"Dyre" vaner
Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-08 12:41

Jeg sad og så morgen-tv i morges mens jeg drak min te. Jeg havde
nær fået teen galt i halsen, da en livsstilsekspert (som jo er meget
in), fremviste ting og sager i hunde/kattetilbehør. Først så man en
lækker pude til en lille hund eller en kat. Den kostede "kun"
14.000,- kr., men så var den også lavet af Opossumpels, men den
kunne dog ikke tåle at der blev tisset på den.

Det næste var et designerhalsbånd til kat fra en guldsmed, med
kattens navn i guld sat på. Det kostede 12.000,- kr. Så kom en
(meget lækker) transporttaske af kernelæder til 12.500,-, og sådan
blev det ved. Der var også en lille flad stofbeholder til
hundeposer, fordi nogle mennesker jo ikke ligefrem vil skilte med
hundeposerne (sagde han). Jeg er ikke så meget inde i
designermønstre, men det lignede noget Gucci eller Dolce & Gabbana
mønster det stof den var syet af. Den kostede også en formue. Og
forresten var der også et hundehalsbånd med matchende snor til
3.500,- .

Helt ærligt - undrer det mon nogen at jeg hylede af grin. Har folk
dog ikke andet at bruge deres penge til ? Jeg mener at bare vore dyr
får al den kærlighed og pleje og god kost de behøver, så er de
snobbeting da komplet overflødige. Jeg troede i min naivitet, at det
kun er noget der kan købes i Staterne. LOL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-07-08 13:00

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:

> [...]
> al den kærlighed og pleje og god kost de behøver, så er de snobbeting
> da komplet overflødige. Jeg troede i min naivitet, at det kun er noget

Jeg tror bare jeg ville have rystet opgivende på hovedet. Mon også de
mennesker de køber den slags ting udskifter hunden eller katten, når
pelsens farve ikke lige er moderigtig mere? Man kan jo bare købe en
ny. Suk.

Mvh Trine

Fra : OZ3BTO

Dato : 30-07-08 19:17

> Jeg tror bare jeg ville have rystet opgivende på hovedet. Mon også de
> mennesker de køber den slags ting udskifter hunden eller katten, når
> pelsens farve ikke lige er moderigtig mere? Man kan jo bare købe en
> ny. Suk.
>
> Mvh Trine
>
> --
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde
>
> http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Nej det er de samme mennesker som bruger 10-15.000 på indkøb af hund fordi
den skal være raceren og med rette forældre osv

Fra : Pwh

Dato : 30-07-08 21:34

OZ3BTO, skrev:

> Nej det er de samme mennesker som bruger 10-15.000 på indkøb af hund
> fordi den skal være raceren og med rette forældre osv

Det var da en tåbelig sammenligning, jeg ser da intet forkert i at ville
betale for kvalitet for evnt at blive sparet for dyrelægeregninger senere hen.

/Jens (med en "billig" blandingshund der lige har kostet 16000kr til dyrelæge)

Fra : OZ3BTO

Dato : 30-07-08 21:45

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hen.

> /Jens (med en "billig" blandingshund der lige har kostet 16000kr til

Jeg tænker på de personer som gerne tager hvorsom helst hen i verden for at
få hunden som er i familie med en kendt´s hund ... læste for ikke så længe
siden om en tysk kvinde der havde været i USA for at købe et kræ der var i
familie med hiltons og betalte en formue for den

Den med dyrlægen koster nu engang det som det koster dog kan man altså også
behandle dyr for meget... Jeg har set bla. hunde og katte som burde være
aflivet istedet for behandling

Den ene en broholmer med meget dårlige hofter og ryg den kunne knapt gå,
kunne ikke sidde og havde store problemer med at rejse sig op.. sådan et liv
skal min hund ihvertfald ikke igennem så vil jeg hellere give ham fred

Fra : Pwh

Dato : 30-07-08 22:05

OZ3BTO, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tænker på de personer som gerne tager hvorsom helst hen i verden
> for at få hunden som er i familie med en kendt´s hund ...

