Hvorfor har i hund ?
Fra : OZ3BTO

Dato : 03-08-08 23:14

Det spørgsmål har i sikkert fået mange gange fra andre som ikke selv har
hund..

Som en lille udspringer af en anden tråd der røg lidt OT flere steder blev
jeg lidt nysgerrig..

Hvorfor har i valgt at have hund?
Og hvad hund er det?

Jeg er selv opvokset med hunde lige fra fødslen.. En dværgpinscher på 6år
passede på mig fra første dag hjemme.Sener i livet bla. Labrador og rotte
blanding
Flyttede så hjemmefra og boede steder hvor jeg ikke kunne ha en hund

Så for et par år siden fik vi boligen med mulighed for at holde hund,
Hvilket kæresten gerne ville have da jeg tit var væk om natten pga. taxa
kørsel og jeg ville egentlig også selv gerne have hund igen

Eftersom kæresten aldrig havde haft hund måtte der jo findes hund derefter
dvs. ikke alt for skarpe hunde, Ville ellers gerne have haft rotte
Endte med en samojede med et par år på bagen og en aftale med dyrlægen + en
sprøjte om mandagen...
Hans daglige "job" i huset er at passe på.. Hjælpe stumpen(kat) når
speedy(kat) bliver for voldsom, Holde kattene nede af bordene også hjælpe os
med at holde varmen og aften og natten
Hans løn er fri adgang til stor have, Flere daglige gåture og besøg af tæver

Nu er der så nok en mere på vej ..Dennegang en sebirian husky også med et
par år på bagen og velopdraget

Fra : lh

Dato : 04-08-08 05:22

Jeg har en Islandsk Fårehund, en pige på 1½ år. Hun kan ses på min
hjemmeside www.lene1960.dk

Jeg er også opvokset med hunde, men mine forældre havde nok mest hunde som
"gårdhunde" da jeg er opvokset på en gård de første år af mit liv.
Gennem tiden har jeg haft Collie (som barn), to gravhunde, og en
labradorblanding og den sidste før den jeg nu har var en newfoundlænder.
Newfoundlænderen var jeg også meget glad for, og også en rigtig ønskehund.
Men jeg har ikke armkræfter mere, eller ryg, til den store pelspleje der
følger med.
Jeg har før haft to hunde af gangen, men nu er jeg alene og vil kun have en.
jeg har været omhyggelig med at vælge denne race jeg har nu fordi jeg ville
have en rigtig hyggehund, en hund jeg også kunne arbejde med og lære noget.
Og jeg har bestemt fået hvad jeg "gik efter". Agility er noget hun er super
til og det er dér vi bruger kræfterne under træning. Klog, lærenem og en
rigtig ven. Ikke ondt skabt i hende og bestemt ingen vagthund, men det
vidste jeg da jeg valgte racen. Jeg har hende meget med mig - også på
arbejde når jeg kan det! - vi går nogle dejlige lange ture rundt omkring i
naturen.
Jeg kan ikke undvære hund. Man er aldrig alene eller føler sig ensom med en
hund. Og den skaber god kontakt til andre hundemennesker!

lh

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-08-08 09:27

"OZ3BTO" <no@spam.dk> writes:

> Hvorfor har i valgt at have hund?

Min umiddelbare tanke er: Man skal da have en hund! Når man så tænker
efter, så er det faktisk svært at sætte ord på. Men dybest set er det
jo ren egoisme. Vi får nogle dejlige oplevelser og vi har altid en god
og loyal ven, der tager mod os når vi kommer hjem - også selvom vi
bare lige har været ovre hos naboen. :)

En hund hører ligesom bare med til familien.

Og sjovt nok er det ikke nemmere for mig at sætte ord på hvorfor vi
har valgt at få et barn. Men mon ikke bare det er naturen der er
indrettet sådan, at man gerne vil have et barn? Vi er i hvert fald
meget glade for begge to - både barn og hund.

> Og hvad hund er det?

Vores bette kræ (Siri) er en newfoundlændertæve på godt fire år. En
dejlig tøs, som dog er noget jaloux på vores datter (Ellen) på godt
fire måneder. Det kom lidt som en overraskelse, men der er desværre
ikke nogen tvivl. Og med 75 kilo, så er hun noget voldsom, når hun
prøver at mase sig ind, når vi snakker med Ellen.

Vores næste hund bliver stadig en stor hund, men en med noget mindre
pelspleje end en newf. Måske en korthåret Skt. Bernhard eller en irsk
ulvehund?

