BB|ADSL spørgsmål
Fra : Kasper

Dato : 21-07-01 17:09

Hej Gruppe

Jeg har lidt spørgsmål, som jeg ville blive glad for at få besvaret !
Jeg har bestilt 512/128 adsl hos TDC, med opstart 1. august !
Jeg bruger Win98, og har købt en switch med 5 porte + uplink (Unex NexSwitch
sD050s), samt 2 dynamiske ip's og 2 netkort, én til stationær pc og et til
en bærbar.

mine spørgsmål er dermed:

Hvor skal ledningen fra adsl modemet tilsluttes i switchen ? (i uplink,
eller i en af P1-p5 portene ?)

Kan de 2 pc'er ikke være på nettet UAFHÆNGIGE af hinanden (altså den ene kan
være slukket mens den anden er på nettet etc) ?

Hvor lange må ledningerne være ?
Fra tlf stik til filter+adsl modem
Fra filter+adsl modem til computer - er der nogle begrænsninger ?

De ledninger der skal bruges kan rekvireres i en telebutik, eller ??
Hvad hedder de ledninger jeg skal bruge, som ikke er med i adsl pakken,
når jeg skal have en switch til 2 computere som ekstra udstyr)

Er der nogen der kan sætte tid af til at svare på mine spørgsmål - på
forhånd mange tak !

Kasper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-07-01 18:31

"Kasper" <kasperm@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kan de 2 pc'er ikke være på nettet UAFHÆNGIGE af hinanden (altså den ene
kan
> være slukket mens den anden er på nettet etc) ?

Jo

> Hvor lange må ledningerne være ?
> Fra tlf stik til filter+adsl modem

Ganske langt

> Fra filter+adsl modem til computer - er der nogle begrænsninger ?

ethernet-standarden siger 100 meter

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Allan Jensen

Dato : 21-07-01 18:35

"Kasper" <kasperm@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor skal ledningen fra adsl modemet tilsluttes i switchen ? (i uplink,
> eller i en af P1-p5 portene ?)

Du kan tilslutte modemet i en af de 5 porte, så skal du bruge et alm. patch
kabel. (det der er med i pakken) (eller i uplink porten med et krydset
kabel).

> Kan de 2 pc'er ikke være på nettet UAFHÆNGIGE af hinanden (altså den ene
kan
> være slukket mens den anden er på nettet etc) ?

De to pc'er behøver ikke begge at være tændt for at komme på nettet.

> Hvor lange må ledningerne være ?
> Fra tlf stik til filter+adsl modem
> Fra filter+adsl modem til computer - er der nogle begrænsninger ?

Hvor lange ledningerne til skillefilter må være, ved jeg ikke, men jeg tror
ikke der er noget problem i et alm parcelhus/lejlighed.

Jeg mener at kunne huske at max. længden for et ethernet kat. 5 kabel er 185
meter, så det er formodentlig heller ikke noget problem.

> [...]
pakken,
> når jeg skal have en switch til 2 computere som ekstra udstyr)

Du skal købe 2 utp patch kabler med rj45 stik, i en telebutik eller en
computer butik.

Hilsen
Allan Jensen

Fra : Kasper