Spørgsmål om farve og genetik
Fra : dpl

Dato : 13-07-08 13:56

Hejsa, måske nogen her kan hjælpe?
Vores hankat Jack, der er kulsort, har været i byen og parre en
sorttabby hunkat. En af killingerne lader nu til at være sort med lidt
hvid. Jeg har ikke selv set den endnu, men kan to katte helt uden hvid
godt få en killing med hvidt bryst f.eks.? Der ligger katte med hvidt i
begges stamtavle.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
Vi har skønne killinger til salg!

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-07-08 21:29

Hej Dorthe

Det er ikke hvid i den forstand, men hvidplethed.
Et gen man ikke er interesseret i, men desværre popper det op resetivt.
Derfor er det svært at komme af med og undervejs er der nok parret nogle
katte med rigtig hvid ind, så man slet ikke kan se det.

Så svaret er: Ja det kan man.

Er ikke klar over hvordan man gør det stamtavlemæssigt.

Nina

Fra : dpl

Dato : 14-07-08 21:30

Nina, Tender Tribes skrev:
> [...]
>
> Så svaret er: Ja det kan man.
>
> Er ikke klar over hvordan man gør det stamtavlemæssigt.

Tak for svar! (også til Margit)
Jeg har som sagt ikke selv set den lille endnu, men er da blevet lidt
spændt. Vi må finde ud af det med stamtavlen, hvis det viser sig at være
en hvid plet.

Hilsen Dorthe