Mvh Trine

Fra : Hm

Dato : 04-08-08 10:55

Jeg sad faktisk med de samme tanker som dig Trine, ja, hvorfor??

Så jeg tror jeg vender den og siger hvorfor ikke??

Jeg kunne ikke forestille mig et liv uden!!!

Jeg er til højavls schæfere, har fortiden en meget aktiv/opfindsom tæve på 3
år.

Hanne/ hvis hund ligger i den anden ende af sofaen

Fra : jopa

Dato : 04-08-08 11:36

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev

> Hanne/ hvis hund ligger i den anden ende af sofaen

Se at få den ned og det nu!

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 06-08-08 10:26

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> "Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev

> Se at få den ned og det nu!

Åh, du er jo bare så lige så meget fremme i skoene, som en rigtig hund
(schæfer, hvis nogle skulle være i tvivl)
intet går dit falke blik forbi

Hanne/ som har sofaen for hundens skyld

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-08 11:21

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hund..
>
> Som en lille udspringer af en anden tråd der røg lidt OT flere steder

Jamen hvorfor mine forældre engang valgte, at komme hjem fra ferie i
Sønderjylland, medbringende en hund, som de ikke havde da de rejste... Skal
jeg ikke kunne svare på... Den største grund til, at det først kom der, var
sikkert, at mor ville have en lille hund, og at far gerne ville have en lidt
større hund. I Den ferie, fik han sin vilje... Derfør havde vi kun haft
kat... Okay, en kat er da helt fin, men en hund.... Tja, hvorfor blev man så
glad for en sådan skiderik.... Skal jeg være ærlig, jeg kan ikke huske
det.... Men siden har jeg / vi, faktisk haft hund... Kun undtaget af de
perioder, hvor det ikke var muligt.... Først var det en hund.... Så to, og
nu efterhånden tre.... Og jeg gruer, for hun udviser grumme tegn på, at det
meget let kan blive til fire... Og det medfører jo sommetider, at de
sommetider bliver til flere....
Men grunden til hvorfor.... Den fortaber sig i det uvisse... Jeg tror lige
nu, er vi så vant til dem, så vi ikke kunne forestille os, hvordan livet
ville være uden.... Og til trøst for katteelskerne, så har vi som regel også
en enkelt eller to af dem..... Jamen gennem de sidste år, har det været
Aussie'r og Hovawart'er.... Selvfølgelig så praktisk, at hannen er Hovawart,
og Aussierne er tæver.... Så hvad er en mellemting mellem dem....
Hovsaarter, må det vel blive... Og det ser vel nogenlunde sådan ud :
http://www.123hjemmeside.dk/hovsaarten

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-08-08 15:09

Benny Mortensen skrev:

> http://www.123hjemmeside.dk/hovsaarten

Ham hér:

http://www.123hjemmeside.dk/hovsaarten/17444820

- er det vores Blackie?
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-08-08 17:50

Hans Paulin (6310) skrev:

> - er det vores Blackie?

Nå - dét er vist et nyt kuld!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-08-08 17:58

> Ham hér:

> [...]

Hej Hans

Nej det er ikke jeres der er på billedet.

Nathia, en lille pige på små 7 år, var lige på besøg, og i løbet af små ti
minutter, havde hun fundet på navne til dem alle.

Alle dem du ser der, er lige fyldt 8 uger, og er alle, lige flyttet
hjemmefra.

Men jeg er nu rimeligt sikker på, at jeg har nogle af din Blackie, hvor han
ikke er ret gammel. Han var ret god til at sikre sig, han altid var i
centrum

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-08-08 19:46

Benny Mortensen skrev:

> Men jeg er nu rimeligt sikker på, at jeg har nogle af din Blackie,
> hvor han ikke er ret gammel. Han var ret god til at sikre sig, han
> altid var i centrum

Kunne vi godt klare - ville være dejligt at se ham som hvalp

Han lignede ellers den anden Blackie med hvidt bryst, hvidt fipskæg og hvide
forpoter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-08-08 14:00

> Kunne vi godt klare - ville være dejligt at se ham som hvalp
>
> Han lignede ellers den anden Blackie med hvidt bryst, hvidt fipskæg og
> [...]

Hej igen Hans

Så må jeg jo lige ved lejlighed skimme lidt igennem, så tror jeg da, jeg er
til at narre ...

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-08-08 17:46

Benny Mortensen skrev:

> Så må jeg jo lige ved lejlighed skimme lidt igennem, så tror jeg da,
> jeg er til at narre ...

Tak

Bare ved lejlighed...

