Hund spiser afførring
Fra : Jens

Dato : 23-07-08 11:20

Hej

Min Westie (8 mdr) har en mani med, en gang i mellem, at snuppe en hundelort
den snuser sig frem til. Jeg synes det er ulækkert og vil gerne have den til
at lade være. Den ved godt at jeg ikke kan lide det for hvis jeg når at se
at den gør det skælder jeg den ud og så holder den straks op igen.

Hunden får det fineste (og dyreste!) tørfoder af anerkendt mærke og den er i
god foderstand.

Gør hunden det fordi den "mangler" noget?

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 23-07-08 11:31

Jens kom med denne ide:
> [...]
> god foderstand.
>
> Gør hunden det fordi den "mangler" noget?

"Ja", opdragelse væk fra instinkt
....men det er svært, for du skal tage den i det, rose den når den IKKE
gør det, osv.
Det er ikke lykkedes os, endnu, med kattelorte, men med snegle er det
gået lige efter bogen, som beskrevet ovenfor.
Kai

Fra : Pwh

Dato : 23-07-08 11:57

Jens, skrev:
> [...]
> Hunden får det fineste (og dyreste!) tørfoder af anerkendt mærke og
> den er i god foderstand.
>
> Gør hunden det fordi den "mangler" noget?

Den teori er der nogen der hælder til, jeg tror mere det er en dårlig vane.
Men du kan da for forsøgets skyld give den en gang A38 som indenholder
meget af den samme bakteriekultur som den får ved at spise fækalier.

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-07-08 12:26

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men du kan da for forsøgets skyld give den en gang A38 som indenholder
> meget af den samme bakteriekultur som den får ved at spise fækalier.

Jeg tror også det er en dårlig vane, som alle mine 5 labber desværre har/har
haft

Jeg fik engang det råd, at man skulle kaste "en støjende ting", f.ex. et
bundt nøgler eller nogle sten gemt i en metaldåse, lige ved siden af
hunden, når den liiige skulle til at æde hundelorten, faktisk syntes jeg, at
det hjalp, men kun kortvarigt - desværre.
Begge mine hunde ved udmærket, at jeg ikke vil have, de gør det, og hvis jeg
har øjnene på dem, går de i en stor bue udenom, men hvis jeg ikke lige ser
på dem, æder de den i et ubevogtet øjeblik
De gjorde det også, dengang de blev barffodret, så jeg mener ikke, at de gør
det, fordi de mangler noget i kosten.

mvh Anelise

Fra : Ha Ha

Dato : 23-07-08 13:29

>Den teori er der nogen der hælder
>til, jeg tror mere det er en dårlig vane.
> [...]

Jeg tror også at det er en dårlig vane.
Jeg ved der findes nogle piller (noget natur-middel, tror jeg) man
kan gi hunden, så den ikke har lyst til hundelorte,
men jeg ved ikke om det virker, det virker ihvertfald ikke på lysten
til at æde hønse-katte og alt mulig andet lort, som
var grunden til, at jeg prøvede at gi hunden det, men det er også
tænkt som middel mod lysten til hundelort.

Hanne H

Fra : C.H

Dato : 23-07-08 18:42

"Ha Ha (slet JTWTH)" <hanneoh@JTWTHyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> var grunden til, at jeg prøvede at gi hunden det, men det er også
> tænkt som middel mod lysten til hundelort.

Det man kan give dem er tilskud af Det 3. krydderi, mononatriumglutaminat...
Det giver afføringen en dårlig smag. Det virker derfor kun på hundens egen
afføring.
Skal jeg være ærlig, synes jeg ikke det er noget, man bør kaste sig ud i -
at give hunden tilsætningsstoffer for en dårlig vane, som jeg også tror det
er, virker FOR langt ude
Det er i øvrigt vældig moderne disse tider at give hunden ananas for det
samme - angiveligt efter råd fra Tv-guruinden Victoria Stilwell...
Heller ikke noget, jeg gider at bruge personligt.

Jeg har valgt at irettesætte min hund, når jeg ser han gør det, og
acceptere, at jeg ikke ser det hver gang...

