hej igen alle sammen
Fra : Sabina H.

Dato : 25-07-08 21:33

hejsa ;)

det er aaalt for længe siden jeg huserede herinde, men kan da se der er
enkelte gamle kendisser.... har haft problemer med min newsserver, så har
ikke kunne komme herind sådan ordentligt...

ikke at jeg ikke har haft brug for jeres hjælp.... det har jeg skam, især
her den sidste tid*G*
har faktisk fået killinger.... et meget stort UPS-kuld....

min perserpige er blevet "voldtaget" af en "vild"kat, der har brudt ind i
huset og parret hende.... ikke lige meningen, men nå ja, killinger er søde,
og det blev sku til 5 af slagsen.... og de første 3 er allerede afsat, så
det er ikke skidt uden at det er godt for noget....
derudover har jeg så småt en mistanke til at min gamle hunkat OGSÅ er
gravid.... og kan nok nedkomme når som helst.... men hun får generelt meeget
små kuld, så jeg er ikke helt sikker.....

det var lige en lynupdate*G* jeg skal nok skrive mere om hele situationen
når jeg får brug for hjælp, men lige nu ville jeg bare lige sige hej *vinke
vinke* godt at se jer alle sammen igen....

--
Knus,
Sabina

Fra : Ragna

Dato : 26-07-08 16:23

Hej Sabina!
Velkommen tilbage!
Du kan da ikke bare fortælle om nye killinger uden at levere billeder af de
små vidundere!
Jeg er sikker på, at de må være aldeles bedårende.
Din gamle hunkats graviditet lyder heller ikke helt planlagt? Katte har
deres egen vilje!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Sabina H.

Dato : 26-07-08 16:39

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg er sikker på, at de må være aldeles bedårende.
> Din gamle hunkats graviditet lyder heller ikke helt planlagt? Katte har

hehe nej du har ret, det er da også uretfærdigt....
billederne af vidundrene kan ses her: www.dkshadowfax.dk (der er også et
link til et større galleri med billeder fra fødslen også)

og der er skam intet af det med disse killinger (og eventuelle på vej) der
er planlagt.... det kan der også læses om på hjemmesiden*G*

men kort fortalt i stikord:
byggede katteløbegård - uden tag...
så en hankat i gården
lagde net over gården og troede alt var godt...
så hankat inden i huset
strammede nettet til og troede alt var godt
har kun set hankat udenfor siden... og håber på at det bliver sådan
opdagede graviditet i Dizzy
få uger før fødsel bemærker jeg graviditets tegn i linda
dizzy fødte 5 skønne små Dizzlinger...
linda bliver mere og mere tyk.....
HVIS der er killinger i linda, bliver løbegården øjeblikkelig tagbelagt*G*

lige nu går jeg og nyder killinger der er lige ved at åbne øjnene (den ene
har åbnet det ene øje) og skuler langt efter Lindas tykke mave... heldigvis
får linda generelt små kuld, så HVIS der er flere, forventer jeg max 2.....
forhåbentlig kun en....
det gør jo ikke så meget at der kun er en, når jeg har et kuld på 5 til at
holde den med selskab ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Gertrud Hovgaard

Dato : 26-07-08 16:40

> [...]
meeget
> små kuld, så jeg er ikke helt sikker.....

Ej,du må da bare ikke skrive sådan noget!!! Jeg har lige her i den
sidste tid netop gået og sagt,at jeg så godt kunne tænke mig en
perserblanding,som min gamle trofaste Gizmo var. Har godt nok også
kigget på nogle andre søde killinger der er blevet vist herinde,men jeg
kan så godt li' perserblandingerne,de har sådan et afslappet sind

Med venlig hilsen
Gertrud Hovgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 26-07-08 17:47

Sikke en historie! Man må i hvert fald sige, at hankatten var en ihærdig
bejler - og de små resultater ser dejlige ud.
I de kommende uger vil de bare blive endnu dejligere, så jeg glæder mig til
at følge dem på din hjemmeside.
Ligesom Gertrud har jeg haft en perserblanding, en skøn, langhåret tabby med
hvide sokker og hvidt skjortebryst.
Vores Sussi havde fået de smukkeste træk fra begge racer, hun var den
kærligste og sødeste kat, der efterlod et stort hul i vores hjerter, da hun
døde som 17-årig.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : lh

