Alternativt mad til katten, så den kan tag~
Fra : Else Marie Munther

Dato : 23-07-08 16:21

Hej

Min kat har tabt sig gevaldigt på få måneder, og der er intet galt med
tænder, nyrer, lever etc. og den er også blevet undersøgt for svulster
etc.

For ca 1 måned siden blev katten "overført" til speciel Diæt kost til
117 kr./kg, men det hjalp ikke

Jeg plejer at give min kat tun (i vand - med det meste vand hældt fra)
ind imellem som et "festmåltid", men jeg har lige søgt på nettet om
fedtindholdet, og det er jo lavt.

Nogle forslag a la den der hurtige med optøning i mikro-ovn for
utålmodige katte/mindre energifyldte katte-ejere?

Med venlig hilsen
Else Marie Munther
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bjarne

Dato : 23-07-08 17:09

Else Marie Munther skrev:
> [...]
>
> Nogle forslag a la den der hurtige med optøning i mikro-ovn for
> utålmodige katte/mindre energifyldte katte-ejere?

Jeg ville prøve med variation af godt tørfoder, f.eks. forskellige Happy
Cat eller Smilla eller andet godt fra www.zooplus.de.
Hvis de små i et stykke tid har fået en slags tørfoder, bliver de glade
for et skift - også selvom det er det samme, de fik for tre uger siden. .-)

Det er også mit indtryk, at de spiser mere, hvor de har masser af frisk
vand og pæne og rene toiletter.

Nodle katte er vilde med oste-guffeluf som
https://www.zooplus.de/shop/katzen/katzensnacks/katzentabs/gimpet/1640
Det skal selvfølgelig ikke i madskålen. Det er den slags, man tigger om
og får som belønning, mens mennesket nusser en i nakken.

Forkælet? Nej, respekteret og beundret.

Bjarne

Fra : Kari Eiffert

Dato : 23-07-08 19:33

> [...]
> Hvis de små i et stykke tid har fået en slags tørfoder, bliver de glade
> for et skift - også selvom det er det samme, de fik for tre uger siden.

Man skal bare passe på med at skifte foder. Man råder til at det bliver
gjort langsomt over flere uger. Og mange katte får simpelthen maven slået i
stykker ved skift. Har to stk nu, der ikke tåler skift og vores afdøde kat
(Alf) var helt håbløs på det punkt. Og diarre og opkast er jo ikke lige der
er med til opfede en kat

Mvh Kari

Fra : Bjarne

Dato : 23-07-08 20:00

Kari Eiffert skrev:

> [...]
> (Alf) var helt håbløs på det punkt. Og diarre og opkast er jo ikke lige der

Det er ikke min oplevelse.
Erfaringsgrundlaget er en halv snes meget forskellige katte.
Men altså også udelukkende kvalitetsfoder.

Bjarne

Fra : Kari Eiffert

Dato : 25-07-08 10:08

> Det er ikke min oplevelse.
> Erfaringsgrundlaget er en halv snes meget forskellige katte.
> Men altså også udelukkende kvalitetsfoder.
>
> Bjarne

Både os og vores venner bruger kvalitetsfoder og det gør desværre ingen
forskel. Og vi snakker om 8 katte 4 forskellige steder. Så desværre er det
min oplevelse at det godt kan være et problem

MVH Kari

Fra : lh

Dato : 23-07-08 17:35

"Else Marie Munther" <emuntherKATTE@BAKKEgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle forslag a la den der hurtige med optøning i mikro-ovn for
> utålmodige katte/mindre energifyldte katte-ejere?