Det var så ikke lige det du skrev, vi er ikke tankelæsere.

> Den med dyrlægen koster nu engang det som det koster dog kan man
> altså også behandle dyr for meget... Jeg har set bla. hunde og katte
> som burde være aflivet istedet for behandling

Der kan du jo i vid udstrækning komme det i forkøbet ved at købe raceren
fra gode linier, blandingshunde som mine er rent lotteri.

> [...]
> gå, kunne ikke sidde og havde store problemer med at rejse sig op..
> sådan et liv skal min hund ihvertfald ikke igennem så vil jeg

Det er også min indstilling, men til gengæld strækker jeg mig langt økonomisk
hvis jeg føler mig rimeligt sikker på at mine dyr kan blive heldbredt.
Nu tager forsikringen heldigvis brodden af de regninger jeg har fået hidtil.
Tror at min Angel i runde tal har kostet 22000kr til dyrelæge indtil videre,
og hun er da ellers at betragte som en sund og rask hund, men det løber op.
Min kat har vel kostet ca 15000kr og Tyson kun ca 2000kr.
I de tal har jeg ikke medregnet kastraktioner/sterelicationer/heldbredscheck,
men kun uforudsete udgifter til dyrelægen.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-07-08 22:24

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Der kan du jo i vid udstrækning komme det i forkøbet ved at købe raceren
> fra gode linier, blandingshunde som mine er rent lotteri.

Nemmerlig Jensen.
Nu kan man jo aldrig gardere sig selvom man har en raceren hund.
Min havde da lidt betændelse i det ene øre for et par år siden

> [...]
> I de tal har jeg ikke medregnet
> kastraktioner/sterelicationer/heldbredscheck,
> men kun uforudsete udgifter til dyrelægen.

Det lyder helt voldsomt.
Selvom Schæferen siges at have frygtelig mange forskellige sygdomme er
det mig aldrig lykkedes i de mange år jeg har haft dem at betale andet stort
set end de gængse vaccinationer.
Jeg kan selvfølgelig blot have været heldig igennem 25 år med 7 tror jeg det
er jeg har haft forden hvalpe.

Fra : Pwh

Dato : 30-07-08 22:50

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nemmerlig Jensen.
> Nu kan man jo aldrig gardere sig selvom man har en raceren hund.
> Min havde da lidt betændelse i det ene øre for et par år siden

Så skar du det vel bare af går jeg ud fra

> Det lyder helt voldsomt.

Kbh priser
Bare den sidste tur Angel har været igennnem til 15000kr uden der
i princippet var noget galt, men hun er da blevet undersøgt grundig må jeg sige.
Det der løste hende halteri kunne været klaret med nogle indsprøjtninger
og at have holdt hende i ro, men det ved man jo først bagefter.

> [...]
> betale andet stort set end de gængse vaccinationer.
> Jeg kan selvfølgelig blot have været heldig igennem 25 år med 7 tror

Tror også bare Angel har været lidt uheldig, og så er jeg da også hurtigere
til at fise til dyrelægen når hun nu er forsikret hvor man måske ellers havde
set tiden an og ladet tiden evnt læge sårene.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 31-07-08 09:49

On Wed, 30 Jul 2008 23:04:45 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Der kan du jo i vid udstrækning komme det i forkøbet ved at købe raceren
>fra gode linier, blandingshunde som mine er rent lotteri.

Heldigvis er der meget få nitter imellem!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Pwh

Dato : 31-07-08 17:03

Leyna, skrev:

> Heldigvis er der meget få nitter imellem!

Det mangler der vist statistik grundlag for at sige
Jeg tror personligt ikke på den skrøne om at blandingshunde
skulle værer sundere end racerene hunde.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 31-07-08 17:11

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det mangler der vist statistik grundlag for at sige
> Jeg tror personligt ikke på den skrøne om at blandingshunde
> skulle værer sundere end racerene hunde.