Dato : 26-07-08 18:30

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vores Sussi havde fået de smukkeste træk fra begge racer, hun var den
> kærligste og sødeste kat, der efterlod et stort hul i vores hjerter, da

Til det med at perserblandinger er "søde" - jo heldigvis er de fleste vel så
det.. Men jeg har en hunkat, der er en blanding mellem en ægte perserkat og
en ægte Hellig Birma. Hun har virkelig været sin egen og en rigtig "satan".
Aldrig været voldsomt kælen, man har da kunnet kæle hende, men man skulle
lige holde øje med hende, for når hun syntes det var ved at være nok fik man
lige en klør 5!!
Og hun har tævet - virkelig tævet - alle andre katte der er kommet hende for
nær. Hun har af samme grund fået lov at være ude/indekat, fordi hun har
været sådan en "djævel". Hun lever endnu, men er nu en ældre damen der
nærmer sig de 13 år her om en lille måned, så lidt af ondskaben er ved at gå
af hende, men det er dog ikke mange dage siden hun trods alt angreb en anden
kat, så fråden stod hende om munden. Mange andre havde måske valgt at sige
farvel til sådan en kat, men på den anden side er hun også sin egen på en
charmerende måde. og hun er virkelig sin egen i ordets bogstaveligt
forstand! Selv hunden elsker hun og de kan snakke og kæle og hun stryger sig
op af den i en uendelighed - indtil hun lige langer en klo ud når det er ved
at være nok!
Så ikke alle perserblandinger er lige søde - måske fordi hun er blandet med
en anden racekat?! Kender ikke Helligbirmas temperament...

lh

Fra : Sabina H.

Dato : 26-07-08 19:49

"lh" <com@comhere.dk> wrote in message

> Så ikke alle perserblandinger er lige søde - måske fordi hun er blandet
> med en anden racekat?! Kender ikke Helligbirmas temperament...

det bør vel også nævnes at arv ikke er alt.... den måde killingerne bringes
op har også meget stor betydning....
Min dizz (moderen her) er datter af den mest afstandstagende "jeg vil
selv"DAME..... hun blev tabt i katteriet da hun var lille killing, og det
har altså skabt en kat der bestemmer alt selv, og som absolut ikke vil bæres
på....

Dizz derimod har været i hænder fra dag 1, hun er blevet nusset, pusset,
båret på og krammet, og hun er typen af kat der kommer og beder dig om at
tage hende op i bestemte situationer, du kan til enhver tid løfte hende uden
problemer, og lægge hende i arm som en baby....

mht vores mislinger, så har de også været i hænder fra dag 1, og det kommer
de til at være til de sælges midt til sidst i oktober.... når de alle har
fået øjne og er blevet lidt mere mobile bliver de flyttet ind i stuen, hvor
de kan være en del af vores daglige liv, og på den måde vænnes til at være
"menneskekatte" og blive båret på og kælne som deres mor....

mht perser versus birma..... hmmm birmaen har også ry for et roligt sind....
perseren har ry for at være sofapuder, men ærlig talt, det er mine piger
slet ikke..... Dizz især ælsker en fræsetur igennem hele huset ;)

killingerne her er perser/huskatte blandinger... så vidt jeg kan se kommer
især drengene til at ligne persere mest, med mere flade næser.... hvor
pigerne (især den mørke) har længere næser....
indtil nu er der stadig kun en dreng til salg (Pyro - tilgengæld har han
lige som den første åbnet det ene øje i dag*G* og var den mest støjende ved
fødslen) og det er ret sikkert at der kommer en pige til salg også, men
hvilken ved jeg ikek endnu, da jeg har en bekendt der er interesseret men
gerne vil møde dem først....
priserne for killingerne bliver ren "engro-pris"... dermed sagt, de bliver
solgt for hvad det koster mig at have dem.... og de bliver solgt
neutraliserede og med stamtavle hvis det kan lade sig gøre, det er jeg
stadig i processen med at undersøge. dermed sagt, når killingerne er salgs
klare, og jeg har en samlet udgiftsliste, så beregner jeg prisen for hver
enkelt killing ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-07-08 22:30

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> killingerne her er perser/huskatte blandinger... . og de bliver solgt
> neutraliserede og med stamtavle hvis det kan lade sig gøre, det er jeg
> [...]

hej Sabina

jeg spørger af ren uvidenhed - hvordan kan killingerne få stamtavle, når de
er blandingskatte ?

venlig hilsen, Anelise

Fra : Sabina H.

