes jeg også det er komplet hul i hovedet at folk køre så åndsvagt,
heldigvis er det meget få der køre sådan.

> Sammenligningen med en motorvej synes jeg godt nok er lidt overdreven.
Nej, pjat med dig, overdrivelse fremmer forståelsen, ved du nok :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Tove Krieger