Hold kæft hvor bliver jeg sur
Fra : Kim2000

Dato : 16-07-08 08:58

I går var jeg ude på en "lille" træningstur på 70 km, efter ca. 28 km ser
jeg ved 100 m fra naturcenteret en lille killing, der løber rundt i
vejkanten, jeg bremser op og ser nu en lille en mere siddende i buskene. Nå,
men var jeg jo der og havde set dem, så af cyklen, fange de to små, hvilket
egentlig bare var at sætte sig på hug, før de to små kom over og lidt efter
kom der en mere. Alle tre røg nu ind på maven af jakken, hvorefter jeg
vadede over til naturcenteret for at låne en telefon, så konen kunne komme
og hente dem. Og hun var selvfølgelig ikke hjemme

Så stod jeg der med tre små killinger inde på maven og tænkte hvad gør jeg
så. 28 km hjem, godt nok i medvind, men 28 km med 3 killinger på maven, det
kunne godt blive en lang tur, så kommer der en familie gående, hvor jeg
spørger manden, hvad man egentlig gør når man har fundet killinger i
vejkanten. Helt sikkert den typiske, vi sætter dem af et sted for nu gider
vi dem ikke. Nu er heldet med mig. For familien har bedstefar og bedstemor
med og han er landmand.

Efter lidt rådslagning når de frem til at de kunne vel bo i laden, der var
alligevel 4-5-6 stykker, så af med killingerne til børnenes begejstring - og
min, vi var ovre og kigge i buskene efter om der var flere og endnu
vigtigere om kattemor hun også var der. Vi fandt ikke andet end en papkasse.
Og den kunne de genkende, de hoppede op i den med det samme og sad og så
rigtig ynkelige ud.

Heldigvis gik det godt, killingerne fik sig et hjem som udekatte, hvor de
får mad og sikkert ender med at blive taget af ræven, traktoren eller noget
andet efter 4-7 gode år. Jeg fatter ikke man kan finde på at sætte killinger
ud i naturen, de små havde ikke haft en chance. Vores dyrlæge tager 50
kroner for at aflive killinger, utroligt man ikke i det mindste gider ofre
det. Det gør mig vred, når folk er så ubetænksomme og ligeglade.

Og så cyklede jeg de sidste 52 med god samvittighed. Hvad gør man egentlig
hvis man støder på killinger og ikke selv kan have dem? Vi havde såmænd nok
godt kunne have de tre ekstra, men det er jo ikke alle der kan, lader man
som ingenting??

mvh
Kim

Fra : lh

Dato : 16-07-08 11:09

> [...]
> hvis man støder på killinger og ikke selv kan have dem? Vi havde såmænd
> nok godt kunne have de tre ekstra, men det er jo ikke alle der kan, lader

Så ringer du til et katteinternat! De bør kunne tage fundne killinger ind.
Men desværre er det nu rigtig mange killinger efterlades til uvisse skæbner
alle mulige steder.
Det er ikke længe siden at jeg og en veninde har ledt efter en lille bitte
killing der blev set på Bogødæmningen (som ligger mellem Møn og Bogø!)
Men den er ikke til at parkere på, så inden vi kom af med bilen og gik
tilbage kunne vi ikke finde killingen. Vi har skiftevis gået der. Min
veninde har en enkelt gang kunnet høre den, men der er så meget
hybenrosekrat at det er næsten umuligt at lede der.
Men vi fandt den aldrig, desværre. Har kun hørt den den ene gang. Men da
dæmningen er meget lang, ja så er det ikke et sted så lille en killing bare
lige pludselig kommer ud på. Så det er med garanti også en der er sat af en
bil. Tanken er uudholdelig. Folk er forbandede hjerteløse. Og ja det koster
"kun" lidt at få dem aflivet, som trods alt er bedre end at de overlades til
en uvis skæbne et eller andet mærkeligt sted. Men hvis nu kattemor og
kattefar var neutraliserede, så var der ikke alle disse uønskede killinger
år efter år. Sidder lige og læse vores lokale avis, som lige er kommet ind
ad døren. der er 4-5 annoncer i med killinger der er SÅ søde og som kan
afhentes o.s.v . Det får aldrig en ende med alle de stakkels katte der avles
år efter år, der ikke er hjem til.

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-07-08 16:08

Hvad gør man egentlig
> hvis man støder på killinger og ikke selv kan have dem? Vi havde såmænd
> nok godt kunne have de tre ekstra, men det er jo ikke alle der kan, lader
> man som ingenting??

hatten af for dig, at du gjorde hvad du kunne.. (-;

Jeg talte med min dyrlæge om det samme, sidst jeg var derude med en af de
småfede.
De tager også 50kr for at aflive et helt kuld killinger. som de siger, er
det bedre end de bliver udsat for en uvis skæbne, og med alle de store
bunker af annoncer med killinger der er overalt, så må der være rigtig mange
der er i overskud.
pokkers at folk ikke kan se det, og lader deres dyr sterilisere, det pisser
mig af!.

internaterne er også godt bookede op med katte og killinger for tiden, så
der må også være grænser for hvad de kan tage ind, jeg ved det ikke. men de
har vel pligt til at hjælpe?

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-07-08 17:22

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse

> internaterne er også godt bookede op med katte og killinger for
> tiden, så der må også være grænser for hvad de kan tage ind, jeg
> ved det ikke. men de har vel pligt til at hjælpe?
>
> Mvh. Marie

Uha ja, Marie. BT skrev om det i går. Det var forfærdende at læse.
Internaterne er er i den grad overfyldte, og folk *skal* reservere
plads allerede i marts md. for at få en plads til deres dyr i
sommerferien. Der stod også om alle de trusler folk kom med for at
få dyrene passet. Mange truede med aflivning og nogle truede
gudhjælpemig med at mishandle deres dyr som f.eks. den stakkels hund
med de forb...... strips om snuden, og nogle truede med at binde
deres hund i en skov og forlade den. Hvad er det dog snart for et
fordærvet samfund vi er medlemmer af. Man bliver godt nok harm over
den slags læsning. Hvor er etik og moral forsvundet hen. Jeg spø'r
bare.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 19-07-08 15:27

> [...]
> får mad Jeg fatter ikke man kan finde på at sætte killinger
> ud i naturen, de små havde ikke haft en chance. Det gør mig vred, når

Kim, tusind tak for din indsats!
Jeg er ved at brække mig, når jeg læser om folks måder at behandle andre
levende væsener på.
Gid man kunne gøre noget ved deres hoveder og hjerter, så de ikke fandt
på sådan noget.
Dyrene fortjener bedre! Tak igen.
Med venlig hilsen
Siri & den glade braksnude-bande