Dato : 26-07-08 22:42

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote in message
> hej Sabina
>
> jeg spørger af ren uvidenhed - hvordan kan killingerne få stamtavle, når
> de er blandingskatte ?

hehe ja det er det jeg er ved at finde ud af.... har kontaktet min klub, og
spurgt, og eftersom moderkatten har stamtavle, ville hun lige undersøge
nærmere....
man kan jo også søge stamtavle på killinger efter bevidst krydsavl - feks da
man blandede persere ind i mainecoonerne for at få mere pels og lign. -
hvordan tror du ellers nye racer opstår?
Det sker, så vidt jeg ved, også at man kan få dispensation til at krydse
katte uden stamtavle ind i linerne, for at "rydde op" i generne, og få nyt
blod i linerne... det sker feks hvis der har været en overvægt af indavl,
hvilket forholdsvis nemt kan ske i et lille land som danmark eller ved
bevidst avl efter et bestemt udseende.......

nu er det jo sådan at disse killinger bestemt ikke var planlagte, så jeg er
nødt til at vide lidt mere om det, inden jeg kan sige om stamtavle er
muligt, men som nævnt, så bliver killingerne neutraliserede inden salg, og
dermed bliver stamtavlerne også lukkede, for jeg vil personligt gerne undgå
at mit "uheld" skulle komme en BYB til gode ved et tilfælde....

--
Knus,
Sabina

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-07-08 22:56

> [...]
> dermed bliver stamtavlerne også lukkede, for jeg vil personligt gerne
> undgå at mit "uheld" skulle komme en BYB til gode ved et tilfælde....

Tak for forklaringen.
Killingerne ser skønne ud, stamtavle eller ej

mvh Anelise

Fra : Sabina H.

Dato : 26-07-08 23:47

> Tak for forklaringen.
> Killingerne ser skønne ud, stamtavle eller ej

tak skal du have, jeg synes ski selv det endte med at være et ret vellykket
kuld, når nu det skulle være*G*
jeg havde overhovedet ikke forventet de farver, fordi farmis er sort/hvid,
og jeg faktisk har snakket lidt med en veninde der har mere tjek på
genetikken, som sagde at der skulle fortyndinger til i faderen for at give
fortyndinger i kuldet her, noget med noget, jeg ikke lige kan huske*GG*
det er bare svært at vide når man ikke kender faderens forældre....

men skidt pyt.... killinger er skønne, krydsninger eller ej.... jeg glæder
mig som et lille barn til at have en flok radiobiler om fødderne inden for
de næste par uger ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Sabina H.

Dato : 27-07-08 22:46

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> men skidt pyt.... killinger er skønne, krydsninger eller ej.... jeg glæder
> mig som et lille barn til at have en flok radiobiler om fødderne inden for
> de næste par uger ;)

Yeiiii, jeg er lige nødt til at juble lidt... det er lykkedes mig at få et
billede af "farmand", og skisme om jeg ikke kan genkende en aftegning på en
af killingerne (nærmere betegnet Pyro).... de nye billeder ligger her:
http://ambition8.com/galleri/index.php?fID=14 under uge 2....

--
Knus,
Sabina

Fra : Kari Eiffert

Dato : 28-07-08 12:57

> [...]
> fortyndinger i kuldet her, noget med noget, jeg ikke lige kan huske*GG*
> det er bare svært at vide når man ikke kender faderens forældre....

Altså der kunne jo måske også have lusket en anden hankat rundt du ikke har
set? Eller hvordan med det? For de kære killinger behøver jo ikke have den
samme far. Men det ved du jo nok.

Mvh kari

Fra : Sabina H.

Dato : 28-07-08 17:49

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> wrote in message

> Altså der kunne jo måske også have lusket en anden hankat rundt du ikke
> har set? Eller hvordan med det? For de kære killinger behøver jo ikke have
> den samme far. Men det ved du jo nok.

ja, det ved jeg skam godt men her er flere aspekter i det, og derfor VED jeg
at det er ham her ;)

1. der findes kun 2 hankatte i området.... den ene er bruntabby/hvid - og
klart underhunden - den anden sort/hvid og klart champ... en rigtig
slagsbror, og voldsomt snu i ALT han gør....

