Et værre nattecirkus
Fra : Michael

Dato : 29-07-08 08:47

Hej,

Her i varmen døjer jeg utrolig meget med at sove. Vi har soveværelse på
1. sal, men jeg trækker altid ned på sofaen i stuen, da temperaturen er
et par grader lavere her om natten. Samtidig står alle vinduer og døre
åbne, og hundende kan frit gå ind og ud af huset som det passer dem.

I nat lå jeg således på sofaen og hev efter vejret. Ca kl 2 hvor jeg
endelig var døset hen, begyndte den ældste, Aslan min australske
hyrdehund, at opføre sig underligt. På gulvet ligger der en stor Fat Boy
sækkestol med et tæppe over som begge hunde ynder at ligge i. Her stod
han og dansede rundt og sagde sjove lyder der indikerede at han var
tydeligt irriteret over noget. Jeg opfattede det som om ham forsøgte at
"grave" et oksehudsben ned under tæppet, hvilket de begge kan finde på
at gøre, og at tæppet ikke ville flytte sig som han ville.

Derfor småskændtes vi i næsten 2 timer, hvor jeg med jævne mellemrum bad
ham smutte ud i haven. Men hver gang stod han tilbage samme sted og
udførte sin larmende krigsdans oven på Fatboy-sækken.

Til sidst blev det så møgtræls at jeg besluttede at stå op og tage hans
ben og kyle det langt væk. Kl var ca 03.45 så det var stadig ret mørkt.
Jeg bøjer mig ned for at samle benet op, for i sidste øjeblik at kunne
skimte at klumpen der lå der IKKE var noget ben men et PINDSVIN -
ARRGGGH. Jeg fik det største shock - det havde jeg simpelthen ikke
forventet. Fatter ikke hvordan han har kunne slæbe det ind uden at
stikke sig i munden. Han har tit ligget og gjort noget tilsvarende ude i
haven, men at tage skidtet med ind er aldrig sket før.

Efter at have konstateret at det var uskadt og intakt bar jeg det ud i
tæppet, og satte det i forhaven så han ikke kunne gentage seancen. På
vej ud kunne jeg konstatere at jeg havde glemt at sætte en skummadras
ind i haveskuret. Den havde den yngste, Marvin en Border Collie, valgt
at pulverisere fuldstændig ud over hele græsplænen. Jo, de har holdt
fest i nat. Efter endt cirkus kunne jeg få hele 2 timers ro inden
vækkeuret ringede. For pokker jeg er søvnig i dag.

Mvh
Michael

Fra : Michael

Dato : 29-07-08 09:01

Her er lige to billeder der viser Aslans udtryk i ansigtet når han er i
"det humør, samt Marvins fetisch for kapok/skumfyldninger i diverse
bløde genstande

http://www.control.aau.dk/~mj/temp/

Fra : lh

Dato : 29-07-08 11:08

"Michael" <hha@doh.dk> skrev i en meddelelse
> Her er lige to billeder der viser Aslans udtryk i ansigtet når han er i
> "det humør, samt Marvins fetisch for kapok/skumfyldninger i diverse bløde
> genstande
>
> http://www.control.aau.dk/~mj/temp/

Hej.

Hvis du har dørene åbne, så tror jeg at pindsvinet er kommet ind af sig
selv, men ved det naturligvis ikke. men da jeg dels er pindsvineplejer eller
har været, og dels selv har pindsvin i haven, så ved jeg de kan være meget
nysgerrige og leder her og der efter mad og vand.
Men bortset fra det, så er der vist ikke mange der sover "normalt" i disse
dage. Mine katte f.eks går nærmest helt i dvale i dagtimerne når det er så
varmt og så er de til gengæld meget aktive om natten!
Min hund har jeg derimod igen problemer med uanset varme eller ej. Hun sover
som en sten!!

lh

Fra : Michael

Dato : 29-07-08 11:18

> Hvis du har dørene åbne, så tror jeg at pindsvinet er kommet ind af sig
> selv, men ved det naturligvis ikke.

Så skal den lige forcere 5 høje trappetrin først

Fra : Sanne

Dato : 30-07-08 14:23

"Michael" <hha@doh.dk> skrev i meddelelsen
> Her er lige to billeder der viser Aslans udtryk i ansigtet når han er i
> "det humør, samt Marvins fetisch for kapok/skumfyldninger i diverse bløde
> genstande
>
> http://www.control.aau.dk/~mj/temp/

Hej Michael.