Når man skimmer de indlæg der er om syge hunde, allergi med videre er det
oftest bastarderne der er syge

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 31-07-08 17:52

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Når man skimmer de indlæg der er om syge hunde, allergi med videre er
> det oftest bastarderne der er syge

Det tror jeg nærmere er dit valg og læse det sådan, den opfattelse her jeg ikke.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 31-07-08 18:18

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >>

> Det tror jeg nærmere er dit valg og læse det sådan, den opfattelse her jeg
> ikke.

jov da
det siger du da selv

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 31-07-08 18:36

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >>

> jov da

Så må du komme med nogle konkrete eksempler,
jeg kan da mindes nogle stykker af de faste skribenter med racehunde
der har skrevet om sygdomme hos deres hunde, ligesom der også er
det hos blandinger.
Men at sige at der her i gruppen er overvægt den ene eller anden vej er
en gang sludder.

> det siger du da selv

Nope, jeg afviser bare den skrøne der IRL hersker om at
blandingshunde er sundere end racehunde, det tror jeg ikke på.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 31-07-08 20:05

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nope, jeg afviser bare den skrøne der IRL hersker om at
> blandingshunde er sundere end racehunde, det tror jeg ikke på.

Det må du selv om men det er fakta som jeg kan bevise men jeg gider bare
ikke

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 31-07-08 21:03

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det må du selv om men det er fakta som jeg kan bevise men jeg gider
> bare ikke

Er det ovenikøbet fakta at blandingshunde er sundere end racehunde,
det anede jeg ikke

/Jens (som da tror John på hans ord)

Fra : jopa

Dato : 31-07-08 21:29

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Er det ovenikøbet fakta at blandingshunde er sundere end racehunde,
> det anede jeg ikke

Jeg er såmænd bare overbevist om at avlsarbejde også indebærer opmærksomhed
på diverse sygdomme som jeg ved/tror på at seriøse klubber gør noget ved.
Dette medfører formentlig en begrænsning og på lang sigt en sundere
hunderace end dem der ikke er obs på sygdomme og bare avler på kryds og
tværs.

Derfor vil jeg påstå at rene racer for det meste er sundere end "uægte"

Det er blot min teori og erfaring.
Jeg kan selvfølgelig kun udtale mig om min hunds race og de mennesker jeg
kender og omgåes med samme race.
Der er ikke de store sygdomsproblemer.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-08-08 05:14

jopa, skrev:
> [...]
> "uægte"
> Det er blot min teori og erfaring.
> Jeg kan selvfølgelig kun udtale mig om min hunds race og de mennesker

Teoretisk set burde du have ret, desværre er det bare ikke statistisk underbygget.
Der er stadig mange mennesker der mener at gadekryds er sundere end racehunde,
det tror jeg er noget vrøvl, men om racehunde er sundere end gadekryds
er og bliver rent gætteri. Der er nok for mange useriøse avlere til at det er sandt.
Min egen lommestatestik fra IRL siger mig at det er meget fifty/fifty,
du må jo også tænke på at mange racehunde har medfødte defekter som
på godt og ondt hører racen til, det trækker jo også ned for racehunde.

/Jens

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-07-08 22:18

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev

> [...]
> siden om en tysk kvinde der havde været i USA for at købe et kræ der var
> familie med hiltons og betalte en formue for den

Ja det er jo tåbeligt men svært at sætte sig ind i.
Der findes jo også mennesker der eksvis køber et frimærke til en Mille.

Jeg går da også efter kendisser når jeg skal vælge hund. Altså
hundekendisser

Milo's far er Tysk champion og farfar er verdensvinder fra 2004.
det er da et helt spændende detektivarbejde at søge efter netop den hund man
ønsker og så måske betale lidt mere end gængs.

