Hunde og trapper
Fra : Morten Nielsen

Dato : 28-07-08 10:47

Hej

Jeg har haft en diskussion med en kammerat ang. hvordan hunde har det
med at gå på trapper. Er det nogen fysiske problemer med det?

Jeg tænker ikke psykiske problemer med at den måske er utryg eller
lignende, men decideret om det det kan være skadeligt at gå op eller ned
af trapper?

Håber I kan hjælpe :)

--
Venlig hilsen Morten
Nyt dyreportal på www.BedsteVen.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-07-08 11:07

"Morten Nielsen" <morten@bedsteven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg tænker ikke psykiske problemer med at den måske er utryg eller
> lignende, men decideret om det det kan være skadeligt at gå op eller ned

Store racer med tendens til hoftedysplasi (retrievere, schæfere, skt.
bernhard, new foundlandhunde m.m.) må helst ikke gå op og ned ad trapper det
første leveår.

Mindre racer med "en lang ryg" så som gravhunde, der har tendens til
discusprolaps, har heller ikke godt af det.

mvh Anelise

Fra : Morten Nielsen

Dato : 28-07-08 13:37

A. S. Nielsen skrev:
> [...]
>
> Mindre racer med "en lang ryg" så som gravhunde, der har tendens til
> discusprolaps, har heller ikke godt af det.

Ok, tak for svaret