rødt kattegrus )-;
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-08 16:56

Altså!
har lige være ude i Haralds nye kæmpe "snickerbo" og hente ham ind, efter et
par timers ophold derude.
Han har både kattebakke, kradsetræer og det hele derude, og nu næsten 200kvm
udhus, hvor der er masser at gå på jagt i og under.

jeg købte noget billigt kattegrus i netto og fyldte i bakken, da det ikke er
meget at han bruger den, så jeg var lidt "fornæret" til at ofre en EC derud
til.

MEN gyyys!, jeg hentede en kat med 4 nærmest orange/lyserøde poter!! hvad er
det dog for noget de putter i??
jeg har selvfølgelig smidt sækken ud, så jeg kan ikke se hvad der er i af
farvestoffer.
men sidder og tænker om det nu kan være helt sundt, når nu de sidder og
soignerer sig efterfølgende og slikker det her i sig?

Mvh Marie

Fra : Battlefield's

Dato : 21-07-08 17:30

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4884b199$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> men sidder og tænker om det nu kan være helt sundt, når nu de sidder og
> soignerer sig efterfølgende og slikker det her i sig?

Hej Marie
Nej, hvor lyder det altså hyggeligt med det "snickerbo" som Harald har :)
Angående gruset, så er det hel sikkert moler, det er det røde grus, som ikke
klumper. Moler er et rent naturprodukt fra Mors, så du behøver ikke frygte
for Haralds helbred.
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-08 20:10

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke
> klumper. Moler er et rent naturprodukt fra Mors, så du behøver ikke frygte

Ok, så er jeg ganske rolig igen (-;
Jeg blev bare helt sådan.. "NEEEEJJJ hvad har min nærighed ført til?!" GG::

Ja, jeg tror også at Harald synes om sit nye snickerbo.. der giver lidt nyt
indtryk når man er en fængsels-indekat og en spillopmager.De to raggier
synes såmænd også at det er spændende at komme derud, der er brænde og
briketter, og divers opmagasinerede ting, så lidt mus kunne sagtens findes
derude.. (-;
-og så kan jeg få luftet godt og grundigt ud imens.. (-;

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 21-07-08 17:47

> [...]
> men sidder og tænker om det nu kan være helt sundt, når nu de sidder og
> soignerer sig efterfølgende og slikker det her i sig?

Der står: Brændt moler tilsat naturlige olier.

For jeg bruger nemlig det og bortset fra de røde poter, så er jeg faktisk
godt tilfreds med det. Jeg har aldrig brudt mig om det selvklumbende. Jeg
syntes gruset er så småt at det er overalt i huset. Og jeg syntes ikke at
det fjerner lugten af efterladenskaberne.
Meget af det billige kattegrus der sælges rundt omkring er jeg absolut
heller ikke tilfreds med, men netop Nettos, ja det har jeg det fint med. Der
er 5 der bruger kattebakken og det kommer ikke hurtigt til at lugte - og så
slæber de ikke grus med rundt over alt!!

lh

Fra : Kate

Dato : 22-07-08 21:24

"lh" <com@comhere.dk> wrote in

> Jeg
> syntes gruset er så småt at det er overalt i huset.

Det er faktisk den eneste anke jeg har på Extreme Classic som jeg
sværger til. Da jeg brugte Biokat's havde jeg ikke det problem, dog
syntes jeg det støvede alt for meget. Dengang havde jeg en som gravede
helt enormt og da han så konsekvent valgte at gå på das når jeg lige
havde slukket lyset, fik jeg virkeligt glæde af det. Nu havde jeg
dengang en meget lille lejlighed og wc lå nærmest i mit soveværelse, da
det faktisk var taget fra værelset. Når katten så gravede lå jeg i min
seng og var ved at blive kvalt og så tænkte jeg "hvordan mon så katten
har det"? og så skiftede jeg.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-07-08 19:05

skrev i en meddelelse

> [...]
> men sidder og tænker om det nu kan være helt sundt, når nu de
> sidder og soignerer sig efterfølgende og slikker det her i sig?

Hej Marie.