Det er så ikke sikkert at man får den perfekte hund, men sjovt er det da, og
jeg kan faktisk ikke bruge det til en skid.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Leyna

Dato : 31-07-08 09:46

On Wed, 30 Jul 2008 20:17:29 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

>Nej det er de samme mennesker som bruger 10-15.000 på indkøb af hund fordi
>den skal være raceren og med rette forældre osv

Det synes jeg da overhovedet ikke man kan sammenligne. Det er da noget
mere seriøst at købe en hund efter gode linier end at bruge dyret som
pyntegenstand...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Pwh

Dato : 31-07-08 17:07

Leyna, skrev:

> Det synes jeg da overhovedet ikke man kan sammenligne. Det er da noget
> mere seriøst at købe en hund efter gode linier end at bruge dyret som
> pyntegenstand...

Det kan jo også værer for at få nogle bestemte egenskaber som
man bruger i en hobby som træning/udstilling eller måske avl.
I ingen af de tilfælde vil en blandingshund egne sig, sådan en får
man sig når ønsket "bare" er at få sig en selskabshund.

/Jens (med to selskabshunde og en selskabskat)

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 30-07-08 13:54

> [...]
> den kærlighed og pleje og god kost de behøver, så er de snobbeting da
> komplet overflødige. Jeg troede i min naivitet, at det kun er noget der

Hej Tove

jeg er helt enig med dig, hundene er da fuldstændig ligeglade med, om de har
et genbrugshalsbånd på, og hvad foderet serveres i.
Det, der betyder noget for vores dyr, er nok mere, at vi er sammen med dem
og foretager os spændende ting sammen med dem.
Hvis vi så også sørger for, at de får et kvalitetsfoder og bliver passet med
dyrlægebesøg, når det er nødvendigt, tror jeg, vi har gjort det rigtige som
hunde/katteejere.

Jeg holder bladet "Vi med hund", der har nogle rigtig gode artikler, men
altså også nogle fuldstændigt fjollede reklamer for hundeartikler i stil med
dem, du beskriver.
Når jeg ser dem, ryster jeg også overbærende på hovedet og tænker Vorherre
bevar´s.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-07-08 18:54

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med dem, du beskriver.
> Når jeg ser dem, ryster jeg også overbærende på hovedet og tænker Vorherre

Jeg har også fået bladet en periode, men har lige sagt det op igen.
synes at rekvalmerne overskygger det brugbare. der er lidt for meget
pling-bing kontra seriøst hundestof.

Havde jeg måsen fuld af penge, kunne jeg da godt finde på at købe nogle
lækre dyre hundesenge, blot fordi jeg selv synes at det er et pænt møblement
i stuen, en flydepude i læder feks. men der stopper det også for mig.
Der er da også skudt flere luksuriøse butikker op, hvor man skal lede længe
efter noget praktisk og prismæssigt til at komme i nærheden af, så der må jo
være et marked for det.
Meeen hvor det vender sig i mig, når der kommer en madamme marcherende med
en chihuaua under armen, gejlet ud i tøj og pling-bing..altså.. hvor
heeeeerre bevares! ((-;

Mvh. Marie

Fra : OZ3BTO

Dato : 30-07-08 19:27

> [...]
> dem, du beskriver.
> Når jeg ser dem, ryster jeg også overbærende på hovedet og tænker Vorherre

Syntes nu ikke at tingene der er rekvalme for i vi med hund er de dyre..
Jow det er da lidt dyere som normalt men er jo så også lidt anderledes.
Nogen ting er dog ting man kunne undvære

Fra : jopa

Dato : 30-07-08 13:57

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Helt ærligt - undrer det mon nogen at jeg hylede af grin. Har folk dog
> ikke andet at bruge deres penge til ?

Nu er vi nogen der elsker vores hunde, og har vi råd til dyre biler, og
designerkøkkener har vi vel også råd tl at forkæle vores hunde

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-08 14:22

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Nu er vi nogen der elsker vores hunde, og har vi råd til dyre
> biler, og designerkøkkener har vi vel også råd tl at forkæle
> vores hunde

Helt rigtigt, men der er jo mange måder at forkæle på. Bare dyrene
har det godt, det er trods alt det vigtigste.

