Godbidder i en fornuftig størrelse til en ~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-07-08 11:02

Hej gruppe,

Jeg sidder her og fornøjer mig med et livstykke af en lille cairnhvalp på 10
uger - det er ikke nemt at holde masken, når han kommer galloperende igennem
stuen med en træsko størrelse 45...

Jeg har brug for nogle godbidder som er i en fornuftig størrelse - alle dem
jeg har set i de lokale supermarkeder er jo så store at min hund kommer til
at spise på dem en halv times tid - og så går noget af den opdragende effekt
jo fløjten..
Indtil videre har jeg brugt enkelte bidder af det hvalpefoder som vi fik med
fra opdrætteren (Hills) - men det er jo ikke så "festligt" som
belønning/bestikkelse.
Det skal helst være noget som man køber færdigt - jeg er ikke lige motiveret
for at købe en hel okselever og begynde at tørre den i små bidder i ovnen.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-07-08 11:10

> [...]
> Det skal helst være noget som man køber færdigt - jeg er ikke lige
> motiveret for at købe en hel okselever og begynde at tørre den i små

Mini Frolic, der kan deles i flere stykker, var måske en idé, men jeg har
aldrig selv brugt Frolic, fordi jeg ikke bryder mig om, at de indeholder
farvestoffer.

Olivers (www.olivers.dk) har nogle "training bites", der skulle være uden
farvestoffer (jeg har spurgt dem om det), de er bløde og kan deles i små
stykker, der sikkert passer til din lille hund.

God træning

mvh Anelise

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-07-08 19:57

> Olivers (www.olivers.dk) har nogle "training bites", der skulle være uden
> farvestoffer (jeg har spurgt dem om det), de er bløde og kan deles i små
> stykker, der sikkert passer til din lille hund.

Det lyder som et godt produkt - det må jeg prøve!

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : JB

Dato : 28-07-08 11:20

> [...]
> Det skal helst være noget som man køber færdigt - jeg er ikke lige
> motiveret for at købe en hel okselever og begynde at tørre den i små

Vi bruger kødboller, som normalt kommes i suppe. De kan skæres i små stykker
og er hurtigt spist.

Hilsen
Jytte

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-07-08 19:58

> Vi bruger kødboller, som normalt kommes i suppe. De kan skæres i små
> stykker og er hurtigt spist.

Det lyder også godt - men måske en smule upraktisk at have i lommen.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : JB

Dato : 30-07-08 12:04

> Det lyder også godt - men måske en smule upraktisk at have i lommen.
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Du skal bare have dem i en lille plasticpose, det er meget nemt.

Hilsen
Jytte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-07-08 11:28

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> writes:

> Jeg sidder her og fornøjer mig med et livstykke af en lille cairnhvalp
> på 10 uger - det er ikke nemt at holde masken, når han kommer
> galloperende igennem stuen med en træsko størrelse 45...

Hvor er billederne? :)

> [...]
> alle dem jeg har set i de lokale supermarkeder er jo så store at min
> hund kommer til at spise på dem en halv times tid - og så går noget af

Vores hund er også ret glad for Olivers Training Bites. Hun synes dog
godt de måtte være en anelse større - hun vejer selv omkring 75 kilo.
(http://olivers.dk/)

Vi fodrer også med Olivers foder. Siri er glad for det og så bliver
det leveret til døren. Det synes jeg er rart, for så slipper jeg for
at slæbe.

Held og lykke med din hvalp, Trine

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-07-08 20:04

> Hvor er billederne? :)

Jeg har desværre ikke en hjemmeside at uploade dem til - men kigger på noget
Picasa noget - så de skal nok komme

> [...]
>
> Vi fodrer også med Olivers foder. Siri er glad for det og så bliver
> det leveret til døren. Det synes jeg er rart, for så slipper jeg for

Det er der jo flere som har anbefalet - så det må der jo være noget om

75 Kg når vores lille terrorist nok ikke op på - opdrætteren sagde han
vejede 2.6 kg da vi hentede ham for en uge siden - og dagsrationen af
hvalpefoderet er 105 gram....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-07-08 12:34

> [...]
> Det skal helst være noget som man køber færdigt - jeg er ikke lige
> motiveret for at købe en hel okselever og begynde at tørre den i små

Nettos små runde frikadeller er som regel et stort hit, og sådan en enkelt
frikadelle kan skæres i rigtig mange små stykker.. køb en pakke og frys det
ned i passende portioner, så er der altid bestikkelse i huset..
eller pølser i småstykker, eller olivers trainingbite`s som der er nævnt, de
er dejligt bløde.
frolic laver nogle små størrelser som også er bløde og kan deles.

Mvh. Marie -også med en cairn.. (-;

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-07-08 20:05

> [...]
> de er dejligt bløde.
> frolic laver nogle små størrelser som også er bløde og kan deles.

Også interessant - men samme anke ang. "mobilt" brug

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-07-08 20:16

> Også interessant - men samme anke ang. "mobilt" brug

putter du stykkerne i en lille pose og derefter i lommen, tasken eller hvad
du har dem i, betyder det nu intet.

Mvh. Marie

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-07-08 14:58

"Andreas M. Hansen" skrev

> Det skal helst være noget som man køber færdigt - jeg er ikke lige
> motiveret for at købe en hel okselever og begynde at tørre den i små
> bidder i ovnen.

Vi bruger tørfoder, ovntørret rugbrød (små stykker), gulerod, knækbrød til
vore to beagler

Vi købte på et tidspunkt nogle hundekiks hos den lokale dyrehandel
De giver tilsyneladende løs mave (værst hos den yngste) så det er max to-tre
om dagen

- Peter

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-07-08 15:39

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Andreas M. Hansen" skrev

> Vi bruger tørfoder, ovntørret rugbrød (små stykker), gulerod, knækbrød til
> vore to beagler

Hehe.. tror næppe en cairn gider gøre noget som helst for gulerødder og
tørret rugbrød.. det er nok mere til de madglade racer tror jeg.. (-;
-men absolut et og sundt og fint alternativ hvis hunden gider juble over
det!

Mvh. Marie

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-07-08 20:08

> [...]
> tørret rugbrød.. det er nok mere til de madglade racer tror jeg.. (-;
> -men absolut et og sundt og fint alternativ hvis hunden gider juble over

Jo lige netop gulerødder er en cairn helt vild efter - det har den lille
allerede fået, og hans forgænger som også var en cairn, kom bogstaveligt
talt flyvende når man gjorde gulerødder i stand - og han kunne får lang tid
til at gå, mens han kastede rundt med sin gulerod inden den blev spist

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-07-08 20:18

> [...]
> tid til at gå, mens han kastede rundt med sin gulerod inden den blev spist

Undskyld, dette svar blev sendt til din private..

Nu da Ebbe, min cairn, er blevet voksen, er hans madglæde blevet markant
større, han æder gerne grøntsager og frugt, og allerhelst æble, det er guf!,
gulerødderne får en kastetur som du beskriver, og majskolber osv. glider
også gerne ned.
Men som hvalp, skulle der virkeligt noget godt til at han gad at værdige det
et blik, fuldfoder som godbidder.
min anden han har det lige sådan, der skal virkeligt noget godt til at få
ham til at savle.

Mvh. Marie