Golden på camping
Fra : Magit Jensen

Dato : 02-08-08 16:21

Min golden retriever, som ellers er en god og rar
hund, som altid har ligget i snor på campingpladsen,
og set på "trafikken" udenfor uden problemer, er
pludselig blevet sur på nogle af hundene og farer ud og
gør ad dem, uden dog at kunne nå ud til dem. Den
er vant til at ligge i snor udenfor herhjemme uden
problemer. Hvad gør vi ved det?

Mvh Margit

Fra : Bodil

Dato : 02-08-08 16:41

"Magit Jensen" <hassellunden@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør ad dem, uden dog at kunne nå ud til dem. Den
> er vant til at ligge i snor udenfor herhjemme uden

Hvor gammel er hunden?

Fra : Magit Jensen

Dato : 02-08-08 16:44

> [...]
> gør ad dem, uden dog at kunne nå ud til dem. Den
> er vant til at ligge i snor udenfor herhjemme uden

Hun er 8 år

Fra : Bodil

Dato : 02-08-08 18:15

> Hun er 8 år

Når en hund på 8 år pludselig begynder at opføre sig anderledes så er det
næsten altid et tegn på at der er noget galt, du må afsted til dyrlægen og
få hunden godt og grundig gennem tjekket, det kan fx være at hunden er ved
at blive blind, den kan have smerter, det kan være hørrelsen som svigter,
eller alt muligt andet.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-08-08 18:43

"Magit Jensen" <hassellunden@mail.dk> writes:

> [...]
> gør ad dem, uden dog at kunne nå ud til dem. Den
> er vant til at ligge i snor udenfor herhjemme uden

En teori: Hun er ved at blive døv. Derfor hører hun først de andre
hunde senere end hun plejer og bliver derfor forskrækket og prøver at
jage dem væk.

Som der allerede er skrevet: Smut en tur til eftersyn hos dyrlægen. Om
ikke andet, så for at udelukke at der er noget fysisk galt. Nogle
dyrlæger vil også kunne give et godt råd om adfærden.

Mvh Trine

Fra : Hm

Dato : 02-08-08 20:19

Jeg tror at hunden har lugtet den anden hunden før den ser eller høre den,
men dermed ikke sagt at et dyrlæge tjek ikke ville være ok.

Hanne