Fra : jopa

Dato : 30-07-08 15:08

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Helt rigtigt, men der er jo mange måder at forkæle på. Bare dyrene har det
> godt, det er trods alt det vigtigste.

Jeg har da tænkt mig at købe noget pænt tøj til Milo, men syntes ikke de har
i store størrelser.
Konen har syet en flot lyserød sløjfe som halsbånd

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : JB

Dato : 30-07-08 15:16

> [...]
> har i store størrelser.
> Konen har syet en flot lyserød sløjfe som halsbånd

Du må da kunne finde en forretning med smart tøj til store hunde. Det er da
synd for Milo, at han ikke er passende klædt.

hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 30-07-08 15:20

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev

> Du må da kunne finde en forretning med smart tøj til store hunde. Det er
> da synd for Milo, at han ikke er passende klædt.

Det næste tøj han skal have er en mundkurv.
Men det kan vente til næste sommer når han skal vaccineres igen
Tror dyrlægen er lidt træt af mig og Milo

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : JB

Dato : 30-07-08 15:24

> [...]
> Men det kan vente til næste sommer når han skal vaccineres igen
> Tror dyrlægen er lidt træt af mig og Milo

Så må du jo finde en pæn en.

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 30-07-08 18:08

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev

> Så må du jo finde en pæn en.

Der findes faktisk flere modeller, men den skal jo kun bruges den ene gang
om året.
Han kan under ingen omstændigheder døje dyrlægen.
Slet ikke når han stikker

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-07-08 18:55

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Så må du jo finde en pæn en.

ja, man må vel kunne finde en med nitter og greje på.. LOL..

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-08 19:26

> [...]
> Men det kan vente til næste sommer når han skal vaccineres igen
> Tror dyrlægen er lidt træt af mig og Milo

Nååårh, stakkels Milo. Han kan da ikke gøre for at han er en
tøsedreng der er ræd for nåle, men det er der jo selvfølgelig mange
mænd der er.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-07-08 21:09

> Nååårh, stakkels Milo. Han kan da ikke gøre for at han er en tøsedreng der
> er ræd for nåle, men det er der jo selvfølgelig mange mænd der er.

ROFL....

Er der noget om at schæfere er mere "pivede" med visse ting?, min dyrlæge
har flere gange sagt, at schæferne er de mest pivede hvad angår stik og den
slags, end så mange andre typer.
lidt spøjst hvis det er tilfældet, med tanke for hvad de kan præstere
ellers.. (-;

Mvh. Marie -hvis hunde naturligvis ikke er pivede for at blive stukket af en
smule nål.. (-;

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-08 21:19

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse
> [...]
> præstere ellers.. (-;
>
> Mvh. Marie -hvis hunde naturligvis ikke er pivede for at blive

Jeg tror ikke at schæfere generelt er mere pivede end andre hunde.
Det var Asia ihvertfald ikke hun tog alting i stiv pote, også
dyrlægebesøg med hvad der deraf følger af stikkeri og lignende. Hun
blev jo som niårig opereret og fik fjernet livmoderen og fik også
saltvandsindsprøjtninger, og der var ikke bare et lille tegn på
piveri, men hun har måske været undtagelsen der bekræfter reglen.

Fra : Pwh

Dato : 30-07-08 21:37

Tove Krieger, skrev:
> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Nååårh, stakkels Milo. Han kan da ikke gøre for at han er en
> tøsedreng der er ræd for nåle, men det er der jo selvfølgelig mange
> mænd der er.

Nemlig, men man kan ikke engang kalde ham en tøsedreng,
for min tøsehund Angel blinker ikke engang med øjnene når hun bliver stukket.
Tyson som ellers er lidt af en piveskid (er jo ½ schæfer) rører det
heller ikke at blive stukket

/Jens (som heller ikke er bange for nåle)

Fra : Leyna

Dato : 31-07-08 09:58

On Wed, 30 Jul 2008 16:08:22 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

>Jeg har da tænkt mig at købe noget pænt tøj til Milo, men syntes ikke de har
>i store størrelser.
>Konen har syet en flot lyserød sløjfe som halsbånd

Så tror da fanden at han stadig tisser som en tøs!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 31-07-08 10:26

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> Så tror da fanden at han stadig tisser som en tøs!