Fra : Pwh

Dato : 04-08-08 13:03

OZ3BTO, skrev:

> Hvorfor har i valgt at have hund?

For at have nogen at spadserer gode ture med og behageligt
og uforneholdent kærligt selskab altid.

> Og hvad hund er det?

Tyson er Schæfer/Labrador og Angel er Rottweiler/Labrador,
begge kan let på afstand gå for værende ægte Labrador

/Jens

Fra : OZ3BTO

Dato : 04-08-08 23:46

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tyson er Schæfer/Labrador og Angel er Rottweiler/Labrador,
> begge kan let på afstand gå for værende ægte Labrador

De er vel en slags børn for dig ?

Isåfald havde jeg gættet rigtig med dig

Fra : Pwh

Dato : 05-08-08 04:56

OZ3BTO, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> De er vel en slags børn for dig ?

Sikke en gang ævl du endnu engang lukker ud.
Hvor læser du børn ind i det jeg skriver,
så bør det da gælde for os allesammen.

> Isåfald havde jeg gættet rigtig med dig

Gæt du bare løs.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-08-08 10:05

On Tue, 5 Aug 2008 00:46:02 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

>"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

>De er vel en slags børn for dig ?

Det kommer da meget an på hvordan du definerer begrebet...
Når jeg hører at folk behandler deres hunde som børn, betyder det i
min verden, at de behandler dem forkert. Der bliver pusse-nusset om
dyrene. De bliver udklædt i nuttede "dragter", slæbt rundt i tasker
(eller båret på), får menneskeføde (som absolut ikke er godt for dem)
og de får møbler og legetøj, som er designet mere til at please det
menneskelige øje end at være til nogen speciel glæde for hunden.
Og sådan har jeg bestemt ikke fornemmelsen af, at Jens holder hunde...

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 05-08-08 10:46

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> [...]
> menneskelige øje end at være til nogen speciel glæde for hunden.
> Og sådan har jeg bestemt ikke fornemmelsen af, at Jens holder hunde...

Ok så er det vel hans kammerater.

Milo er da mit lille barn.
Den eneste af mine børn der gider rende i røven på mig uanset hvor jeg
befinder mig.
Han mener sikkert også at jeg er hans far

Har lige afleveret ham i fængslet her til morgen da jeg skal over på
djævleøen i nogen dage og køre cykel og se om de har nogen bakker derovre.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 05-08-08 15:36

jopa, skrev:
> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> Ok så er det vel hans kammerater.

Næh, det er bare mine hunde,
jeg skelner skarpt imellem dyr og mennesker,
hver art har sine fortrin

> Milo er da mit lille barn.

Er det så dig der er kamelen eller hyænen

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 05-08-08 15:32

Leyna, skrev:

> [...]
> menneskelige øje end at være til nogen speciel glæde for hunden.
> Og sådan har jeg bestemt ikke fornemmelsen af, at Jens holder hunde...

Det vil jeg da til at begynde på

Jeg er blevet beskyldt her i gruppen for at have dem som potensforlængere,
og nu er det åbenbart mine substitutbørn, hvad bliver det næste

/Jens (som bare har hunde fordi han holder af den dyrerace)

Fra : jopa

Dato : 07-08-08 13:26

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev

> De er vel en slags børn for dig ?
>
> Isåfald havde jeg gættet rigtig med dig

Du har gættet rigtigt.
Men han vil nok ikke indrømme det

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 07-08-08 15:47

jopa, skrev:
> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev

> Du har gættet rigtigt.
> Men han vil nok ikke indrømme det

Jeg indrømmer af princip aldrig noget

/Jens (hvis børn har hængeører og haler)

Fra : jopa

Dato : 04-08-08 13:40

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev

> Hvorfor har i valgt at have hund?
> Og hvad hund er det?

Har altid haft hund.
I mange år som arbejdskammerat og nu pt kun som potensforlænger og
tyverisikring, samt varmepude til tæerne.
Findes ingen bedre tyverisikring end end en skarp schæfer.

Milo er højavl og er en kæmpe bamse på over 70 cm i højden og 50 kg +
lidt billeder her
http://jp-web.dk/?page_id=41

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 04-08-08 13:48

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Det spørgsmål har i sikkert fået mange gange fra andre som ikke selv har
> hund..
>
> Hvorfor har i valgt at have hund?

Fordi jeg havde ønsket mig en hund siden barndommen, men vi boede i
lejlighed, og hundehold var forbudt, det var kattehold også, men vi snød os
alligevel til at have en indekat, en siameser, som vi troede, at viceværten
nok ikke lagde mærke til, når den sad i vinduet (vi boede i stuen)

> Og hvad hund er det?

