Hvalp - og lange gåture?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-07-08 05:11

Vi passer en 10-11 mdr. gl. goldentæve denne uge; Zofia mener at vide at de
i dén alder ikke må få for lange gåture - er der nogen der har et bud på
dét?

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-07-08 07:34

> [...]
de
> i dén alder ikke må få for lange gåture - er der nogen der har et bud på

Hej Hans

Der burde ikke være problemer med at GÅ lange ture i den alder. Det hun
sikkert har hørt om, er at de helst skal være 12 Mdr, før man sætter ind med
cykleturene.

M.V.H....Benny..
PS: Hils Zofia & Giv Blackie en krammer.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-07-08 08:11

Benny Mortensen skrev:

> Hej Hans

Hej Benny

> Der burde ikke være problemer med at GÅ lange ture i den alder. Det
> hun sikkert har hørt om, er at de helst skal være 12 Mdr, før man
> sætter ind med cykleturene.

Fint nok - tak skal du ha'!

> PS: Hils Zofia & Giv Blackie en krammer.

Dét være hermed gjort!

Fra : C.H

Dato : 15-07-08 10:06

> Vi passer en 10-11 mdr. gl. goldentæve denne uge; Zofia mener at vide at
> de i dén alder ikke må få for lange gåture - er der nogen der har et bud
> [...]

Hvordan defineres en lang gåtur? Løber hunden løs eller i snor? Er det
ujævnt eller jævnt terræn?

Golden retriever er meget plaget af HD og skal selvfølgelig passes på i hele
sin opvækst for at forebygge tilstanden.

Connie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-07-08 17:59

C.H skrev:

> Hvordan defineres en lang gåtur?

40 min./ 4 km.

> Løber hunden løs eller i snor?

I snor.

> Er det
> ujævnt eller jævnt terræn?

Det er blandet.

Fra : C.H

Dato : 16-07-08 11:27

> 40 min./ 4 km.

> I snor.

> Det er blandet.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Det ville jeg nok vurdere til at være meget passende til sådan en hund...

Måske med en smule løben i trav uden snor i tilgift

Connie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-07-08 12:20

C.H skrev:

> Det ville jeg nok vurdere til at være meget passende til sådan en
> hund...

Okay

> Måske med en smule løben i trav uden snor i tilgift

Får hun osse - senest for en time siden:

http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/divhunde/view_alone.nhtml?profile=divhunde&UID=10030

Her er hun sammen med Blackie:

http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/divhunde/view_alone.nhtml?profile=divhunde&UID=10031