Halt hjælp
Fra : Britta Trab

Dato : 13-07-08 07:59

Hej Alle.

Ja Billy var desvære på smut tur i går, og det undre mig da også han var så
længe væk (hele dagen) men da han så endelig kom hjem haltede/ eller retter
han vil slet ikke bruge sit ene forben, snakkede med Doktor dyr, han sagde
at det enten er bid el. noget andet men det var ikke noget der skulle kigges
på nu og her.
Men i dag der fik jeg vasket hans ben og konstatere at der er en pæn lille
flænge i trædepuden og at den er noget varmer en de andre 3 puder.
Vil høre om sådan en lille djævel er nok til at katten ikke vil støtte el
helt bruge benet, det vil sig enå han går så vender han trædepuden op af!

M.v.h.

Britta Trab

Fra : Denise

Dato : 13-07-08 08:25

Britta Trab wrote:
> [...]
> puder. Vil høre om sådan en lille djævel er nok til at katten ikke vil
> støtte el helt bruge benet, det vil sig enå han går så vender han

Det kan sagtens være, at det gør ondt og der måske er kommet lidt betændelse
allerede. Du kan bade i sæbespåner og/eller bruge Klorhexidrin til at rense
det med.
Så dyrlægen skal sikkert udskrive noget antibiotika.

--
Hilsen Denise

Fra : Britta Trab

Dato : 13-07-08 08:40

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev

> [...]
> til at rense det med.
> Så dyrlægen skal sikkert udskrive noget antibiotika.

Hej Denise

Jeg vaskede det nætop med sæbevand da jeg jo havde en mistanke om at der var
noget jeg havde overset i går, hvor det så kom til syne under skidtet. så
vasker det bare og skal aligevel have fadt i dyrlægen i morgen af andre
årsager så får jeg bare det med.

M.v.h.

Britta

Fra : Denise

Dato : 14-07-08 17:47

Britta Trab wrote:
> [...]
> skidtet. så vasker det bare og skal aligevel have fadt i dyrlægen i
> morgen af andre årsager så får jeg bare det med.

En af vores har revet en negl af, så den står på det samme her hjemme for at
prøve at holde betændelsen væk. Og samtidig får den Clamoxyl i 7 dage. Ak
ja, de katte, de katte

--
Hilsen Denise

Fra : Britta Trab

Dato : 14-07-08 17:50

Hej

Her er en lille opfølgning på Billy.
Jeg har været til dyrlægen i dag med ham fordi der stadig ikke var gang i
hans pote.
Der blev taget røntgenbilleder og undersøgt.
Billedet viste heldigvis kun en kraftigforstuvning, men han har fået lavet
en meget kraftig nerveskade i han pote, som gør at den er helt "død",selv
ved max smertepåvirkning ved dyrlægen var der ingen reaktion.
Han har fået 14 dage til at komme sig med nerven ellers må vi tage den der
fra.
Så vi krysser finger og håber de smertestillende vil vægge lidt liv i poten
igen.

M.v.h.

Britta
Billy der er noget forviret og træt af hans dingelfod.

Fra : Denise

Dato : 14-07-08 17:55

Britta Trab wrote:
> [...]
>
> M.v.h.
>
> Britta
> Billy der er noget forviret og træt af hans dingelfod.

Nååå, god bedring med ham, håber det løser sig.
Og tak for updaten.

--
Hilsen Denise