Når jeg har stået med en kat, der har trængt til en gevaldigt vægtstigning
uden det er pga. sygdom, så har jeg- udover godt foder -suppleret med KMR
(modermælkserstatning til killinger) og evt fløde iblandet mælk.

lh

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-07-08 19:36

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uden det er pga. sygdom, så har jeg- udover godt foder -suppleret med
> KMR (modermælkserstatning til killinger) og evt fløde iblandet mælk.

hej lh

mener du ikke fløde iblandet vand ? - jeg mener ikke, at katte tåler mælk.

mvh Anelise

Fra : lh

Dato : 23-07-08 19:55

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> "lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> hej lh
>
> mener du ikke fløde iblandet vand ? - jeg mener ikke, at katte tåler mælk.
>
> mvh Anelise

Jo selvfølgelig!!!!!!!! Det må være varmen............... jeg ved udmærket
katte ikke tåler mælk - og det gør pindsvin heller ikke.... til alle jer der
sætter lidt godt ud til disse små dyr i denne tid. Men masser af vand til
dem også.

lh

Fra : Siri

Dato : 23-07-08 21:26

Jeg har gode erfaringer med at vække en for tynd kats appetit - og
vægtstigning - med følgende Royal Canin produkter:

Persian 30 kcal pr kg 4170
Indoor Longhair 3795
Sensible 33 4280
Skin care 33 4120

Man kan mene, hvad man vil, om RCs markedsføring - og ingen tvivl om, at
Hills leverer mindst lige så god kvalitet, om ikke bedre.
Men RC har altså vakt mine mitters appetit.
RC Maine Coon er meget kalorieholdigt og samtidig 'tandrensende' foder.
RC Intestinal er også energiholdigt, godt efter medicin, der giver
dårlig mave.
Hvis man starter med Hills, så er det virkelig godt.
Men er katten blevet træt af det, eller skal fristes ekstra, så er de
nævnte et godt bud, udfra min ringe erfaring.
Af vådfoder er Hills a/d efter min erfaring det bedste til at lokke
næring i en tynd kat. RC Recovery er også godt.
Tilsidst skal jeg nævne Nutro! Den stakkels magre, skræmte Belle-pige,
Ragdoll i vækstperioden, fik Nutro Chicken i sit første gode, nye hjem.
Og hun tog på, voksede, blev stor og ligefrem småvommet.
Så det er også værd at forsøge.
Prøv at maile de forskellige firmaer, de seriøse af dem er som regel
vældig hjælpsomme!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : OZ3BTO

Dato : 23-07-08 23:31

> [...]
>
> Nogle forslag a la den der hurtige med optøning i mikro-ovn for
> utålmodige katte/mindre energifyldte katte-ejere?

Killinge foder

Fra : JB

Dato : 24-07-08 08:52

> [...]
>
> Nogle forslag a la den der hurtige med optøning i mikro-ovn for
> utålmodige katte/mindre energifyldte katte-ejere?

Råt kød, rå hjerter og daggamle kyllinger (døde).

Hilsen
Jytte

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 25-07-08 22:52

> Nogle forslag a la den der hurtige med optøning i mikro-ovn for
> utålmodige katte/mindre energifyldte katte-ejere?
Der var en gang vi talte en del om "Tigermælk" men kan ikke lige finde
opskriften....

Hilsen Heidi
Miver, Mulle og BajseLejses moar

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 12:59

Heidi, Miver, Mulle og BajseLejse's mor wrote:
> Der var en gang vi talte en del om "Tigermælk" men kan ikke lige finde
> opskriften....
>
> Hilsen Heidi
> Miver, Mulle og BajseLejses moar

Her er en opskrift på Tigermælk:
Tigermælk

3 dl tykmælk
1 dl piskefløde
1 spsk vand
1 tsk honning
1 æggeblomme

Kan holde sig 1 døgn i køleskab.

Vigtigt: Tigermælk er til killinger som af en eller anden årsag har lidt
overlast, operation, flytning m.m. Hvilket har gjort at de er gået fra både
mad og vand.

Jeg har den fra Hittekilling.dk, bare så mine referancer er i orden.....

Louise

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 27-07-08 20:34

> [...]
> både mad og vand.
>
> Jeg har den fra Hittekilling.dk, bare så mine referancer er i orden.....

Tusind tak Louise :))

Heidi, M-M og BL-moar