Først i 1979 fik jeg så den længe ønskede hund efter at have købt hus i
landlige omgivelser.
Dengang var golden retrieveren modehund, og det var da også sådan én, jeg
havde tænkt mig, men da jeg læste i en bog om labrador retrieveren, at
pelsplejen af denne kunne klares med et hårdt opvredet vaskeskind, ændrede
jeg mening og fik en gul lab.tæve, og dermed var jeg solgt til labbens søde
milde væsen, dens arbejdsglæde og den utrolige gensynsglæde den udviser, når
jeg kommer hjem, selv om jeg kun har været væk i ganske kort tid.

At det med vaskeskindet til pelsplejen så viste sig at være mere end en
anelse overdrevet, er en helt anden sag

Da jeg havde et meget krævende arbejde dengang, hvor jeg ca. 10 gange om
måneden havde døgnvagter, valgte jeg at have to hunde ad gangen, så de havde
selskab af hinanden, selv om min gamle mor troligt kom anstigende med tog og
bus for at passe dem, når jeg var på døgnarbejde.

Det fungerede så godt med at have to hunde sammen, at jeg har haft det lige
siden, også efter at jeg i 2000 gik på efterløn og senere er blevet
pensionist.
Jeg føler mig aldrig alene, når jeg er omgivet af mine to hunde (og mine
fire katte !) og jeg har gennem årene fået mange gode hundevenner, som jeg
har mødt til træning eller på de daglige lufteture.

Mine to nuværende hunde er 6 år og 1½ år gamle, og når de en dag er borte
(det ske sent), tror jeg, at jeg bliver nødt til at finde en mindre
hunderace, da min ryg giver mig problemer, og her overvejer jeg bl.a. en
king Charles spaniel, men det er dog ikke fastlagt endnu.

mvh Anelise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 06-08-08 14:41

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hunderace, da min ryg giver mig problemer, og her overvejer jeg bl.a. en
> king Charles spaniel, men det er dog ikke fastlagt endnu.

ja, og så er der alligevel dage, hvor jeg spørger mig selv: hvorfor har jeg
dog hunde ? - som nu idag hvor jeg kommer hjem efter at have været væk et
par timer. Labberne tager glade imod mig, men inde på stuegulvet ligger
noget underligt noget. Det viser sig, at Sia - og det kan kun være hende -
har hentet 9 store flotte nektariner i frugtfadet oppe på bordet, de fem har
de ædt på nær stenen, de andre er der kun bidt i.
Kun Sally så frygtelig brødebetynget ud, da jeg skældte dem ud - men det gør
hun altid, også når det er Sia, der bliver skældt ud.
Nå, jeg får resterne smidt ud og gulvet vasket.

Så henter jeg efter aftale min venindes to hanhunde, som jeg skal passe til
i aften. Går en "tissetur" med dem og taler derefter lidt med en nabo, jeg
møder, hvorpå Samppo (den finske lapphund) tisser op ad damens ben. Hun er
heldigvis selv hundeejer, så hun tager det pænt.
Så går jeg hjem med hanhundene, der modtages med begejstring af mine egne
hunde. Kort efter tager jeg så den samme hanhund i at lette ben op af den
ene (helt nyvaskede) hundesækkeseng. - og mens jeg tager betrækket af,
starter vaskemaskinen, vasker gulvet og inderpuden i rodalon - så er det jeg
tænker: hvorfor er det nu lige, at jeg har hunde ?!

mvh Anelise

Fra : JB

Dato : 06-08-08 14:52

> [...]
> starter vaskemaskinen, vasker gulvet og inderpuden i rodalon - så er det
> jeg tænker: hvorfor er det nu lige, at jeg har hunde ?!

Hej Anelise.

Fordi det er sjovt, de sørger for, at man ikke keder sig.

Hilsen
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-08-08 18:48

> [...]
> store flotte nektariner i frugtfadet oppe på bordet, de fem har
> de ædt på nær stenen, de andre er der kun bidt i.

Neeeej Anelise. Du er da også uheldig. Du må altså undskylde, men
jeg kom til at grine højt og kunne næsten ikke fortælle min mand det
for bar' grin. Jeg kom til at se vovserne for mig stå og gnaske
dejlig frugt og spytte stenene ud igen. Jeg ved godt at man skal
ikke more sig over andres uheld, men jeg er dog sikker på, at om et
stykke tid tænker du tilbage på episoden med humor.