Jeg har i årevis også brugt rødt grus, og det er jeg egentlig godt
tilfreds med. Det er brændt moler og ret finkornet. Det er Petshop
der laver det. Det dufter også ganske let parfumeret, nærmest som
babypudder. Jeg tror jeg giver 14-15 kr. for det, og jeg har ikke
erfaret at det misfarver poterne.

Sidste gang var det min mand der handlede, og han kom til at købe
hvidt klumpende grus også fra Petshop, og det bryder jeg mig faktisk
ikke om. Det kostede det dobbelte, det er ikke prisen der er
afgørende, men jeg synes det støver helt vildt.

Jeg har dog det problem med den lille gimpe, at hun er "kanttisser".
Det er godt nok irriterende. Hun har en stor overdækket bakke, så
det kan altså ikke løbe ud, men hvordan pokker bærer hun sig dog ad
med at tisse på kanterne ? Det må se højst mærkeligt ud når hun gør
det.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 21-07-08 19:13

> [...]
> altså ikke løbe ud, men hvordan pokker bærer hun sig dog ad med at tisse
> på kanterne ? Det må se højst mærkeligt ud når hun gør det.

Hej Tove.

Der er katte der næsten står oppe og tisser!!! Og det er hvad enten de er
neutraliseret eller ej. Jeg har oplevet det en del gange gennem de mange år
jeg har haft katte. Men derfor rammer de kanterne eller tisser udenfor en
åben bakke....

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-07-08 19:32

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gange gennem de mange år jeg har haft katte. Men derfor rammer de
> kanterne eller tisser udenfor en åben bakke....

Hej lh.

Det er nu skægt nok. Jeg har altid haft kastrerede hankatte, så Mini
er min første hunkat, men ingen af mine tidligere misser har tisset
på kanten. De satte sig pænt ned.

Det kan da oven i købet også være at Mini letter ben opad kanten,
det skulle ikke undre mig, for hun er noget af en personlighed.
LOL

Fra : Siri

Dato : 22-07-08 17:54

Det gør Lejon også Dvs han sætter sig pænt ned - og rejser sig så
ofte op før han er helt færdig.
Derfor har jeg nu semi-lukket bakke (Maxizoo-tilbud med forreste side
til at klappe op - som jeg så har fjernet), da Lejon altid afleverer
bagerst/inderst i bakken.
De katte og deres sjove vaner, altså *GG*
Med venlig hilsen
Siri & braksnude-banden
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 22-07-08 21:27

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> De katte og deres sjove vaner, altså *GG*

Jeps, de har deres idéer

Her er der to lukkede kasser, dvs de har ikke dør. Begge drengene går
ind i kassen, vender sig om og sidder med hovedet ud af kassen. Når de
er færdige graver de ind i kassen. Doughnut kravler helt ind i kassen,
gør hvad hun skal og står så inde i kassen og graver, så gruset står i
kaskader ud af kassen...Ihhhh altså.....

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-08 20:06

> [...]
> laver det. Det dufter også ganske let parfumeret, nærmest som babypudder.
> Jeg tror jeg giver 14-15 kr. for det, og jeg har ikke erfaret at det

hmm underligt, for Harald er stadig helt rød/orange/lyserød..

> [...]
> klumpende grus også fra Petshop, og det bryder jeg mig faktisk ikke om.
> Det kostede det dobbelte, det er ikke prisen der er afgørende, men jeg

Jeg er nu meget glad for det fine og klumpene, det drysser måske rundt om
bakken, men med 3 katte, 3 hunde og 3 unger i huset, Ja så bliver her altså
støvsuget en gang dagligt under alle omstændigheder, så det når aldrig at
irritere mig.. (-;

Harald er også kant-tisser.. GG..