Han er fars tøs

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 31-07-08 17:10

Leyna, skrev:
> On Wed, 30 Jul 2008 16:08:22 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>

> Så tror da fanden at han stadig tisser som en tøs!

Milo bliver garanteret pyntet op som en lille pige så snart
John er ude af huset, det forklarer jo en hel del

/Jens (som synes at schæfere er tøsede nok uden pynt)

Fra : Leyna

Dato : 31-07-08 09:44

On Wed, 30 Jul 2008 13:41:01 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Helt ærligt - undrer det mon nogen at jeg hylede af grin.

Lidt faktisk. Jeg synes nærmere det er sørgeligt.

Da Oy vandt en plads i "Vi med hund" (fotokonkurrence) vandt han sørme
osse et gavekort til en "trendy" dyrehandel. Det var noget med tøjsæt,
matchende halsbånd og snor, sko, designermøbler/puder/kurve osv.
Jeg må erkende at jeg ikke har investeret i "Vi med hund" siden, for
at støtte en forretning der laver dyrene om til påklædningsdukker
eller pyntegenstand er i min verden SÅ forkert.

Mine hunde har en løbegård hvor de kan røre sig, og de har et
"hundehus" (rum i stalden), hvor der snildt kunne blive plads til 10
store hunde mere. Det tror jeg ærlig talt at de har større glæde af en
"løbegård" på 10 kvm. og et lille "designer-hundehus" hvor de end ikke
ville kunne vende sig. Der skal være plads til begejstring!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-08 11:58

> Lidt faktisk. Jeg synes nærmere det er sørgeligt.

Ok, så tragikomisk da. Jeg tror også at du havde trukket på
smilebåndet, hvis du havde set det feminine "mandfolk" der
præsenterede herlighederne. Morten fra morgen-tv der snakkede med
ham, havde altså også svært ved at holde masken.

Jeg kom uvilkårligt til at tænke på alle de stakkels amerikanske
vovser, især pudler der er farvet lyserøde, lilla og andre
pastelfarver, og så har de også neglelak på kløerne for at fuldende
det groteske. Hvor er det altså synd at de ikke bare kan få lov til
at se ud som de normalt gør fra naturens hånd.

Fra : Pwh

Dato : 31-07-08 17:16

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> det groteske. Hvor er det altså synd at de ikke bare kan få lov til
> at se ud som de normalt gør fra naturens hånd.

Tror såmænd ikke på det generer hundene videre,
de er måske bare glade for lidt opmærksomhed.
Men man kan tvivle på at de får lov til at opfører sig som
hunde nogensinde, og det er så synd for dem.

Her da Angel var blevet åbnet i skulderen fik hun
en af mine t-shirts på for at beskytte såret.
Det klædte hende faktisk på en besynderlig måde,
den strammede mere over skuldrene på hende end på mig
så hun lignede såden en slags bodybuilderhund

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-08 17:26

> [...]
> den strammede mere over skuldrene på hende end på mig
> så hun lignede såden en slags bodybuilderhund

Og så var det lige, at du skulle have været vaks med kameraet. Det
ville jeg da godt se et billede af. Håber at hendes skulder har det
godt nu.

Fra : Pwh

Dato : 31-07-08 17:56

Tove Krieger, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Og så var det lige, at du skulle have været vaks med kameraet. Det
> ville jeg da godt se et billede af. Håber at hendes skulder har det
> godt nu.