Lige i øjeblikket er det altså ikke morsomt for dig, og hvad er det
dog for hanhunde din veninde har ? Du må lære dem lidt manerer når
de skal besøge dig. Veninden bliver sikkert flov når du fortæller
hende hvad der skete, men man er jo altid tilbøjelig til at tilgive
de firbenede når de har lavet ulykker. De er jo trods alt kun hunde,
og man elsker dem jo uanset hvad.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 06-08-08 20:40

A. S. Nielsen, skrev:

> [...]
> det kan kun være hende - har hentet 9 store flotte nektariner i
> frugtfadet oppe på bordet, de fem har de ædt på nær stenen, de andre

Så kan jeg til gengæld glæde mig over at mine er søde og velopdragne
Feks. idag da jeg kom hjem og så at jeg havde glemt at sætte krogen på
ud til badeværelset hvor katten har sin tørkost, så jeg at dens tomme madskål
lå på gulvet. Det tolker jeg som at Angel er kommet forbi og har set den var
faldet ned og ville rydde pænt op, men prøv lige at samle kattetørkost op
med et stor våd hundetunge, det kan bare ikke lade sig gører,
men det er tanken der tæller så hun fik self megen ros

Så Anelise, du skal altid tro det bedste om dine hunde, så er de aldrig uartige

/Jens (som heller aldrig er uartig)

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 06-08-08 22:55

> [...]
> men det er tanken der tæller så hun fik self megen ros
>
> Så Anelise, du skal altid tro det bedste om dine hunde, så er de aldrig

Jeg plejer også altid at tro det bedste om mine hunde, men det var altså
nogle store flotte nektariner, og jeg nåede kun at smage en enkelt af dem i
går, såeh ...

Det værste er, at jeg lige har vendt bunden i vejret på min affaldspose i
køkkenet, og der var faktisk kun 8 nektarinsten, så en af hundene har altså
ædt en sten - mon den kan passere gennem tarmsystemet uden at lave ravage ?
De har ædt aftensmaden og godnat-tørsilden med den sædvanlig gode appetit,
så jeg håber, alt er i orden, men vil holde ekstra øje med dem i morgen.

mvh Anelise

Fra : Pwh

Dato : 07-08-08 05:12

A. S. Nielsen, skrev:

> [...]
> godnat-tørsilden med den sædvanlig gode appetit, så jeg håber, alt er
> i orden, men vil holde ekstra øje med dem i morgen.

Det ville jeg ikke selv værer bekymret for, kan den ikke komme
gennem tarmsystemet bliver den brækket op i stedet for.
Self er der en svag mulighed for at den spirer nede i maven

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-08-08 17:17

On Thu, 7 Aug 2008 06:12:16 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Det ville jeg ikke selv værer bekymret for, kan den ikke komme
>gennem tarmsystemet bliver den brækket op i stedet for.
>Self er der en svag mulighed for at den spirer nede i maven

Det skal man altså ikke lave grin med. Min onkel forsøgte at bilde mig
netop denne historie ind, da jeg var ganske lille og jeg var
rædselsslagen for at der kom grene ud af mine ører. *GG*

Tror heller ikke det er noget at bekymre sig om. Den kommer sikkert
helt igennem uden probs.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 07-08-08 18:03

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Ja, begge hunde har i hvert fald idag bevist, at der er fri passage igennem
tarmsystemet

mvh Anelise

Fra : hanzen

Dato : 04-08-08 14:09

> [...]
> hund..
>
> Som en lille udspringer af en anden tråd der røg lidt OT flere steder

Ellers kom vi aldrig ud at gå i regnvejr og snestorm.

Bertil er en Golden Retriever og bliver 2 år til oktober.
--
hilzen
hanzen

Fra : Leyna

Dato : 04-08-08 15:38

>"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har altid ønsket mig en hund. Da jeg var teenager og alle de andre
piger sukkede over små babyer og skulle babysitte, da var jeg
hundelufter for villakvarterets hundeejere.

En dejlig hund - og det er den bedste slags!

Alle mine 3 hunde er blandinger, og det eneste jeg ved med sikkerhed
er at Vaks er 50% Flatcoated Retriever. Vaks og Hans ligner så
Labrador og Oy ligner... noget der er løgn. *GG* Oy har dog fået
prædikatet "den smukkeste Dobbermann" af en hundeejer der havde
opdrættet denne race gennem mange år. Hmmmm... !
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-08-08 15:46

Leyna <leyna@leyna.dk> writes:

> Jeg har altid ønsket mig en hund. Da jeg var teenager og alle de andre
> piger sukkede over små babyer og skulle babysitte, da var jeg
> hundelufter for villakvarterets hundeejere.