Mvh. Marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 21-07-08 20:07

> [...]
> men sidder og tænker om det nu kan være helt sundt, når nu de sidder og
> soignerer sig efterfølgende og slikker det her i sig?

hej Marie

Jeg har i mange år brugt det røde moler-grus og rensede og skiftede dengang
kattebakkerne dagligt, men efter jeg fik skovkatten Lulu med de fine hvide
"snesko", der blev lyserøde, hver gang hun benyttede kattebakken, skiftede
jeg til EC. Det er alle tiders kattegrus, synes jeg, og meget økonomisk i
brug, hvis man bare altid sørger for, at der er et tykt lag grus i bakken,
så tissesøerne ikke sætter sig fast på bunden, men kan fjernes som små faste
kugler.
En gang forsøgte jeg med noget økologisk træpillestrøelse, men det passede
ikke kattene, der straks leverede to store tissesøer på gulvet i bryggerset
ved siden af bakkerne - så de foretrækker altså også EC (Extreme Classic for
de uindviede

mvh Anelise

Fra : Allan L

Dato : 21-07-08 20:37

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke kattene, der straks leverede to store tissesøer på gulvet i
> bryggerset ved siden af bakkerne - så de foretrækker altså også EC

Hej

Jeg købte også en gang det røde moler grus, det var godt nok fra Fakta.
Men det var ikke nogen succes, Penny fik de fineste røde poter, se evt. foto
her:
http://galleri.funkie.dk/#0.15
Så det stoppede helt af sig selv, jeg synes forøvrigt ikke det var særligt
godt, men det var jo også ret billigt.

Mvh.

Allan L
http://www.funkie.dk/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-07-08 07:43

"Allan L" <nonono@mail.dk> skrev i en meddelelse

> http://galleri.funkie.dk/#0.15

ihh hvor er hun lækker... mums altså!
netop sådanne poter, harald må have jokket godt rundt i det, for han var rød
på halvdelen af alle 4 ben.. flot!.

Mvh. Marie

Fra : Søren LH

Dato : 21-07-08 20:54

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:4884b199$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> men sidder og tænker om det nu kan være helt sundt, når nu de sidder og
> soignerer sig efterfølgende og slikker det her i sig?

Alle jer der er glade for moler-gruset: Bliver det ikke ret ulækkert, når
tisset ikke samler sig i klumper, der let lader sig fjerne?

Mvh
Søren (hvis hankat laver klumper så store som halve mursten )

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-07-08 23:08

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Alle jer der er glade for moler-gruset: Bliver det ikke ret
> ulækkert, når tisset ikke samler sig i klumper, der let lader sig
> fjerne?

Nej Søren, det bliver egentlig ikke ulækkert. Man skal bare sørge
for at det er et godt tykt lag, så tisset ikke ligger i bunden af
bakken og ikke bliver suget op. Når jeg fjerner afføringen roder jeg
lidt rundt med "skeen" så gruset bliver fordelt, og så kommer jeg
helt nyt grus i bakken et par gange om ugen.

Fra : lh

Dato : 22-07-08 05:06

> [...]
> bliver suget op. Når jeg fjerner afføringen roder jeg lidt rundt med
> "skeen" så gruset bliver fordelt, og så kommer jeg helt nyt grus i bakken

Præcis sådan som Tove gør, gør jeg også. Og nej det bliver ikke ulækkert.
Man skal naturligvis skifte det jævnligt, ellers vil det jo - som alt
andet - blive ulækkert.
Men det er kun Nettos jeg kan bruge. Har prøvet Brugsens og mange andre
billige produkter, det dur ikke. Det stinker af katteefterlandeskaber så
snart en kat har tisset bare en lille tår. Men lige netop det fra Netto
holder lugten væk. Det eneste minus er de røde poter. Men tror i ikke at
jeres katte bliver "støvet" på poterne af alt det andet i bruger. Det kan
ikke undgås, i kan bare ikke se det så tydeligt!

lh

Fra : Kate

Dato : 22-07-08 21:18

wrote in news:4884b199$0$90270$14726298@news.sunsite.dk:

> MEN gyyys!, jeg hentede en kat med 4 nærmest orange/lyserøde
> poter!! hvad er det dog for noget de putter i??

Jeg ved ikke om de ligefrem putter farvestof i, men jeg stoppede også
med at bruge det grus i sin tid da jeg havde 2 katte med fine hvide
poter. Jeg kunne heller ikke snuppe at de fik lyserøde poter, derfor
gik jeg på jagt efter noget bedre og endte efter flere år og mange
forsøg med EC.