Ammetæve(r) søges til 10 hvalpe
Fra : Bufas

Dato : 31-07-08 11:03

Schæfertæve på 2 år som har fået 10 hvalpe som er 8 dage gamle. (født 23.
juli 2008)

Hun har fået konstateret betændelse i yveret, og der er gået koldbrand i den
ene digevorte - Dyrlægen siger at hun har en uge (max) så skal hun opereres
eller aflives.

Pt. har hun mælk nok, men det bliver nok ikke ved.

Så har du kendskab til en tæve som er falsk drægtig og har mælk i yveret
eller en tæve som f.eks. kun har fået en hvalp eller to, som evt. kan have
nogle flere hvalpe.

Så kan ejeren kontaktes.

Ejeren, Kasja Ferens, bor ved Bjerringbro (Mellem Randers, Viborg og Århus),
og kan kontaktes på 30 85 08 70.

Send gerne dette videre til dine hundevenner, måske er der en der kender en
tæve...

/Bufas

--
www.appenzeller.dk Abora vom Höfli
www.razco.dk Røbi von Razco

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-07-08 11:21

"Bufas" <bufas@MØGhund.dk> writes:

> Hun har fået konstateret betændelse i yveret, og der er gået koldbrand
> i den ene digevorte - Dyrlægen siger at hun har en uge (max) så skal
> hun opereres eller aflives.

Skal sådan en dievorte ikke bare fjernes øjeblikkeligt, hvis ikke hun
skal dø af blodforgiftning?

> Ejeren, Kasja Ferens, bor ved Bjerringbro (Mellem Randers, Viborg og
> Århus), og kan kontaktes på 30 85 08 70.

Vi bor godt nok lige ved siden af, men der er ikke meget mælk at hente
i Siri og jeg tror ikke jeg har nok til 10 hvalpe, hvis Ellen også
skal have.

Mvh Trine

Fra : Bufas

Dato : 31-07-08 11:30

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> Skal sådan en dievorte ikke bare fjernes øjeblikkeligt, hvis ikke hun
> skal dø af blodforgiftning?

Jeg er "bare" formidler, men da dyrlægen har været involveret, går jeg
stærkt udfra at dette er på sin plads mht. behandlingen.
Jeg er ikke dyrlæge, så jeg vil ikke kloge i det

> Vi bor godt nok lige ved siden af, men der er ikke meget mælk at hente
> i Siri og jeg tror ikke jeg har nok til 10 hvalpe, hvis Ellen også
> skal have.

Jeg tror oxo det er bedst at Ellen "holder den mælk for sig selv"

Mange hilsner

Bufas

Fra : C.H

Dato : 31-07-08 11:59

"Bufas" <bufas@MØGhund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Århus), og kan kontaktes på 30 85 08 70.
>
> Send gerne dette videre til dine hundevenner, måske er der en der kender

Der findes vist et netværk til netop denne situation... Jeg tjekker det lige
ud....

Connie

Fra : C.H

Dato : 31-07-08 12:03

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:g6s5o7>>

> Der findes vist et netværk til netop denne situation... Jeg tjekker det
> lige ud....

Nå, det var hurtigt gjort:

http://www.123hjemmeside.dk/fambach

Connie

Fra : Bufas

Dato : 31-07-08 13:04

Sidste nyt:

Tæven er blevet aflivet her kl. 12.

Hvalpene er nu undervejs til en potientiel amme i Kolding.

Det er uvist om tæven vil have hvalpene, eller nogen af dem...

Så derfor er det nu endnu mere vigtigt at der kan findes en eller flere
ammer !!!

/Bufas

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-07-08 14:11

"Bufas" <bufas@MØGhund.dk> writes:

> Tæven er blevet aflivet her kl. 12.

Hvor er det trist når det går sådan.

> Hvalpene er nu undervejs til en potientiel amme i Kolding.
>
> Det er uvist om tæven vil have hvalpene, eller nogen af dem...