Jeg må indrømme at det også kun er inden for det sidste års tid jeg
har været mere interesseret i babyer end hunde. Og det er ikke fordi
interessen for hunde er blevet mindre. Det er nok mere fordi jeg for
13 måneder og 2 dage siden fandt ud af at jeg var gravid. :)

I mine unge dage passede jeg et barn en gang - det var mere end
rigeligt til mig.

Mvh Trine

Fra : C.H

Dato : 04-08-08 21:16

> [...]
> hund..
>
> Som en lille udspringer af en anden tråd der røg lidt OT flere steder

Fordi jeg ikke kan leve uden. Vi havde en kort periode efter vi måtte sige
farvel til vores gamle hund, hvor vi prøvede livet uden. Og det var så
absolut ikke fedt!

Vores hjem er ikke et hjem uden en hund.

Og det er selvfølgelig en schæfer. (Cassius, to år på fredag , (hvilket
vil sige, at jeg faktisk har omtrent to års fødselsdag her i hundegruppen
))

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-08-08 21:32

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> writes:

> (hvilket vil sige, at jeg faktisk har omtrent to års fødselsdag her
> i hundegruppen ))

Suk. Jeg skrev mit første indlæg her i gruppen 5. april 2002, altså
for 6 år og 4 måneder siden. Og jeg kan se at det mere eller mindre
var Søren Mosegårds skyld.

Jeg er godt nok ved at være gammel!

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-08 21:59

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og det er selvfølgelig en schæfer. (Cassius, to år på fredag ,
> (hvilket vil sige, at jeg faktisk har omtrent to års fødselsdag

Er det virkelig så længe siden ? Jeg synes ikke at det er så længe
siden Cassius var en lille skøn hvalp. Hvor er den tid dog gået
hurtigt.

Fra : Leyna

Dato : 05-08-08 09:52

On Mon, 4 Aug 2008 22:58:35 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Er det virkelig så længe siden ? Jeg synes ikke at det er så længe
>siden Cassius var en lille skøn hvalp. Hvor er den tid dog gået
>hurtigt.

Det passer nu godt nok. Oy er så lidt yngre end Cassius, men jeg kan
da erindre at vi havde hvalpe samtidig. Oy fylder 2 år til september.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jytte

Dato : 05-08-08 00:47

On 4 Aug., 00:13, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:

> Hvorfor har i valgt at have hund?
> Og hvad hund er det?

Jeg er - som mange af de andre - opvokset med hund, og jeg kan ikke
forestille mig at være foruden. Mine forældre havde cocker spaniels,
så sådan en ville jeg også gerne have... Men min mand havde i et
fjernsynsprogram set en border collie, og sådan en ville han gerne
have, for de så nu så søde ud... Så vi endte med at købe en sådan,
helt uden at have sat os ind i hvad det var for en størrelse, og hvad
den krævede. Kun fordi den så så sød ud. Det var den nu også, men der
fulgte også en hel del mere arbejde med, end vi lige havde regnet
med )
Den blev til den bedste kammerat, man kan tænke sig. Både for os og
for hele kvarterets unger, som kom for at lege med den. Vi har nu nr.
3 border collie i rækken, så valget var ikke helt forkert.
Lige nu går jeg og forsøger at overtale min mand til, at vi skal have
endnu en hund. Jeg vil rigtig gerne have en new foundlænder eller en
berner sennen. Han er ikke helt med på den endnu, men det kommer
vel Og denne gang har jeg altså sat mig grundigt ind i racerne

Mvh Jytte M

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-08-08 09:03

jytte <mollie-mor@hotmail.com> writes:

> [...]
> endnu en hund. Jeg vil rigtig gerne have en new foundlænder eller en
> berner sennen. Han er ikke helt med på den endnu, men det kommer

En newf er også en ganske fantastisk hund. Stor, rolig og godmodig.
Man skal bare lære at man skal tørre savl af i to meters højde og at
der ALTID ligger en stor klump hund i vejen. Uanset hvor man er!

Bare husk at vi vil se billeder. :)

Mvh Trine

Fra : Leyna

Dato : 05-08-08 10:08

On Mon, 4 Aug 2008 23:46:57 -0700 (PDT), jytte
<mollie-mor@hotmail.com> wrote:

> Jeg vil rigtig gerne have en new foundlænder eller en
>berner sennen.