2. den sort/hvide ser vi gerne 3-4 gange om ugen, hvor han går hans
"aftenrunde" rundt i nabolaget... en del af den runde går rundt om vores hus
og hele længden af vores have.....

3. jeg har taget den sort/hvide først inde i løbegården en gang, dernæst
helt inde i huset en anden gang inden for 1½ uge (i den anden ende af et 169
m2 stort hus, i forhold til hans udgang) - han brød ind igennem løbegården,
over et 2 meter højt hegn (som han hoppede nærmest lodret op af), igennem et
net, og ind af et vindue i 1.20 meters højde for at komme ind.... jeg har
ALDRIG mødt en vildkat der var helt så flabet og nonchelant ;)

4. han ligger med jævne mellemrum og sover på vores havemøbler på
terassen.... det er MEGET tydeligt at dette er hans territorie - desuden er
han en rigtig slagsbror, der ofte har haft store sår og manglende pletter
pels ;)

5. kuldet har farver der stemmer 100% overens med at det er ham der er
faderen, endvidere har den ene den samme karakteristiske tegning som han
har, blot i creme/hvid

6. jeg har kun en anden gang set den bruntabby/hvide, og det var måneder før
"uheldet" og i forbindelse med en linda-løbetid - så jeg tror han er jaget
væk*G*

7. siden den episode har vi haft opsyn med løbegården og IKKE glemt at lukke
vinduet en eneste gang ;)

så ja, jeg er fuldt ud klar over at der sagtens kan være flere fædre, men
lige så meget som jeg ved det er muligt, så ved jeg også at i dette tilfælde
er det IKKE tilfældet ;)
hvis man kigger på genetikken, skal der godt nok være fortyndinger i hans
forfædre, hvilket jo også er muligt, ligesom han også kan være bærer af det
tabbymønster man kan se i Wolverine ;) jeg er ikke et sekundt i tvivl om
hvem der er faderen... og han er da en lækker kat, men skide reserveret og
nægter at hilse på.....

--
Knus,
Sabina

Fra : Kari Eiffert

Dato : 28-07-08 18:05

> [...]
> om hvem der er faderen... og han er da en lækker kat, men skide reserveret

Ej altså! Mangler lige en smiley der slår sig på lårene af grin Skal nok
lade være med at komme med gode forslag efter det der detektivarbejde
Hvad er du i grunden advokat eller noget? For det er da ligefør du hiver
bevismateriale A frem

Mvh Kari, der stadig sidder og småfniser over den smøre

Fra : Sabina H.

Dato : 28-07-08 20:33

> [...]
> hiver bevismateriale A frem
>
> Mvh Kari, der stadig sidder og småfniser over den smøre

hehe tro mig, jeg har selv tænkt og grublet, både inden jeg var helt sikker
påa t hun var gravid og efter ;) så du er ikke ene om tankerne....

--
Knus,
Sabina

Fra : Kari Eiffert

Dato : 28-07-08 12:55

Jamen hej

Det er sørme godt nok længe siden vi har hørt noget til dig. Og sikke da en
laban af en hankat. Men der er vel ikke så meget andet at gøre, end at nyde
de skønne killinger der kom og kommer ud af det.

Mvh Kari

Fra : Siri

Dato : 01-08-08 15:36

> [...]
men lige nu ville jeg bare lige sige hej *vinke
> vinke* godt at se jer alle sammen igen....

Heeeej Sabina!
Dejligt at høre fra dig - dejligt at se dig her igen!
Må straks ind at glo perser-upser.....
Glæder mig til at høre mere
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina H.

Dato : 03-08-08 22:21

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in message

> Heeeej Sabina!
> Dejligt at høre fra dig - dejligt at se dig her igen!
> [...]

hehe, damn, det skete altså.... to killinger mere, denne gang er Linda mor,
og igen garanteret samme far (her er jeg dog ikke helt så skråsikker....)

en helt sort (evt underliggende striber) og en sort/hvid pige (tegnet lidt
som farmissen i Dizz killingealbum, uge 2)

--
Knus,
Sabina