Wow, for nogle skønne, skønne billeder!!!
Og skønne hunde ser det ud til.
De måtte såment godt kommer her og ondulerer en skummadras *GG*

Mvh
Sanne

Fra : Michael

Dato : 31-07-08 21:12

> [...]
>
> Wow, for nogle skønne, skønne billeder!!!
> Og skønne hunde ser det ud til.
> De måtte såment godt kommer her og ondulerer en skummadras *GG*

hehe, mange tak.

Jeg har lige lagt et par billeder mere op som viser hvordan Aslan hygger
sig med pindsvin ude i haven.

Mvh
Michael

www.control.aau.dk/~mj/temp

Fra : Leyna

Dato : 29-07-08 11:03

On Tue, 29 Jul 2008 09:46:33 +0200, Michael <hha@doh.dk> wrote:

> [...]
>et par grader lavere her om natten. Samtidig står alle vinduer og døre
>åbne, og hundende kan frit gå ind og ud af huset som det passer dem.

Det problem tror jeg at vi er mange der har. En af de dér store
ventilatorer til at montere i loftet Har jeg fundet er ret effektive.
Desværre kan vi ikke selv have sådan en fætter, da her er alt for lavt
til loftet. Vi ville få en "gratis" klipning ofte.

Men jeg lukker nu alligevel altid dørene om natten, og hundene falder
da osse til ro, og med mindre ventilatorer går det fint.

Mht at slæbe "ting" ind... Vi har altså rotter på ejendommen (som vi
kæmper en brav kamp med) og forleden havde jeg set et par stykker,
hvoraf den ene af dem næsten kravlede over en af mine fødder. YIKES!
Ergo havde jeg fået rotter på hjernen. Da jeg ved midnatstid vil lukke
havedøren for natten har jeg lidt besvær med at kalde hundene ind. De
stod alle tre lige udenfor døren og stirrede på noget jeg ikke
umiddelbart kunne se. (Jeg er totalt natteblind). Første hund træder
så over tærsklen og ind kommer osse et "andet" dyr. Jeg hoppede 3
meter (okay, jeg hoppede de par cm loftet tillader *GG*), for jeg var
jo sikker på at jeg nu havde fået en rotte ind i huset. *GYS* Det var
dog ingen rotte, men en kæmpestor tudse. Den var osse helt uskadt, og
jeg bar osse denne "gæst" ud i forhaven hvor hundene ikke kunne
stresse den yderligere. *GG* Måske skal vi lade være med at købe
Gevalia kaffe, for så kan det være at vi kan begrænse mængden af
uventede gæster?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-07-08 12:07

> [...]
> hele græsplænen. Jo, de har holdt fest i nat. Efter endt cirkus
> kunne jeg få hele 2 timers ro inden vækkeuret ringede. For

Hvor er det dog et par skønne vovser du har. Især Aslan ser godt nok
noget "fræk" ud. Godt at du tog hånd om det lille pindsvin, som jo
har det bedst i haven.

Hvis du checker hvad det koster at købe en cirkusbillet, så har du
faktisk sparet mange penge (bortset fra udgiften til en ny madras)
, men jeg kan da godt forstå at du er træt oven på sådan en
nat. Og så den varme........stakkels vores dyr der tilmed er
forsynet med pels. Det er sikkert ikke spor morsomt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-08 05:45

Michael skrev:

> Fatter ikke hvordan han har kunne slæbe
> det ind uden at stikke sig i munden. Han har tit ligget og gjort
> noget tilsvarende ude i haven, men at tage skidtet med ind er aldrig
> sket før.

Vores tidligere hund - en golden - kunne ikke gå forbi et pindsvin uden at
samle det op og vende hjem med det - til stor irritation for min bedre
halvdel

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-07-08 09:09

"Hans Paulin skrev

> Vores tidligere hund - en golden - kunne ikke gå forbi et pindsvin uden at
> samle det op og vende hjem med det - til stor irritation for min bedre
> halvdel

Vi har to beagler - der er et værre cirkus hvis der er pindsvin i haven om
aftenen
Man skal være "hurtig" for at undgå for megen tuden/hylen: "Hej kom og se
hvad vi har fundet"

- Peter

Fra : Michael

Dato : 30-07-08 10:01

Peter Lykkegaard skrev:
> [...]
> om aftenen
> Man skal være "hurtig" for at undgå for megen tuden/hylen: "Hej kom og

Hahaha - Det er præcis med den på her.