Kameraet er gået i udu, ellers havde i fået et billede.
Men når jeg køber et nyt skal jeg nok klæde hende ud igen

Hendes skulder ser ud til at værer helt ok igen, så jeg er stille
og roligt ved at gå tilbage til hende gamle tempo med legeri/svømning.
Det har bestemt ikke passet damen at skulle holde sig i ro og bare
gå nogle fredelige ture, hun elsker at bruge sig selv

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-08 18:31

> Kameraet er gået i udu, ellers havde i fået et billede.
> Men når jeg køber et nyt skal jeg nok klæde hende ud igen

Nej da. Det vil da være synd at klæde hende ud. Jeg nøjes med at se
hende for mig.

> [...]
> legeri/svømning. Det har bestemt ikke passet damen at skulle
> holde sig i ro og bare gå nogle fredelige ture, hun elsker at

Så er det jo godt, at hun har en far der ved hvad man skal gøre i
det tilfælde. Sådan nogle krudtugler kender jo ikke deres
begrænsning.

Fra : Pwh

Dato : 31-07-08 18:41

Tove Krieger, skrev:

> Så er det jo godt, at hun har en far der ved hvad man skal gøre i
> det tilfælde. Sådan nogle krudtugler kender jo ikke deres
> begrænsning.

Jeg tror at hunde synes at mennesker er meget praktiske at have til tider

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 31-07-08 18:02

> [...]
>

> Og så var det lige, at du skulle have været vaks med kameraet. Det ville
> jeg da godt se et billede af. Håber at hendes skulder har det godt nu.

hej Tove

jeg brugte også en T-shirt til Sia, da hun var blevet steriliseret i
foråret - hendes udtryk siger alt om, hvad hun mente om det :

http://picasaweb.google.com/Nilleslyst/SallyOgSia/photo#5229222321205159138

så den blev hurtigt fjernet igen, og hun lod såret være i fred alligevel.

mvh Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-08 18:40

> [...]
> http://picasaweb.google.com/Nilleslyst/SallyOgSia/photo#5229222321205159138
>
> så den blev hurtigt fjernet igen, og hun lod såret være i fred

Hej Anelise.

Herregud dog, hvor ser hun slukøret ud. Der er ingen tvivl om, at du
ikke liiiige har været hendes yndlingsmor på det tidspunkt.

Hun er også blevet rigtig stor og flot efterhånden, hun og Sally er
jo snart lige store. De klæder også hinanden de skønne vovsedyr.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 31-07-08 19:08

> [...]
>
> Hun er også blevet rigtig stor og flot efterhånden, hun og Sally er jo
> snart lige store. De klæder også hinanden de skønne vovsedyr.

Ja, og selv om Sally er 6 år og Sia kun 1½, har de det herligt sammen og er
meget glade for hinanden. Det er derfor, at jeg altid har to hunde "ad
gangen", for de giver hinanden noget, som vi ikke kan give dem.

mvh Anelise

Fra : Leyna

Dato : 31-07-08 20:22

On Thu, 31 Jul 2008 19:01:39 +0200, "A. S. Nielsen"
<nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote:

> [...]
>
>så den blev hurtigt fjernet igen, og hun lod såret være i fred alligevel.

Nu "kom jeg til" lige at lure de andre billeder osse, og opdagede at
du havde min Vaks som klon.
Er Sally ren lab? Hun ligner nemlig Vaks til forveksling.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 31-07-08 20:58

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Iflg. hendes papirer så er hun
Tror du ikke også, at Vaks er det, altså ren lab ?

mvh Anelise

Fra : Leyna

Dato : 31-07-08 22:43

On Thu, 31 Jul 2008 21:57:59 +0200, "A. S. Nielsen"
<nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Iflg. hendes papirer så er hun
>Tror du ikke også, at Vaks er det, altså ren lab ?

Nej, det ved jeg med sikkerhed at han IKKE er. Vaks' mor var ren
Flatter med fine papirer og alting, men hvem hans far var er der ingen
der aner.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-08-08 05:15

Leyna, skrev:

> Nej, det ved jeg med sikkerhed at han IKKE er. Vaks' mor var ren
> Flatter med fine papirer og alting, men hvem hans far var er der ingen
> der aner.

Kun Vaks's Far og Mor

/Jens