Vi krydser fingre. Skriv lige tilbage om hvordan det går, ikke?

Mvh Trine

Fra : Bufas

Dato : 31-07-08 14:18

> Vi krydser fingre. Skriv lige tilbage om hvordan det går, ikke?

Skal jeg nok, så snar jeg ved noget...

/Bufas
-som håber, at hvalpene finder en ny mor, og tak til de som vil hjælpe og
vidre sender den oprindelige meddelse på mail til de der måske kender en,
som kender en, som kender en.....

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 31-07-08 14:53

> [...]
> vidre sender den oprindelige meddelse på mail til de der måske kender en,

Hej Bufas

Jeg har sendt mailen videre til mine hundes opdrættere, som ganske vist
begge bor på Sjælland, men måske de kender nogen i Jylland, der kan hjælpe.

mvh Anelise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 01-08-08 21:21

> [...]
> vidre sender den oprindelige meddelse på mail til de der måske kender en,

hej igen Bufas

kender du denne side om ammeservice på Hunde-info ? :

http://www.hundene.dk/forum/messages/12/1842.html?1197547535

Her kunne du også indrykke annoncen.

mvh Anelise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 01-08-08 18:37

> [...]
>
> Det er uvist om tæven vil have hvalpene, eller nogen af dem...
>
> Så derfor er det nu endnu mere vigtigt at der kan findes en eller flere

hej Bufas

desværre havde ingen af mine hundes opdrættere kendskab til en evt. amme,
men har sendt mailen videre.

Ved du noget om hvalpenes situation ?

mvh Anelise

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-08-08 18:01

"Bufas" <bufas@MØGhund.dk> wrote in message
> [...]
> opereres eller aflives.
>
> Pt. har hun mælk nok, men det bliver nok ikke ved.

Lortesituation....

Jeg bor i KBH og kender ingen tæver, men hvis jeg kan hjælpe, så sig til.
Jeg er alligevel søvnløs og kan godt opflaske nogle.

Fra : Bufas

Dato : 01-08-08 22:03

Hey !

Tæven i Kolding tog godt mod de 10 hvalpe

På søndag vil de 5 af dem blive prøvet om de vil tilpasse sig en anden amme,
så tæven i Kolding ikke skal have 11 hvalpe at opfostre.

/Bufas

Tak for hjælpen alle sammen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-08-08 07:46

"Bufas" <bufas@MØGhund.dk> writes:

> Tæven i Kolding tog godt mod de 10 hvalpe

Det var vel nok dejligt at høre.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-08-08 11:29

> [...]
>
> På søndag vil de 5 af dem blive prøvet om de vil tilpasse sig en
> anden amme, så tæven i Kolding ikke skal have 11 hvalpe at

Åh, hvor lyder det dog dejligt. Jeg har tænkt meget på de små
hvalpe, så det er med stor glæde jeg læser dit indlæg. Håber på det
bedste for de små.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hm

Dato : 02-08-08 12:51

Dejligt at høre at hvalpene fandt en ny mor!!
Kan ikke lade være at tænke på, at det kostede livet på en tæven på kun 2
år.
Hanne/ som altså er lidt pivet ind imellem

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 02-08-08 13:37

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> Dejligt at høre at hvalpene fandt en ny mor!!
> Kan ikke lade være at tænke på, at det kostede livet på en tæven på kun 2
> år.
> Hanne/ som altså er lidt pivet ind imellem

hej Hanne

de tanker har jeg også haft. Men i hvert fald godt, hvis det kommer til at
gå fint med hvalpene.

mvh Anelise

Fra : Cia Sander

Dato : 02-08-08 22:16

Bufas <bufas@MØGhund.dk> skrev:
>Hey !
>
>Tæven i Kolding tog godt mod de 10 hvalpe

Det var godt og høre. Hvis det lige havde været et
par uger før, kunne Biva også have hjulpet, men
hun har ikke mælk mere.

Trist at morhunden ikke klarede den.