Connie

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 23-07-08 20:35

C.H udtrykte præcist:

> Jeg har valgt at irettesætte min hund, når jeg ser han gør det, og acceptere,
> at jeg ikke ser det hver gang...
>
> Connie

Præcis!
Hunden er ikke en maskine, men et levende væsen som vi prøver at
tilrette vores levevis og regler.
Kai

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-07-08 06:20

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har valgt at irettesætte min hund, når jeg ser han gør det, og
> acceptere, at jeg ikke ser det hver gang...

Eller skal man nøjes med bare at kalde det nok et udtryk for, at hunden er
et rovdyr af kategori.
Alle større rovdyr, går straks efter bugen, på et nedlagt bytte, og ikke som
vi mennesker, efter en god bagkølle.

M.V.H....Benny..

Fra : Sanne

Dato : 23-07-08 12:33

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> i god foderstand.
>
> Gør hunden det fordi den "mangler" noget?

Jeg har hørt....men ikke selv afprøvet det...at det skulle hjælpe at drysse
salt på hundens mad.
Hvorfor og om det har en virkning ved jeg ikke, da jeg som sagt ikke selv
har afprøvet det..

Mvh
Sanne

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-07-08 12:42

"Sanne" <lochnees@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> drysse salt på hundens mad.
> Hvorfor og om det har en virkning ved jeg ikke, da jeg som sagt ikke selv

For meget salt kan være livsfarligt (nyrerne kan ikke udskille det), så det
ville jeg ikke turde forsøge.

mvh Anelise

Fra : Pwh

Dato : 23-07-08 12:50

A. S. Nielsen, skrev:

> For meget salt kan være livsfarligt (nyrerne kan ikke udskille det),
> så det ville jeg ikke turde forsøge.
>
> mvh Anelise

Nemlig, dårligt råd.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-07-08 14:02

"Sanne" <lochnees@worldonline.dk> skrev
> Jeg har hørt....men ikke selv afprøvet det...at det skulle hjælpe at
> drysse salt på hundens mad.

Ja der findes mange gode råd for alting.
Det er formentlig kun os og ikke hunden der syntes det er ulækkert.

Nu gør min det ikke men jeg skulle da nok få den vænnet af med det hvis den
gjorde.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 25-07-08 19:12

jopa:
> [...]
> Det er formentlig kun os og ikke hunden der syntes det er ulækkert.
>
> Nu gør min det ikke men jeg skulle da nok få den vænnet af med det hvis den

Joo, men hvordan?
Kai

Fra : jopa

Dato : 26-07-08 10:21

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev

> Joo, men hvordan?

Den bryder sig absolt ikke om at jeg skælder ud så det er nok her.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : jones

Dato : 01-09-08 10:20

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i god foderstand.
>
> Gør hunden det fordi den "mangler" noget?

Hvis du ikke har fundet en løsning på problemet, så kan du få nogle tabl. i
håndkøb på apoteket der hedder kaprotabs, eller de kan bestille dem hjem til
dig, de hjælper så hunden ikke æder aff.

Hilsen Annika.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 01-09-08 10:46

"jones" <jones-annika@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i håndkøb på apoteket der hedder kaprotabs, eller de kan bestille dem hjem
> til dig, de hjælper så hunden ikke æder aff.

Så vidt jeg ved, hjælper Koprotabs kun, hvis det er hundens egen afføring,
den æder, ikke hvis det er andre hundes.

mvh Anelise

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-08 08:59

"jones" <jones-annika@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Jeg tror aldrig det er blevet undersøgt. Men Kaniner skal have, så de kan
spise noget af deres egen afføring.
Og jeg tror aldrig, jeg har mødt en hund, der ikke benytter sig af chancen,
hvis de får den, for at snuppe sig en sådan lille godbid. Jeg har 3 hunde,
og en sådan godbid, kan fint være fra en anden hund, men en, fra et af mine
får, er bestemt ikke at foragte, og de smutter da også gerne en tur i
hønsegården, for at se, om der skulle ligge en rigtigt lækkerbidsken
derinde.... Så jeg tror, det er lettere at vænne sig til det, og kigge den
anden vej, hvis man ikke bryder sig om at se det.

M.V.H....Benny..