Farvel Billy
Fra : Britta Trab

Dato : 25-07-08 15:12

Hej alle.

Her er en kort update på Billy's forstuvning og extreme store nerveskade i
det ene forben.

Jeg har i dag måtte tage den triste beslutning at aflive Billy, da der nu
næsten er gået 14 dage fra skades opståen til i dag.
Der var overhovedet ingen reaktion på stærk smertepåvirkning ved at nive ham
mellem trædepuderne med en flad saks.
Dyrlægen mente at nerven højestsansynlig er revet over, og derved blev
beslutningen taget, at det ikke var ham værdigt at vente yderliger og humpe
rundt på tre ben.

Så Billy er vandret over regnbuebroen, over til resten af alle dem jeg havde
kæ'r så han er et bedre sted nu.

Hvil i fred Buller.
Vi vil alle savne dig.
Fra
Britta og Mille der stadig ikke helt forstår hvor Buller er.

Fra : Camilla Baird

Dato : 25-07-08 15:24

> [...]
> Vi vil alle savne dig.
> Fra
> Britta og Mille der stadig ikke helt forstår hvor Buller er.

Du skal have mange cybertrøstekram herfra:kram:

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kim2000

Dato : 25-07-08 15:40

"Britta Trab" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dyrlægen mente at nerven højestsansynlig er revet over, og derved blev
> beslutningen taget, at det ikke var ham værdigt at vente yderliger og

Øh.... En kat kan da fint klare sig med tre ben.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-08 15:45

Kim2000 wrote:
> "Britta Trab" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse

> Øh.... En kat kan da fint klare sig med tre ben.

Nok ikke lige den bedste kommentar at komme med lige
nu........................

Fra : Britta Trab

Dato : 25-07-08 16:40

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i

> Øh.... En kat kan da fint klare sig med tre ben.

Hvis dyrlægen havde nævnt det ville det være blankt afslået da han ikke
ville trives med 3 ben.
Men skal da huske din komentar til hvis det skulle komme til dig engang.
M.v.h.

Britta

Fra : lh

Dato : 25-07-08 16:53

> [...]
> ville trives med 3 ben.
> Men skal da huske din komentar til hvis det skulle komme til dig engang.

Jeg er enig med dig om din beslutning.... det kan da godt være at en kat kan
klare sig på 3 ben, men der er altså også et etisk spørgsmål. Vil katten
have et godt liv på 3 ben??! Er det så tillige en udekat, så afgjort nej.
Den vil være
offer for andre katte, ræve, hunde m.m.
Så jeg er ret sikker på jeg havde taget den samme beslutning. Man ser også
mennesker der lader deres gravhunde med invaliderende diskusprolaps leve
videre med bagpartiet båret oppe af en "rulleskøjte" eller hvad det nu
hedder. De mener også hunden sagtens kan leve et godt liv, måske, men er det
et værdigt liv. Nej, absolut ikke i mine øjne

lh

Fra : Kate

Dato : 25-07-08 18:54

"lh" <com@comhere.dk> wrote in

> [...]
> "rulleskøjte" eller hvad det nu hedder. De mener også hunden
> sagtens kan leve et godt liv, måske, men er det et værdigt liv.

Jeg ville ihvert fald overveje det for hver kat personligt. De er meget
forskellige og jeg tror en kat ville kunne vænne sig til det mens en
anden måske ville have det skidt med det.
Må nok indrømme at når jeg ser 3 benede dyr på Animal Planet, så tænker
jeg om man monstro har taget dyrets tarv i betragtning.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Kim2000

Dato : 25-07-08 19:18

> [...]
> ville trives med 3 ben.
> Men skal da huske din komentar til hvis det skulle komme til dig engang.

Ja, det må være en beslutning man træffer ved hver enkelt kat, jeg ved ikke
om jeg ville bekymret ved fx en indekat, men den lille der er halvt udekat,
nej, hun ville få sprøjten, eller ja det ville de nok alligevel nu jeg
tænker efter. Kate har nok også ret i at det er for en selv man holder liv i
den ikke for kattens skyld.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 25-07-08 18:01

> Øh.... En kat kan da fint klare sig med tre ben.
Ikke særlig pæn kommentar at komme med, når beslutningen nu er taget.
Jeg stod med en kat der havde kræft i låret sidste år. KVL sagde at de kunne
fjerne hele låret (hvis øvrige prøver viste at kræften ikke havde spredt
sig) og katten ville så have 3 ben. For mig var det ikke en option, så jeg
valgte aflivning. Jeg skal ikke stille mig til dommer for andres
beslutninger, men jeg fandt det ikke værdigt for katten at skulle fortsætte
livet med kun 3 ben. Og selv om tidligere resultater efter sigende viser at
katten er glade og trives efter amputation af et ben, så mener jeg det er
meget svært at afgøre. Katte er stærke og gør alt hvad de kan for ikke at
vise ubehag eller svaghed, derfor er jeg ikke overbevist om at kvaliteten af
et liv med 3 ben er okay og værdigt.
Her har jeg ikke engang nævnt den store operation det vil kræve, smerter,
tilvænning .... og selv om det sikkert er farligt at sige og nogle måske vil
mene at der ikke er grænser, så er der også en økonomisk side af sagen, som
hver enkelt ejer skal tage stilling til. Selv om man elsker sit eget dyr
overalt, så synes jeg somme tider det er mange penge der bliver brugt for at
redde en kat. Operationen er meget bekostelig, for de penge vil man kunne
rede mange andre der ellers stod uden chancer.

Britta, er ked af dit tab. Et misseliv skal være værdigt. Efter min mening
traf du og din dyrlæge den rigtige beslutning.
Kom oven på igen, så er jeg sikker på at der et eller andet sted sidder en
ny ven og venter på lige netop jer.

Nina

Fra : Kate

Dato : 25-07-08 18:57

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in

> Katte er stærke og gør alt hvad de kan for ikke at
> vise ubehag eller svaghed, derfor er jeg ikke overbevist om at
> kvaliteten af et liv med 3 ben er okay og værdigt.

Er 100% enig. Jeg ville sikkert også vælge aflivning i den situation,
også selvom den beslutning er ganske rædsom at tage, også.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-08 15:46

Britta Trab wrote:
> [...]
> Vi vil alle savne dig.
> Fra
> Britta og Mille der stadig ikke helt forstår hvor Buller er.

Hvor gør det mig ondt at høre at Billy er draget over Regnbuebroen...

Mange trøstekram herfra.
Louise og Buster

Fra : majbrit nielsen

Dato : 25-07-08 17:37

> Louise skrev:

> Hvor gør det mig ondt at høre at Billy er draget over Regnbuebroen...
>
> Mange trøstekram herfra.
> Louise og Buster

hey Britta..
jeg føler med dig.
det er den væreste beslutning man skal tage hvis bare de lige kunne
snakke i 2 min så de selv kunne fortælle..
men du kendte billy best og ved du har gjordt det rigtige

mange knus og kram fra majbrit & mille

Med venlig hilsen
majbrit nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 25-07-08 18:55

"Britta Trab" <britta@trab.dk> wrote in

> Jeg har i dag måtte tage den triste beslutning at aflive Billy, da
> der nu næsten er gået 14 dage fra skades opståen til i dag.

Åhh, hvor trist. Det eneste du kan trøste dig med nu er at han ikke
lidr, og det er den største gave vores kærlighed kan give dem. Men jeg
føler med dig, for det er bare så rædsom en beslutning at tage.