Jeg er osse helt vild med Berner Sennen, indtil jeg læste at racen er
stærkt plaget af kræft. Det tør jeg ganske enkelt ikke binde an med.
Jeg ville sørge mig selv ihjel hvis jeg igen skulle aflive en hund,
fordi den har fået kræft, så jeg skal ikke udfordre skæbnen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jytte

Dato : 05-08-08 03:55

On 5 Aug., 10:02, Trine Kornum Christiansen <n...@trinekc.dk> wrote:

> En newf er også en ganske fantastisk hund. Stor, rolig og godmodig.
> Man skal bare lære at man skal tørre savl af i to meters højde og at
> der ALTID ligger en stor klump hund i vejen. Uanset hvor man er!

Vi har heldigvis et stort hus og en ditto have. Og egentlig så skal
hunde vel ligge der, hvor de er mest i vejen. Det er vel en slags
naturlov, ikk

> Bare husk at vi vil se billeder. :)

Jow jow nu skal jeg jo lige have husbonden overtalt først

Mvh Jytte M

Fra : Pwh

Dato : 05-08-08 15:38

jytte, skrev:

> Jow jow nu skal jeg jo lige have husbonden overtalt først

Jeg troede at kvinderne her i gruppen havde bukserne på i hjemmet

/Jens

Fra : jytte

Dato : 05-08-08 03:58

On 5 Aug., 11:07, Leyna <le...@leyna.dk> wrote:

> Jeg er osse helt vild med Berner Sennen, indtil jeg læste at racen er
> stærkt plaget af kræft. Det tør jeg ganske enkelt ikke binde an med..

Mon ikke at man der kan bruge stamtavlen til noget? Jeg kunne da
forestille mig at kunne sortere lidt der.

> Jeg ville sørge mig selv ihjel hvis jeg igen skulle aflive en hund,
> fordi den har fået kræft, så jeg skal ikke udfordre skæbnen.

Ja pu ha det er heller ikke sjovt

Mvh Jytte M

Fra : Leyna

Dato : 05-08-08 13:36

On Tue, 5 Aug 2008 02:57:36 -0700 (PDT), jytte
<mollie-mor@hotmail.com> wrote:

>Mon ikke at man der kan bruge stamtavlen til noget? Jeg kunne da
>forestille mig at kunne sortere lidt der.

Jeg ved det ikke, men jeg turde som sagt slet ikke tage chancen.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jytte

Dato : 06-08-08 06:59

On 5 Aug., 16:38, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Jeg troede at kvinderne her i gruppen havde bukserne på i hjemmet
>
> /Jens

Jeg er heller ikke spor glad for at måtte indrømme, at det ikke helt
er sådan det er )

Jytte

Fra : JB

Dato : 06-08-08 14:08

"jytte" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> /Jens

Jeg er heller ikke spor glad for at måtte indrømme, at det ikke helt

Sådan er det også hjemme hos mig. Min mand syntes, jeg skulle have en
schæferhund, og så blev jeg jo nødt til at købe en.

Hilsen

Jytte B

Fra : Søren LH

Dato : 05-08-08 10:35

Min kone ville have en schæferhund. Den var ikke så nem at styre, som hun
havde troet, så hun bad mig træne den.

Og det blev jeg simpelthen bidt af, det med at træne hund. Og det
forudsætter selvfølgelig at man har en hund.

Jeg holder også meget af at færdes med min hund. Både længere ture i
naturen, og de daglige morgen- og aftenture, som er et afstressende element
i hverdagen, jeg ikke kan undvære.

Desuden er der jo en tillægsbonus at det er en meget rar forebyggelse mod
indbrud og røverier, specielt fordi jeg i perioder er bortrejst og min kone
så ellers er alene.

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 05-08-08 15:43

Søren LH, skrev:

> Og det blev jeg simpelthen bidt af, det med at træne hund. Og det
> forudsætter selvfølgelig at man har en hund.

Dig narrer man ikke sådan lige Søren

> Jeg holder også meget af at færdes med min hund. Både længere ture i
> naturen, og de daglige morgen- og aftenture, som er et afstressende
> element i hverdagen, jeg ikke kan undvære.

Nemlig, og der er intet med at springe over fordi det regner,
man er træt, lidt småsyg eller andre flade undskyldninger.

