Farvel til mine plejekillinger
Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 22-07-08 20:48

Update på Tullemor, og killingerne Nynne, LillePrinsen, Amalie og lille
Mille

Det går ikke altid som jeg tror og planlægger, men for at gøre en lang
historie kort, så er Tullemor blevet steriliseret øremærket mv. og skal
genudsættes en af dagene. Der er etableret 3-dobbelt opsyn med hende
fremover, så det skulle være ok.

Killingerne er her til formiddag blevet neutraliseret (!) og overdraget et
internat. Af mange årsager, primært fordi mine egne katte Miver og Mulle
ikke kan klare det i længden. Og da killingerne vejede 1.5kg og 10 uger, var
alle enige om at det var ok. Tullemor var yderligere blevet skrækkelig tynd
det sidste stykke tid. Fire fuldfede killinger tager ligesom fra når de
uhæmmet drikker mælk.

Så jeg har siddet og haft _ondt_ af mig selv og ment, at ingen, ganske
bestemt ikke kan passe "mine" killinger lige så godt som jeg, at de små
savner deres mor og mig, vel vidende at de i løbet af ganske kort tid, er
ude i nye hjem og nyder livet.Og ikek aner hvilke skæbne er har undgået ved
at blive født i min kattegård (alle fra forrige kuld døde ifgl. foderværten)

Min mission i deres liv sluttede, de fik en god, sjov barndom og en tryg
opvækst - vel nok den bedste ballast for en lille sjæl at begynde livet på.

Men jeg tuder alligevel lidt, for det føles som om mit hjerte nu har 4 store
huller, der hedder Nynne, LillePrinsen, Amalie og lille Mille - jeg vænner
mig aldrig til at skulle sige farvel

Heidi, Miver, Mulle og BajseLejses moar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 22-07-08 22:34

"Heidi, Miver, Mulle og BajseLejse's mor" <zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com>
skrev i en meddelelse news:g65dh8$31cm$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
> store huller, der hedder Nynne, LillePrinsen, Amalie og lille Mille - jeg
> vænner mig aldrig til at skulle sige farvel

Hej Heidi

jeg kan godt sætte mig ind i, hvordan du har det lige nu, selv om du jo ved,
at du har gjort en stor forskel for dem og deres kommende liv.
Med dit store kattehjerte har du sikkert været i den situation før og kommer
der formentlig også igen.
Jeg er så glad for at vide, at der er mennesker til som dig, der har hjerte
for hjemløse katte og killinger og rækker dem en hjælpende hånd, når det
behøves.
Godt gået, Heidi !

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Denise

Dato : 23-07-08 07:24

Heidi, Miver, Mulle og BajseLejse's mor wrote:
> [...]
> 4 store huller, der hedder Nynne, LillePrinsen, Amalie og lille Mille
> - jeg vænner mig aldrig til at skulle sige farvel

Kram til dig Heidi for dit arbejde
Ja, det må være hårdt at sige farvel puha, men godt gået af dig.

--
Hilsen Denise

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-07-08 09:26

> [...]
store
> huller, der hedder Nynne, LillePrinsen, Amalie og lille Mille - jeg vænner

Vi har en missemor og hendes kuld på 4 killinger i pleje i øjeblikket -
det er første gang, vi har plejekatte. Killingerne er 7 uger på lørdag.
Når tiden er inde, skal moderen neutraliseres og tilbage til oprindelig
ejer - det er en længere og speget historie, som jeg ikke vil komme ind
på her. Killingerne skal egt afleveres hos Dyreværnet i Rødovre - men
det er nu vores plan at forsøge at finde hjem til killingerne selv - der
kommer et ungt par og ser på to af dem på lørdag. Killingerne vil blive
neutraliseret, øremærket og vaccineret 1 gang, inden de flytter herfra
(som vi gør med alle vores killinger) - så slipper Dyreværnet for at
have udgifter til det - derfor koster killingerne kr.1000, så vores
udgifter er dækket. Dyreværnet skal naturligvis ikke betale, hvis vi
bliver nødt til at aflevere nogle af killingerne derude alligevel.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-07-08 14:58

> [...]
> har 4 store huller, der hedder Nynne, LillePrinsen, Amalie og
> lille Mille - jeg vænner mig aldrig til at skulle sige farvel

Kære Heidi.

Hvis dog bare alle havde den kærlighed til katte som du har, så kan
det ikke gå helt galt. Du har gjort det vigtigste du kunne, både for
Tullemor og de små. Jeg er overbevist om at de snart hygger sig hos
nogle gode familier, der forstår at værdsætte sådanne små
dejligheder. Jeg kan godt forstå at du knuser en tåre, det ville jeg
bestemt også have gjort.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 24-07-08 21:28

<klip> Min mission i deres liv sluttede, de fik en god, sjov barndom og en
> [...]
> store huller, der hedder Nynne, LillePrinsen, Amalie og lille Mille - jeg
> vænner mig aldrig til at skulle sige farvel

Bare lige: Tak for de opmuntrende og trøstende ord - det hjælper altsammen
og Tulle har det heldigvis godt. hun jamre sig stadigvæk (i løbetidsagtigt)
og går alt som det skal, bliver hun genudsat på søndag. Hun er vist også ved
at kede sig ihjel i min kattegård uden killingerne.

Og ja, lur mig om der ikke dukker nogle andre små sjæle op der trænger til
hjælp :)

Igen, tak for de søde ord!

Mange hilsner fra Heidi
Miver, Mulle og BajseLejses moar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-07-08 08:07

Hej Heidi

Jeg kommer lidt sent ind i tråden ) men du skulle lige have lidt
rosende ord med på vejen.

Du har givet mormis og killinger den allerbedste start på deres nye liv,
med masser af kærlighed og tryghed, og det er en gave de vil have glæde af
resten af deres liv.

Savnet kan være svært, det bliver underligt tomt, men som du jo har erfaret,
så dukker der snart en ny kat op,
som trænger til kærlighed og tryghed, dem er der desværre rigeligt af
( bare der osse var lidt flere som dig.

Knus

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 25-07-08 22:50

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Årh, tusind tak også til dig søde Marianne, ja, der skal såmænd nok dukke en
lille fortabt sjæl op på et tidspunkt, det må bare gerne vente lidt, for jeg
skal lige have mine små skatte-børn lidt ud af mit system.

/Heidi