Steriliseret kat i løbetid ?!
Fra : Nina

Dato : 14-07-08 20:13

Ja, jeg ved, at det lyder selvmodsigende, men det vores steriliserede
hunkat lyder PRÆCIS som var hun i løbetid.

Nogle bud på, hvad det kan være ? Hun har været steriliseret i 1½ år, og
det har ikke stået på før. Og hun blev jo netop steriliseret så vi kunne
slippe for hendes skrig og skrål.

- Nina

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 14-07-08 20:35

"Nina" <balfkja@fks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle bud på, hvad det kan være ? Hun har været steriliseret i 1½ år, og
> det har ikke stået på før. Og hun blev jo netop steriliseret så vi kunne

Hej Nina

Det eneste, jeg kan komme i tanke om, er, at der må være efterladt noget
æggestok-væv, men hvorfor der så går 1½ år, førend det træder i funktion,
kan jeg ikke forklare.

mvh Anelise

Fra : Nina

Dato : 14-07-08 21:20

Det lyder da ikke særlig rart. Giver det smerter eller andre
komplikationer ?

Det skal lige siges, at det er kortvarige skrig (1-3 minutter) 3 til 4
gange dagligt. Normalt plejer hun bare ikke at miave, og nu kommer de
her skrål som dengang hun var i løbetid.

- Nina

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 16-07-08 15:11

> Det lyder da ikke særlig rart. Giver det smerter eller andre
> komplikationer ?

Det kommer nok an på, på hvilken måde hun er neutraliseret.

Hvis livmoderen ikke er fjernet, og hun har en fungerende æggestok-rest, kan
hun blive drægtig, går jeg ud fra. Men hvis livmoderen er fjernet, kan det
jo ikke lade sig gøre.

Jeg ville da spørge den dyrlæge, der har neutraliseret hende.

mvh Anelise

Fra : Nina

Dato : 14-07-08 21:29