mærkelig adfærd hos killing ? -eller hvad.~
Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 15-07-08 01:12

Hej gruppe

Jeg blev søndag aften endnu engang ringet op, og spurgt om jeg kunne tage
mig af en killing som man ikke kunne have alligevel...Åh ja

En lang historie, men killingen ankom mandag morgen skrigende i en
papkasse...og det er stort set ikke blevet bedre synes jeg jeg har haft
mange mange killinger igennem hænderne, men det her har jeg aldrig oplevet
før....

Hun killingen er nu ca. 14 uger gammel, er taget fra moderen 8 uger gammel
og flyttet til et hjem med en stor hund. Det er en meget tynd killing, for
tynd er jeg sikker på....den har fået ormekur da den var 8 uger gammel. Den
spiser, og går normalt på kattebakken.

Men men hun skriger og hvæser hele tiden af alting.. det er jo forventet at
hun vil hvæse af mine voksne katte, men dette har jeg aldrig set før...hun
jagter de store katte, hun skriger og hvæser af dem ,og af mig når jeg tager
hende op, og når hun leger...jeg prøvede at give hende et rum for sig selv
til at starte med, men dette måtte meget hurtigt opgives da hun skreg ved
døren med det samme...hun er meget kælen, spinder når hun er træt, og skal
sove helt tæt på mig..jeg giver det da tid, men alligevel ville det være
rart at vide lidt om hvorfor hun opfører sig som hun gør, og hvad jeg kunne
gøre for hende, så hun slappede lidt mere af...det skal også nævnes, at hun
var den mindste i kuldet.

Har nogen en ide ?

Hilsen Majbritt

Fra : Bjarne

Dato : 15-07-08 10:29

Majbritt Hågensen skrev:
> [...]
> gøre for hende, så hun slappede lidt mere af...det skal også nævnes, at hun

Tålmodighed, ro og kærlighed. I store mængder.
Og så er det bare at håbe.

Er du sikker på, det ikke er en tigerunge?

Bjarne

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 15-07-08 13:04

Hej Bjarne

Sjovt du skriver tigerunge..jeg har selv tænkt på, at hun opfører sig og
lyder som en lille tiger/løve..

Hilsen majbritt

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-07-08 13:35

Hej Majbritt

Det lyder på mig som en sulten killing. De skriger og render en i hælene.
Specielt dem der har været flasket op / speciel fodret eller de mindste i
kuld der "altid" blev skubbet væk.
Har i fået den tjekket hos dyrlæge for en sikkerheds skyld? Eventuelt
tænder ?

Hilsen Nina

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 16-07-08 11:11

Hej Nina

Dyrlægen har jeg ikke været hos endnu med den lille "tiger" hun ankom først
i mandags, og jeg nænner ikke at putte hende i en transportkasse lige med
det samme ( kun akut ) så jeg venter nogle dage endnu....de tidligere ejere
har ikke været ved en dyrlæge.
jeg tror heller ikke de mener der er noget galt med killingen, det er der
måske heller ikke, men mine alarmklokker er tændt...

Det med sult...tja hun er helt klart for tynd, jeg ved dog med sikkerhed at
hun ikke er blevet sultet, men hun skal fedes op og får ofte små måltider. .

Hun virker derimod mere kamplysten, og det er ikke for sjov... hun hvæser og
skriger og knurrer og jagter de andre katte selvom hun er en lille lort
jeg tænker om det er samvær med en stor kamphund der gør at hun kæmper hele
tiden, jeg tænker også at hun måske også har været meget alene.... jeg ved
det ikke men underlig det er hun....og samtidig meget kælen og kær....

Hilsen Majbritt

Fra : Siri

Dato : 19-07-08 15:48

> [...]
> tiden, jeg tænker også at hun måske også har været meget alene.... jeg ved
> det ikke men underlig det er hun....og samtidig meget kælen og kær....

Kære Majbritt
Krydser fingre for, at du får sat skik på den lille "tiger" - og at hun
"bare" er p t kronisk sulten og stresset.
Ro og mad nok kan hjælpe på meget (vel husker jeg desperate, men kælne
Belle...)
Tak, fordi du gør indsatsen!
Med venlig hilsen
Siri