så er volieren sat op.
Fra : Kari Eiffert

Dato : 25-07-08 10:05

ja så kan tøserne komme ud. Vi synes bare det er blevet rigtigt flot! Den er
ikke ret stor, men de kan da komme ud og indsnuse lidt frisk luft.
I kan se det her: http://www.masl.dk/975b9496

MVH Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-07-08 12:31

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> ja så kan tøserne komme ud. Vi synes bare det er blevet rigtigt
> flot! Den er ikke ret stor, men de kan da komme ud og indsnuse
> [...]

Nej hvor skønt Selvom den måske ikke er ret stor, så er den da
funktionel med klatretræ og græs og det hele. Den er da også pæn
synes jeg. Misserne får vist ikke mere frisk luft selvom kattegården
er større. De kan jo kun være ét sted ad gangen. Det var synd at Alf
ikke nåede at opleve også at komme uden for, men sådan skulle det
ikke være.

Jeg kan godt forstå hvis "tøserne" er henrykte for den. Tillykke
med den.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kari Eiffert

Dato : 25-07-08 12:36

> [...]
> opleve også at komme uden for, men sådan skulle det ikke være.
>
> Jeg kan godt forstå hvis "tøserne" er henrykte for den. Tillykke med den.

Ja det var rigtigt træls ikke nåede at opleve det Han ville have elsket
det. Tøserne er lidt mere tilbageholdende. Vi har nok opdraget dem for godt,
hvis vi nærmer os, kommer de løbende ind og ser ud som de aldrig har været
derude Så propper vi dem ud gennem lemmen igen og roser en hel masse. Så
fatter de det vel en dag.

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-07-08 14:32

> [...]
> og ser ud som de aldrig har været derude Så propper vi dem ud
> gennem lemmen igen og roser en hel masse. Så fatter de det vel en

Hej igen Kari.

Det er helt sikkert kun et spørgsmål om tilvænning for tøserne. Jeg
kan godt se på det ene billede at missen indenfor ser rimeligt
skeptisk ud.

Hvis de ikke er vant til en kattelem, skal den nok afprøves nogle
gange. Forøvrigt smart med at sætte den i ruden Der går sikkert
ikke ret lang tid, førend de er helt trygge ved det hele, især når
de ikke er vant til at færdes ude. Du må da meget gerne berette om
det videre forløb når misserne er helt fortrolige med alt det nye.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 25-07-08 14:47

> [...]
> at færdes ude. Du må da meget gerne berette om det videre forløb når
> misserne er helt fortrolige med alt det nye.

Det håber jeg da de gør. Ja det er Zulu der ikke rigtigt ved hvad hun skal
synes. Regnede nun heller ikke med at hun overgav sig så nemt, for hun har
altid sladret om de andre, når de var flygtet.

Det er alt andet lige lettere at skifte en rude, end lappe en mur

Skal nok komme med opdatering

Mvh Kari

Fra : Denise

Dato : 25-07-08 15:02

Kari Eiffert wrote:
> ja så kan tøserne komme ud. Vi synes bare det er blevet rigtigt flot!
> Den er ikke ret stor, men de kan da komme ud og indsnuse lidt frisk
> [...]

Det er da dejligt at misserne kan være ude og få lidt frisk luft.
Tillykke med den.
Du kan plante noget katteurt i nogle potter, det ville de elske. De der blå
planter.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 25-07-08 18:50

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> wrote in

> ja så kan tøserne komme ud. Vi synes bare det er blevet rigtigt
> flot! Den er ikke ret stor, men de kan da komme ud og indsnuse
> lidt frisk luft. I kan se det her: http://www.masl.dk/975b9496

Lækkert, de katte kommer i ikke til at se meget til

Må lige spørge til den kattelem, der. Er den sat i et vindue af
termoglas? Hvis, hvordan har i klaret den uden at punktere noget? Jeg
vil jo så gerne give os en kattelem, men har hele tiden troet det
krævede en helt ny dør fordi der er glas helt ned til ca 15 cm fra
bunden. Fortæl alt du kan om din kattelem

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 25-07-08 19:06

> [...]
> krævede en helt ny dør fordi der er glas helt ned til ca 15 cm fra
> bunden. Fortæl alt du kan om din kattelem

Ja den er i et energivindue, det mener jeg i hvert fald, ellers er det en
termorude. Kattelemmen er specielt til glasdøre. Man kan ikke gøre det selv,
for så punkterer det. Men den gamle rude var alligevel punkteret og ham der
skulle lave det, tog ikke meget ekstra for den ekstra opgave. Så I skal nok
have en hel ny rude. Desværre. Men prøv da at snakke med en der sælger
termoruder.

Mvh Kari

Fra : Kari Eiffert

Dato : 25-07-08 19:11

> [...]
> skal nok have en hel ny rude. Desværre. Men prøv da at snakke med en der

Det er i øvrigt den her vi har:
http://loppetjansen.dk/kattelem_og_hundelem/kattelem/cat_mate_kattelem_4_vejs_glas_2320_da.html

Fra : Kate

Dato : 25-07-08 19:47

> [...]

Det må da undersøges, for det ville da være en helt perfekt løsning.
Kattene kan komme ud og ind også når det er koldt og jeg slipper for
balladen med at åbne og lukke døre i tide og utide. I denne tid står
døren åben fra ca. kl 4.30 til omkring kl 22, altså åben mens jeg er på
arbejde, kattene elsker det så jeg frygter jo for når det bli'r koldt
og døren ikke kan stå åben hele dagen lang.

> Det er i øvrigt den her vi har:
> http://loppetjansen.dk/kattelem_og_hundelem/kattelem/cat_mate_katte
> lem_4_vejs_glas_2320_da.html

husker jeg rigtigt at de er cooner? Bare lidt for at få indtryk af om
størrelsen passer mine småkugler

Fra : Kari Eiffert

Dato : 25-07-08 20:03

> [...]
> arbejde, kattene elsker det så jeg frygter jo for når det bli'r koldt
> og døren ikke kan stå åben hele dagen lang.

Ja det kunne da godt gå hen og blive en kold fornøjelse.

> husker jeg rigtigt at de er cooner? Bare lidt for at få indtryk af om
> størrelsen passer mine småkugler
>
> --
> Kate

Alf var en Coon på 8½ kg og han kunne lige klemme sig igennem Yatzy og
Zulu er NFO'er. Zulu er hmmmm hvad er det nu man kalder det? Småfed Og
hun kan også klemme sig igennem. Men den er i hvert fald ikke for voldsom
til huskatte. Tvært imod. Ville gerne have haft den et nummer større for
Zulus skyld. Yatzy er jo så slank at det overhovedet ikke er et problem.

Mvh Kari

Fra : Kate

Dato : 25-07-08 20:29

> [...]
> have haft den et nummer større for Zulus skyld. Yatzy er jo så
> slank at det overhovedet ikke er et problem.

okay, Mowgli vejer i omegnen af 7 kg. De to andre mindre så det må jo
være den størrelse jeg skal have også. Når ferien starter om en uge,
vil undersøgelse af dette være helt oppe på listen over ting der skal
gøres

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 16:52

> [...]
> ja så kan tøserne komme ud. Vi synes bare det er blevet rigtigt flot! Den
> er ikke ret stor, men de kan da komme ud og indsnuse lidt frisk luft.

Hæ he på det sidste billede ligner den kat der er indenfor fuldstændig
Kosmos.
Men han er jo også en tøsedreng

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=646&folder=853&limit_start=0&limit_user=15

Det ser ellers fint ud. Jeres nye udestue .

Mvh Allan