> Desuden er der jo en tillægsbonus at det er en meget rar forebyggelse
> mod indbrud og røverier,

Også en fordel, bla derfor vil jeg kun have hunde i hundestørrelse,
lidt nytte skal de da gører for de penge de koster en

/Jens

Fra : Ivan Madsen

Dato : 06-08-08 18:36

On Tue, 5 Aug 2008 16:43:05 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

> [...]
>
>Også en fordel, bla derfor vil jeg kun have hunde i hundestørrelse,
>lidt nytte skal de da gører for de penge de koster en

Næh, folk der kommer her slipper ikke ud igen, før de har kælet Frida
i otte timer og så længe er vi sjældent hjemmefra Jeg tror
faktisk, at gulvtæpperne i en presset situation kan temmelig meget, vi
helst ikke vil vide - de skjuler det bare godt.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-08-08 20:01

On Mon, 4 Aug 2008 00:13:35 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>hund..
>
>Som en lille udspringer af en anden tråd der røg lidt OT flere steder blev

Godt spørgsmål - fordi vi elsker hunde!

>Og hvad hund er det?

Det er Old English Sheepdogs - som er så tålmodige, gode til at
tilpasse sig og bare elskelige. De kræver nogen pelspleje, men det
elsker Fruen.
Et hus med et gulvtæppe er jo ikke ordentlig møbleret, så vi har pt.
tre! Det gør, at flokken til en vis grad styrer sig selv - men kun til
en vis grad, især når det ene medlem er en terrorist på 6 måneder og
mor og moster er så uendeligt tålmodige

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-08-08 05:38

OZ3BTO skrev:
> Det sp�rgsm�l har i sikkert f�et mange gange fra andre som ikke selv har
> hund..

Faktisk har jeg "haft" hund siden 1972. Men det er først siden 1990 at
jeg har måttet btale foder og dyrlægeregninger. Før den tid passede
jeg naboens ruhårede hønsehunde når de ikke var hjemme, og sommetider
også selvom de var. Men så i 1990 skulle det være: Et kuld hvalpe. En
af dem besluttede sig (meget vedholdende og stædigt) til at flytte ind
hos mig, og sådan blev det.
Selvom jeg ikke bryder mig om jagt er jeg blevet inficeret med
jagthunde, men siden 2007 er der kommet et par mynder til i form af en
irsk ulevehund og en borzoi. Nu har jeg 4 hunde der er som en slags
familie,men også helt gode at have når det kvarter man bor i er ved at
blive omdanet til social-losseplads.
Hundene har deres egen hjemmeside, hvilket er mere end jeg selv har -
endnu da. Der arbejdes på sagen.
http://kim-christensen.dk/hunde/hunde.htm

Hilsen Kim

Fra : Hm

Dato : 09-08-08 14:18

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Hundene har deres egen hjemmeside, hvilket er mere end jeg selv har -
endnu da. Der arbejdes på sagen.
http://kim-christensen.dk/hunde/hunde.htm

Hilsen Kim

****************
hej Kim
sød hjemme side, har hørt af en som selv har en borzoi at der er forbudt at
lade dem løbe frit, enten skal de være i indhegning eller have snor på ??
Hanne/ som har rigeligt i en hund

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-08-08 09:14

Hm skrev:

> hej Kim
> s�d hjemme side, har h�rt af en som selv har en borzoi at der er forbudt at
> lade dem l�be frit, enten skal de v�re i indhegning eller have snor p� ??
> Hanne/ som har rigeligt i en hund

Ja, jeg har også hørt at mynder er dumme - at de skal have mundkurv på
- at de skal have masser af motion - og meget mere. Der findes en
gammel lov om at en hel række hunde, deriblandt også større mynder
skal være i snor efter kl 8 om aftenen eller sådan noget... Det er fra
dengang vi ikke havde sommertid.

Det der er forbudt er jagt med mynder. Mynder løber jo byttet op og
dræber det med et bid i nakken. Desuden har de fleste foreninger der
arrangerer løb krav om mundkurv under selve løbet, for at undgå
slagsmål om byttet i det tilfælde at den mekaniske "hare" stopper
utilsigtet.

Behovet for motion er for en borzois vedkommende kortvarigt at få lov
til at spæne alt hvad den kan. De er ikke gode at cykle med, fordi de
enten foretrækker gang, hvilket svarer til en 10-12 kilometer i timen,
eller også galop, hvilket helst skal være over 30 km/t - og allerhelst
60. En borzoi er ikke udholdende, den brænder ud efter en kilometer
eller to.

http://www.youtube.com/watch?v=JR5NENa1diI

Her en smagsprøve på lidt hyggeløberi, det er langt fra fuld kraft.
Min Jaroff kan sagtens gå uden snor på steder hvor der ikke er harer
og den slags. Hans jagtinstinkt er i øvrigt ikke specielt udpræget.
Men en borzoi er bestemt ikke en begynderhund.

Hilsen Kim

Fra : Hm

Dato : 09-08-08 16:38

[...]

*********