Westi mangler hår
Fra : Jens

Dato : 24-07-08 20:29

Hej

Vi har en 8 mdr gl Westi-tæve.

Hunden ser sund og rask ud, men har snart ingen hår på begge bagben. Hunden
gnaver sig i benene meget ofte. Vi kan ikke se at der skulle være noget
eksem eller lign. på hende. Hynden får fin dyr tørkost og en gang i mellem
noget kylling eller kød og kogte ris eller lign.

Er det et tegn på hud-allergi (som Westier er kendte for at kunne få) eller
hvad. Vi agter os til dyrlæge en af de nærmeste dage for en sikkerhedsskyld.

/M

Fra : Pwh

Dato : 24-07-08 21:17

Jens, skrev:
> [...]
> være noget eksem eller lign. på hende. Hynden får fin dyr tørkost og
> en gang i mellem noget kylling eller kød og kogte ris eller lign.

Hmmm, fin dyr tørkost er ikke det samme som optimalt foder.
Du kunne jo som så mange andre med den slags probs prøve at
fodre din hund med det mad den bør leve af.
Dvs i korte træk, råt kød, grøntsager (blendede), og masser af ben
og diverse gode tilsætninger som, ølgær, fiskeolie, alm. olie, hvidløg, ect.
Lur mig om det ikke løser problemt for din hund også,
din dyrelæge vil nok bare prakke dig noget Hills-vidunderfoder på.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-07-08 23:52

On 24 Jul., 21:28, "Jens" <mugarbeFJ...@smask.dk> wrote:
> [...]
> hvad. Vi agter os til dyrlæge en af de nærmeste dage for en sikkerhedsskyld.

Placeringen og symptomerne kunne lyde som loppeeksem. Det er højsæson
for lopper for tiden, og selvom du ikke umiddelbart kan finde lopper
kan de have været der og udløst eksemen.

Men lad dyrlægen se på det.

Hilsen Kim

Fra : Cia Sander

Dato : 25-07-08 10:01

Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev:

>Placeringen og symptomerne kunne lyde
>som loppeeksem. Det er højsæson
>for lopper for tiden, og selvom du
>ikke umiddelbart kan finde lopper
>kan de have været der og udløst eksemen.

Ja, Biva har jo lige haft loppeeksem, men det har
så siddet lige foran halen.

>Men lad dyrlægen se på det.

Det er nok en god ide, især hvis det er en
allergisk reaktion. Dyrlægen kan jo også lige lave
en skrabeprøve, hvis det er noget skab eller
lignende- det skidt skulle der vist også være
meget af i år.