Epilepsi - råd til alle!
Fra : Nina

Dato : 16-07-08 20:53

Hej NG.

Jeg skrev tidligere om vores kat, der opførte sig som om den var i
løbetid (skrig og opmærksomhedskrævende) på trods af, at hun er
steriliseret.

I aftes kastede hun så slim op og gik i kramper, hvilket var modbydeligt
for både kat og ejere, så vi hastede til et dyrehospital. De kunne
fortælle os, at det nok skyldtes epilepsi. De sagde, at hendes miaven og
forsøg på at blive nusset og være ved os hele tiden hang sammen med,
at hun i god tid kunne mærke det komme. Hun har det nu godt, og slapper
af herhjemme, men sikke en grum oplevelse!

MIT RÅD TIL ALLE:
Husk at være opmærksomme på din kats forsøg på at fortælle dig noget! Og
forbered dig, så du har nummeret på nærmeste dyrehospital klart. Vi var
i hvert fald glade for, at vi fulgte nøje med i hendes udvikling, så vi
hurtigt kunne hjælpe hende.

- Nina

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 16-07-08 21:50

> [...]
> forbered dig, så du har nummeret på nærmeste dyrehospital klart. Vi var i
> hvert fald glade for, at vi fulgte nøje med i hendes udvikling, så vi

hej Nina

Det var et godt råd, det var nok ikke lige det jeg ville tænke på, men det
er noteret.
Håber det hgår godt/bedre nu ....

Mange hilsner fra
Heidi, Miver, Mulle og BajseLejses mor
Plejemor for Tullemor og killingerne, Nynne, LillePrinsen, Amalie og Mille

Du kan se billeder her:

og videoer her:
http://youtube.com/results?search_query=bajselejse&search_type=&aq=f

Fra : Nina

Dato : 17-07-08 07:45

Ja, det går bedre nu. Men de første 24 timer skal man være ekstra
opmærksom, da flere anfald inden for et døgn foreskriver, at man skal
akut til dyrelægen. Så jeg har sagt til arbejdet, at jeg ikke kommer, og
sidder nu og holder øje med katten.

En rigtig god artikel, der fortæller om, hvad epilepsi hos katte
betyder: > http://www.hunde-info.dk/epi.shtml

Katten spiser lige nu, så i øjeblikket er det vist "mor", der har det værst.

- Nina

Fra : Denise

Dato : 17-07-08 16:17

Nina wrote:
> [...]
> betyder: > http://www.hunde-info.dk/epi.shtml
>
> Katten spiser lige nu, så i øjeblikket er det vist "mor", der har det

Puha, det var da noget være noget. Krydser fingre for jer.

--
Hilsen Denise